Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi

Jeetje dag 11 al! Wat is er eigenlijk met je aan de hand?

Ik heb vandaag een dip dag...

Dit is dag 11 in het zh en ik mag nog niet naar huis.

Vanmorgen ben ik weer erg moe en misselijk opgestaan... mijn boterhammetje van 12 staat er nog... ik krijg em niet weg...

Zolang ik 3 liter drink komt het wel goed... Die honger komt vanzelf wel...

Over 10 minuten zijn mijn schoonouders er weer, gelukkig wat afleiding en hopelijk kom ik zo door de misselijkheid heen... en daarna weer lekker slapen....

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hi Jeetje dag 11 al! Wat is er eigenlijk met je aan de hand?
Overstimulatie. Een zeer zeldzame vorm...Op wd 8 ben ik met benauwdheidsklachten naar de SEH geweest. Dus gyn dacht aan een longembolie. Allerlei onderzoeken gehad en dat was het niet. Ik mocht naar huis.Dag later werd ik gebeld dat ik do 16 feb ff ter controle naar de VPG toe moest. Daar bleek mijn bloedwasrdes niet goed en moest ik opgenomen worden met overstimulatie. Maar toen was het gewoon voor de zekerheid tot dat de waardes weer goed waren. Tja en toen, was ik in een nacht 3 kilo aangekomen. In totaal ben ik 10 kilo aangekomen waarvan er nu 5 weer af zijn.Mijn hele lichaam zat vol vocht, letterlijk ALLES. Nu is alles zogoed als weg behalve mijn longen... die willen niet leeg lopen.Bij opname zeiden ze al dat ik er vanuit kon gaan dat ik zwanger was. Omdat dat vaak zo is met late overstimulatie klachten. En ze bleken dus gelijk te hebben🎉Maar vanmorgen benadrukte de gyn weer, ik heb dit nog nooit zo extreem en vooral langdurig gezien....Het maakt me allemaal niks. Zolang ik maar zwanger blijf.Morgen 10u weer een longfoto... de 4e...Hopelijk is er iets positiefs te zien....
Geplaatst

Ooh jee hopefulness wat erg zeg de overstimulatie wist niet dat het zo extreem kon zijn. Hebben ze enig idee waarom het vocht bij je longen niet weg trekt??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ooh jee hopefulness wat erg zeg de overstimulatie wist niet dat het zo extreem kon zijn. Hebben ze enig idee waarom het vocht bij je longen niet weg trekt?? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee ze hebben geen idee. Ik heb gisteren zelfs aan de longarts gevraagd of het zo kan zijn, dat het niet vanzelf weg gaat daar. Maar dat kon niet. Het duurt bij mij gewoon erg lang maar het komt gewoon goed. Ze zei gisteren wel dat het hele team niet wist wat wijsheid is. Dit is nog nooit eerder gebeurt en er zijn geen protocollen of andere richtlijnen waarop ze terug kunnen vallen...Ik wacht maar af. Vanmorgen 0,9 kilo afgevallen en word zo opgehaald voor de longfoto....
Geplaatst

Hopelijk is het snel voorbij kan je lekker naar huis en thuis genieten samen met je partner.

We horen het later wel succes en sterkte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Heeeeeeeerlijk lekker thuis! Wat een verhaal zeg.. ik hoop dat je gauw kan genieten van je zwangerschap!

Overstimulatie. Een zeer zeldzame vorm...Op wd 8 ben ik met benauwdheidsklachten naar de SEH geweest. Dus gyn dacht aan een longembolie. Allerlei onderzoeken gehad en dat was het niet. Ik mocht naar huis.Dag later werd ik gebeld dat ik do 16 feb ff ter controle naar de VPG toe moest. Daar bleek mijn bloedwasrdes niet goed en moest ik opgenomen worden met overstimulatie. Maar toen was het gewoon voor de zekerheid tot dat de waardes weer goed waren. Tja en toen, was ik in een nacht 3 kilo aangekomen. In totaal ben ik 10 kilo aangekomen waarvan er nu 5 weer af zijn.Mijn hele lichaam zat vol vocht, letterlijk ALLES. Nu is alles zogoed als weg behalve mijn longen... die willen niet leeg lopen.Bij opname zeiden ze al dat ik er vanuit kon gaan dat ik zwanger was. Omdat dat vaak zo is met late overstimulatie klachten. En ze bleken dus gelijk te hebbenMaar vanmorgen benadrukte de gyn weer, ik heb dit nog nooit zo extreem en vooral langdurig gezien....Het maakt me allemaal niks. Zolang ik maar zwanger blijf.Morgen 10u weer een longfoto... de 4e...Hopelijk is er iets positiefs te zien....
Geplaatst
Heeeeeeeerlijk lekker thuis! Wat een verhaal zeg.. ik hoop dat je gauw kan genieten van je zwangerschap!
Dat doe ik nu al wel hoor,ondanks de situatie kan ik nog enorm genieten van de zwangerschap. Want die blijdschap is alles overheersend.
Geplaatst

Oh wow.. dat is knap.. en dat kan bijna niemand hahaha

Dat doe ik nu al wel hoor,ondanks de situatie kan ik nog enorm genieten van de zwangerschap. Want die blijdschap is alles overheersend.
Geplaatst
Oh wow.. dat is knap.. en dat kan bijna niemand hahaha
Hoezzo kan bijna niemand dat?Ik hoef er gewoon geen moeite voor te doen... het is er gewoon die smile en dat gevoel...
Geplaatst
Wat fijn dat je eindelijk thuis bent Hopefulness! Hoe gaat het nu met je?
Vandaag weer naar het ZH geweest en vocht in de buik is weg. Dus het is geen gynaecologisch probleem meer. De overstimulatie is over. De gyn heeft met de longarts gebeld omdat het nu aan hun is wat ze met dat vocht achter de long doen. De longarts heeft voorgesteld as maandag weer op controle te komen. Is het vocht achter de long dan niet verminderd, dan willen ze me als nog puncteren, zodat het vocht allemaal weg is.Dus weer even afwachten.Morgen komt een dame van Moeders voor Moeders en dan start ik met urine opvangen, ik wil zo ook mijn steentje bijdragen😊
Geplaatst

Nou iedereen die ik ken, kan nog niet genieten.. die zijn zo onzeker (ik ook).. zeker tot de eerste echo.. dus vandaar mijn reactie.

Ahh nou het gaat al iets beter.. maar nog niet helemaal. Heftig hoor wat overstimulatie allemaal wel niet kan doen sterkte!

Hoezzo kan bijna niemand dat?Ik hoef er gewoon geen moeite voor te doen... het is er gewoon die smile en dat gevoel...
Geplaatst
Nou iedereen die ik ken, kan nog niet genieten.. die zijn zo onzeker (ik ook).. zeker tot de eerste echo.. dus vandaar mijn reactie.Ahh nou het gaat al iets beter.. maar nog niet helemaal. Heftig hoor wat overstimulatie allemaal wel niet kan doen sterkte!
Oke... dat kan natuurlijk.Ik vind het ook spannend, de echo van volgende week...Dan hebben we zekerheid....
Geplaatst
Vandaag een spoed echo gehad omdat ik pijn had aan mijn rechter eierstok/eileider... en wij zijn heel blij want wij krijgen niet 1 maar 2 kindjes erbij!! [ATTACH=CONFIG]6197[/ATTACH]
Wauwwww 😍😍😍Gefeliciteerd🎉🎉🎉Geniet ervan! Wat bijzonder!Was er maar 1 teruggeplaatst?
Geplaatst

Pijn was nergens naar toe te leiden en sindsdien ook niet meer gehad gelukkig..Ik ben nu zoals je in mijn banner hieronder ziet 6 weken en 5 dagen..

En er was indd 1 embryo terug geplaatst dus het is een eeneiige tweeling!

Geplaatst

Ik heb 17 maart een echo. Ben dan als ik goed bereken 7 weken en 5 dagen. Nog even geduld dus.. Ook wel wat klachten hier maar verder voel ik me heel goed en word het dus wachten op de echo of alles goed gaat.

Geplaatst
Pijn was nergens naar toe te leiden en sindsdien ook niet meer gehad gelukkig..Ik ben nu zoals je in mijn banner hieronder ziet 6 weken en 5 dagen.. En er was indd 1 embryo terug geplaatst dus het is een eeneiige tweeling!
Wat bijzonder Roxanne en Marcel!Zelfs ik word nu een beetje emo, zo bijzonder vind ik het en gun ik het jullie😙Geniet ervan!Ik kijk heel erg uit naar vrijdag, wat eerlijk is eerlijk, ik vind het nu ook spannend worden...Ik hoop zo dat alles goed is...
Geplaatst

Hoi allemaal.

Ik sluit me ook aan bij deze groep.

Ben nu 7 weken en 1 dag zwanger door icsi. Het was poging 2 maar de aller eerste terugplaatsing.

We hebben gisteren de eerste echo gehad, en zijn helemaal in lovee!!

Alles zag er goed uit en hartje klopte ook heel goed. Over 3 weken een extra echo voor de zekerheid. Maar zijn wel een stukje geruster nu. Al blijft het nog altijd wel spannend.

Waauw een tweeling, super gaaf!! Gefeliciteerd!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden