Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2017


Nikki83

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo allemaal . Ik ben er even uit geweest naar mijn bbz maar lees wel altijd mee net jullie . Voor alle dames wil ik jullie heel veel succes wensen op dit wachtbankje . En sterkte in de dalen wanneer jullie moe of verdrietig zijn .

Het valt allemaal niet mee. Ik ben helaas nog steeds niet van mijn bbz af na de operatie is er weefsel achtergebleven waardoor de hcg blijft stijgen inmiddels al een chemotherapie gehad . En nu dinsdag maar weer afwachten op de bloeduitslagen. Zo frustrerend want nu duurt het allemaal weet langer voordat we verder kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hè . Hoop in ieder geval dat de rest hier meer geluk heeft

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Weet je wat het is. Je doet je best om heel positief te blijven, maar al die negatieve ervaringen van jullie hakken er echt wel in.

 

Mijn gynaecoloog gaf aan dat mijn kans super klein is, maar niet onmogelijk. En daar probeer ik mezelf aan vast te houden.

 

Op dit forum zitten we in feite allemaal in hetzelfde schuitje, maar iedereen heeft een eigen verhaal en ieder lichaam is anders. Ik kom hier net kijken, dus wie ben ik om "zielig" te doen. Maar je gaat jezelf wel afvragen als het bij de meeste niet lukt, waarom gaat het bij mij dan wel lukken.

 

Zo lang ik me kan herinneren ben ik een eerste klas Control freak. En hier heeft niemand van ons echt controle over. Je bent afgeleverd aan je doktoren en of je lichaam wilt meewerken ja of nee! En een beetje geluk wellicht (laat mijn punctie op vrijdag de 13de zijn ).

 

Het enige waar ik altijd mijn controle over heb gehad is mijn werk, maar ja ben nu 100% ziek gemeld voor dit traject. Super fijn dat ze dat doen, maar het neemt niet weg dat ik bij een commercieel bedrijf werk en dat ik nu toch chronisch ziek ben met die Endometriose en dat ik een kindje wil. Zakelijk gezien ben ik niet meer het persoon dat dag en nacht klaar staat. Wekelijks 45/50 uur werkt en maar 40 uur betaald krijg (ik weet het dom van mezelf ) en ook nog minimaal 24 uur per week in de auto zit.

 

Ik maak al mijn keuzes altijd met mijn verstand en nu maak ik een keuze met mijn hart en dat is zo tegen mijn natuur in. Nu ik ziek ben en in dit traject zit heb ik een carrière move aan mezelf voorbij laten gaan voor een wens die misschien nooit in vervulling zal gaan. En weet je als je de garantie hebt dat je wens uit gaat komen dan kan je nooit spijt krijgen van je beslissing (en dan kan mijn carrière de pot op ) maar als je dan kinderloos blijft dan wordt (voor mij) een carrière ineens wel weer heel belangrijk.

 

Het belangrijkste is dat ik nu alles eraan moet doen om dit te laten slagen, dan kan ik het mezelf nooit kwalijk nemen als ik kinderloos blijf.

 

Het enige positieve wat ik nu kan bedenken is dat ik de afgelopen 6 maanden 20 kg ben afgevallen en ik de hele maand december op gewicht ben gebleven. Maar eerst die kunstmatige overgang en nu deze hormonen.. Pfff god wat snak ik naar een goddelijke reep melk chocola met karamel en zeezout

 

Zo mijn frustratie is eruit. Misschien toch maar een dagboekje beginnen, dan hoef ik jullie er niet mee lastig te vallen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopefulness... stukje rubber van de dop. Deed ik weg met een tissue. Maar de laatste keer toen ik 3 weken decap heb gespoten heb ik lege spuiten met dunne naadjes ( maat 12) gekregen van het ziekenhuis. Decap erin spuiten en spuiten maar. VEEL BETER! Geen beurse plekken meer. Heb trouwens ook nog een aangebroken gonalf f spuit liggen. Zit nog 600 in. En is nog een maand goed, dus mocht iemand interesse hebben? Netjes in de koelkast bewaard.

 

Judy... WoW heftig zeg, die heb ik tussendoor even gemist. Denk je dat t raak is gebeurd er dit. Ik duim voor je dat her snel klaar is en dat je weer mag beginnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het is. Je doet je best om heel positief te blijven, maar al die negatieve ervaringen van jullie hakken er echt wel in.

 

Mijn gynaecoloog gaf aan dat mijn kans super klein is, maar niet onmogelijk. En daar probeer ik mezelf aan vast te houden.

 

Op dit forum zitten we in feite allemaal in hetzelfde schuitje, maar iedereen heeft een eigen verhaal en ieder lichaam is anders. Ik kom hier net kijken, dus wie ben ik om "zielig" te doen. Maar je gaat jezelf wel afvragen als het bij de meeste niet lukt, waarom gaat het bij mij dan wel lukken.

 

Zo lang ik me kan herinneren ben ik een eerste klas Control freak. En hier heeft niemand van ons echt controle over. Je bent afgeleverd aan je doktoren en of je lichaam wilt meewerken ja of nee! En een beetje geluk wellicht (laat mijn punctie op vrijdag de 13de zijn ).

 

Het enige waar ik altijd mijn controle over heb gehad is mijn werk, maar ja ben nu 100% ziek gemeld voor dit traject. Super fijn dat ze dat doen, maar het neemt niet weg dat ik bij een commercieel bedrijf werk en dat ik nu toch chronisch ziek ben met die Endometriose en dat ik een kindje wil. Zakelijk gezien ben ik niet meer het persoon dat dag en nacht klaar staat. Wekelijks 45/50 uur werkt en maar 40 uur betaald krijg (ik weet het dom van mezelf ) en ook nog minimaal 24 uur per week in de auto zit.

 

Ik maak al mijn keuzes altijd met mijn verstand en nu maak ik een keuze met mijn hart en dat is zo tegen mijn natuur in. Nu ik ziek ben en in dit traject zit heb ik een carrière move aan mezelf voorbij laten gaan voor een wens die misschien nooit in vervulling zal gaan. En weet je als je de garantie hebt dat je wens uit gaat komen dan kan je nooit spijt krijgen van je beslissing (en dan kan mijn carrière de pot op ) maar als je dan kinderloos blijft dan wordt (voor mij) een carrière ineens wel weer heel belangrijk.

 

Het belangrijkste is dat ik nu alles eraan moet doen om dit te laten slagen, dan kan ik het mezelf nooit kwalijk nemen als ik kinderloos blijf.

 

Het enige positieve wat ik nu kan bedenken is dat ik de afgelopen 6 maanden 20 kg ben afgevallen en ik de hele maand december op gewicht ben gebleven. Maar eerst die kunstmatige overgang en nu deze hormonen.. Pfff god wat snak ik naar een goddelijke reep melk chocola met karamel en zeezout

 

Zo mijn frustratie is eruit. Misschien toch maar een dagboekje beginnen, dan hoef ik jullie er niet mee lastig te vallen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Gewoon er lekker uitgooien. Ik snap jou heel goed! Heb zelf een bedrijf met partners gelukkig maar en zit nu dus ook ziek thuis. Controlefreak ook maar soms moet je wat dingen loslaten hoe moeilijk het ook is. Fijn dat dit bij je huidige werk kan.

 

Ik vind dit forum daarom ook fijn dat je er niet alleen voor staat en dat je dit kan delen en daar komt ie weer.. dat je ook je ei even kwijt kan. Samen kunnen we het aan, hoe moeilijk het soms ook is. Amen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee meid, ik heb van de decap een heeeeeeeeule beurse plek, mss had ik ook wat rubber mee geprikt. Word wel vaker blauw maar deze is wel heel erg hihiVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ja klopt ik heb op beide plekken waar ik nu heb gespoten, blauweplekken gevoel, maar t is nog niet blauw... hoop dat het meegaat vallen anders heb ik straks geen plekkie op pijnloos te spuiten... ach ja we zullen doorgaan🎶🎶
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopefulness... stukje rubber van de dop. Deed ik weg met een tissue. Maar de laatste keer toen ik 3 weken decap heb gespoten heb ik lege spuiten met dunne naadjes ( maat 12) gekregen van het ziekenhuis. Decap erin spuiten en spuiten maar. VEEL BETER! Geen beurse plekken meer. Heb trouwens ook nog een aangebroken gonalf f spuit liggen. Zit nog 600 in. En is nog een maand goed, dus mocht iemand interesse hebben? Netjes in de koelkast bewaard. Judy... WoW heftig zeg, die heb ik tussendoor even gemist. Denk je dat t raak is gebeurd er dit. Ik duim voor je dat her snel klaar is en dat je weer mag beginnen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Thanx Nikki! Goeie tip. Zal es gaan bellen, want dit 3 weken lang lijkt me niks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag alleen niet in bad wanneer de punctie is geweest (dag zelf en de dag erna) en wanneer je een overstimulatie of infectie hebt en wanneer je een tp hebt gehad

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Dankjewel! Dan ga ik zometeen even lekker een bad nemen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje. Ik denk ik stel hem hier want jullie hebben het spuiten al achter de rug

 

Als ik de dop vd decap afhaal zit er soms nog rubber op. Mag ik dat met een doekje eraf vegen? En dan met over zonder alcohol?

 

Ik hoop van jullie te horen dames

 

Ik niet.. maar ik spuit ook nog niet zo lang ;-) wel een kleine blauwe plek. Ik zit vooral te stuntelen met de fostimon.. mengen, naald wisselen, vloeistof opzuigen... het gaat nog niet zo soepel. Maar neem aan dat het went

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet.. maar ik spuit ook nog niet zo lang ;-) wel een kleine blauwe plek. Ik zit vooral te stuntelen met de fostimon.. mengen, naald wisselen, vloeistof opzuigen... het gaat nog niet zo soepel. Maar neem aan dat het went

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Je gaat er vanzelf aan wennen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet.. maar ik spuit ook nog niet zo lang ;-) wel een kleine blauwe plek. Ik zit vooral te stuntelen met de fostimon.. mengen, naald wisselen, vloeistof opzuigen... het gaat nog niet zo soepel. Maar neem aan dat het went Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hoef niks te mengen... decapeptyl is gewoon spuit klaar en Gonal f ook moet alleen de pregnyl mengen, maar zover ben ik nog niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje over de pregnyl. Ik zit de prik beschrijving te lezen en daar staat echt dat je onder een hoek van 45 graden moet spuiten. Dat je moet kijken als je de naald erin prikt of je niet in een adertje prikt door de zuiger van de spuit iets op te halen om te zien of er geen bloed opgezogen wordt. Hoe strikt hebben jullie dit gedaan? Dat heb ik bij Menopur allemaal niet hoeven te doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat er vanzelf aan wennen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Het ging vanavond alweer beter idd :-).

 

Hopefullness, Fostimon is volgens mij ongeveer hetzelfde als de gonal F. Zit wel wat verschil in begrijp ik uit fora maar de werking is hetzelfde. Fostimon moet je alleen wel mengen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje over de pregnyl. Ik zit de prik beschrijving te lezen en daar staat echt dat je onder een hoek van 45 graden moet spuiten. Dat je moet kijken als je de naald erin prikt of je niet in een adertje prikt door de zuiger van de spuit iets op te halen om te zien of er geen bloed opgezogen wordt. Hoe strikt hebben jullie dit gedaan? Dat heb ik bij Menopur allemaal niet hoeven te doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Ik heb de pregnyl tot 2x toe gewoon recht naar binnen geprikt. Heb het ook zo in de instructie gehoord.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje over de pregnyl. Ik zit de prik beschrijving te lezen en daar staat echt dat je onder een hoek van 45 graden moet spuiten. Dat je moet kijken als je de naald erin prikt of je niet in een adertje prikt door de zuiger van de spuit iets op te halen om te zien of er geen bloed opgezogen wordt. Hoe strikt hebben jullie dit gedaan? Dat heb ik bij Menopur allemaal niet hoeven te doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Met als kleine toevoeging: Ik heb ook bij de Deca, meno en GonalF gehad dat ik geregeld bloedde na het prikken. Geen probleem

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Juul. Ik kreeg ff een klein paniekaanvalletje toen ik het las.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Gewoon een beetje rond dezelfde plek als je Deca etc. prikken. Hoe laat moet je 'm zetten? Heb je 'm al klaargemaakt? Ik deed dat voorafgaand en legde 'm dan terug in de koelkast.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een beetje rond dezelfde plek als je Deca etc. prikken. Hoe laat moet je 'm zetten? Heb je 'm al klaargemaakt? Ik deed dat voorafgaand en legde 'm dan terug in de koelkast.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Ik moest hem 60 min van de voren uit de koelkast halen en precies om 22:00 injecteren.

 

Maar het is gelukt hoor.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest hem 60 min van de voren uit de koelkast halen en precies om 22:00 injecteren.

 

Maar het is gelukt hoor.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Goedzo! Morgen 'genieten' van een dag zonder prikken. Hoe laat heb je vrijdag de punctie?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat is hier veel getypt zeg!!

 

Indd af en toe negatief zijn en even alles lekker laten gaan is goed. En is ook echt zwaaaaar klote allemaal. Zolang we erna maar weer onze schouders er onder zetten. En weer volle moed er tegen aan.

 

Nee het zijn geen garanties die je krijgt. Het is garantie tot de deur zullen we maar zeggen. Maar voor mezelf heb ik het gevoel van ik wil er alles aan gedaan hebben. Lukt het niet lukt het niet. Maar dan kan je later niet zeggen hadden we nog maar dit of dat...

 

Hopelijk is hier voor iedereen op het forum een wondertje weg gelegd. En dat alle stomme rotte kut naalden en blauwe plekken. En teleurstellingen keer op keer. Nachten lang janken, jaloers op iedereen de hup in een keer ****** zwanger zijn. Vermoeidheid je geestelijk en lichaamelijk helemaal op voelen. Het allemaal waarde geweest. En dat we naar de toekomst kunnen gaan kijken met een prachtig baby'tje. Daar moeten we op hopen en in geloven❤🍀

 

Lieve dikke knuffel voor jullie allemaal😙

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat is hier veel getypt zeg!!

 

Indd af en toe negatief zijn en even alles lekker laten gaan is goed. En is ook echt zwaaaaar klote allemaal. Zolang we erna maar weer onze schouders er onder zetten. En weer volle moed er tegen aan.

 

Nee het zijn geen garanties die je krijgt. Het is garantie tot de deur zullen we maar zeggen. Maar voor mezelf heb ik het gevoel van ik wil er alles aan gedaan hebben. Lukt het niet lukt het niet. Maar dan kan je later niet zeggen hadden we nog maar dit of dat...

 

Hopelijk is hier voor iedereen op het forum een wondertje weg gelegd. En dat alle stomme rotte kut naalden en blauwe plekken. En teleurstellingen keer op keer. Nachten lang janken, jaloers op iedereen de hup in een keer ****** zwanger zijn. Vermoeidheid je geestelijk en lichaamelijk helemaal op voelen. Het allemaal waarde geweest. En dat we naar de toekomst kunnen gaan kijken met een prachtig baby'tje. Daar moeten we op hopen en in geloven

 

Lieve dikke knuffel voor jullie allemaal

 

Amen, Hood!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden