Jump to content

3e IVF mislukt....

Tessy

Recommended Posts

hoi,

vandaag is mijn 3e IVF mislukt. Ik ben zo verdrietig en ik weet niet of het zin heeft om nog een 4e poging te doen. Ik heb hiervoor ook al 4 ICSI gehad die niet gelukt zijn.

Ik ben net 40 en heb endometriose na mijn vorige zwangerschap. Ik had het HELLP syndroom en na mijn spoedkeizersnee had ik nog een spoed-operatie de dag erna omdat ik een inwendige bloeding had. De omstandigheden voor nog een zwangerschap zijn verre van ideaal.

Hoe ver moet je gaan? Wanneer kun je tegen jezelf zeggen dat het genoeg is? Wanneer heb je alles geprobeerd?

Ik hoop eigenlijk dat er hier ook mensen zijn die tegen dezelfde vragen aanlopen, want ik weet echt niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik hoor graag van jullie!

Dag Tessy,

wat verdrietig... we hopen met zijn allen nooit aan te komen op het punt waarop jij nu zit...

hoe zijn je IVFpogingen verlopen? Had je een mooi aantal eicellen? Hoe was het met de bevruchtingen? Cryo's gehad? Ooit een positieve test?

Dat zijn allemaal vragen die je misschien kunnen helpen om een beslissing te nemen.

Maar de allebelangrijkste: wat kunnen jij, je man en je gezin nog aan... Die grens ligt voor iedereen anders.

Mijn beste vriendin zat in dezelfde situatie. Ook zij zocht naar informatie en lotgenoten. Dat heeft ze eigenlijk niet gevonden.

Ik hoop dat die zich bij jou wel melden.

sterkte!

Dankjewel voor je reactie! Ik zat de eerste keer met IVF tegen overstimulatie aan, tussendoor zelfs 1 afgebroken hierdoor. De eerste keer 15 eicellen, daar zijn er 6 van overgebleven en daarvan zijn er 3 kapot gegaan met invriezen. De tweede keer 12 eicellen, wederom 6 over en 2 kapot gegaan met invriezen De laatste keer had ik 6 eicellen, er bleef er maar 1 over en dat was het dan..... Alle keren binnen een week na terugplaatsing mis gegaan.

En inderdaad de vraag is hoeveel kan ik nog hebben? Ik ben totaal nu 3 jaar aan het proberen om zwanger te worden en het heeft echt wel een grote impact op je leven. Ik denk dat ik het fysiek nog wel een keer aankan, wat is het verschil tussen de 6e en 7e keer? Maar mentaal weet ik het niet.....

Ik moet het maar even laten bezinken denk ik.....

En goed om te horen dat het bij jou gelukt is in 2015, ik duim voor een tweede wondertje voor je!

Hoi Tessy, je hebt al heel wat achter de rug, zeg... Waarom had je eerst ICSI en nu IVF (waarom niet weer ICSI)? Hoeveel pogingen had je nodig voor je eerdere zwangerschap? Je bent pas 40, nog 2 jaar te gaan ;-) Waarom neem je niet even pauze, je lichaam even laten resetten, je hoofd tot rust laten komen, weer wat positieve dingen ervaren en dan beslissen of je verder gaat (wel nu alvast de afspraak maken maar tegen die tijd beslissen of je hem door laat gaan)? En heb je al gedacht aan een behandeling in het buitenland? Als je in NL 'uitgeprocedeerd' bent, is er vaak elders in Europa toch nog hoop! Sterkte!

Hoi Tessy, je hebt al heel wat achter de rug, zeg... Waarom had je eerst ICSI en nu IVF (waarom niet weer ICSI)? Hoeveel pogingen had je nodig voor je eerdere zwangerschap? Je bent pas 40, nog 2 jaar te gaan ;-) Waarom neem je niet even pauze, je lichaam even laten resetten, je hoofd tot rust laten komen, weer wat positieve dingen ervaren en dan beslissen of je verder gaat (wel nu alvast de afspraak maken maar tegen die tijd beslissen of je hem door laat gaan)? En heb je al gedacht aan een behandeling in het buitenland? Als je in NL 'uitgeprocedeerd' bent, is er vaak elders in Europa toch nog hoop! Sterkte!

Hoi, ik bedoelde IUI, niet ICSI, daar heb ik er eerst 4 van gehad. Mijn eerste zwangerschap is spontaan gebeurd, na 4 maanden, toen was er niks aan de hand. Ik denk dat er spoedoperatie na mijn keizersnee iets mis is gegaan, in combi met de endometriose en mijn leeftijd dat het nu niet meer lukt.

Maar een paar maanden pauze is misschien zo gek nog niet. Even mijn focus verleggen en dan een beslissing nemen. Ik heb wel vertrouwen in het ziekenhuis waar ik nu onder behandeling ben, ik denk dat het niet mis gaat in de voorbereiding, maar bij het innestelen, dat mijn lichaam dat niet meer kan. Ik heb ondertussen een gesprek met mijn arts aangevraagd om nog eens de voors- en tegens door te nemen, maar het blijft heel lastig. Aan de ene kant wil ik het zo graag nog een kans geven en fysiek kan ik dat echt wel hebben, maar mentaal zit ik er helemaal doorheen, ik ben op.

Genoeg om over te piekeren dus....

Jij succes met je volgende poging, ik duim voor je!

Oh wat balen zeg, dat het eerst spontaan lukte en nu zoveel moeite kost...

Als je denkt dat het aan jouw lichaam ligt, kan ik je België aanraden. Ik ben naar het UZ Gent overgestapt en daar hebben ze uitgevonden dat het idd aan het innestelen lag en er de behandeling op aangepast. Voor mij was dat met succes: ik heb een jongetje van 15 mnd rondlopen en ben 18wk zwanger van zijn cryo-broertje. Daar is wel lange wachttijd, dus je zou nu afspraak kunnen maken (al is het maar voor een intake/oriëntatie) en in de tussentijd lekker afstand nemen. Doe wat goed voelt! x en succes.

Oh wat balen zeg, dat het eerst spontaan lukte en nu zoveel moeite kost...Als je denkt dat het aan jouw lichaam ligt, kan ik je België aanraden. Ik ben naar het UZ Gent overgestapt en daar hebben ze uitgevonden dat het idd aan het innestelen lag en er de behandeling op aangepast. Voor mij was dat met succes: ik heb een jongetje van 15 mnd rondlopen en ben 18wk zwanger van zijn cryo-broertje. Daar is wel lange wachttijd, dus je zou nu afspraak kunnen maken (al is het maar voor een intake/oriëntatie) en in de tussentijd lekker afstand nemen. Doe wat goed voelt! x en succes.
Thanks!!! Wat goed om te horen dat het bij jou gelukt is! Ik ga het serieus overwegen, een intake kan geen kwaad. Geniet van je zwangerschap! X

Hi tessy,

bij mijn eerste ben ik na 4 icsi zwanger geworden, omdat wij nog niet klaar waren. Daarna voor nummer 2 naar uz Gent (ook problemen met innestelen) en meteen eerste keer raak! De tweede is nu 10 maanden. Stop ermee als jij er vrede mee kan hebben en anders kijk je of je nog een behandeling aan kan.

succes!

• 3 years later...
Op 30-1-2017 om 13:31, Tessy zei:

hoi,

vandaag is mijn 3e IVF mislukt. Ik ben zo verdrietig en ik weet niet of het zin heeft om nog een 4e poging te doen. Ik heb hiervoor ook al 4 ICSI gehad die niet gelukt zijn.

Ik ben net 40 en heb endometriose na mijn vorige zwangerschap. Ik had het HELLP syndroom en na mijn spoedkeizersnee had ik nog een spoed-operatie de dag erna omdat ik een inwendige bloeding had. De omstandigheden voor nog een zwangerschap zijn verre van ideaal.

Hoe ver moet je gaan? Wanneer kun je tegen jezelf zeggen dat het genoeg is? Wanneer heb je alles geprobeerd?

Ik hoop eigenlijk dat er hier ook mensen zijn die tegen dezelfde vragen aanlopen, want ik weet echt niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik hoor graag van jullie!

Hallo

Ik heb 3 mislukte terug plaatsingen gehad 2 diepvries 1 vers.

Wij dachten dat het nu echt goed zat. We hadden een posetiefe test maar bij de echo niks te zien vreselijk.

Ik laat mijn lichaam nu rusten en kijken over paar maanden ofzo of we voor de 4de terug plaatsing gaan. Ik hoop zo dat het lukt.  Ik wil graag een 2de. Dus kijken  of we 2 of 1 eitjes terug plaatsen.

Wat zouden jullie doen

Op 3-2-2017 om 19:51, Tessy zei:
olijfje_76zei:
Oh wat balen zeg, dat het eerst spontaan lukte en nu zoveel moeite kost...Als je denkt dat het aan jouw lichaam ligt, kan ik je België aanraden. Ik ben naar het UZ Gent overgestapt en daar hebben ze uitgevonden dat het idd aan het innestelen lag en er de behandeling op aangepast. Voor mij was dat met succes: ik heb een jongetje van 15 mnd rondlopen en ben 18wk zwanger van zijn cryo-broertje. Daar is wel lange wachttijd, dus je zou nu afspraak kunnen maken (al is het maar voor een intake/oriëntatie) en in de tussentijd lekker afstand nemen. Doe wat goed voelt! x en succes.

Thanks!!! Wat goed om te horen dat het bij jou gelukt is! Ik ga het serieus overwegen, een intake kan geen kwaad. Geniet van je zwangerschap! X

Hallo vraag

Bij mij lukt het innestelen ook niet.

Wat heeft u gehad zodat het wel lukt. Ik heb al infuus gehad.

Willen nu voor de 4de keer gaan,wil zo dat het nu lukt.