Ga naar inhoud

ICSI November 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tnx olijfje:) ik denk idd de nieuwe invriestechniek en bied in elk geval meer hoop.. bizar hoe je van negatief het positieve inspringt en alle medicijnen die je kan bedenken weer de kast uit trekt.. spannend!

Awh juul dat klinkt al een stuk beter en zo te lezen ook goed gelijkmatig..dan dus vrijdag afwachten of de punctie kan worden afgesproken of dat de groters de kleintjes nog even de tijd geven om bij te groeien.

• Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja prima:) de tp zelf vind ik altijd wat pijnlijk maar dat is ff.. we zagen hem mooi naar binnen "vliegen" en hebben een fotoje gekregen:) gister was hij na ontdooien 5 cellig en vandaag ontelbaar dus deed het super goed

Geplaatst

Goed om te horen!!! Nu hopen dat het goede ontdooien ook doorzet in een goede innesteling en een zwangerschap!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Vanochtend weer controle gehad. Er waren 'ineens' extra follikels, waardoor er nu 3 links zitten en 7 rechts. Er zijn er 2 die op dit moment groot genoeg zijn (19 en 20mm). Toch willen ze, gelukkig, de overige 8 met een aantal van 15,5mm de kans geven om verder te ontwikkelen. M'n bloedwaarden laten dat gelukkig toe! Morgenochtend moet ik weer voor controle naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd.....

Geplaatst
Vanochtend weer controle gehad. Er waren 'ineens' extra follikels, waardoor er nu 3 links zitten en 7 rechts. Er zijn er 2 die op dit moment groot genoeg zijn (19 en 20mm). Toch willen ze, gelukkig, de overige 8 met een aantal van 15,5mm de kans geven om verder te ontwikkelen. M'n bloedwaarden laten dat gelukkig toe! Morgenochtend moet ik weer voor controle naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd.....Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Juul, wat spannend en wat fijn! Hoe is het verder met je? Ik lees vanaf de zijlijn een beetje met je mee, en de andere verhalen ook. Ik moet nog een weekje wachten en dan krijg ik te horen wat mijn pad zal zijn... Liefs
Geplaatst

Hi Hopefulness, ik merk dat ik behoorlijk moe ben. Zal ook te maken hebben met m'n werk waar het behoorlijk druk is. Ik heb daar ook een belangrijke beslissing genomen die me rust heeft gegeven. Ik heb besloten te stoppen in m'n huidige functie. Het wordt tijd voor iets anders. Dat kan binnen het bedrijf gelukkig ook, dus op naar een interne sollicitatie. Heb een vast contract en dat is, zeker met het hele medische traject, wel heel erg fijn! Er is ook begrip op het werk.

Jij hebt de 8e een afspraak toch? Spannend hoor! Hoe gaat het op dit moment met jou?

Geplaatst
Hi Hopefulness, ik merk dat ik behoorlijk moe ben. Zal ook te maken hebben met m'n werk waar het behoorlijk druk is. Ik heb daar ook een belangrijke beslissing genomen die me rust heeft gegeven. Ik heb besloten te stoppen in m'n huidige functie. Het wordt tijd voor iets anders. Dat kan binnen het bedrijf gelukkig ook, dus op naar een interne sollicitatie. Heb een vast contract en dat is, zeker met het hele medische traject, wel heel erg fijn! Er is ook begrip op het werk. Jij hebt de 8e een afspraak toch? Spannend hoor! Hoe gaat het op dit moment met jou?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hey Juul,Moedig van je, om van functie te veranderen, hopelijk heb je binnekort een leuke nieuwe functie! Goed voor jezelf zorgen is het aller belangrijkst! Begrip van je collega's is super fijn dat heb ik ook met de mijne, super fijn! Met mij gaat het goed. Ik heb veel en lekker gewerkt en ook veel leuke dingen gepland. Dus deze week heb ik bijna tot niet gepiekerd. Gisteren wel omdat we toen naar t zh moesten voor bloedprikken en semenanalyse. Had bij thuiskomst de pillen in de strip geteld en ik zou 15 dec de laatste slikken... nu bedacht ik me gisteren om dit 8 dec te melden in de hoop dat ze hierin mee wilt gaan... ik hoop dit zoooo gigantisch erg... maar ja geduld.... deze week gelukkig een drukke week veel werken en sinterklaas dus veel afleiding... Liefs
Geplaatst

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je.

Bedoel je met 8 december melden van de pillen tot de 15e, dat je dan direct kunt starten? Ik ben deze poging vanuit de pil gestart, maar mocht pas prikken toen m'n menstruatie na de pil doorbrak. Ik lees soms ook andere scenario's. Hoop in elk geval dat je snel mag starten.

De afleiding is uitstekend in dit soort periodes waarin je wacht.

Wij hopen morgen te horen wanneer de punctie is.....

Geplaatst

Vanochtend controle gehad, er waren weer meer eitjes te zien. De grootste is nu 24mm de kleinste 10. Die laatste zal uiteraard niet mee doen. De punctie staat gepland voor dinsdag.....ben benieuwd.

Geplaatst

Wouww klinkt heel goed juul! Maar poeh dat word vreselijk spannend nu..ik hoop dat deze punctie je wat mee gaat vallen!

Hier gaat het goed..ik voel van alles en niks.. vreemde geurtjes? Of toch niet..zere borsten? Of toch niet..krampen..ongesteld? Nee toch niet.. voel ik wat lopen..nee hoor niks..ofwel ik maak mezelf nu al harstikke gek en had beloofd aan mezelf dat niet te doen..over een dag of 5 zullen we het weten.. dan zou de test zo langzaam wat moeten gaan laten zien

Geplaatst

Oh jee! Dat klinkt inderdaad alsof je jezelf gek maakt. Over 5 dagen is nog niet je officiële testdag, toch?

Ja....spannend gaat het zeker worden. Naast de pijnstilling van de vorige keer, wordt er deze keer wel meer uit de kast getrokken.

Vind het ook spannend dat ik deze keer op de laatste dag geen Deca hoef, maar enkel pregnyl. Schijnt te maken te hebben met ICSI in plaats van IVF. Wist ik dus niet.....Heb overigens een behoorlijk pijnlijke rug en last van m'n buik....Laat het maar snel dinsdag zijn.

Geplaatst

Mijn niet ongi dag is volgende week zaterdag.. het was een embryo van 4 dagen.. ik zou dan woensdag op dag 11 zitten na een normale punctie en normaal bij mijn miskraam en zwangerschap zag ik dan wel iets op de kruidvat test.. ik ben een vroegtester altijd al geweest:) dus we zullen zien dan. Gelukkig veel afspraken staan de komende dagen.

Wij hebben altijd alleen icsi gedaan en dat klopt dat hoef ik ook niet.. spannend!

Geplaatst

Spannend hoor! Van al die berekeningen begrijp ik nog weinig... Je hebt de testen al in huis neem ik aan?

Grappige is dat aanstaande dinsdag ook m'n eisprong zou zijn in m'n 'gewone' cyclus. Ben heeeel benieuwd en we hopen zo dat we dit keer in elk geval een terugplaatsing hebben en het liefst ook nog wat bonuspogingen door een of meerdere cryo's.

Geplaatst

Dat zou heel mooi zijn! Daar duim ik voor..het klink al wel heel goed kwa eiblaasjes!

Ik heb de testen van kruidvat al liggen maar afgesproken met mijn man te wachten tot woensdag..normaal in een poging test ik al vrij snel om te zien of de pregnyl er al uit is.. en dan of hij weer positief is..

Geplaatst

Ik hoop dat de grote blaasjes niet te ver zijn dinsdag....was nu in 1 dag namelijk best goed gegroeid.

Goed dat je nog even wacht Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen test in huis haal. Bij ons ik het ziekenhuis wordt er een bloedtest gedaan.

Geplaatst

Vorige keer was de grootste 22,5mm bij de laatste meting. M'n lichaam reageert klaarblijkelijk erg goed op de GonalF, zeker nadat het is opgeschroefd tot 300eh.

Merk dat ik het behoorlijk spannend vind, ondanks dat ik al een punctie heb meegemaakt.

Geplaatst

Dat wachten op het nieuws maakt het lastig. Donderdag krijgen we het te horen. Vorige keer op woensdag, toen de punctie de maandag ervoor was.

Heb deze keer de rest van de week vrij genomen.....even wat rust om bij te komen van de punctie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden