Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag moest ik op controle voor mijn overstimulatie. En alle vocht is weg! Ik was me alweer aan het fatsoeneren toen de gyn voorstelde om even een blik te werpen op de kleine...

Ik was super verrast en super blij!

Ik hup weer de stoel in en alles was goed.

Ietsje gegroeit en het hartje was nu mooi zichtbaar! Beter als vorige weer!

Alles dus helemaal top hier😊😊😊😊

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag was dan eindelijk de dag van de echo! 7 weken en 5 dagen zwanger. Het zag er goed uit en we konden het hartje goed zien kloppen. Wat bijzonder. Helemaal in de wolken!

Herken het gevoel dat het vanaf vandaag ECHT voelt. Maar ik probeerde me de afgelopen weken ook gerust te stellen dat zolang ik geen bloedverlies had het wel goed zou zitten en vertouwen te hebben . Was dus gelukkig ook zo.

Nu lekker genieten!

@hopefulness heerlijk dat je het nog eens mocht zien! En ik las in het boekje met ervaringsvergalen 2 stukjes van je. Leuk!!

Geplaatst
Vandaag was dan eindelijk de dag van de echo! 7 weken en 5 dagen zwanger. Het zag er goed uit en we konden het hartje goed zien kloppen. Wat bijzonder. Helemaal in de wolken!Herken het gevoel dat het vanaf vandaag ECHT voelt. Maar ik probeerde me de afgelopen weken ook gerust te stellen dat zolang ik geen bloedverlies had het wel goed zou zitten en vertouwen te hebben . Was dus gelukkig ook zo.Nu lekker genieten!@hopefulness heerlijk dat je het nog eens mocht zien! En ik las in het boekje met ervaringsvergalen 2 stukjes van je. Leuk!!
Ja dat is een bijzonder moment he? Ik denk precies hetzelfde. Zolang ik geen bloedverlies heb en mijn slechte dagen nog heb, weet ik wel dat het nog allemaal goed zit.Dat wachten is zo erg he..
Geplaatst
Vandaag was dan eindelijk de dag van de echo! 7 weken en 5 dagen zwanger. Het zag er goed uit en we konden het hartje goed zien kloppen. Wat bijzonder. Helemaal in de wolken!Herken het gevoel dat het vanaf vandaag ECHT voelt. Maar ik probeerde me de afgelopen weken ook gerust te stellen dat zolang ik geen bloedverlies had het wel goed zou zitten en vertouwen te hebben . Was dus gelukkig ook zo.Nu lekker genieten!@hopefulness heerlijk dat je het nog eens mocht zien! En ik las in het boekje met ervaringsvergalen 2 stukjes van je. Leuk!!
Ja ik ben nogal van het delen....En ik heb heel wat uren daar gezeten, dan maar van me af schrijven😉Ja nu over ander halve week zien we de knapperd weer😍Zooo fijn!Geniet ervan, Joline!Geen zwangerschapskwaaltjes erbij?
Geplaatst
Ja dat is een bijzonder moment he? Ik denk precies hetzelfde. Zolang ik geen bloedverlies heb en mijn slechte dagen nog heb, weet ik wel dat het nog allemaal goed zit.Dat wachten is zo erg he..
Idd, verschrikkelijk is het!En hoe niet leuk ze ook zijn, die slechte dagen zijn dan toch je enige houvast.Hou vol Christel, wanneer mag jij?
Geplaatst
Idd, verschrikkelijk is het!En hoe niet leuk ze ook zijn, die slechte dagen zijn dan toch je enige houvast.Hou vol Christel, wanneer mag jij?
Ik mag de 27e weer, ben al aan het aftellen :p.
Geplaatst
Ik mag de 27e weer, ben al aan het aftellen :p.
Poehhh dat is nog lang idd...Veel afleiding zoeken...2 dagen later heb ik intake op verloskunde en weer een echo😍Zet em op! 😚
Geplaatst
Ja ik ben nogal van het delen....En ik heb heel wat uren daar gezeten, dan maar van me af schrijven😉Ja nu over ander halve week zien we de knapperd weer😍Zooo fijn!Geniet ervan, Joline!Geen zwangerschapskwaaltjes erbij?

Ja doen we zeker! Merk wel dat ik het nu graag wil delen. Mijn beste vriendinnen en ouders wisten er alleen van. Dus de komende dagen maar langs familie (broers, zus, opa en oma's). Leuk! Later komen de vrienden enzo wel. Dat mag best nog even wachten. Blij dat ik dan gewoon de spulletjes in huis kan laten liggen en niet dingen moet blijven verzinnen. Het geluk delen.

Heb wel wat kwaaltjes. Al vanaf het begin zere borsten. Merk ook dat ze al groeien. Ik moet om de 3 uur eten om geen missing gevoel te krijgen. Sinds deze week ook wat moe. Maar verder voel ik me gelukkig heel goed en blij!

Ik ga maandag bellen naar de verloskundige hier in de buurt. Benieuwd wanneer de volgende echo zal zijn :)

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Heel bijzonder! Zo mooi in zo'n kleintje dat hartje al zo stevig te zien bonken!

Ik ben nu aardig relaxt. Ik ga ervanuit dat het goed zit en blijft zitten. En indd alles wat je voelt telt mee aan dat gevoel.

Geplaatst
Ja doen we zeker! Merk wel dat ik het nu graag wil delen. Mijn beste vriendinnen en ouders wisten er alleen van. Dus de komende dagen maar langs familie (broers, zus, opa en oma's). Leuk! Later komen de vrienden enzo wel. Dat mag best nog even wachten. Blij dat ik dan gewoon de spulletjes in huis kan laten liggen en niet dingen moet blijven verzinnen. Het geluk delen.Heb wel wat kwaaltjes. Al vanaf het begin zere borsten. Merk ook dat ze al groeien. Ik moet om de 3 uur eten om geen missing gevoel te krijgen. Sinds deze week ook wat moe. Maar verder voel ik me gelukkig heel goed en blij!Ik ga maandag bellen naar de verloskundige hier in de buurt. Benieuwd wanneer de volgende echo zal zijn :)Hoe is het met jou?
Ik mag ook niet klagen. Ook last van mijn borsten, jeuk aan mn tepels en al grotere tepels. Verder ben ik wisselend misselijk, soms de hele dag niet en soms heb ik het met vlagen door de dag heen. En ik kan bepaalde luchtjes niet verdragen.Grootste "klacht" is de vermoeidheid. Het is niet echt een klacht want gelukkig heb ik et rond 16u en savonds. Ik ga ook zo weer lekker mijn bed in. Maar dat vind ik geen straf dus vind ik de vermoeidheid ook niet echt een klacht.Ow ja en mijn buik is nu wel aant werk... krampen, steken op geblazen... maar ach...IK BEN ZWANGER 😍😍😍😄😄😄😄
Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal hier! Ik mag morgen op voor mijn eerste echo.

Ik vind het nog heel eng. En hoop dat als ik straks kleintje voor de eerste keer zie dat het dan helemaal goed is.

Ze hebben mij vanuit het ziekenhuis benaderd om mee te doen aan een onderzoek, daarmee houden ze de groei van kleintje in de gaten. En in de eerste periode krijg ik dus allemaal extra echo's. Morgen de de eerste al na mijn allereerste extra echo. En dan met 9, 11, 14, 22 en 32 weken weer. Of ik dat wilde want het is een extra belasting. Maar ik zei ook dat ik aan alles mee wil werken wat nodig is om dit soort behandelingen in de toekomst nog beter te maken. En ik zie kleintje alleen maar extra. En nog in 3D ook😇.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst
Wat een goed nieuws allemaal hier! Ik mag morgen op voor mijn eerste echo. Ik vind het nog heel eng. En hoop dat als ik straks kleintje voor de eerste keer zie dat het dan helemaal goed is. Ze hebben mij vanuit het ziekenhuis benaderd om mee te doen aan een onderzoek, daarmee houden ze de groei van kleintje in de gaten. En in de eerste periode krijg ik dus allemaal extra echo's. Morgen de de eerste al na mijn allereerste extra echo. En dan met 9, 11, 14, 22 en 32 weken weer. Of ik dat wilde want het is een extra belasting. Maar ik zei ook dat ik aan alles mee wil werken wat nodig is om dit soort behandelingen in de toekomst nog beter te maken. En ik zie kleintje alleen maar extra. En nog in 3D ook😇. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Wauwww bofkont😍Dat zou ik ook wel willen!Nu mag ik niet klagen met 7 weken, 8 weken en 29maart met 9,5 weken een echo! Ben benieuwd wanneer ik daarna weer een echo krijg!Geniet ervan Ietsje!Geen zwangerschapskwaaltjes?Voel je je verder top?
Geplaatst
Wauwww bofkont😍Dat zou ik ook wel willen!Nu mag ik niet klagen met 7 weken, 8 weken en 29maart met 9,5 weken een echo! Ben benieuwd wanneer ik daarna weer een echo krijg!Geniet ervan Ietsje!Geen zwangerschapskwaaltjes?Voel je je verder top?

Wel iets maar ik mag niet klagen. Gevoelige borsten, heel erg moe, soms wat krampen en veel trek.

Maar zolang het dit blijft... hoor je me niet 😊.

Geplaatst
Wat een goed nieuws allemaal hier! Ik mag morgen op voor mijn eerste echo.

Ik vind het nog heel eng. En hoop dat als ik straks kleintje voor de eerste keer zie dat het dan helemaal goed is.

Ze hebben mij vanuit het ziekenhuis benaderd om mee te doen aan een onderzoek, daarmee houden ze de groei van kleintje in de gaten. En in de eerste periode krijg ik dus allemaal extra echo's. Morgen de de eerste al na mijn allereerste extra echo. En dan met 9, 11, 14, 22 en 32 weken weer. Of ik dat wilde want het is een extra belasting. Maar ik zei ook dat ik aan alles mee wil werken wat nodig is om dit soort behandelingen in de toekomst nog beter te maken. En ik zie kleintje alleen maar extra. En nog in 3D ook😇.

Hoe was je eerste echo 😍

Leuk hoor dat je zoveel echo's gaat krijgen echt gaaf!!

Geplaatst
Hoe was je eerste echo 😍

Leuk hoor dat je zoveel echo's gaat krijgen echt gaaf!!

Net echo gehad. Wat een emotionele rollercoaster.

Eerst was mijn blaas vol dus konden ze het niet goed zien. Lang verhaal kort het hartje klopt iig als een tierelier.

Maar er is wel een groeiachterstand van 2 a 3 dagen. Dus ik moet volgende week terug komen. Ik had gehoopt euforisch te zijn. Maar ik ben nog steeds wel bang.

Geplaatst
Wel iets maar ik mag niet klagen. Gevoelige borsten, heel erg moe, soms wat krampen en veel trek. Maar zolang het dit blijft... hoor je me niet 😊. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groot gelijk! Lekker genieten😍
Geplaatst
Groot gelijk! Lekker genieten😍

Vind het nog steeds eng me er 100% aan toe te geven. Net eerste echo gehad. En kleintje heeft wel een groeiachterstand van 2 a 3 dagen. Maar het hartje klopt als een tierelier. Dus dat is positief.

Geplaatst
Net echo gehad. Wat een emotionele rollercoaster. Eerst was mijn blaas vol dus konden ze het niet goed zien. Lang verhaal kort het hartje klopt iig als een tierelier. Maar er is wel een groeiachterstand van 2 a 3 dagen. Dus ik moet volgende week terug komen. Ik had gehoopt euforisch te zijn. Maar ik ben nog steeds wel bang.Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
He... wat een domper... kan het me echt goed voorstellen dat je bang bent... Zou ik ook zijn... probeer het los te laten en te vertrouwen op je kleine wonder! Sterkte
Geplaatst
Vind het nog steeds eng me er 100% aan toe te geven. Net eerste echo gehad. En kleintje heeft wel een groeiachterstand van 2 a 3 dagen. Maar het hartje klopt als een tierelier. Dus dat is positief.Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Aah super nieuws!! Maar die achterstand moet je niet teveel aan denken. Ik heb ook 1 dag achterstand, maar dat kan zo ingehaald worden. Maar snap je bezorgdheid, ik denk dat ik na maande de 2e echo ook pas een heel stuk geruster ga zijn.Maar geniet ervan!!
Geplaatst
Net echo gehad. Wat een emotionele rollercoaster.

Eerst was mijn blaas vol dus konden ze het niet goed zien. Lang verhaal kort het hartje klopt iig als een tierelier.

Maar er is wel een groeiachterstand van 2 a 3 dagen. Dus ik moet volgende week terug komen. Ik had gehoopt euforisch te zijn. Maar ik ben nog steeds wel bang.

Fantastisch dat het hartje zo klopte!!

Het is niet leuk te horen.. maar komt vast goed! Hopelijk haalt ie dat straks gewoon in! Hier liep het ook 1 dag achter.

Maar als we niet via ivf of icsi geholpen waren weet je de bevruchting niet zo precies en zouden ze het misschien niet opmerken.. (is een gedachte van me..?)

Geplaatst
Fantastisch dat het hartje zo klopte!!

Het is niet leuk te horen.. maar komt vast goed! Hopelijk haalt ie dat straks gewoon in! Hier liep het ook 1 dag achter.

Maar als we niet via ivf of icsi geholpen waren weet je de bevruchting niet zo precies en zouden ze het misschien niet opmerken.. (is een gedachte van me..?)

Dat zeiden vrienden van mij ook al. Een vriendin van mij had de eerste keer helemaal geen hartje. Werd uiteindelijk ook een miskraam maar ze zei ook dat haar verloskundige toen ook had gezegd dat het ook kan zijn dat de innesteling later is geweest. En dan loop ik vrijwel niks achter. Dus op naar volgende week! En kleintje moet lekker doorgroeien!

Geplaatst

Vandaag weer een echo gehad!! Helemaal happy!! Het dagje achterstand is weer ingehaald en loop nu precies goed op 10 weken. Het begint nu echt een mensje te worden, heel bijzonder. Nu op naar de 12 weken echo :).

Geplaatst
Vandaag weer een echo gehad!! Helemaal happy!! Het dagje achterstand is weer ingehaald en loop nu precies goed op 10 weken. Het begint nu echt een mensje te worden, heel bijzonder. Nu op naar de 12 weken echo :).

Super goed om te horen!! Lekker genieten!

Geplaatst

Mooi om te horen! Ik heb morgen mijn echo. En dan krijg ik uitsluitsel. Hoop echt zo dat het goed is... vannacht al keislecht geslapen en dan zal aankomende nacht niet beter worden ben ik bang.

Moest me vooral niet teveel zorgen maken zei de gynaecoloog maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan.

Wat mij betreft nog liever 3 puncties dan dit hoor....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden