Ga naar inhoud

Icsi maart/april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat klote ivydrew!!! Echt balen. De volgende keer hogere dosering?

• Reacties 595
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ivydrew jeetje wat stom! ik heb het ook eens gehad en de keer erop meer dus ik ga duimen voor je..maar het is gewoon niet tof
Nee echt jammer! Hoe was dat bij jou gegaan? Daarna doseringering ook verhoogd?
Geplaatst
Wat klote ivydrew!!! Echt balen. De volgende keer hogere dosering?
Ja, we gaan dan beginnen met 225 Menopur. Nu weer wachten op de menstruatie, dat zal ook wel geen pretje zijn. Hoe is het met jou?
Geplaatst
Hoe gaat het amf? Ik ben al behoorlijk zenuwachtig voor morgen hihi. Ik mag om 10 uur bellen hoe de ontdooiing is gegaan en hoelaat de terugplaatsing is.

Spannend sas nog even vol houden en dan bellen

Ik wordt woensdag gebeld en dan als goed is gegaan donderdag tp

Ik ga voor je duimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Spannend sas nog even vol houden en dan bellen

Ik wordt woensdag gebeld en dan als goed is gegaan donderdag tp

Ik ga voor je duimen

Spannende week zo dames! Duim voor jullie allebei dan :) zit hier nog te wachten op mijn menstruatie. Zou uiterlijk vandaag moeten starten normaal gesproken. Dan starten we deze week met icsi. Ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

@ivydrew ja ik ben toen ook naar 225 menopur gegaan en kwam van de gonal f. ook werd mijn schema aangepast..ervoor moest ik eerst de pil slikken maar vanaf toen kreeg ik het korte schema dus meteen starten met menstruatie

Geplaatst
Ja, we gaan dan beginnen met 225 Menopur. Nu weer wachten op de menstruatie, dat zal ook wel geen pretje zijn. Hoe is het met jou?
Oké en hiervoor had je 150 menopur? Dat het zo kan verschillen hè de dosering en opbrengst. Sterkte met afwachten 😊 Hoop dat de pijn van je menstruatie meevalt. Het gaat goed met me. Vanochtend acupunctuur gehad. Ik krijg om 14.45 uur mn terugplaatsing 🤞🏻🍀
Geplaatst

Thanks amf en Johanna!! Ik duim ook voor jullie !!! 😊🍀

Geplaatst
Oké en hiervoor had je 150 menopur? Dat het zo kan verschillen hè de dosering en opbrengst. Sterkte met afwachten Hoop dat de pijn van je menstruatie meevalt. Het gaat goed met me. Vanochtend acupunctuur gehad. Ik krijg om 14.45 uur mn terugplaatsing 🤞🏻

Ik morgen om 12:45 en hopelijk goed nieuws einde van de dag!

Geplaatst
Oké en hiervoor had je 150 menopur? Dat het zo kan verschillen hè de dosering en opbrengst. Sterkte met afwachten 😊 Hoop dat de pijn van je menstruatie meevalt. Het gaat goed met me. Vanochtend acupunctuur gehad. Ik krijg om 14.45 uur mn terugplaatsing 🤞🏻🍀

Superspannend! Hoop dat het goed gaat allemaal straks! En dankjewel! Hoop dat het nu hier ook snel doorbreekt. Kunnen we starten.

Geplaatst
Ik morgen om 12:45 en hopelijk goed nieuws einde van de dag!

Duimduimduim!

Geplaatst
@ivydrew ja ik ben toen ook naar 225 menopur gegaan en kwam van de gonal f. ook werd mijn schema aangepast..ervoor moest ik eerst de pil slikken maar vanaf toen kreeg ik het korte schema dus meteen starten met menstruatie
Hi es, dat zeiden ze ook bij mij, dat ik met een korte schema mocht starten. Maar ze adviseerde wel een lange protocol. Omdat ze merken dat de kwaliteit van de eicel dan beter is.😕 Dus ik ga na de menstruatie weer aan de pil. Wat prima is, wij hebben zojuist besloten om lekker weekjeweg te gaan. Waarom was jij eigenlijk overgestapt? Oh en andere vraagje voor de rest. Hebben jullie nog tips voor het "beter" toelaten groeien van de eitjes?
Geplaatst

Hoe gaat het johanna? Is je menstruatie al op gang gekomen. Mag je de derde dag beginnen met spuiten? Spannend hoor, gaat vast helemaal goed komen.

Geplaatst
Hoe gaat het johanna? Is je menstruatie al op gang gekomen. Mag je de derde dag beginnen met spuiten? Spannend hoor, gaat vast helemaal goed komen.

Menstruatie gestart, vandaag nog startdagje (alleen bruinig) dus nog niet helderrood. In het zh zeiden ze dat dag 1 is als je helderrood bloed hebt voor 18 uur. Denk morgen. Dus dan mag ik bellen. En dan op dag 2 starten met primolut voor 10 dagen en dag 4 met decap. Spannend! Ben benieuwd hoe ik ga reageren.

Geplaatst
Menstruatie gestart, vandaag nog startdagje (alleen bruinig) dus nog niet helderrood. In het zh zeiden ze dat dag 1 is als je helderrood bloed hebt voor 18 uur. Denk morgen. Dus dan mag ik bellen. En dan op dag 2 starten met primolut voor 10 dagen en dag 4 met decap. Spannend! Ben benieuwd hoe ik ga reageren.

Spannend inderdaad, naar het gaat vast goedkomen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Spannend hoop dat je niet al teveel last krijgt van bijwerkingen. Primolut ken ik niet, is dat een medicijn om te stimuleren? Omdat deca je eigen cyclus plat legt. Fijn dat je menstruatie is gestart in ieder geval!

Geplaatst
Spannend hoop dat je niet al teveel last krijgt van bijwerkingen. Primolut ken ik niet, is dat een medicijn om te stimuleren? Omdat deca je eigen cyclus plat legt. Fijn dat je menstruatie is gestart in ieder geval!

Primolut is een middel dat je bms afbreekt kennelijk. Zit nu de bijsluiter te lezen. Het is een synthetisch progesteronmiddel. Het helpt ook bij endiometriose. Dat is alleen bij mij niet vastgesteld. Uit voorzorg en als voorbereiding denk ik? Zal het eens vragen. Ik heb de lange cyclus. Primolut moet ik 10 dagen slikken, daarna komt er weer een bloeding en kort daarna starten met echo's en gonal f. cb07981db8c0a4aaab48b170c2baaf26.jpg

Geplaatst

Wat voor bijwerkingen hadden jullie? Wanneer startte dat ongeveer?

Geplaatst
Wat voor bijwerkingen hadden jullie? Wanneer startte dat ongeveer?

Ik gebruikte bemfola en decapeptyl en had eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik had nog de meeste last van de pil die ik vooraf moest slikken haha

Geplaatst

Oké in plaats van de pil dus moet je dat slikken ? Ik had vooral last van de decapeptyl. Heb die ook lang moeten spuiten. Had last van mn borsten, verhoging, hoofdpijn, misselijk, opvliegers, zweten snachts, buikkrampen. Best wel veel... maar dat verschilt heel erg per persoon. Hopelijk heb jij nergens last van! :)

Geplaatst
Ik gebruikte bemfola en decapeptyl en had eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik had nog de meeste last van de pil die ik vooraf moest slikken haha

Klinkt goed. Ja, de pil, die heb ik jaren geleden geslikt en later pas beseft hoe raar ik me daarvan heb gevoeld ernstige stemmingswisselingen bijv. om geen aanwijsbare redenen.

Fijn dat je weinig bijwerkingen hebt gehad!

Geplaatst
Oké in plaats van de pil dus moet je dat slikken ? Ik had vooral last van de decapeptyl. Heb die ook lang moeten spuiten. Had last van mn borsten, verhoging, hoofdpijn, misselijk, opvliegers, zweten snachts, buikkrampen. Best wel veel... maar dat verschilt heel erg per persoon. Hopelijk heb jij nergens last van! :)

Pittig! Neemt dat nu weer af nu je gestopt bent? Ja, decap moet ik ook ern aantal weken spuiten.

Geplaatst

Ja dat is wel weer afgenomen. Maar denk dat ik op hormonen gewoon heftig reageer, ook op de pregnyl en menopur. Ik hoop dat je nergens last van krijgt. Komt vast goed. Je moet er wat voor over hebben hè, hihi :)

Geplaatst
Ja dat is wel weer afgenomen. Maar denk dat ik op hormonen gewoon heftig reageer, ook op de pregnyl en menopur. Ik hoop dat je nergens last van krijgt. Komt vast goed. Je moet er wat voor over hebben hè, hihi :)

Jep. Omdat ik op de lichtste pil al heftig reageerde en ik ook heel duidelijk weet in mijn cyclus waar ik sta, verwacht ik wel bijwerkingen. Ik hoop dat ik er zo doorheen ga. Het is een week of 4, te overzien. En mijn vriend en ik hebben er goed over gesproken. Hij weet hoe het zit haha. Ja. Zeker moeten we er wat voor over hebben. En de kans dat het zo lang kan duren vind ik soms best confronterend hier. Maar ook goed om te horen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden