Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
gefeliciteerd Ash!

Inge heel veel succes morgen!

Wil je me een keertje uitleggen waarom er zoveel tijd zit tussen je pogingen uit je handtekening en dit resultaat?

Ha Maaike, Thx! Ben heel nerveus voor vandaag!

Ik heb alle pogingen niet meer bijgehouden in mijn handtekening. Maar heb nogal een route achter de rug. Lang verhaal kort; vanaf 2011 regelmatig ivf gedaan van Nederland naar België naar Düsseldorf en nu een laatste ultieme poging (13e denk ik) in Spanje.

Je mag er vanalles over vragen hoor, het is een lang verhaal. En ik zit nu net even voordat ik opsta mijn maagzuur / misselijkheid weg te werken met een crackertje. (klaag niet)

Jeeeeee vanmiddag... poeh he. Jullie snappen natuurlijk hoe spannend het is. Na 7 jaar kinderwens is dit ook eigenlijk zo ongelofelijk dat we er echt nog niet aandurven. We zullen het gaan zien...

X Inge

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Inge, ik voel je bibbers mee. Want wat is dit ongelooflijk spannend (hels vond ik telkens die echo's). Veel sterkte met de dag doorkomen tot aan je afspraak en vooral een waaaaaanzinnig mooie echo.

Geplaatst

Jaaaaaaa! Kloppend hartje gezien! Jeetje wat klein nog allemaal. Maar alles zat op de goede plek, zagen het knipperen en over twee weken nieuwe termijn echo!

Jee wat hebben we hard gehuild. En wat zijn we dankbaar en blij. Nog steeds voorzichtig blij, maar toch; BLIJ in een ivf traject.

We constateerden dat we het helemaal niet gewend zijn om positief nieuws te hebben. Dus we moeten even leren hoe hiermee om te gaan..

Liefs een zeer gelukkige Inge

Geplaatst

Wauw Inge, wat fantastisch! Heeeeeel erg gefeliciteerd! Is er bij deze poging iets anders gedaan dan in andere pogingen? Daar ben ik wel benieuwd naar

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee, maar durfde nog niks te schrijven in dit forum. Vandaag met 7,5 week hebben we onze eerste echo gehad en ook wij zagen een knipperend hartje! 7 sept hebben we de volgende echo en hopelijk kunnen we het hartje dan ook horen.

Wij zijn vier jaar bezig geweest met behandelingen, nog nooit zwanger geweest. Het is zo ongelofelijk, maar we zijn ook ontzettend blij!

Geplaatst

Ladies, ik heb een probleem. Ik heb sinds paar dagen geen eetlust meer. Alles wat ik eet heeft geen smaak en ben snel zat en dan zet ik mijn bord weg. Ik probeer wel te eten, vandaag niet gelukt, maar het lukt gewoon niet. Wat kan ik hieraan doen?

Geplaatst
Wauw Inge, wat fantastisch! Heeeeeel erg gefeliciteerd! Is er bij deze poging iets anders gedaan dan in andere pogingen? Daar ben ik wel benieuwd naar

Ja we hebben in NL belgie en Duitsland steeds met andere technieken en "eigen materiaal" gewerkt. Het probleem zit bij ons in de innesteling. Alles gaat altijd redelijk tot goed, had positieve testen met bloedverlies en streepjes die afnamen ipv opliepen. We hebben nooit eicellen laten onderzoeken omdat die steeds kostbaarder werden. Die gebruikten we dan liever voor een TP. Ik denk dat mijn eicellen nooit echt van goeie kwaliteit zijn geweest en omdat -helaas- de jaren ook gaan tellen zijn ze ook nog eens oud (ik ben 41, wat me soms enorm verdrietig maakt)

Nu hebben we voor het eerst eiceldonatie gedaan en is er goed gekeken naar de balans tussen mijn oestrogeen en progesteron. Daarin is ook enorm bijgesteld. Ik spuit nu bijvoorbeeld -naast 3x4 bollen utro- ook nog progesteron bij dagelijks.

Dus best grote verandering maar lijkt precies goed

Geplaatst
Succes Inge na z'n lange tijd en lange weg knap dat jullie niet hebben opgegeven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thx Liantje!

Geplaatst
Ja we hebben in NL belgie en Duitsland steeds met andere technieken en "eigen materiaal" gewerkt. Het probleem zit bij ons in de innesteling. Alles gaat altijd redelijk tot goed, had positieve testen met bloedverlies en streepjes die afnamen ipv opliepen. We hebben nooit eicellen laten onderzoeken omdat die steeds kostbaarder werden. Die gebruikten we dan liever voor een TP. Ik denk dat mijn eicellen nooit echt van goeie kwaliteit zijn geweest en omdat -helaas- de jaren ook gaan tellen zijn ze ook nog eens oud (ik ben 41, wat me soms enorm verdrietig maakt)

Nu hebben we voor het eerst eiceldonatie gedaan en is er goed gekeken naar de balans tussen mijn oestrogeen en progesteron. Daarin is ook enorm bijgesteld. Ik spuit nu bijvoorbeeld -naast 3x4 bollen utro- ook nog progesteron bij dagelijks.

Dus best grote verandering maar lijkt precies goed

Fijn dat dit jullie zo goed heeft geholpen. Is een goede opsteker voor meiden die het even wat moeilijker hebben: het kan lonen om door te blijven zetten!

Geplaatst
Fijn dat dit jullie zo goed heeft geholpen. Is een goede opsteker voor meiden die het even wat moeilijker hebben: het kan lonen om door te blijven zetten!

Ja zeker!! Ladies GEEF NIET OP!

Geplaatst
Ladies, ik heb een probleem. Ik heb sinds paar dagen geen eetlust meer. Alles wat ik eet heeft geen smaak en ben snel zat en dan zet ik mijn bord weg. Ik probeer wel te eten, vandaag niet gelukt, maar het lukt gewoon niet. Wat kan ik hieraan doen?

Ha Ash, wat vervelend! Ik heb zoveel gegoogled afgelopen weken en zag ook regelmatig hier iets over terug. Veel dames noemden dan dat ze soepjes en bouillon namen tot het weer ging.

Heb je hier iets aan?

Sterkte!

Geplaatst

@Inge35 dank je wel. Ik las over verminderde eetlust etc dat ze andere dingen gingen eten. Zoetigheid of rood vlees. Maar ik lust gewoon niks nu. Ik hoop dat dit snel over is.

Geplaatst

Hey ash is niet fijn die geen eetlust maar helaas voor vele hoort het erbij ik ben tot een week of 14 vaak misselijk geweest en geen eetlust gehad. Bekijk het van de positieve kant het is een goed teken :)

Voor nu kun je er weinig aan doen dan uitzitten .kleine beetjes eten en iets van een droge cracker naast je bed leggen die je gelijk op eet op je lege maag .

Geplaatst

@judy1990 misselijkheid heb ik eigenlijk (nog) geen last van. Ik heb net een beetje pasta gegeten en that's it. Wel heel de dag koppijn, maar ga niet klagen haha.

@eslief das een goeie want ik zat net nog naar bakjes fruit te kijken in een folder.

Geplaatst

@ash fruit krijg ik het makkelijkste weg..naar gooi van alles de blender in en wat vruchtendrank erbij.. heb ik heel wat vitamientjes op een dag binnen als ik die op heb. de rest wil heel moeizaam.

Geplaatst

WHAAAAAAA INGE! Wat een geweldig nieuws. Het blijft echt nog heel lang ongelooflijk hoor. En goed nieuws, nee dat is echt niet normaal. Het is zo herkenbaar wat je schrijft (maar gelukkig voor mij al weer even geleden). Bij mij bleef dat ook nog lang nadat M geboren was. En dat maanden lang nog, tranen met tuiten.

Al dat verdriet van jaren zit er gewoon. Soms heel vervelend, maar het is gewoon zo.

Oh ik ben zo waan, waan WAANzinnig blij voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden