Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff Hood, wat een ellende maar fijn dat je morgen al terecht kan. Het is echt een zwaar traject voor jezelf en voor je relatie. Als je samen graag iets wil en het lukt dan niet dan wordt het er vaak niet beter op. Heel veel sterkte!

Ik zit in Mn laatste wachtdagen.. had er niet zoveel last van maar vandaag ben ik er zo klaar mee! Voel mij net zon emotioneel wrak. Pijn in Mn liezen en gewoon bluh.. half misselijk en nergens zin in.. zit nu op Wachtdag 9. Ben maar een beetje aan het oriënteren om in het buitenland verder te gaan. Dit was/is poging 3 dus als het tegen zit is die poging ook gelijk klaar want we hebben niks in de vriezer.

Zijn er van jullie ook een aantal in België onder behandeling?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook geen goed nieuws..

Vanmorgen extra bloed laten prikken en wat ik al dacht, het is misgegaan. Komende maand verplicht rust.. En dan vol goede moed opnieuw proberen. Gelukkig nog 7 in de vriezer..

Was mijn eerste tp, dus ben wel benieuwd of het straks anders gaat!

Geplaatst
Hier ook geen goed nieuws..

Vanmorgen extra bloed laten prikken en wat ik al dacht, het is misgegaan. Komende maand verplicht rust.. En dan vol goede moed opnieuw proberen. Gelukkig nog 7 in de vriezer..

Was mijn eerste tp, dus ben wel benieuwd of het straks anders gaat!

Oh nee, wat naar! Sterkte Wilhelmina

Geplaatst

Balen Wilhelmina... sterkte en rust lekker uit. Tp in normale cyclus is veel fijner. Geen gedoe met hormonen en balletjes.

Geplaatst

He bah wat een vervelend nieuws. Heel veel sterkte.

Maar goed dat je nog iets in de vriezer hebt liggen.

Geplaatst

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en ik heb vrijdag waarschijnlijk mijn eerste punctie. Ze hebben bloed afgenomen en ze gaan nu kijken of de Decapeptyl zijn werk nog goed doet anders wordt de punctie verschoven naar donderdag.

Geplaatst

Hood het is ook zo frustrerend.. dat had ik ook .. maar ik was na 4 terugplaatsingen nog niet zwanger en heb toen een tip gevolgd; teunisbloemolie capsules gekocht en ben ze gaan slikken tot aan de zwangerschapstest en toen gestopt.

En sinds ik dat elke keer slik ben ik elke keer zwanger.. wie weet iets voor jou?

Misschien kan je ook eens laten prikken op je B12?

Wilhelmina, ach meis dat is rot nieuws! Maar zie het ook zo: dan was er iets niet goed met de baby en heeft moeder natuur zijn werk gedaan. Je lichaam weet wel hoe het zwanger moet worden nu en kan het de volgende keer goed oppakken!! Sterkte..

KVG hoeveel follikels heb je zitten?

Geplaatst

Het zijn er nog steeds 13 en ze groeien gelijk dus ze zijn bijna allemaal het juiste formaat.

Alleen ik heb zowel links als rechts een cyste zitten. Links zitten er 8 en die liggen heel gunstig tov de cyste. Aan de rechterkant zitten er 5 waarvan er 1 waarschijnlijk wel te halen valt zonder de cyste te moeten inprikken maar die andere worden lastig.

De spanning begint nu wel te stijgen hoor.

Geplaatst

Ok.. dus ze kunnen er 9 aanprikken? En die cyste is dan niet zo groot?

Ik heb altijd geroepen bij minder dan 8 doe ik geen punctie maar 9 is nou ook niet bijster veel maar dat is eigen keuze he.. succes hoor!

Het zijn er nog steeds 13 en ze groeien gelijk dus ze zijn bijna allemaal het juiste formaat.

Alleen ik heb zowel links als rechts een cyste zitten. Links zitten er 8 en die liggen heel gunstig tov de cyste. Aan de rechterkant zitten er 5 waarvan er 1 waarschijnlijk wel te halen valt zonder de cyste te moeten inprikken maar die andere worden lastig.

De spanning begint nu wel te stijgen hoor.

Geplaatst
Ok.. dus ze kunnen er 9 aanprikken? En die cyste is dan niet zo groot?

Ik heb altijd geroepen bij minder dan 8 doe ik geen punctie maar 9 is nou ook niet bijster veel maar dat is eigen keuze he.. succes hoor!

Cystes zijn rond de 5 a 6 cm. Het zijn endo cystes dus er zit stilstaand bloed in. Dus die willen ze liever niet aanraken. Ik heb wel 2 antibiotica kuren gehad die ik moet nemen voor de punctie (voor als ze toch de cystes raken en deze kapot gaan).

In juli met ik met spoed geopereerd aan die cystes en toen was de cyste links 5 cm en deze is nu weer 5 cm en rechts was 12 cm en deze is nu rond de 6. Om medische redenen hebben ze de cystes alleen leeg kunnen maken maar niet kunnen verwijderen. Het resultaat was dus dat ze binnen 2 maanden weer waren volgelopen.

Tijdens de operatie hebben ze een deel van de linker eileider moesten verwijderen en toen kreeg ik te horen dat deze mogelijk niet goed zou functioneren tijdens een IVF traject. Nu werkt links beter dan de rechter. Dat vind ik dus best apart.

Endometriose heeft ervoor gezorgd dat ik niet veel eitjes meer heb, dus al kunnen ze er nu 8 a 9 aanprikken dan ben ik al heel blij. Ik ga daarom nu geen eitjes verspillen.

Ik snap best dat mensen 8 a 9 niet genoeg vinden, maar voor mijn situatie is het dus heel veel.

Geplaatst

Ahh duidelijk! Jeetje wat een verhaal met die cystes zeg.. daar is die van mij niks bij..

Ja Marja gewoon naar de kruidvat gaan zijn homeopathische tabletjes.

Cystes zijn rond de 5 a 6 cm. Het zijn endo cystes dus er zit stilstaand bloed in. Dus die willen ze liever niet aanraken. Ik heb wel 2 antibiotica kuren gehad die ik moet nemen voor de punctie (voor als ze toch de cystes raken en deze kapot gaan).

In juli met ik met spoed geopereerd aan die cystes en toen was de cyste links 5 cm en deze is nu weer 5 cm en rechts was 12 cm en deze is nu rond de 6. Om medische redenen hebben ze de cystes alleen leeg kunnen maken maar niet kunnen verwijderen. Het resultaat was dus dat ze binnen 2 maanden weer waren volgelopen.

Tijdens de operatie hebben ze een deel van de linker eileider moesten verwijderen en toen kreeg ik te horen dat deze mogelijk niet goed zou functioneren tijdens een IVF traject. Nu werkt links beter dan de rechter. Dat vind ik dus best apart.

Endometriose heeft ervoor gezorgd dat ik niet veel eitjes meer heb, dus al kunnen ze er nu 8 a 9 aanprikken dan ben ik al heel blij. Ik ga daarom nu geen eitjes verspillen.

Ik snap best dat mensen 8 a 9 niet genoeg vinden, maar voor mijn situatie is het dus heel veel.

Geplaatst

8 of 9 netjes hoor! spannend.. ik heb nooit meer als 5 eiblaasjes en heb er ook al eens maar 3 gehad.. in mijn geval heeft afbreken weinig zin wand meer ga ik er niet krijgen..ik zou met een score van 8 in mijn handen knijpen:)

Geplaatst

Weet iemand hier mss of ik tijdens het spuiten van Decap en gonal zwaar mag tillen? Boodschappenkratten ed.. ik ben van mezelf niet zo heel sterk in mijn armen dus compenseer ik met mijn buik en rug spieren.

Ben nu bang dat dat ergens mis kan gaan...

Geplaatst
Weet iemand hier mss of ik tijdens het spuiten van Decap en gonal zwaar mag tillen? Boodschappenkratten ed.. ik ben van mezelf niet zo heel sterk in mijn armen dus compenseer ik met mijn buik en rug spieren.

Ben nu bang dat dat ergens mis kan gaan...

Deed ik wel hoor...

Geplaatst

ja dat moet gewoon kunnen wand als je zwanger word mag je ook tot 5 kilo tillen;) echter bij alles waar je je niet fijn bij voelt niet doen.. mijn man verschoond bijvoorbeeld de kattenbakken al en tillen doe ik zelf ook niet meer:)

Geplaatst

Ik heb altijd wel boodschappen gedaan alleen als de eitjes echt bijna rijp zijn zal ik het wel meer verdelen over de kratten en tassen ze kunnen wel spontaan springen is mij altijd gezegd

Geplaatst
Ik heb altijd wel boodschappen gedaan alleen als de eitjes echt bijna rijp zijn zal ik het wel meer verdelen over de kratten en tassen ze kunnen wel spontaan springen is mij altijd gezegd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja daar ben ik dus bang voor. En wil geen risico lopen. Dus dan ga ik niet tillen. Nu nog wel maar bij de start van Gonal dan niet meer. Bedankt voor je reactie! Bedankt voor alle reacties😚
Geplaatst

Balen wilhelmina sterkte..

Nikki .. shit had het jullie allemaal zo gegund.

Hoeveelste tp was dit voor jullie?

Ik ga morgen testen. Heb nu al testdrang ben altijd echt erg met testen.

Vorige x dag 6 positief.

Dus morgen dag 6 . Hopelijk nu ook positief maar dan niet uitlopend op een miskraam.

Piene ❤

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden