Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Mooi om te horen! Ik heb morgen mijn echo. En dan krijg ik uitsluitsel. Hoop echt zo dat het goed is... vannacht al keislecht geslapen en dan zal aankomende nacht niet beter worden ben ik bang. Moest me vooral niet teveel zorgen maken zei de gynaecoloog maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Wat mij betreft nog liever 3 puncties dan dit hoor....Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ja dat snap ik, herken het helemaal. Maar niet teveel druk maken over die achterstand, bij mij is die ook alweer ingehaald. Ik ga heel hard duimen voor je morgen!!
  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Ben een tijdje afwezig geweest.

Gisteren weer een echo gehad en alles goed hier! Ons wonder is 3 cm groot en doet het hartstikke goed. Ook ik krijg langzaam aan weer wat meer energie en de kwaaltjes worden zoetjes aan minder.

Ietsie hoe is het nu? Hopelijk is de groeiachterstand weg of heb je later genesteld....

Geplaatst
Hoi dames,

Ben een tijdje afwezig geweest.

Gisteren weer een echo gehad en alles goed hier! Ons wonder is 3 cm groot en doet het hartstikke goed. Ook ik krijg langzaam aan weer wat meer energie en de kwaaltjes worden zoetjes aan minder.

Ietsie hoe is het nu? Hopelijk is de groeiachterstand weg of heb je later genesteld....

Wat goed om te lezen dat alles goed gaat 🤗

Ik mag morgen weer... 😄

Geplaatst

Vanmorgen ons kleintje weer mogen bewonderen! Wat een mini mensje al. En het was zo druk aan het bewegen 😍 we hebben het hartje ook horen kloppen nu. Helemaal verliefd!!

Geplaatst
Vanmorgen ons kleintje weer mogen bewonderen! Wat een mini mensje al. En het was zo druk aan het bewegen 😍 we hebben het hartje ook horen kloppen nu. Helemaal verliefd!!
Wat bijzonder het al gehoord. Et Radboud luisterd pas na 12 weken... Dus ik moet nog even geduld hebben...Heerlijk he! Wij zijn ook zo verliefd!😍
Geplaatst
Aah super!! Mooi moment is dat he. Geniet ervan!Ik heb vanmorgen bloed moeten laten prikken voor de risicometing en dan donderdag de 12 weken echo. Pff toch weer even spannend allemaal..
Geplaatst
Aah super!! Mooi moment is dat he. Geniet ervan!Ik heb vanmorgen bloed moeten laten prikken voor de risicometing en dan donderdag de 12 weken echo. Pff toch weer even spannend allemaal..
Fijn om te lezen dat het goed gaat met je. Wat houdt de risico meting in?
Geplaatst

Heeft iemand hier als vroege symptoom ontzettende lage rugpijn gehad? Ook heb ik spierpijn in mn bil. Zit nog in mn wachtweken maar wilde graag ervaringen horen van anderen. 😊🙏

Geplaatst
Heeft iemand hier als vroege symptoom ontzettende lage rugpijn gehad? Ook heb ik spierpijn in mn bil. Zit nog in mn wachtweken maar wilde graag ervaringen horen van anderen. 😊🙏
Ik heb dat inderdaad ook gehad, en soms nog steeds een dag of 2. Ooh spannend dan voor jou! Ik zal duimen!Die risicometing is voor het syndroom van down. Kijken ze of er kans aanwezig is op het syndroom. Gaat samen met de nekplooimeting die ik donderdag heb.
Geplaatst

Spannend sas! Het is zo verschillend bij iedereen. Ik heb weinig symptomen gehad. Alleen soms krampen. Duim voor je dat je snel hier aan mag sluiten en dat de spierpijn bij je een voorteken is!!

Christel ook spannend altijd die uitslag. Hier nog aan het overwegen of de nip-test willen doen..

Geplaatst

Dankjewel meiden. Fijn om te horen dat het herkenbaar is christel, had je dit al gauw na de terugplaatsing? Na hoeveel wachtdagen testte jij positief? Of pas echt op je testdag. Hoop ook dat ik me snel mag aansluiten hier.. zou zo fantastisch zijn..

Geplaatst
Dankjewel meiden. Fijn om te horen dat het herkenbaar is christel, had je dit al gauw na de terugplaatsing? Na hoeveel wachtdagen testte jij positief? Of pas echt op je testdag. Hoop ook dat ik me snel mag aansluiten hier.. zou zo fantastisch zijn..
Dat begon na een weekje ongeveer. Ik heb zelf echt gewacht totdat ik bloed moest laten prikken in het ziekenhuis. Durfde zelf niet eerder te testen.Wij zelf gaan de nipt test wel laten doen, gewoon voor de zekerheid en om ons eventueel voor te kunnen bereiden. We zijn natuurlijk ook heel nieuwschierig naar het geslacht ;). Die mag ik denk ik donderdag na de echo gaan laten doen.
Geplaatst
Dat begon na een weekje ongeveer. Ik heb zelf echt gewacht totdat ik bloed moest laten prikken in het ziekenhuis. Durfde zelf niet eerder te testen.Wij zelf gaan de nipt test wel laten doen, gewoon voor de zekerheid en om ons eventueel voor te kunnen bereiden. We zijn natuurlijk ook heel nieuwschierig naar het geslacht ;). Die mag ik denk ik donderdag na de echo gaan laten doen.
Oké en dat was een verse terugplaatsing? Ik ga nu ook niet meer testen denk ik... ben een beetje teleurgesteld er door. Misschien t weekend ofzo weer. Moet dinsdag bloed prikken volgende week. Spannend hoor! Ga je het vertellen wat het geslacht is of houden jullie het nog voor je? Mag je de nipttest zelf bepalen of je dat wil? Dat is nieuw toch met bloed prikken alleen?
Geplaatst
Oké en dat was een verse terugplaatsing? Ik ga nu ook niet meer testen denk ik... ben een beetje teleurgesteld er door. Misschien t weekend ofzo weer. Moet dinsdag bloed prikken volgende week. Spannend hoor! Ga je het vertellen wat het geslacht is of houden jullie het nog voor je? Mag je de nipttest zelf bepalen of je dat wil? Dat is nieuw toch met bloed prikken alleen?
Ja was een verse terugplaatsing. Het wachten vond ik ook echt moeilijk hoor. Maar wilde er gewoon zeker van zijn dat het geen valse uitslag ofzo zou zijn.Het geslacht gaan we wel vertellen ja, kan mijn mond echt niet houden :p. Nipt test mag je inderdaad zelf bepalen en is inderdaad dmv bloedprikken. Hier in België doen ze het al wel wat langer. Het is een hoop geld maar vind het wel de moeite waard.
Geplaatst
Ja was een verse terugplaatsing. Het wachten vond ik ook echt moeilijk hoor. Maar wilde er gewoon zeker van zijn dat het geen valse uitslag ofzo zou zijn.Het geslacht gaan we wel vertellen ja, kan mijn mond echt niet houden :p. Nipt test mag je inderdaad zelf bepalen en is inderdaad dmv bloedprikken. Hier in België doen ze het al wel wat langer. Het is een hoop geld maar vind het wel de moeite waard.
Ja ik ga ook maar proberen vol te houden.😊🙏 O dat moet je zelf betalen dus?
Geplaatst
Hoi hoi,Ik heb die ervaring niet.... srry...
Geplaatst
Ik heb dat inderdaad ook gehad, en soms nog steeds een dag of 2. Ooh spannend dan voor jou! Ik zal duimen!Die risicometing is voor het syndroom van down. Kijken ze of er kans aanwezig is op het syndroom. Gaat samen met de nekplooimeting die ik donderdag heb.
Heey Christel!Hoe is het? Ik heb morgen de Nipt test.Heb jij bewust niet voor de nipt gekozen?Ik hoop morgen ook weer een echo te krijgen, ze zijn mijn 12 weken echo vergeten te plannen... anders moet ik em morgen afspreken. Ik hoop zo dat het morgen is de echo!Hoe is heg met je kwaaltjes?
Geplaatst
Srry Christel, ik lees verder en zie dat je het over de nipt hebt😥 Wat blijft het spannend allemaal!
Haha dat geeft niet. Ik denk dat ik die donderdag na de echo mag doen. Pff is inderdaad nog even spannend. Hoop ook voor je dat je morgen meteen de echo hebt. Kan ook echt niet wachten om ons kleintje weer te zien.
Geplaatst
Heey Christel!Hoe is het? Ik heb morgen de Nipt test.Heb jij bewust niet voor de nipt gekozen?Ik hoop morgen ook weer een echo te krijgen, ze zijn mijn 12 weken echo vergeten te plannen... anders moet ik em morgen afspreken. Ik hoop zo dat het morgen is de echo!Hoe is heg met je kwaaltjes?
En met de kwaaltjes gaat het wel goed. Alleen beetje misselijk als ik honger heb. Dan eet ik iets en dan is het ook weer weg. En hoe gaat het met jou?
Geplaatst

Afgelopen donderdag de 12 weken echo gehad :). Nekplooimeting+risicoberekening waren goed, alles zag er goed uit. Dus weer een geruststelling. Wel hebben we meteen de nipt test laten doen voor de zekerheid, dus nu daar nog even op wachten. Hoe gaat het hier allemaal?

Geplaatst

Wat fijn voor jullie christel gefeliciteerd! 🌸 Weer een geruststelling.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier ook alles goed!

Vandaag 12+5.

Ik voel me goed!

Nog met vlagen misselijk en de ergste vermoeidheid is zo goed als weg.

Ik ben al flink aan het showen met mn buikie... met 9 weken kon je het al super goed zien! Hebben jullie dat ook?

Collega zegt dat het van de ivf komt... maar dat betwijfel ik... ik denk dat het in mijn geval mede door de endo operatie komt...

Verder kijk ik nu al uit naar mijn 16 weken echo. Nu duurt het voor het eerst echt lang voor de volgende echo...

Geplaatst
Hoi hoi,Hier ook alles goed!Vandaag 12+5.Ik voel me goed!Nog met vlagen misselijk en de ergste vermoeidheid is zo goed als weg.Ik ben al flink aan het showen met mn buikie... met 9 weken kon je het al super goed zien! Hebben jullie dat ook?Collega zegt dat het van de ivf komt... maar dat betwijfel ik... ik denk dat het in mijn geval mede door de endo operatie komt...Verder kijk ik nu al uit naar mijn 16 weken echo. Nu duurt het voor het eerst echt lang voor de volgende echo...
Ja erg he, is nu telkens 4 weken wachten, pff.Bij mij komt mijn buikje ook al wat tevoorschijn hoor, merk dat ook.Hoe was bij jou de nekplooimeting geweest? Heb je nu ook de nipt test gedaan? Wij nu nog ongeveer een weekje wachten op de uitslag. Ben echt benieuwd..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden