Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat je niet gebeld bent Hood!

Succes morgen!

Dankjewel! ik ben nu 10 weken zwanger. Van de week 2de echo gehad en alles zag er goed uit! :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Laura, en gefeliciteerd ook icsi?

Piene oke fijn hoe heet die ap.

Ik heb een opbouwend schema.

Eerste 7 dagen 1 ..dan 2 dagen 2 per dag dan 3 dagen 3 per dag dan 4 dagen 4 en vanaf vandaag alle dagen nog ma 1 per dag. Test positief dan weer 2 per dag. Raar he alllemaal verdeeld over de dagen ja.

Yes Hood super. Succes morgen hopelijker een plakkertje.

Piene.. okeej dat gaat ook weer snel nu he. Zitten we weer allemaal even tegelijk in de wachtweken alleen verdeeld nu.

Hopelijk brengt dit ons geluk. Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ik heb 2 terugplaatsingen gehad.

Inderdaad ook icsi Marjon :)

Femke, wat toevallig! bedoel je dat je nu 30 weken zwanger bent?!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Geplaatst

@marjon hij heet medap en icoontje is een slang om een iets heen haha

@laura dat is ook snel:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames, nu weer onderweg naar huis van de tp van een 8cellige embryo'tje! En er waren totaal 8 bevruchtingen. Ze zeiden dat ze er allemaal heel mooi uitzagen dus ben benieuwd wat er ingevroren kan worden!.. maar nu eerst hopen dat deze blijft zitten🍀👌

Geplaatst

idd hopen dat deze blijft zitten en dat de rest ingevroren word!! nu de spannende wachtweken

Geplaatst

Dankjulliewel! Pff nou stuurde vriendin dat ze in het ziekenhuis ligt, heel de vakantie misselijk en gisteren onderweg naar huis steeds moeten overgeven. Ze had uitdroging verschijnselen. En die wilden ook graag een kindje. Ja je raad het al 8 weken zwanger! En niet van 1 nee van een tweeling! Hup janken... hebben jullie dat ook als je zo'n nieuws krijgen? Niet dat ik het ze niet gun..! Met heel mijn hart gun ik het mensen.. maar ik gun het mezelf zoveel meer op het moment.. hoe gaan jullie er mee om. Ik denk gewoon maar op mijn tanden bijten en doorgaan...

Geplaatst

heb het nog niet gehad maar lijkt me toch heel kut :( heb wel types die ik via via ken die bewust zwanger raken en b zelfs nog thuis wonenn geen opleiding geen huis niks.m en dan vind ik het al oneerlijk! maar als dichterbij is lijkt me erg lastig niet dat je ze misgun maar is gwn kut :/

Geplaatst
heb het nog niet gehad maar lijkt me toch heel kut :( heb wel types die ik via via ken die bewust zwanger raken en b zelfs nog thuis wonenn geen opleiding geen huis niks.m en dan vind ik het al oneerlijk! maar als dichterbij is lijkt me erg lastig niet dat je ze misgun maar is gwn kut :/ Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik heb er gelukkig voor diegene maar onwijs kut voor mij, oké komt ie 1 stagair van 17jaar is net bevallen andere collega is 25 weken weer andere collega is 10 weken vriendin 8 weken van een tweeling en deze staan allemaal dichtbij, oké de stagair zie ik nu niet meer dan..
Geplaatst

Hood, ik weet preciés wat je bedoelt. Het is niet dat je het anderen niét gunt, maar vooral dat je jezelf dat geluk óók gunt. In de 5 jaar dat we actief bezig zijn, heb ik meerdere keren van zulke momenten gehad. In de cultuur van mijn man gaat het sowieso alléén maar om reproductie. Daar wordt verwacht dat je binnen het eerste jaar van je huwelijk zwanger bent - al dan niet al bevallen. De vrouw van zijn broer was letterlijk op hun huwelijksnacht zwanger geworden. In de tussentijd werd zijn zus per ongeluk zwanger. Heeft een ex-buurman die altijd een beetje mijn oudere broer is geweest alweer twee kinderen gekregen. Heeft één van mijn beste vriendinnen een abortus gepleegd i.v.m. een ongewenste zwangerschap. Is mijn eigen zus ongewild per ongeluk zwanger geworden. Zijn er nog eens twee baby's in mijn schoonfamilie bij gekomen. Heeft mijn andere zus het alléén maar over haar zwangere vriendinnen die één voor één een positieve test in handen krijgen. Zie ik mijn eigen vriendinnen trouwen en zwanger worden alsof het niets is. Gewoon te veel om op te noemen. Dat van mijn eigen zus was het ergste trouwens - ze woonde toen zelfs bij ons vanwege problemen met de vader van het kind.

De laatste keer dat ik nog om zulk nieuws gehuild heb, was dat die ene vriendin die abortus had gepleegd, zwanger bleek te zijn. Daarna heb ik het God zij dank kunnen accepteren op de één of andere manier, eindelijk vrede met dit alles. Ik had het toen zelfs extra getest door mezelf proberen te martelen met het extra bekijken van foto's van baby's en dikke buiken van vriendinnen (freaky, I know, haha) en ik bleek het eindelijk aan te kunnen. Daarna kreeg ik nog een aantal keer zulk nieuws (waaronder van een vriendin die al die jaren in hetzelfde schuitje had gezeten als wij en waarbij de eerste IVF behandeling succes had) en ik kon alleen maar gelukkig voor hun zijn ipv zelfmedelijden te hebben. Ik weet niet hoe het komt. Misschien omdat we nu antwoorden hebben als we kinderloos zullen blijven. Als deze behandeling niet blijkt te werken voor ons, weten we in ieder geval hoe het komt en dat het geen zin heeft om te hopen op een spontane zwangerschap. Vooral dit laatste heeft me sowieso geholpen met het verwerken van onze situatie. Dan kun je het tenminste afsluiten.

Geplaatst

Dankjulliewel voor jullie antwoorden lieve dames! Ik vond het wel interressant om te weten, zo leer je elkaar toch een beetje beter kennen. Wel erg fijn dat er hier zo veel steun wordt geboden! Beetje jammer dan juist weer dat ik zo slecht ben met het bijhouden van fora.. haha.

Geplaatst

Hoi meiden, wat wordt hier weer veel geschreven zeg, fijn!!

Ik ben nu nog de laatste dagen op vakantie, straks weer naar huis. Mijn NOD is woensdag, maar we zitten (helaas) nog in een rust periode dus niets te verwachten wat dat betreft.

Daarna nog 1 cyclus en in september dan eindelijk aanmelden voor een cryo!!

Ik kreeg vorige week een mail dat de urn voor F* klaar is, die zag er super mooi uit op de foto. Dan kunnen we eindelijk ook de as op gaan halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

8 cellig mooi Hood.

Succes in de wachtweken.

Begrijp je ergens wel is zeker niet altijd even makkelijk.

Kan er zelf nog redekijk goed mee om gaan.

Vanaf we natuurlijk in het schuitje zitten ben je er zo mee bezig en valt het ook op ja dat iedereen om je heen zwanger wordt.

Ben gisteren weer begonnen meg die vieze utrogestan bollen.

Geplaatst

Fijn flipje dat je het op kan halen.

Kunnen jullie het samen beter gaan verwerken.

Pfff leef echt met je mee vind het echt heftig.

Zit je al in dit proces en dan ook nog dit.

Heel veel sterkete met de urn op halen.

Waar zet je de urn neer?

Geplaatst
Hood, ik weet preciés wat je bedoelt. Het is niet dat je het anderen niét gunt, maar vooral dat je jezelf dat geluk óók gunt. In de 5 jaar dat we actief bezig zijn, heb ik meerdere keren van zulke momenten gehad. In de cultuur van mijn man gaat het sowieso alléén maar om reproductie. Daar wordt verwacht dat je binnen het eerste jaar van je huwelijk zwanger bent - al dan niet al bevallen. De vrouw van zijn broer was letterlijk op hun huwelijksnacht zwanger geworden. In de tussentijd werd zijn zus per ongeluk zwanger. Heeft een ex-buurman die altijd een beetje mijn oudere broer is geweest alweer twee kinderen gekregen. Heeft één van mijn beste vriendinnen een abortus gepleegd i.v.m. een ongewenste zwangerschap. Is mijn eigen zus ongewild per ongeluk zwanger geworden. Zijn er nog eens twee baby's in mijn schoonfamilie bij gekomen. Heeft mijn andere zus het alléén maar over haar zwangere vriendinnen die één voor één een positieve test in handen krijgen. Zie ik mijn eigen vriendinnen trouwen en zwanger worden alsof het niets is. Gewoon te veel om op te noemen. Dat van mijn eigen zus was het ergste trouwens - ze woonde toen zelfs bij ons vanwege problemen met de vader van het kind.De laatste keer dat ik nog om zulk nieuws gehuild heb, was dat die ene vriendin die abortus had gepleegd, zwanger bleek te zijn. Daarna heb ik het God zij dank kunnen accepteren op de één of andere manier, eindelijk vrede met dit alles. Ik had het toen zelfs extra getest door mezelf proberen te martelen met het extra bekijken van foto's van baby's en dikke buiken van vriendinnen (freaky, I know, haha) en ik bleek het eindelijk aan te kunnen. Daarna kreeg ik nog een aantal keer zulk nieuws (waaronder van een vriendin die al die jaren in hetzelfde schuitje had gezeten als wij en waarbij de eerste IVF behandeling succes had) en ik kon alleen maar gelukkig voor hun zijn ipv zelfmedelijden te hebben. Ik weet niet hoe het komt. Misschien omdat we nu antwoorden hebben als we kinderloos zullen blijven. Als deze behandeling niet blijkt te werken voor ons, weten we in ieder geval hoe het komt en dat het geen zin heeft om te hopen op een spontane zwangerschap. Vooral dit laatste heeft me sowieso geholpen met het verwerken van onze situatie. Dan kun je het tenminste afsluiten.
Pff nooor jij hebt ook om je heen al veel zwangere meegemaakt! Is niet niets! Hopelijk horen ook wij daar snel bij! En wat ouderwets zeg dat ze verwachteniet dat je binnen 1 jaar zwanger bent... nou dat is dan bij ons alle mislukt haha! Maar wij dames wij allemaal gaan ook bij de club van moeders horen.. !
Geplaatst
Hoi meiden, wat wordt hier weer veel geschreven zeg, fijn!!Ik ben nu nog de laatste dagen op vakantie, straks weer naar huis. Mijn NOD is woensdag, maar we zitten (helaas) nog in een rust periode dus niets te verwachten wat dat betreft.Daarna nog 1 cyclus en in september dan eindelijk aanmelden voor een cryo!!Ik kreeg vorige week een mail dat de urn voor F* klaar is, die zag er super mooi uit op de foto. Dan kunnen we eindelijk ook de as op gaan halen.Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Flipje wat fijn dat de urn klaar is kan je dat eindelijk mooi plekje geven! Hoe zijn jullie eronder? Kunnen jullie wel fijn genieten op vakantie?... je hebt in iedergeval goed vooruitzicht dat je in septemberkan aanmelden voor jullie cryo..
Geplaatst
8 cellig mooi Hood.Succes in de wachtweken. Begrijp je ergens wel is zeker niet altijd even makkelijk.Kan er zelf nog redekijk goed mee om gaan.Vanaf we natuurlijk in het schuitje zitten ben je er zo mee bezig en valt het ook op ja dat iedereen om je heen zwanger wordt.Ben gisteren weer begonnen meg die vieze utrogestan bollen.
Dankjewel Marjon, vind het nu al moeilijk die wachtweken hahah en zit pas op dag 1! Misschien dat het ook steeds lastiger word naarmate je meer terugplaatsing en hebt gehad..? Dat de hoop steeds groter word..Fijn he die vieze bollen bah! Moet je deze ook 2x 3 keer per dag? En doe je dit op vaste tijdstippen of wil dat nog wel eens afwijken?
Geplaatst
Flipje wat fijn dat de urn klaar is kan je dat eindelijk mooi plekje geven! Hoe zijn jullie eronder? Kunnen jullie wel fijn genieten op vakantie?... je hebt in iedergeval goed vooruitzicht dat je in septemberkan aanmelden voor jullie cryo..

Het is wel moeilijk hoor.. Op vakantie heb ik ook echt betere en mindere dagen gehad.

Ik zal heel blij zijn als F* weer thuis is, al is het maar 'een hoopje as'.

Lees ik dat je net een tp hebt gehad? Heel erg veel succes de komende twee weken.

(Als ik terug ben van vakantie reageer ik ook op de rest, dan lees ik weer even alles bij!)

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst

wat fijn flipje! heel veel sterkte ook! marjan suc6 met de bollen ik moet er woensdag mee beginnen bah! wanneer had jij nou je tp?;lopen steeds beetje gelijk he haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden