Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen een tweede echo in het ziekenhuis gehad, alles zag er gelukkig goed uit. We hebben het hartje zien kloppen, zóó bijzonder! Het groeit precies volgens schema, 6 weken en 3 dagen. In de wolken!!!!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd faB!

Johanna ik heb een folder gedownload Veilig slapen. Moet je even googelen daar staat in dat ze in principe alleen een pyjamaatje met slaapzak nodig hebben. En dat knuffels kussens en dekens niet nodig zijn als het kamertje op temperatuur is. Ook ivm wiegendood adviseren ze alleen een slaapzakje. Je kunt wel een dekentje gebruiken maar dan alleen over de beentjes en onder en zijkanten goed instoppen. 😊

Geplaatst
@johanna het is net wat je fijn vind..vooral de eerste maanden volstaat een dekentje met lakentje..later gaan ze zich bloot schoppen en is een slaapzakje handiger. hier wilde ze echt geen slaapzakje was alleen maar huilen. maar ik weet dat er heel veel juist weer zweren bij de slaapzak.

Dank, dat helpt. Ik was zelf nogal beweeglijk, dus een slaapzak leek me handig. Maar zo'n kleintje toch maar met lakentje en dekentje. En dan eens kijken hoe dat gaat. We hebben via via een slaapzakje zonder mouwen maat 68 gekregen. Kunnen we altijd nog eens uitproberen anders.

@johanna het is net wat je fijn vind..vooral de eerste maanden volstaat een dekentje met lakentje..later gaan ze zich bloot schoppen en is een slaapzakje handiger. hier wilde ze echt geen slaapzakje was alleen maar huilen. maar ik weet dat er heel veel juist weer zweren bij de slaapzak.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Vanmorgen een tweede echo in het ziekenhuis gehad, alles zag er gelukkig goed uit. We hebben het hartje zien kloppen, zóó bijzonder! Het groeit precies volgens schema, 6 weken en 3 dagen. In de wolken!!!!

Heel fijn!! Ja, bijzonder hè? Geniet ervan!!

Geplaatst
Gefeliciteerd faB!

Johanna ik heb een folder gedownload Veilig slapen. Moet je even googelen daar staat in dat ze in principe alleen een pyjamaatje met slaapzak nodig hebben. En dat knuffels kussens en dekens niet nodig zijn als het kamertje op temperatuur is. Ook ivm wiegendood adviseren ze alleen een slaapzakje. Je kunt wel een dekentje gebruiken maar dan alleen over de beentjes en onder en zijkanten goed instoppen. 😊

Handig! Ga ik ook even opzoeken!

Geplaatst

@sas maar in het begin raden ze juist weer wel een lakentje en dekentje aan vanwege de tenpratuur regeling en de kruik die ze vaak nog hebben. Een kruik moet altijd tussen de dekens geplaatst worden en dat kan niet met een slaapzakje. gezien dat dit winterkindjes zijn is er natuutlijk grotere kans dat ze de kruik nog een tijdje nodig hebben

Geplaatst

@johanna de meeste slaapzakjes beginnen ook bij 60/68 dit is het moment zo na 3 maanden dat ze gaan beginnen met hun dekens af te trappen. dat is het moment dat mensen overstappen naar een slaapzakje

Geplaatst

Dank jullie wel! Echt héél bijzonder ja. Ik blijf nog wel even op mijn wolkje ;) helemaal verliefd!!

Geplaatst

ik gebruik altijd een lakentje met dekentje..de extra lagen zorgen dat de warmte goed geleid ofzo. de eerste maanden raden ze een dekentje met lakentje aan tot ze beginnen te draaien/schoppen/bewegen en zich bloot trappen. persoonlijk heb ik altijd een dekentje met lakentje gehad.. en inmiddels alleen een dekentje en de laken weg gelaten.als je een slaapzakje gebruikt is dat de vervanging van het dekentje en gebruik je dus geen dekentje.

Geplaatst

het lakentje is ook voor het vies worden:) de deken was je niet elke keer maar de laken wel.. doordat het laken eronder ligt em een stukje terug gevouwen over de rand zal er dus niet snel vuil op de deken komen..

Geplaatst

Ik gebruik nog steeds lakentje en dekentje met warme weer alleen een lakentje ook ligt ze in een slaapzak tot twee jaar advieseren ze dat ( of het is alweer verandert)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

oficieel is het of een slaapzak of een dekentje met lakentje. ze heeft nu een dun dekentje maar ligt er eigenlijl alleen onder als ik der net in bed leg.. wij hebben een beeldbabyfoon en als ik beneden ben ligt ze al anders;) het veranderd allemaal elke keer weer hier was het meteen krijzen met een slaapzak aan.

Geplaatst

Hier gaat het prima zo en elke avond kijk ik bij der en doe ik lakentje weer ff goed

Ze liggen ook alleen en stil dus vind wel fijn als se wat over haar heen heeft

Vanaf twee jaar mag een dekbed toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

ja joh gewoon doen wat goed voelt.. al die regeltjes onzin:) ik kan der kamer niet in dan is ze metee wakker.. volgens mij vanaf 2 jaar een dekbed.i7k koop hem voor de winter met een kinderkussentje. Ze gaat eerst verhuizen naar der nieuwe kamer als die klaar is.. ik koop een nieuwe comode en babybed erbij wand voorlopig blijft ze mooi in het ledikant:)

Geplaatst

Ik gebruikte in het begin dekentjes. Maar was heel snel overgestapt op slaapzakjes. Ik kreeg het gebrek met die dekentjes. Was echt bang dat het los schoot en over haar hoofdje zou komen. Sliep dan niet lekker. Heel in het begin sliep ze in de wieg naast me. Toen had ik er zicht op. Maar oooh wat was ik blij dat ze in de slaapzak kon.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

ik ben nu ze bijna 2 is niet meer bang dat ze onder de deken zal komen..laatst een slaapzak gehad maar was alweer krijzen..persoonlijke voorkeur denk ik:) zeheeft bij ons 9 maanden op de kamer geslapen maar overdag sliep ze wel in der ledikant. ik wil nu de next2me cosleeper gaan kopen

Geplaatst

Handige tips dames! Eerst eens met lakens en dekens starten en daarna zien we wel. Wij gaan ook voor een cosleeper voor aan ons bed voor de eerste maanden. Vind dat het fijnst denk ik nu.

Geplaatst
inbakeren kon hier ook niet..ze moet los liggen..was wel jammer wand ze sloeg zichzelf vaak wakker

Aah dat is echt lastig. Hier hetzelfde met inbakeren. Ze had zichzelf ook zo los

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

met borstvoeding is het super handig..kind eraan..klaar en terug schuiven.. ik had ook de pampers en doekjes op mijn nachtkastje voor snachts :) overdag heb ik der altijd in der ledikant gelegd zodat ze daar ook zou wennen

Geplaatst
met borstvoeding is het super handig..kind eraan..klaar en terug schuiven.. ik had ook de pampers en doekjes op mijn nachtkastje voor snachts :) overdag heb ik der altijd in der ledikant gelegd zodat ze daar ook zou wennen

Slim! Kijk dit zijn nou handige tips. Daar heb ik voor mn gevoel meer aan dan een centered birthing klasje met allemaal net zulke beginners als ik 🙈

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden