Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dank je wel! Lief! Het is allemaal helrmaal goed gegaan! Morgen krijgen we te horen hoeveel eitkes goed bevrucht zijn. Hopelijk maandag een tp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ach, zit niet op te letten. Morgen dus! Duim voor je! En op dag 5 dus de tp. Dat is gunstig iig qua doordelen. Mooi!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ach, zit niet op te letten. Morgen dus! Duim voor je! En op dag 5 dus de tp. Dat is gunstig iig qua doordelen. Mooi!

Haha ja dat heb ik ook vaak dat ik iets over het hoofd zie. Kan gebeuren.

Geplaatst

@ Johanna klinkt super goed! Een mooie stimulatie! Nu hopen op veel rijpe eitjes en bevruchtingen. Eerst de punctie doorkomen. Kijk je er tegen op? Hoop dat het gauw achter de rug is voor je.

@ Poekie wat fijn dat de punctie goed is gegaan mn duimen draaien voor je voor een goede bevruchting. Krijg jij pas op dag 5 de tp? Doe je het in België of Duitsland?

Ik mag morgen om 10.00 uur bellen... dan hoor ik of t doorgaat en of er ontdooid is. En hoelaat ik dan langs mag komen voor de tp. Ik ben nu wel super zenuwachtig , moest net keihard huilen.. heb gebeden dat het door gaat en dat deze derde tp ons wondertje wordt. 🙏😞 zit er een beetje doorheen..

Geplaatst
@ Johanna klinkt super goed! Een mooie stimulatie! Nu hopen op veel rijpe eitjes en bevruchtingen. Eerst de punctie doorkomen. Kijk je er tegen op? Hoop dat het gauw achter de rug is voor je.

@ Poekie wat fijn dat de punctie goed is gegaan mn duimen draaien voor je voor een goede bevruchting. Krijg jij pas op dag 5 de tp? Doe je het in België of Duitsland?

Ik mag morgen om 10.00 uur bellen... dan hoor ik of t doorgaat en of er ontdooid is. En hoelaat ik dan langs mag komen voor de tp. Ik ben nu wel super zenuwachtig , moest net keihard huilen.. heb gebeden dat het door gaat en dat deze derde tp ons wondertje wordt. 🙏😞 zit er een beetje doorheen..

Nou meis, dat snap ik! Het is ook zenuwslopend zo! Houd vol hoor. Je bent er bijna!

Ik duim met je mee op goed nieuws morgenochtend!

De punctie: ik kijk er niet naar uit, maar het hoort erbij. Ik hoop dat ze de verdoving goed zetten en ben vooral zenuwachtig of er bevruchtingen gaan zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat de punctie tot nu toe als mijn streven voelde. Dus nu heb ik ook pas ruimte voor wat erna komt. Fase voor fase.

Dames: ik hoop op een superpositief bankje van mei!!

Geplaatst

Hoi! Ja de terugplaatsing is bij ons op dag 5. Wij doen het hele traject in Gent

Ik kan me voorstellen dat je er verschrikkelijk zenuwachrig voor bent. Ik heb nooit een cryo gehad, maar lees al een paar dagen over je onzekerheid of het door kan gaan. De onzekerheid in het hele traject is echt heel vervelend. Ik hoop dat morgen alles goedkomt voor je en dat jij als eerste met je bips op het bankje van mei neerploft. Zet 'm op!

Geplaatst
Nou meis, dat snap ik! Het is ook zenuwslopend zo! Houd vol hoor. Je bent er bijna!

Ik duim met je mee op goed nieuws morgenochtend!

De punctie: ik kijk er niet naar uit, maar het hoort erbij. Ik hoop dat ze de verdoving goed zetten en ben vooral zenuwachtig of er bevruchtingen gaan zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat de punctie tot nu toe als mijn streven voelde. Dus nu heb ik ook pas ruimte voor wat erna komt. Fase voor fase.

Dames: ik hoop op een superpositief bankje van mei!!

Ik snap je gevoel van de punctie wel, ik heb dat ook beide keren gehad. Ik kan je echt oprecht zeggen dat ik er weinig moeite mee had vandaag. Je krijgt al wat middelen voordat ze de verdoving zetten. Ik weet niet of je wel eens een roesje hebt gehad, maar ik vind dat echt fijn. Ik voelde me te gek! Goed spul voor op feestjes ik kan je echt adviseren om te proberen rustig te blijven. Ik had een boek en mn telefoon meegenomen om de wachttijd te doden. Ondertussen probeerde ik me rustig te houden. Voor mij werkte dat erg goed.

Het stap voor stap bekijken is erg slim. Je kunt toch niet voorspellen hoe het zal gaan lopen.

Geplaatst
Ik snap je gevoel van de punctie wel, ik heb dat ook beide keren gehad. Ik kan je echt oprecht zeggen dat ik er weinig moeite mee had vandaag. Je krijgt al wat middelen voordat ze de verdoving zetten. Ik weet niet of je wel eens een roesje hebt gehad, maar ik vind dat echt fijn. Ik voelde me te gek! Goed spul voor op feestjes ik kan je echt adviseren om te proberen rustig te blijven. Ik had een boek en mn telefoon meegenomen om de wachttijd te doden. Ondertussen probeerde ik me rustig te houden. Voor mij werkte dat erg goed.

Het stap voor stap bekijken is erg slim. Je kunt toch niet voorspellen hoe het zal gaan lopen.

Hahaha, voor op feestjes ik hoop dat het goed zal verlopen. Ik heb 2 spiraaltjes laten plaatsen dat was behoorlijk pijnlijk maar ook zonder verdoving dus ik geloof dat het wel goed gaat komen. Inderdaad, stap voor stap. Nog een paar dagen!

Voor jou ook :)

Geplaatst
Hoi! Ja de terugplaatsing is bij ons op dag 5. Wij doen het hele traject in GentIk kan me voorstellen dat je er verschrikkelijk zenuwachrig voor bent. Ik heb nooit een cryo gehad, maar lees al een paar dagen over je onzekerheid of het door kan gaan. De onzekerheid in het hele traject is echt heel vervelend. Ik hoop dat morgen alles goedkomt voor je en dat jij als eerste met je bips op het bankje van mei neerploft. Zet 'm op!Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Oké vandaar! Hoop dat het tot mooie bevruchtingen leidt voor jullie! Dankjewel voor je lieve berichtje! Beurt me weer een beetje op. Hoop echt dat ik morgenochtend goed nieuws krijg laat het jullie weten!! 😊
Geplaatst
Nou meis, dat snap ik! Het is ook zenuwslopend zo! Houd vol hoor. Je bent er bijna!Ik duim met je mee op goed nieuws morgenochtend! De punctie: ik kijk er niet naar uit, maar het hoort erbij. Ik hoop dat ze de verdoving goed zetten en ben vooral zenuwachtig of er bevruchtingen gaan zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat de punctie tot nu toe als mijn streven voelde. Dus nu heb ik ook pas ruimte voor wat erna komt. Fase voor fase. Dames: ik hoop op een superpositief bankje van mei!! Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Dankje 😊🌸!! Ja dat is het beste om te doen fase voor fase , we zijn pas een beetje gerustgesteld denk ik als dat kleintje op ons buik gelegd wordt en gezond is 🍀 Weet je wat voor verdoving je krijgt voor de punctie? Ik kreeg alleen een morfine spuit in mn bilspier, verder niks. Was wel heel suf maar vond het alsnog wel pijnlijk.
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]6229[/ATTACH]

Meiden allemaal dikke knuffel, tijdens het wachten, voor de punctie, tp en weer wachten of het gelukt is.

Geplaatst
Dankje 😊🌸!! Ja dat is het beste om te doen fase voor fase , we zijn pas een beetje gerustgesteld denk ik als dat kleintje op ons buik gelegd wordt en gezond is 🍀 Weet je wat voor verdoving je krijgt voor de punctie? Ik kreeg alleen een morfine spuit in mn bilspier, verder niks. Was wel heel suf maar vond het alsnog wel pijnlijk.

Oh echt? Dat is niet veel. Ik kreeg een roesje en lokale verdoving. Totaal geen pijn tijdens punctie....

Geplaatst

wat fijn dat jullie verdoving krijgen bij de punctie bij ons in het ziekenhuis gaat het helaas anders je krijgt een paracetamol en daar mag je het mee doen . Heb ook echt enorm trauma aan de punctie overgehouden .waren toen 25 follikels die aangepriktmoesten worden .

Geplaatst

In het boekje staat een roesje. Dus ik heb goede hoop dat ik dat krijg. Zal het morgen navragen.anders heb ik nog wat diclofenac liggen van de periode met mn knie ;) neem ik die gewoon in. Dan regel ik het zelf wel. Ik verwacht ook redelijk wat follikels namelijk.

Geplaatst

Ja gek dat het weer zo verschilt per ziekenhuis. Helemaal niks krijgen lijkt me helemaal verschrikkelijk. Maar inderdaad judy ik heb ook echt een nare ervaring van de punctie overgehouden.😞 Hoop dat je een roesje krijgt Johanna!! Dat lijkt me echt veeel prettiger!🍀🍀

Geplaatst
Ja gek dat het weer zo verschilt per ziekenhuis. Helemaal niks krijgen lijkt me helemaal verschrikkelijk. Maar inderdaad judy ik heb ook echt een nare ervaring van de punctie overgehouden.😞 Hoop dat je een roesje krijgt Johanna!! Dat lijkt me echt veeel prettiger!🍀🍀

We gaan het zien. Meditatiemodus aan, concentreren op ademhaling. Elke fysio behandeling is ook de pijngrens opzoekem, dus het zal vast niet leuk zijn maar ook vast wel te doen. Mijn buik is zo opgezet dat ik al zwanger lijk haha, dus ik ben ook blij dat ze die follikels straks eruit halen. Nog een paar dagen spuiten...

De arts opperde vandaag dat als ik al die bijwerkingen heb, dat ik er eens goed over na moet denken of ik dit proces nog wel een keer door wil. Euhm, we zijn pas halverwege? Maar ik heb gezegd dat hij daarom extra zijn best moet doen grapjas.

Komt vast allemaal goed, voor ons allemaal. Linksom of rechtsom

Geplaatst

Judy en Sas, wat heftig zonder voldoende pijnstillers! Dapper dat jullie dat hebben gedaan, maar snap dat jullie er niet met warme gevoelens naar terugkijken.

Johanna als in het boekje een roesje genoemd staat zou ik ze daar gewoon aan houden. Lekker op je strepen staan.

Wat gek dat die arts het over een volgende keer heeft als je nog met de eerste keer bezig bent zeg. Goede reactie hoor!

Ik snap dat de reactie vervelend is, maar als het te hebben is, dan kan ik me ook voorstellen dat het het doel is dat telt toch? De reactie op meds is gelukkig tijdelijk en voor jou nu bijna voorbij 😄

Geplaatst
Judy en Sas, wat heftig zonder voldoende pijnstillers! Dapper dat jullie dat hebben gedaan, maar snap dat jullie er niet met warme gevoelens naar terugkijken.

Johanna als in het boekje een roesje genoemd staat zou ik ze daar gewoon aan houden. Lekker op je strepen staan.

Wat gek dat die arts het over een volgende keer heeft als je nog met de eerste keer bezig bent zeg. Goede reactie hoor!

Ik snap dat de reactie vervelend is, maar als het te hebben is, dan kan ik me ook voorstellen dat het het doel is dat telt toch? De reactie op meds is gelukkig tijdelijk en voor jou nu bijna voorbij 😄

Vond het ook een rare opmerking. Maar ook logisch ergens. Ik snap zijn reactie. Het is ondertussen ook een wachtlijst. Werken lukt me nu even niet Hij sprak uit wat ik zelf ook gedacht heb. Met mijn vriend heb ik afgesproken dat we het stap voor stap doen en ook poging voor poging. Elke keer elkaar weer aankijken of we nog steeds allebei ja zeggen. Wie weet wat de toekomst brengt? Voor nu zeggen we allebei ja. Ik maak het nu af ook! Maar ben ook opgelucht dat de punctie za of ma is hoor! Nog max 5 avonden prikken met spul. Heel fijn! En ik ben vooral heel blij dat zoveel eitjes mee lijken te doen. Ik weet dat het niets zegt over hoeveel embryo's het worden, maar voor nu ziet het er goed uit. Dus daar houd ik me aan vast.

Succes morgen dames, ik duim lekker door!

Geplaatst
Vond het ook een rare opmerking. Maar ook logisch ergens. Ik snap zijn reactie. Het is ondertussen ook een wachtlijst. Werken lukt me nu even niet Hij sprak uit wat ik zelf ook gedacht heb. Met mijn vriend heb ik afgesproken dat we het stap voor stap doen en ook poging voor poging. Elke keer elkaar weer aankijken of we nog steeds allebei ja zeggen. Wie weet wat de toekomst brengt? Voor nu zeggen we allebei ja. Ik maak het nu af ook! Maar ben ook opgelucht dat de punctie za of ma is hoor! Nog max 5 avonden prikken met spul. Heel fijn! En ik ben vooral heel blij dat zoveel eitjes mee lijken te doen. Ik weet dat het niets zegt over hoeveel embryo's het worden, maar voor nu ziet het er goed uit. Dus daar houd ik me aan vast.

Succes morgen dames, ik duim lekker door!

Ik denk nog minder dan 5, want 36 uur voor de punctie moet je waarschijnlijk de pregnyl zetten en daarna hoef je niet meer te spuiten. Of hoef je geen pregnyl te spuiten?

Geplaatst
Ik denk nog minder dan 5, want 36 uur voor de punctie moet je waarschijnlijk de pregnyl zetten en daarna hoef je niet meer te spuiten. Of hoef je geen pregnyl te spuiten?

Jawel, ovitrelle, inderdaad 36 uur van tevoren :) bijna klaar!

Geplaatst
Jawel, ovitrelle, inderdaad 36 uur van tevoren :) bijna klaar!

Oooh superrrrr! Hoi vol, meis, hou vol!

Geplaatst
In het boekje staat een roesje. Dus ik heb goede hoop dat ik dat krijg. Zal het morgen navragen.anders heb ik nog wat diclofenac liggen van de periode met mn knie ;) neem ik die gewoon in. Dan regel ik het zelf wel. Ik verwacht ook redelijk wat follikels namelijk.

Mss een geruststelling, maar ik heb helemaal geen pijn gehad. Tuurlijk voel je ze even er door heen prikken. Net zoals er een spuit bij je wordt gezet.

Dus zo kan het ook en valg het mss allemaal reuze mee. Succes!!

Geplaatst
Mss een geruststelling, maar ik heb helemaal geen pijn gehad. Tuurlijk voel je ze even er door heen prikken. Net zoals er een spuit bij je wordt gezet.

Dus zo kan het ook en valg het mss allemaal reuze mee. Succes!!

Ook fijn om te horen. Maandag wordt de punctiedag bij mij. Bleugh. Ik had me erg verheugd op zaterdag, maar ben ook blij dat de supergroei ietwat is afgenomen.

Vanmiddag uitslag bloed weer, wellicht iets minder stimuleren komende dagen. Wel 21 eitjes geteld van 12 mm of meer, dus dikke kans op een goede oogst hoe gek dat ook klinkt. Ik baal dat ik nog 2 dagen langer door moet. Maar goed, het is wat het is. Er zijn pas 2 eitjes groter dan 18 vandaag, de meeste zitten rond de 14-16 en dan is zaterdag net te vroeg en zondag is geen optie.

Dan zou ik woensdag horen hoeveel embryo's er zijn en volgende week do mijn tp hebben :)

Sas, al gebeld? Terugplaatsing vandaag? Ik hoop van wel!!

Geplaatst
Ook fijn om te horen. Maandag wordt de punctiedag bij mij. Bleugh. Ik had me erg verheugd op zaterdag, maar ben ook blij dat de supergroei ietwat is afgenomen.

Vanmiddag uitslag bloed weer, wellicht iets minder stimuleren komende dagen. Wel 21 eitjes geteld van 12 mm of meer, dus dikke kans op een goede oogst hoe gek dat ook klinkt. Ik baal dat ik nog 2 dagen langer door moet. Maar goed, het is wat het is. Er zijn pas 2 eitjes groter dan 18 vandaag, de meeste zitten rond de 14-16 en dan is zaterdag net te vroeg en zondag is geen optie.

Dan zou ik woensdag horen hoeveel embryo's er zijn en volgende week do mijn tp hebben :)

Sas, al gebeld? Terugplaatsing vandaag? Ik hoop van wel!!

O spannend! Hoe lang ben je nu bezig met spuiten?? Nog even volhouden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
O spannend! Hoe lang ben je nu bezig met spuiten?? Nog even volhouden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sinds vorige week maandag. Ik pas sinds vanochtend geen enkele broek meer, voel me net 5 maanden zwanger met mn bowlingbal

In de sportbroeken dus maar komende dagen, haha

Oorspronkelijk stond er ook maandag voor de punctie hoor. Maar omdat het zo snel ging, had ik goede hoop voor zaterdag. Met mn vriends werk komt het wel handiger uit. Dus dat scheelt weer dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden