Ga naar inhoud

ICSI November 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wat fijn, Hopefulness!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja ik ben zooo blij! Ga nu mijn spullen pakken. Ik mag weer gaan werken. Jij heel veel succes! Ik ga weer voor je duimen.
  • Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas vandaag ongesteld geworden..ik mocht doorgaan meteen maar kwam ook in aanmerking voor de scratch studie maar dan werd het volgende maand..wij hebben gekozen voor volgende maand

Geplaatst

Ik hoor goede berichten over de scratch studie. En hoe cliché ook, een maandje niets is ook wel goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Spannend!

De terugplaatsing ansich is goed verlopen. Vond het wel raar....gewoon het idee...Hoop dat de embryo zich gaat nestelen

Geplaatst

Ze gaven aan dat ze liever 6-cellig hadden gezien en dat maakt me dan gelijk super onzeker!

Geplaatst

Klopt dan gaat het gelijkmatiger maar het zegt niks..mijn dochter was ook 5 cellig of 3 cellig en had fragmentatie en werd als slecht bestempeld..1 van de twee is blijven plakken:) ik heb ook toppers gehad van het beste van het beste en die plakte niet.. spannend die eerste week gaat nog de tweede wachtweek is de ergste

Geplaatst

Dank je voor je geruststelling! Onwijs fijn!

Ik heb besloten heel lief te zijn voor mezelf de komende periode. Nu lekker op de bank met een grote kop thee. Vooral luisteren naar m'n lichaam...moe is moe....niet lekker is niet lekker etc. Maandag helaas een stressvolle ochtend in het vooruitzicht, maar goed....slaan we ons wel weer doorheen.

Geplaatst
Dank je voor je geruststelling! Onwijs fijn! Ik heb besloten heel lief te zijn voor mezelf de komende periode. Nu lekker op de bank met een grote kop thee. Vooral luisteren naar m'n lichaam...moe is moe....niet lekker is niet lekker etc. Maandag helaas een stressvolle ochtend in het vooruitzicht, maar goed....slaan we ons wel weer doorheen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goed bezig Juul! Goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Ik wacht met je mee die 2 weken... en duim mijn duimen blauw voor je!
Geplaatst

Hallo allemaal,

fijn dat er zulke forums zijn.

Ik heb mij net aangemeld, om te kijken hoe anderen dit ervaren..

Ik heb 6 december mijn tweede terugplaatsing gehad, 19 december is de test datum.

Nog 1,5 week in spanning. Nog helemaal geen kwaaltjes of iets... hoop dat het deze keer postief is...

Geplaatst
Thankss!

Jaaa ik ben zo benieuwd.

Hadden jullie wel last van "kwaaltjes"?

spannend!! suc6 nog even geduld :) de keer dat ik zwanger geworden ben had ik juist geen kwaaltjes. terwijl ik bij de andere keren wel kwaatjes had

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt.

Dan hoop ik dat ook, bij de eerste terg plaatsing had ik ook wel last van kwaaltjes, toen was het resultaat negatief.

En nu nergens last van....

Geplaatst

Hoi meiden, ik zie weer een hoop nieuwe namen. Ik zal me later even voorstellen.

Voor degenen die mij kennen: ik sluit me helaas weer aan.... ik heb een miskraam gehad bij 12 weken. 😢

Ik zal nog niet zo heel actief mee schrijven, want ik denk dat ik pas in maart weer een terugplaatsing krijg.

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst
Hoi meiden, ik zie weer een hoop nieuwe namen. Ik zal me later even voorstellen.Voor degenen die mij kennen: ik sluit me helaas weer aan.... ik heb een miskraam gehad bij 12 weken. 😢Ik zal nog niet zo heel actief mee schrijven, want ik denk dat ik pas in maart weer een terugplaatsing krijg. Blog: http://wensmama.wordpress.com
pff ik heb net de laatste berichten op je blog doorgelezen. Wat ontzettend verdrietig zeg. 12 weken ook al en dat je het kindje nog hebt kunnen zien. Zwaar zeg. Heel veel sterkte nog! En hopelijk word 2017 een beter jaar voor jullie.
Geplaatst
pff ik heb net de laatste berichten op je blog doorgelezen. Wat ontzettend verdrietig zeg. 12 weken ook al en dat je het kindje nog hebt kunnen zien. Zwaar zeg. Heel veel sterkte nog! En hopelijk word 2017 een beter jaar voor jullie.

Dat hoop ik ook... Maar slechter dan 2016 kan het op dit gebied eigenlijk niet worden, dus we houden hoop.

Geplaatst

Shit flipje.

Verschrikkelijk. Vanzelf gekomen de miskraam of? Deed het pijn?

Voel mij nog steeds klote na de miskraam van 5 weken geleden.

Nu wordt ik maar niet ongesteld. :(

Geplaatst

Hoo meiden, Ik ben een tijdje afwezig geweest doordat ik halverwege m'n eerste ICSI behandeling moest stoppen om een cyste te laten verwijderen. Deze is nu weg en we zijn nu alweer 5 dagen bezig met de deca. 30 dec mag ik gaan beginnen met de menopur. Ben zo blij dat we weer mogen starten en meedoen. Heb alleen erg veel last van bijwerkingen. Had vandaag 38,8 graden koorts, misselijk, hoofdpijn, rugpijn en buikpijn in het midden van m'n buik. Heel gek zou toch verwachten dat je dan buikpijn krijgt onderin bij je eierstokken. Hebben jullie ook last van verhoging of koorts gehad? Hoop dat het een kwestie van wennen is. Heb alle verhalen van jullie teruggelezen, veel succes eslief met de scratch studie waar je over vertelde. Wat vreselijk Flipje 😔 Sterkte 🌸

Geplaatst
Shit flipje.

Verschrikkelijk. Vanzelf gekomen de miskraam of? Deed het pijn?

Voel mij nog steeds klote na de miskraam van 5 weken geleden.

Nu wordt ik maar niet ongesteld. :(

Bij 10 weken zagen ze veel vocht in de foetus, bij 11 weken was dit toegenomen en bij 12 weken is het kindje overleden.

Miskraam is ingeleid in het ziekenhuis met cytotec, was goed te doen met een warme kruik. Maar daarna helaas toch nog curettage voor placenta rest...

Nu de laatste beetjes bloedverlies (wordt langzaam steeds minder en lichter), daarna ook weer wachten op cyclus.

Vorige keer kwam mijn eerste menstruatie na 6 weken, dus wie weet komt het nu dan bijna bij jou!

Geplaatst

Menstruatie is afgelopen dinsdag toch gekomen. 40 dagen precies na de miskraam. Dinsdag begonne met progynova.30 december termijn echo dan 5 januari tp hoop ik. Nog 2 cryo's. Hoe gaat het met jou flipje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden