Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ben nu 20 weken en voel t af en toe. Je hoeft je nergens zorgen om te maken hoor!!
Fijn om te horen!! Stelt me inderdaad gerust

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goede avond dames....

zo word al een gezellige drukke boel hier met al die zwangere dames:)

heb geprobeerd me een beetje bij te lezen sinds de laatste keer dat ik hier was maar dat

zijn veeeeeelll berichtjes hhaa..

maar hoop dat het bij iedereen goed gaat en iedereen lekker geniet van het geluk wat groeit in onze buik..

wij verwachten 21jan ons wondertje en we hebben vorige week ontdekt dat het een jongetje word:)

dus nu kan het shoppen beginnne:)

Geplaatst
goede avond dames....zo word al een gezellige drukke boel hier met al die zwangere dames:)heb geprobeerd me een beetje bij te lezen sinds de laatste keer dat ik hier was maar dat zijn veeeeeelll berichtjes hhaa.. maar hoop dat het bij iedereen goed gaat en iedereen lekker geniet van het geluk wat groeit in onze buik..wij verwachten 21jan ons wondertje en we hebben vorige week ontdekt dat het een jongetje word:) dus nu kan het shoppen beginnne:)
Jeeeeeejj de eerste jongen!!! Haha wij zijn dezelfde dag uitgerekend wat leuk! 😊Wij krijgen een meisje.. lekker van genieten meid en shoppen!!!!
Geplaatst
Hier ook nog regelmatig menstruatiepujnen. Ik voel haar nu ook bijna de hele dag bewegen. Gek gevoel is dat .vlinserachtif en soms echt shoppen die zijn iets minder fijn plas mezelf ook echt een ongeluk haha soms ga ik er wel 5 keer uit snachts.Ok denk dat ik het ook maar eens ga pro eren met een kussen sas.Ik lig ook zo te woelen.nu helemaal op vakantie het is hier 38 graden en geen airco op de kamer .Dus kom slecht in slaap. Pak overdag in de schaduw bij het zwembad maar wat extra uurtjes. Voeg weer even een bellyshot bij:)
Gelukkig voel jij t ook judy begon me al een beetje zorgen te maken om die krampen. Denk dat we nu weer een groeispurt aankomt. Mooi buikje hoor! En war dijn dar je dr al zoveel voelt bewegen. Ik heb het nog niet gevoeld vind ik heel jammer... kan echt niet wachten 😞 Vaak ga ik even liggen wn dan concentreer ik me erop met mijn handen op mijn buik maar voel nog niet duidelijk vlindertjes of scheetjes in mijn buik.. woensdag heb ik een pretecho dan ga ik ook even vragen hoe mijn placenta ligt.
Geplaatst
Gelukkig voel jij t ook judy begon me al een beetje zorgen te maken om die krampen. Denk dat we nu weer een groeispurt aankomt. Mooi buikje hoor! En war dijn dar je dr al zoveel voelt bewegen. Ik heb het nog niet gevoeld vind ik heel jammer... kan echt niet wachten Vaak ga ik even liggen wn dan concentreer ik me erop met mijn handen op mijn buik maar voel nog niet duidelijk vlindertjes of scheetjes in mijn buik.. woensdag heb ik een pretecho dan ga ik ook even vragen hoe mijn placenta ligt.
Ik ook maar heel af en toe. Ligt er aan hoe je placenta ligt. Je voelt het vanaf de 20ste week over het algemeen pas echt goed. Gisteren voelde ik weer paar plopjes.

Heb ook beetje buikgriep. Baal er wel van.

Geplaatst

Hee dames, vandaag bij de vk geweest. Hartje klopte mooi. En ik heb sinds een week echt een babybuikje mijn bloeddruk blijft laag, nu 90/60. Met al dat zout is mn onderdruk wel iets gestegen. Ijzer is voor mijn doen laag, dus ik snap wel waarom ik vaak zo moe ben. Gelukkig niet meer misselijk en merk dat het nu ook wel wat echter begint te worden! Fijn is dat. Ik voel nog niet echt wat, ik ben ook pas 15+3, loop een paar weken achter op jullie. Voel nu wel mn baarmoeder goed zitten onder mn navel. Volgende week doen we een pretecho. Effe niet in het zh gewoon lekker omdat het kan. Krampen heb ik ook geregeld. Hoort er gewoon bij.

Hoe is het met jullie?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Ah oké, ik denk dat ik afgelopen zondag een zacht kriebeltje heb gevoeld links bij mn buik. Ik ging liggen en had muziek opgezet en neergelegd op mijn buik. Opeens voelde ik een kriebeltje en toen twijfelde ik en voelde het nog 3/4 keer. Misschien waren dat haar voetjes 😊 Hopelijk voel ik t gauw veel duidelijker 💕

Wat fijn Johanna dat alles goed is! Ik heb ook een lage bloeddruk schijnt er allemaal bij te horen. Alleen helaas vaak duizelig of licht in t hoofd. Wat fijn dat je misselijkheid minder wordt echt gedoe is dat he! Wij hebben morgen een pretecho gaan we weer kijken naar ons grietje. Ben benieuwd hoe ze is gegroeid 😍

De afgelopen dagen veel kramp gehad en mn buik is vooruitgeschoten lijkt wel! Ook opeens 1,5 kg zwaarder in 1 dag haha! 😋

Geplaatst
Ah oké, ik denk dat ik afgelopen zondag een zacht kriebeltje heb gevoeld links bij mn buik. Ik ging liggen en had muziek opgezet en neergelegd op mijn buik. Opeens voelde ik een kriebeltje en toen twijfelde ik en voelde het nog 3/4 keer. Misschien waren dat haar voetjes 😊 Hopelijk voel ik t gauw veel duidelijker 💕 Wat fijn Johanna dat alles goed is! Ik heb ook een lage bloeddruk schijnt er allemaal bij te horen. Alleen helaas vaak duizelig of licht in t hoofd. Wat fijn dat je misselijkheid minder wordt echt gedoe is dat he! Wij hebben morgen een pretecho gaan we weer kijken naar ons grietje. Ben benieuwd hoe ze is gegroeid 😍De afgelopen dagen veel kramp gehad en mn buik is vooruitgeschoten lijkt wel! Ook opeens 1,5 kg zwaarder in 1 dag haha! 😋
Wat leuk he! Over een paar weken voel je t echt goed.Hoe was de echo?! Zag alles er goed uit?! Nog steeds misselijk? Heb ook een lage bloeddruk, maar dat is ook echt t enige 😅
Geplaatst
Hee dames, vandaag bij de vk geweest. Hartje klopte mooi. En ik heb sinds een week echt een babybuikje mijn bloeddruk blijft laag, nu 90/60. Met al dat zout is mn onderdruk wel iets gestegen. Ijzer is voor mijn doen laag, dus ik snap wel waarom ik vaak zo moe ben. Gelukkig niet meer misselijk en merk dat het nu ook wel wat echter begint te worden! Fijn is dat. Ik voel nog niet echt wat, ik ben ook pas 15+3, loop een paar weken achter op jullie. Voel nu wel mn baarmoeder goed zitten onder mn navel. Volgende week doen we een pretecho. Effe niet in het zh gewoon lekker omdat het kan. Krampen heb ik ook geregeld. Hoort er gewoon bij. Hoe is het met jullie? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Wat fijn dat alles zo goed gaat! Hier ook lage bloeddruk maar gelukkig voor de rest nergens last van.Zijn nu onderweg naar Zuid Frankrijk, dus drink maar niet zoveel anders elke keer stoppen ;)Leuk om weer eventjes te kijken 🤗
Geplaatst
Wat fijn dat alles zo goed gaat! Hier ook lage bloeddruk maar gelukkig voor de rest nergens last van.Zijn nu onderweg naar Zuid Frankrijk, dus drink maar niet zoveel anders elke keer stoppen ;)Leuk om weer eventjes te kijken
Ja, heel fijn! Kan er nu ook meer van genieten merk ik. Heel veel plezier in Frankrijk! Ach, lage bloeddruk is goed voor het kindje en met goed eten prima onder controle te houden tot nu toe voor mij. Hoop bij jou ook! Ja, nog een maand of 3 voor jou nu. Wat gaat dat snel!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Alles was goed, het was leuk om weer even te kijken. 🤗 Dit keer was ze lekker aan het slapen en ze lag niet zo heel goed ervoor. Ze lag met haar rug naar mijn navel toe dus we zagen elke keer haar ruggengraat. Na flink hoesten en schudden werd ze een beetje wakker en hebben we haar kunnen zien drinken. Haar mond ging open en dicht en ze nam slokjes vruchtwater. Heel schattig om te zien. 😍❤️

Veel plezier op vakantie Wilhelmina😁. Wij vertrekken de 20e ik heb er ook zin in. 👍🏻

Geplaatst

Fijne vakantie Wilhelmina ! Wij zijn net weer terug ook heerlijk gehad!

Sas wat leuk weer een echo ik denk dat wij er over twee weekjes weer 1 plannen daarna mogen we 6 sept voor de 20 weken echo weer .best spannend vanmorgen weer even het hartje geluisterd.

Geplaatst

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Hier weinig nieuws. Voel het af en toe al schoppen. A.s dinsdag naar de vk. En eind deze maand de guo. Vandaag alweer 17 weken.

Geplaatst

Zijn hier ook dames die in de wachtweken zitten voor de eerste echo met 7/8 weken?

Ik heb nu al een hele week de zenuwen na de positieve bloedtest en urine test.. durf eigenlijk nog niet goed op dit bankje te komen zitten. En we durven al helemaal niet te hard te juichen thuis..

Maar even kletsen met iemand die ook gek wordt als je even wat buikpijn hebt is ms wel fijn. Of iemand die je even gerust stelt.. De ene keer voel ik vanalles en de andere keer weer erg weinig. Wanneer hield dat op bij jullie? Wat gaf je zekerheid?

Liefs Inge

Geplaatst

Inge, je bent echt niet de enige die zo onzeker is, hoor...

je hebt gewoon al een heleboel meegemaakt.

Hier bijna 12 weken zwanger, maar ook ik leef van moment naar moment waarop ik even zeker weet dat het goed zit daarbinnen.

De echo met 8 weken liet een kloppend hartje zien, maar verder nog een frummeltje. Hoewel ik wist dat dat beeld er gewoon bij hoort bij die termijn, hoopte ik zo een kindje te zien. We hadden na die tijd ook nog niet de behoefte om het te delen. Twee weken later al een heel ander beeld, meer een kindje. Daarna zijn we het ook gaan vertellen. Delen met anderen helpt me nu beseffen dat het echt waar is.

Heb je alleen buikpijn?

Het is gewoon een super onzekere tijd. Dacht je het gehad te hebben nu de wachtweken erop zitten, is er een nog veel heftigere tijd aangebroken. Want nu wil je het echt niet meer kwijtraken.

Succes!

Volgens mij ben je de enige die nog voor de eerste echo zit op dit moment op het forum. Eslief en ik zitten voor je en zijn dus ruim 11 weken zwanger.

Geplaatst

Buikpijn is wel normaal hoor rond die tijd ook veel gehad en me ook heel veel zorgen gemaakt toen. En het blijft spannend .eerst de eerste echo..dan tot de twaalf weken . Het is vaak het groeien van je baarmoeder die pijn geeft .

Ik heb het nu nog steeds en ben bijna 17 weken

Probeer je een beetje te ontspannen hoe lastig ook .beetje afleiding zoeken .

Alleen aan de bel trekken bij de vk bij hele ernstige buikpijn of bloedverlies.

Spannend voor de eerste echo kijk voor je uit naar een mooi kloppend hartje en een kleine Emmy in je buikje

Geplaatst

Toevallig vandaag de 7 weken echo gehad.. op van de zenuwen. Vruchtzak en dooierzak was te zien vruchtje was nog maar 6mm. Geen kloppend hartje te zien. Ben vandaag 6w en 6d maar toch. Voel mij op en top zwanger en hcg is 120.000. Maar ook dat zonder tweede meting zegt nog niks. Volgende week donderdag pas terug. Slopend dit..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dank lieve allebei voor de geruststelling! Vandaag is de buikpijn alweer weg..

Mijn hemel Nikki! Nog een onmenselijke week wachten dus!

Geplaatst
Zijn hier ook dames die in de wachtweken zitten voor de eerste echo met 7/8 weken? Ik heb nu al een hele week de zenuwen na de positieve bloedtest en urine test.. durf eigenlijk nog niet goed op dit bankje te komen zitten. En we durven al helemaal niet te hard te juichen thuis.. Maar even kletsen met iemand die ook gek wordt als je even wat buikpijn hebt is ms wel fijn. Of iemand die je even gerust stelt.. De ene keer voel ik vanalles en de andere keer weer erg weinig. Wanneer hield dat op bij jullie? Wat gaf je zekerheid? Liefs Inge
Hoi Inge, welkom op het forum ik snap dat je het fijn vind om met lotgenoten te praten daar is deze topic ook voor. Ik snap dat je onzeker bent en het blijft heel spannend tot de eerste echo. Ook daarna zal je nog zenuwachtig zijn... ik besefte het echt pas met 9/10 weken denk ik. We zullen voor heb duimen! Het gaf mij zekerheid dat ik misselijk was en hele pijnlijke borsten had. Elk kwaaltje gaf me wel weer zekerheid.
Geplaatst

Uitgerekend:

Christel: 23-10-2017

Wilhelmina: 24-12-2017

Magicwoman: 17-01-2018

Judy1990: 19-01-2018

Sas25: 21-01-2018

Johanna: 27-01-2018

Maaike: 26-02-2018

Eslief: 28-02-2018

Fab: 12-03-2018

Echo:

Eslief: 17-08 12 weken echo

FaB: 31-7 echo

Sas25: 01-09-2017 GUO 20 weken echo

Johanna: 13-09-2017 20 weken echo en 16-10-2017 echo bij dr Papa met onze ouders

Afspraak gyn/vk/etc:

FaB: 14-8 vk

Magicwoman: 15-8 verloskundige

Geplaatst
Toevallig vandaag de 7 weken echo gehad.. op van de zenuwen. Vruchtzak en dooierzak was te zien vruchtje was nog maar 6mm. Geen kloppend hartje te zien. Ben vandaag 6w en 6d maar toch. Voel mij op en top zwanger en hcg is 120.000. Maar ook dat zonder tweede meting zegt nog niks. Volgende week donderdag pas terug. Slopend dit.. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Nikki, welkom. Wat een onzekerheid moet dit met zich meebrengen zeg. Wat zeiden de artsen ervan? Ons kindje was 12.3 mm bij 7 weken.. dus dat is de helft kleiner inderdaad. Ik hoop dat het een langzame start heeft gehad en niet dat het vruchtje gestopt is met groeien. Zal voor je duimen. Heel veel sterkte de komende dagen..
Geplaatst

Hoi sas, ben ff weg geweest van t forum.. heb een clubje dames met Ifv/icsi maar nu je aan de andere kant staat is het ook wel eens fijn om met de "zwangere" ervaringen te delen. Ja wie weet, Tis afwachten nu maar ik ga morgen toch nog even bellen naar de vk.. en misschien maandag extra bloed laten prikken of hcg blijft stijgen. Arts zegt twijfelachtig maar nog wel hoop houden..

Nu begrijp ik pas dat dit pas de echte wachtweken zijn .

Ik zie nog een bekende in deze groep! @eslief zwanger!

Geplaatst

@Nikki83 wouw wat goed ook zwanger:) wat leuk om wat te horen van je. wat naar zeg dat je nou niet meteen netjes een kloppend hartje ziet..ik heb dit eerder gehoord en dat hoeft niet meteen wat slechts te betekenen..wat slopend dat wachtend!

Geplaatst
@Nikki83 wouw wat goed ook zwanger:) wat leuk om wat te horen van je. wat naar zeg dat je nou niet meteen netjes een kloppend hartje ziet..ik heb dit eerder gehoord en dat hoeft niet meteen wat slechts te betekenen..wat slopend dat wachtend!

Ja dit is wel even heel spannend.. we kunnen niks anders doen dan alweer geduld hebben. .. wat worden we steeds op de proef gesteld. Maar goed we blijven hoop houden. Ik ben naar Gent gegaan en daar was het in een keer raak. In Nederland ga ik in ieder geval nooit meer. Heb t idee dat ik hier echt letterlijk Mn 3 pogingen door t putje heb gegooid.

Maar gefeliciteerd en idd leuk dat ik je hier tegenkom. Ik hoop dat ik hier mag blijven... .

Bij jou verder alles goed? Zwangerschap verloopt goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden