Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ook fijn om te horen. Maandag wordt de punctiedag bij mij. Bleugh. Ik had me erg verheugd op zaterdag, maar ben ook blij dat de supergroei ietwat is afgenomen.

Vanmiddag uitslag bloed weer, wellicht iets minder stimuleren komende dagen. Wel 21 eitjes geteld van 12 mm of meer, dus dikke kans op een goede oogst hoe gek dat ook klinkt. Ik baal dat ik nog 2 dagen langer door moet. Maar goed, het is wat het is. Er zijn pas 2 eitjes groter dan 18 vandaag, de meeste zitten rond de 14-16 en dan is zaterdag net te vroeg en zondag is geen optie.

Dan zou ik woensdag horen hoeveel embryo's er zijn en volgende week do mijn tp hebben :)

Sas, al gebeld? Terugplaatsing vandaag? Ik hoop van wel!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Fijn om te horen dat de groei goed gaat! Nog 2 of 3 dagen spuiten. Ik vond de laatste spuit ook leuk, dan heb je de eerste horde genomen en kun je het spuiten afvinken of zo haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Fijn!! Je nu lekket laten verwennen.

Hoeveel goede eitjes had je? Hopelijk meerdere goede bevruchtigingen, zodat je nog wat cryo,s hebt!!

Maandag pas? Bij ons is tp altijd na 3 dagen.

Ik heb geloof ik je berichtje helemaal over het hoofd gezien. Sorry!

Er zijn 10 eitjes uitgehaald gisteren bij de punctie. Vanochtend word ik gebeld hoeveel daarvan er goed bevrucht zijn.

Wij doen het traject in Gent en daar plaatsen ze terug op dag 5. Op zich vind jk dat erg fijn. De vorige keer hadden we na dag 3 nog 5 eitjes over die op dag 5 allemaal gestopt waren met delen. Als ze op dag 3 hadden teruggeplaatst en de rest hadden ingevroren was ik nog 6 maanden bezig geweest met terugplaatsingen van embryootjes waarvan we nu twee dagen later al wisten dat die het niet zouden redden... hoe kut het ook was dat er niks meer over was natuurlijk...

Geplaatst

Jeeeeejjjj we zijn gebeld!!!! We hebben 11.10 uur een terugplaatsing gehad!!! Er was plek!! De ontdooiing is goed gegaan. 🙏🙏🙏We zijn nu klaar, hij/zij zit erin. Het is super goed gegaan. Het eerste rietje wat ze hebben ontdooid was goed gaan doordelen. We hebben nu een blastocyste teruggekregen😊❤️🙏

Geplaatst
Jeeeeejjjj we zijn gebeld!!!! We hebben 11.10 uur een terugplaatsing gehad!!! Er was plek!! De ontdooiing is goed gegaan. 🙏🙏🙏We zijn nu klaar, hij/zij zit erin. Het is super goed gegaan. Het eerste rietje wat ze hebben ontdooid was goed gaan doordelen. We hebben nu een blastocyste teruggekregen😊❤️🙏

Oh!! Heel fijn! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws! Fijn dat het toch goed is gekomen! En nu 12 dagen duimen

Geplaatst
Ik heb geloof ik je berichtje helemaal over het hoofd gezien. Sorry!

Er zijn 10 eitjes uitgehaald gisteren bij de punctie. Vanochtend word ik gebeld hoeveel daarvan er goed bevrucht zijn.

Wij doen het traject in Gent en daar plaatsen ze terug op dag 5. Op zich vind jk dat erg fijn. De vorige keer hadden we na dag 3 nog 5 eitjes over die op dag 5 allemaal gestopt waren met delen. Als ze op dag 3 hadden teruggeplaatst en de rest hadden ingevroren was ik nog 6 maanden bezig geweest met terugplaatsingen van embryootjes waarvan we nu twee dagen later al wisten dat die het niet zouden redden... hoe kut het ook was dat er niks meer over was natuurlijk...

Nou, dat is zeker fijn! 6 maanden en 6x teleurstelling bespaard. Maar wat balen dan van de 5 bevruchtingen er niet 1 is door gaan delen... Pfff. En nu 10 eitjes, ook spannend weer hoeveel er dan goed doordelen! Ik zou ook liever pas op dag 4 of 5 de tp doen eerlijk gezegd. Dan weet je toch zekerder dat ie blijft delen.

Geplaatst

@sas jeeej wat fijn ik ben ook net gebeld ik heb om twee uur een tp alleen nog geen idee hoeveel cellig etc dat hoor ik pas straks .

@ poeki 10 eitjes is een mooi aantal hopelijk worden ze ook allemaal goed bevrucht .mij lijkt het ook fijn pas na 5 dagen terugplaatsen .geeft toch wat meer zekerheid over de emmy's .

bij ons plaatsen ze terug na 3 dagen en vriezen ze na 4 dagen in als ze dan nog hoef doen .

dus heb nu een 6 dagen oude cryo zegmaar

ze laten ze ookunnen altijd twee dagen ontdooien om te kijken hoe de deling verder gaat .ben erg benieuwd of dit de eerste wasdie ze ontdooide en hoe goed hij is .

bij het invriezen waren ze allemaal.morellia of blastocyste. maar dat kan natuurlijk achteruit zije gegaan.bij het invriezen .spannend weer ik plof igg ook weer op het wachtbankje neer .

Geplaatst
Sas en Judy! Broedseizoen geopend!
jaaa hier net terug van de terugplaatsing een mooie emmy teruggeplaatst a kwaliteit blastocyste!:) nu hopen op een plakker .en nog 4 in de vriezer
Geplaatst
jaaa hier net terug van de terugplaatsing een mooie emmy teruggeplaatst a kwaliteit blastocyste!:) nu hopen op een plakker .en nog 4 in de vriezer

Super!! Gefeliciteerd! Ik duim voor je!

Ben net gebeld door het ziekenhuis. Mijn bloedwaarde is van 7.6 gisteren naar 16 gestegen! Oeps! Ik krijg dus toch zaterdag de punctie. Mijn lijf heeft gekozen. Omdat ik dicht tegen overstimulatie zit, is het dan nu maar de vraag of het mogelijk is een verse tp te krijgen... Blij dat ik vanavond de laatste prikken mag zetten en ook bang dat een verse tp er dan niet in zit.

Wie had dat nou ook meegemaakt? Due net na de tp dus ook in het zh opgenomen moest worden?

Geplaatst
Jeeeej!!! We ploffen neer op t wachtbankje! Echt grappig Judy we lopen precies gelijk! (Zelfde aantal cryo's over, zelfde dag tp, zelfde kwaliteit Emmy) 🍀🙏 we gaan er voor!! 3 x is scheepsrecht! ❤️
Geplaatst
Super!! Gefeliciteerd! Ik duim voor je!Ben net gebeld door het ziekenhuis. Mijn bloedwaarde is van 7.6 gisteren naar 16 gestegen! Oeps! Ik krijg dus toch zaterdag de punctie. Mijn lijf heeft gekozen. Omdat ik dicht tegen overstimulatie zit, is het dan nu maar de vraag of het mogelijk is een verse tp te krijgen... Blij dat ik vanavond de laatste prikken mag zetten en ook bang dat een verse tp er dan niet in zit. Wie had dat nou ook meegemaakt? Due net na de tp dus ook in het zh opgenomen moest worden? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Wat fijn Johanna dat het zaterdag al is! Kijk je er heel erg tegen op of valt het mee? Hoop op een mooie oogst en bevruchting en dat je dan een mooie Emmy terug mag krijgen 🍀 Succes met de laatste spuiten!! Nog even en het zit erop!
Geplaatst
Wat fijn Johanna dat het zaterdag al is! Kijk je er heel erg tegen op of valt het mee? Hoop op een mooie oogst en bevruchting en dat je dan een mooie Emmy terug mag krijgen 🍀 Succes met de laatste spuiten!! Nog even en het zit erop!

Nou, ik maak me ook wel een beetje zorgen omdat ik me echt niet heel lekker voel. Net zitten lezen: veel drinken en eiwitrijk eten, dus ik ga zometeen even verse vis halen dan.

Ik hoop dat een tp überhaupt mogelijk is. Dat horen we zaterdag. Blijft spannend! De punctie zal vast geen pretje zijn maar is ok.

Dames, lekker broeden nu! Hopelijk kan ik volgen komende dagen :)

Geplaatst
Super!! Gefeliciteerd! Ik duim voor je!Ben net gebeld door het ziekenhuis. Mijn bloedwaarde is van 7.6 gisteren naar 16 gestegen! Oeps! Ik krijg dus toch zaterdag de punctie. Mijn lijf heeft gekozen. Omdat ik dicht tegen overstimulatie zit, is het dan nu maar de vraag of het mogelijk is een verse tp te krijgen... Blij dat ik vanavond de laatste prikken mag zetten en ook bang dat een verse tp er dan niet in zit. Wie had dat nou ook meegemaakt? Due net na de tp dus ook in het zh opgenomen moest worden? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
ooh fijn zeg zaterdag ! bij mijn eerste tp gig het hetzelfde zat ook tegen overstimulatie aan moest toen ineens op zondag de punctie doen mocht niet meer wachten tot maandag aders zou ik indd geen verse tp meer krijgen .dus heben we oor zondag gekozen daarna wel nog paar weken last van overstimulatie klanten gehad maar veel gedronken en veel rust gepakt waar het kon .dus houd je kalm en drinkt veel niet teveel lopen etc. dan komt het vaak wel goed .maar goed luisteren naar je lichaam
Geplaatst
ooh fijn zeg zaterdag ! bij mijn eerste tp gig het hetzelfde zat ook tegen overstimulatie aan moest toen ineens op zondag de punctie doen mocht niet meer wachten tot maandag aders zou ik indd geen verse tp meer krijgen .dus heben we oor zondag gekozen daarna wel nog paar weken last van overstimulatie klanten gehad maar veel gedronken en veel rust gepakt waar het kon .dus houd je kalm en drinkt veel niet teveel lopen etc. dan komt het vaak wel goed .maar goed luisteren naar je lichaam

Ok! Dankjewel! Veel rust houden nu dus. Water drinken deed ik al 2 liter per dag (met kruidenthee meegerekend ook).

Nog een paar weken erna ook last hiervan? Balen! Hoop dat ik dat niet heb. Maar goed. Relax broek aan en bank zitten maar dan.

Geplaatst

Superfijn sas en judy!!! Ga voor jullie duimen dat ze maar lekker blijven zitten.

@ johanna Even voor mijn duidelijkheid. Als je tegen een overstimulatir aanloopt, waarom krijg je dan mogelijk geen verse tp? Omdat je lijf er dandan niet klaar voor is? Halen ze de eitjes er wel uit, bevruchten en in de vriezer?

@poekie, oke in belgie doen ze het pas na 5 dagen, met jouw uitleg erbij (hoe vervelend dan ook) weet je wel al voordat ze alles gaan terugplaatsen het niet deelt. Eigenlijk veel logischer.

Bij ons doen ze de verse na 3 dagen en de cryo,s gaan na 5 dagen jn de diepvries.

Maar hoeveel zijn er nu bevrucht?

Ik zit in min rustmaand, en vindt het rusten maar niks. Zelf maar geklust, zou theoritisch moeten kunnen. Dus hopeljjk over 2 weken positief resultaat. Zou toch mooi zijn haha, maar verwacht het niet hoor.

Geplaatst
Superfijn sas en judy!!! Ga voor jullie duimen dat ze maar lekker blijven zitten.

@ johanna Even voor mijn duidelijkheid. Als je tegen een overstimulatir aanloopt, waarom krijg je dan mogelijk geen verse tp? Omdat je lijf er dandan niet klaar voor is? Halen ze de eitjes er wel uit, bevruchten en in de vriezer?

@poekie, oke in belgie doen ze het pas na 5 dagen, met jouw uitleg erbij (hoe vervelend dan ook) weet je wel al voordat ze alles gaan terugplaatsen het niet deelt. Eigenlijk veel logischer.

Bij ons doen ze de verse na 3 dagen en de cryo,s gaan na 5 dagen jn de diepvries.

Ik zit in min rustmaand, en vindt het rusten maar niks. Zelf maar geklust, zou theoritisch moeten kunnen. Dus hopeljjk over 2 weken positief resultaat. Zou toch mooi zijn haha, maar verwacht het niet hoor.

Oh dat wachten... Pfff. Hoop dat het gewoon raak is deze maand!

Ik zit al vrij hoog in mijn hormonen. Ik houd al flink vocht vast. Als daar nu met ovitrelle vanavond nog hcg bij komt, kom ik nog dichter bij overstimulatie. Dan een eitje terugplaatsen en innesteling betekent weer een flinke dosis hormonen, hcg. Deze keer aangemaakt door mijn lijf zelf. Ik zit nu op de rand. Als ik daar overheen kukel, krijg ik ohss (overstimulatie) en gaat mijn lijf vocht aan mijn bloed onttrekken, met kans op trombose, vocht achter je longen, hartinfarct en hersenbloeding. (In de allerergste gevallen hoor!)

De fase van af moeten breken ben ik al voorbij, dus de punctie is nu het beste. Want omdat ik zoveel follikels heb en zo op de hormonen reageer, wil mijn lijf die nu snel wegwerken. Follikels weg, vocht van de follikels weg, dan gaat mijn lijf weer wat herstellen hoop ik.

Als mijn bloedwaarden niet bijtrekken, en dan er de hcg van een innesteling bij = teveel aan hormonen mogelijk. Dat is de korte samenvatting ;)

Geplaatst

Oh en ze halen dus alle follikels eruit, bevruchten die ook. Afhankelijk van mijn bloedwaarden gaat een verse tp door. Kan dat niet, vriezen ze dat embryootje ook in. En het is nu afwachten hoeveel eitjes dan nog rijp worden. Want het is vrij snel gegaan, maar ik stimuleer niet meer en vanochtend waren er nog maar 2 follikels groter dan 18 mm. Afwachten nog dus.

Geplaatst

Sas en Judy, wat ongelooflijk fijn dat jullie zover zijn! En nu naar hopen op plakkers!

@ pino ik ben gebeld vandaag dat van de 10 eicellen er 9 goed waren en er zijn er 8 bevrucht. En nu maar wachten tot maandag

.. omdat het de vorige keer in deze dagen helemaal mos ging mogen we zondag nog wel bellen voor een tussenstand, dus dat is wel heel fijn!

@johanna fijn zaterdag de punctie. Dan is dat plotseling wel senl dichtbij he? Zet m op met de laatste loodjes!

Geplaatst

Ja, is het ook best wel. Ik wist al wel dat ik hier kans op ging maken, ik reageer altijd vrij heftig op medicatie, helemaal hormonen. Ik had ook bijwerkingen van de allerlichtste pil vroeger. Maar goed.

http://www.isala.nl/patienten/folders/5876-overstimulatie-eierstokken Hier vond ik het wel duidelijk uitgelegd. Dus ik eet nu veel eiwit, drink veel en houd rust. Het staat overigens ook in de bijsluiters van ovitrelle, decapeptyl en gonal-f ;) Ik lees die dingen ook echt, haha.

Geplaatst
Sas en Judy, wat ongelooflijk fijn dat jullie zover zijn! En nu naar hopen op plakkers!

@ pino ik ben gebeld vandaag dat van de 10 eicellen er 9 goed waren en er zijn er 8 bevrucht. En nu maar wachten tot maandag

.. omdat het de vorige keer in deze dagen helemaal mos ging mogen we zondag nog wel bellen voor een tussenstand, dus dat is wel heel fijn!

@johanna fijn zaterdag de punctie. Dan is dat plotseling wel senl dichtbij he? Zet m op met de laatste loodjes!

Jeeuh! So far so good! En zondag weet je dus meer? Fijn dat ze dat doen.

Duim dat het komende dagen mooi doorzet.

Geplaatst

Pfff Johanna hopelijk valt het mee naar de punctie welk ziekenhuis loop jij?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Pfff Johanna hopelijk valt het mee naar de punctie welk ziekenhuis loop jij?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Punctie en controles in het mca (alkmaar) de bevruchtingven tp doen ze in het vu. Dus zaterdag eerst naar het mca, en dan gaat mijn vriend met mn eitjes naarvhet vu en gaan ze het daar in elkaar knutselen.

Geplaatst

Goede avond dames...

Ik zit ook vol spanning op het wachtbankje wij hebben zondag de punctie gehad en dinsdag werden we gebeld dat we konden komen voor onze eerste terugplaatsing..

Enja idd nu 15dagen wachten en dacht och das zo om.. Maar pfff de dagen lijken wel een eeuwigheid te duren, en heb ook bij alles wat ik doe denk ik oh zou dat wel goed zijn of mogen haha.. maarja we wachten rustig af:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden