Ga naar inhoud

Icsi maart/april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja veel steun van je partner is heel fijn en helpt je er zeker doorheen. Het kan inderdaad lang duren.. maar als dat kindje eenmaal in een armen ligt ben je alles vergeten denk ik...

• Reacties 595
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja veel steun van je partner is heel fijn en helpt je er zeker doorheen. Het kan inderdaad lang duren.. maar als dat kindje eenmaal in een armen ligt ben je alles vergeten denk ik...

Eens! Veel goede verhalen! April wordt onze maand dames!

Heb jij al kinderen, Sas? Amf en Eslief al wel toch?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Broed ze voor alle dames die hun emmy al weer terug hebben gekregen.

Wij gaan deze maand ook weer voor een cryo terugplaatsing.

Eslief: Mijn progesteronwaarden waren goed. Dat had ik ook wel verwacht omdat deze keer mijn cyclus langer was dan na de twee cryo terugplaatsingen.

We gaan het wel een beetje anders doen deze keer. Niet via lh test, maar via echo de eisprong monitoren. Daar ben ik blij mee, want volgens mij heb ik op zijn minst een halve dag winst als pregnyl of ovitrelle de eisprong aanzet, dan wanneer ik 1 van die 2 nog krijg wanneer mijn lichaam zelf al de piek heeft gehad. Net als jij had ik flinke eiblaasjes bij de metingen op de dag van de lhpiek, dus als ze nu op het moment dat hij minimaal 18 mm is het startsein geven, kan daar zomaar drie dagen verschil geven.

Op dit moment overweeg ik te vragen of ik deze keer pregnyl mag spuiten ipv ovitrelle. Op de één of andere manier zie ik die ook als een extra zetje, omdat pregnyl langer in je bloed blijft en omdat dat recept gewoon gewerkt heeft bij mijn dochter.

Heb jij nog een plan van aanpak voor je volgende cryo?

Sas: ik denk dat het voor iedereen anders is, maar ik was de lange weg naar onze dochter toe echt niet vergeten toen ze in mijn armen lag. Eigenlijk begon het verwerken van het hele traject pas toen. En ook nu nog realiseer ik me elke dag hoe bijzonder het is dat ze er is. Mijn dankbaarheid voor een gezond kindje is zo enorm groot. Niet voor te stellen voor iemand die ze "zomaar" gekregen heeft. Ik denk echt dat IVF ouders, andere ouders zijn.

Geplaatst

Ja het maakt echt een hoop goed en was het zeker waard! Zou het zo ook weer opnieuw doen

Ik heb icsi 1 en 2 zonder partner gedaan hij was op dat moment voor werk in het buitenland ook dat kon ik goed aan om het alleen te doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Eens! Veel goede verhalen! April wordt onze maand dames!

Heb jij al kinderen, Sas? Amf en Eslief al wel toch?

Ja dochtertje maud 13 april is ze 14 maanden

Geplaatst

Nee heb helaas nog geen kinderen. Baseer mijn reactie ook maar op verhalen van andere (over het vergeten ). Ik ben het met je eens maaike, denk inderdaad dat wij andere ouders zijn.. en extra veel liefde te geven hebben aan het kindje. Je moet er zoveel voor over hebben. Ik denk alleen wel wat amf zegt dat je het misschien niet vergeet maar wel dat je het zo weer overnieuw zou doen als er eenmaal zo'n mooi wondertje in je armen ligt..

Dit jaar augustus zijn wij alweer 2 jaar bezig met zwangere worden... maakt me best wel emotioneel. Ik wilde al moeder worden toen ik 16 was een lang gekoesterde wens... nu wordt ik bijna 26 en heb alles op orde, er helemaal klaar voor... Hoop dat onze cryo die nu in mijn buik zit blijft plakken en onze wens laat uitkomen. Op naar een positieve test!

Geplaatst
Nee heb helaas nog geen kinderen. Baseer mijn reactie ook maar op verhalen van andere (over het vergeten ). Ik ben het met je eens maaike, denk inderdaad dat wij andere ouders zijn.. en extra veel liefde te geven hebben aan het kindje. Je moet er zoveel voor over hebben. Ik denk alleen wel wat amf zegt dat je het misschien niet vergeet maar wel dat je het zo weer overnieuw zou doen als er eenmaal zo'n mooi wondertje in je armen ligt..

Dit jaar augustus zijn wij alweer 2 jaar bezig met zwangere worden... maakt me best wel emotioneel. Ik wilde al moeder worden toen ik 16 was een lang gekoesterde wens... nu wordt ik bijna 26 en heb alles op orde, er helemaal klaar voor... Hoop dat onze cryo die nu in mijn buik zit blijft plakken en onze wens laat uitkomen. Op naar een positieve test!

Ja meid herkenbaar! Zowel dat ik er veel voor over heb. Ook dat ik heel graag voor mijn 30ste kinderen wilde (ben nu 35), ik heb op mijn 20ste gezegd: ik ben er klaar voor. Hoewel ik blij ben dat ik heb gewacht op de fijne man waar ik nu mee samen ben, baal ik ook dat het moeizaam gaat nu. Wij ook in aug 2 jaar bezig! Wie weet dan ook samen zwanger? Ik hoop het! Tegelijkertijd weet ik dat er hier dames zijn die al veel meer jaren bezig zijn. Niet om het te relativeren, want de wens is sterk, hoe lang je ook wacht. Als ik zo lees dat vrouwen ook na jaren proberen nog zwanger worden, kan ik alleen maar hopen dat het iedereen hier gegund wordt. Even huilen en weer door ;)

Geplaatst
Ja het maakt echt een hoop goed en was het zeker waard! Zou het zo ook weer opnieuw doen

Ik heb icsi 1 en 2 zonder partner gedaan hij was op dat moment voor werk in het buitenland ook dat kon ik goed aan om het alleen te doen

Jeetje, stoer man! Voor jullie vast geen keuze en natuurlijk kun je ook bellen. Maar ik vind dat echt knap. Alleen het traject door, kan het vast, maar ben blij dat het niet hoeft. Hoe is het nu met man dan voor je?

Ik geloof ook niet zo in het vergeten van het traject ervoor. Wel in die extra dankbaarheid als het gebeurd. Ik heb voor veel al moeten vechten. Dus kom maar op! Anders ouder ja misschien wel. Bij veel vrienden van ons komt nu wel het besef dat ze veel mazzel hebben gehad. En ook wel meer dankbaarheid, minder vanzelfsprekend. En ze doen hun best (sommigen) maar echt begrijpen toch ook weer niet. Dames, ik zeg het het nog maar een keer, maar ik ben heel blij met dit forum en de gesprekken met jullie. Dank!

Geplaatst
Jeetje, stoer man! Voor jullie vast geen keuze en natuurlijk kun je ook bellen. Maar ik vind dat echt knap. Alleen het traject door, kan het vast, maar ben blij dat het niet hoeft. Hoe is het nu met man dan voor je?

Ik geloof ook niet zo in het vergeten van het traject ervoor. Wel in die extra dankbaarheid als het gebeurd. Ik heb voor veel al moeten vechten. Dus kom maar op! Anders ouder ja misschien wel. Bij veel vrienden van ons komt nu wel het besef dat ze veel mazzel hebben gehad. En ook wel meer dankbaarheid, minder vanzelfsprekend. En ze doen hun best (sommigen) maar echt begrijpen toch ook weer niet. Dames, ik zeg het het nog maar een keer, maar ik ben heel blij met dit forum en de gesprekken met jullie. Dank!

Zijn ook veel mensen die het toch niet echt snappen je hoort ook wel eens dat als he een kindje hebt dat ze zeggen maar je hebt er al eentje... dus... een wens voor een tweede kindje kan net zo sterk zijn

Vergeten zal ik het traject niet maar wel dankbaar dat het allemaal kan en dankbaar voor al een gezond kindje

Hoe lang iemand in een traject zit jaren of maanden of misschien nog maar een paar weken dat maakt niet uit iedereen heeft een wens op een kindje en moet een weg bewandelen die je niet iemand gunt

Geplaatst

Ja we moeten de hoop houden en ik geloof dat elke maand iemand hier het geluk aan zijn zijde heeft. Zo komen we allemaal aan de beurt. 🍀🍀🍀

Geplaatst

@Maaike79 grappig dat jij ook aan pregnyl zat te denken..ook ik wilde vragen of ik die deze keer mag gebruiken. De bollen ben ik niet zeker van of ik die weer ga gebruiken.. zoals altijd voelde ik het rond dag 5 gewoon mis gaan en hebben de bollen me nog 2 extra dagen in buikpijn etc laten zitten dus denk dat ik die toch oversla.Ik heb ook gevraagd of we deze keer het ei konden gaan volgen maar dan moest ik een maand wachten wand het was druk... Nu is het zo dat ik duidelijk aan de snotneus beneden kan zien dat mijn ei komt..en duurd dan 2 dagen voor de test positief is.. ik zit er nu aan te denken om gewoon zelf eerder naar het ziekenhuis te gaan.. als die met de test al 24 is kan ik dus aan het begin van opmerken bellen wand dan zou die zo 18 zijn. In het ergste geval is hij dan nog niet groot genoeg en moet ik de volgende dag terug komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@ eslief, iets eerder dan de smiley een afspraak maken had ik ook al bedacht. Inderdaad ook toen ik concludeerde dat er tussen de 18 mm eis en de 24 mm die er bij mij bij de positieve lh test ( eerste keer, 2e en 3e keer was het 21) gemeten was, zomaar 3/4 dagen verschil zit. Mijn dochter was een cryo en toen heb ik zelfs met 17 mm al pregnyl mogen zetten omdat het bms al dik genoeg was.

het blijft een raar vak hoor, fertiliteit, je moet zelf ook onwijs goed je hoofd erbij houden.

Ik heb gewoon gebeld en voor dag 12 een afspraak gemaakt.

Heerlijk vind ik het ook gewoon om te weten wanneer die echo is en niet dag 13-14-15 half leeg houden in mijn agenda omdat er misschien midden op de dag een echo gemaakt moet worden.

Geplaatst

Effe gekke vraag: moeten jullie ook middenin je menstruatie met pillen starten? En blijf je dan nog een paar dagen gewoon bloeden? Of spaart dat op en komt dat eruit bij de tweede bloeding 10-14 dagen later? Ik vind het zo'n gek idee dat je lijf alles aan het afvoeren is en je dat proces halverwege stopzet.

Geplaatst
Effe gekke vraag: moeten jullie ook middenin je menstruatie met pillen starten? En blijf je dan nog een paar dagen gewoon bloeden? Of spaart dat op en komt dat eruit bij de tweede bloeding 10-14 dagen later? Ik vind het zo'n gek idee dat je lijf alles aan het afvoeren is en je dat proces halverwege stopzet.

Ik moest op de derde dag van m'n menstruatie starten. Dan blijft het gewoon nog doorbloeden. Een pil is niet een instant stop. De Deca moet je ook in je menstruatie spuiten en je bms breekt als het goed is gewoon af.

Geplaatst
Ik moest op de derde dag van m'n menstruatie starten. Dan blijft het gewoon nog doorbloeden. Een pil is niet een instant stop. De Deca moet je ook in je menstruatie spuiten en je bms breekt als het goed is gewoon af.

Ok! Dankjewel!

Geplaatst

Ik ga weer starten cryo tp tweede ronde. Ben gisteren ongesteld geworden. En deze keer in natuurlijke cyclus. De hormonen bevielen me niet. En hebben mijn cyclus beetje in de war geschopt waardoor ik een maand moest wachten. Nu dus lekker zonder hormonen. Heb een cyclus van 28 dagen dus vanaf dag tien mag ik gaan testen met de ovulatietesten. Spannend weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Ik ga weer starten cryo tp tweede ronde. Ben gisteren ongesteld geworden. En deze keer in natuurlijke cyclus. De hormonen bevielen me niet. En hebben mijn cyclus beetje in de war geschopt waardoor ik een maand moest wachten. Nu dus lekker zonder hormonen. Heb een cyclus van 28 dagen dus vanaf dag tien mag ik gaan testen met de ovulatietesten. Spannend weer.

Spannend! Hoop dat je cyclus nu weer terug naar normaal is en de tp deze keer beter gast zonder de hormonen. 10 dagen, betekent dat rond 22 april starten met ovu testen?

Geplaatst
Spannend! Hoop dat je cyclus nu weer terug naar normaal is en de tp deze keer beter gast zonder de hormonen. 10 dagen, betekent dat rond 22 april starten met ovu testen?

Hoop het ook. Maar ben nu weer normaal ongesteld. Dus zit goed. Ik mag 20 april starten met testen. Dan is cyclusdag tien. Maar begin voor de zekerheid iets eerder.

Geplaatst
hier morgen of overmorgen een positieve ovulatietest.. dus spannend weer

Spannend! En dan meteen tp? Duim voor je dat het nog voor pasen allemaal lukt!

Geplaatst

nee als die positief is krijg ik die dag een echo om te zien of het er goed uitziet:) als het er goed uitziet de spuit erin en gaan ze 3 dagen later ontdooien en hoor ik of dat goed gegaan is en dag 4 ren terugplaatsing heb. we hebben er nog 2

Geplaatst

Oh helemaal spannend, nog 2! Hoop dat er 1 goed ontdooit! Iets met pasen en eieren ;) eind april werd vroeger Beltaine gevierd, de meest vruchtbare periode. Hoop dat dat nog steeds zo werkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden