Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Goede avond dames...

Ik zit ook vol spanning op het wachtbankje wij hebben zondag de punctie gehad en dinsdag werden we gebeld dat we konden komen voor onze eerste terugplaatsing..

Enja idd nu 15dagen wachten en dacht och das zo om.. Maar pfff de dagen lijken wel een eeuwigheid te duren, en heb ook bij alles wat ik doe denk ik oh zou dat wel goed zijn of mogen haha.. maarja we wachten rustig af:)

Welkom hier! Beetje bekomen van de punctie?

Veel succes met wachten! Duim voor je dat je met 2 weekjes een positieve test in handen hebt!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Goede avond dames...

Ik zit ook vol spanning op het wachtbankje wij hebben zondag de punctie gehad en dinsdag werden we gebeld dat we konden komen voor onze eerste terugplaatsing..

Enja idd nu 15dagen wachten en dacht och das zo om.. Maar pfff de dagen lijken wel een eeuwigheid te duren, en heb ook bij alles wat ik doe denk ik oh zou dat wel goed zijn of mogen haha.. maarja we wachten rustig af:)

Haha ja ik kan me voorstellen dat twee weken dan een eeuwigheid lijken. Probeer lekker veel afleiding te zoeken en leuke dingen te ondernemen, dan zal de tijd vanzelf voorbij gaan (ook als je niks doet, maar dan voelt het veel langer ).

Ik hoop bij je te komen zitten binnenkort!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Thnx johanna82..

Nou was heel zenuwachtig voor de punctie omdat tijdens de echo konden ze me linker eierstok iet goed zien en moesten ze dus veel duwen op me buik, wat niet egt prettig voelde en ze zeiden ja tijdens de punctie moeten we dit waarschijnlijk weer doen... Maar gelukkig viel het bij de punctie echt mee. Jij wel nare ervaringen met de punctie gehad??

En ja poekie.. ga duimen voor je..

Geplaatst
Jeeeeejjjj we zijn gebeld!!!! We hebben 11.10 uur een terugplaatsing gehad!!! Er was plek!! De ontdooiing is goed gegaan. 🙏🙏🙏We zijn nu klaar, hij/zij zit erin. Het is super goed gegaan. Het eerste rietje wat ze hebben ontdooid was goed gaan doordelen. We hebben nu een blastocyste teruggekregen😊❤️🙏
Wat super Sas!!! Ga heel hard voor je duimen 🤗🤗
Geplaatst
Super!! Gefeliciteerd! Ik duim voor je!Ben net gebeld door het ziekenhuis. Mijn bloedwaarde is van 7.6 gisteren naar 16 gestegen! Oeps! Ik krijg dus toch zaterdag de punctie. Mijn lijf heeft gekozen. Omdat ik dicht tegen overstimulatie zit, is het dan nu maar de vraag of het mogelijk is een verse tp te krijgen... Blij dat ik vanavond de laatste prikken mag zetten en ook bang dat een verse tp er dan niet in zit. Wie had dat nou ook meegemaakt? Due net na de tp dus ook in het zh opgenomen moest worden? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Spannend morgen! Ik zat ook tegen overstimulatie aan. Had 20 folikels, waar 15 eitjes uitgehaald. Moest rust houden en op de dag van eventuele verse tp bloed prikken of de waardes goed waren. Dat was gelukkig het geval. Als je echt rust houdt, dus echt helemaal niks doen dan plat liggen.. Komt het vaak goed! Positief proberen te zijn!
Geplaatst
Spannend morgen! Ik zat ook tegen overstimulatie aan. Had 20 folikels, waar 15 eitjes uitgehaald. Moest rust houden en op de dag van eventuele verse tp bloed prikken of de waardes goed waren. Dat was gelukkig het geval. Als je echt rust houdt, dus echt helemaal niks doen dan plat liggen.. Komt het vaak goed! Positief proberen te zijn!

Ah, ok! Dankjewel! Ik drink veel nu en had gevonden dat eiwitrijk eten helpt. Gisteren ovitrelle gezet en geen gonal meer, voel me stukken beter vandaag, meteen met opstaan al. Dus ik heb goede hoop. Dank voor je reactie, ik hoop echt dat een tp wel mogelijk is. En anders moeten we nog maar wat langer geduld hebben. Gezondheid gaat wel voor.

Geplaatst
Ah, ok! Dankjewel! Ik drink veel nu en had gevonden dat eiwitrijk eten helpt. Gisteren ovitrelle gezet en geen gonal meer, voel me stukken beter vandaag, meteen met opstaan al. Dus ik heb goede hoop. Dank voor je reactie, ik hoop echt dat een tp wel mogelijk is. En anders moeten we nog maar wat langer geduld hebben. Gezondheid gaat wel voor.

Fijn dat je je al zo snel wat beter voelt!

Geplaatst
Fijn dat je je al zo snel wat beter voelt!

Ja! Stuk minder misselijk en ook wat helderder, minder moe. Echt idioot wat een groot verschil! Ga ik zaterdag ook wel even aangeven bij de arts. Vind het echt opmerkelijk. Ik heb dan ook wel goede hoop dat het nu recht gaat trekken.

Geplaatst
Ja! Stuk minder misselijk en ook wat helderder, minder moe. Echt idioot wat een groot verschil! Ga ik zaterdag ook wel even aangeven bij de arts. Vind het echt opmerkelijk. Ik heb dan ook wel goede hoop dat het nu recht gaat trekken.

Vandaag dan de vrijheid vieren, maar dan anders 😉 bevrijd van de gonal f.

Vraag me af of je op soortgelijke injecties ook zo zou reageren eigenlijk...

Geplaatst
Vandaag dan de vrijheid vieren, maar dan anders 😉 bevrijd van de gonal f.

Vraag me af of je op soortgelijke injecties ook zo zou reageren eigenlijk...

Ik hoop heel erg dat ik dat nooit hoef uit te vinden ;) maar ik snap je vraag. Misschien dat het ook samenvalt met mijn lactose intolerantie? Al reageerde ik ook niet best op de pil.

Ik denk dat mijn lijf hier gewoonweg niet zo top mee dealt. Laten we hopen dat er mooi wat eitjes uit komen en bevrucht worden. Ik weet dat veel dames hier meer dan 1 ronde doorgaan, dus ik blijf wel realistisch. Maar blijf uiteraard hopen dat er nu snel een goede zwangerschap mag ontstaan :)

Hoe voel jij je?

Geplaatst
Ik hoop heel erg dat ik dat nooit hoef uit te vinden ;) maar ik snap je vraag. Misschien dat het ook samenvalt met mijn lactose intolerantie? Al reageerde ik ook niet best op de pil.

Ik denk dat mijn lijf hier gewoonweg niet zo top mee dealt. Laten we hopen dat er mooi wat eitjes uit komen en bevrucht worden. Ik weet dat veel dames hier meer dan 1 ronde doorgaan, dus ik blijf wel realistisch. Maar blijf uiteraard hopen dat er nu snel een goede zwangerschap mag ontstaan :)

Hoe voel jij je?

Hmm vandaag wat meer last van mn buik dan gisteren, maar over het algemeen eigenlijk niet zo verkeerd. Hier is het vooral afwachten wat het resultaat dit keer zal zijn en dat weten we toch echt maandag pas. Dit weekend hebben we iedere dag wel iets op de planning staan dus ik verwacht dat het toch ook vrij snel wel weer maandag zal zijn

Geplaatst
Hmm vandaag wat meer last van mn buik dan gisteren, maar over het algemeen eigenlijk niet zo verkeerd. Hier is het vooral afwachten wat het resultaat dit keer zal zijn en dat weten we toch echt maandag pas. Dit weekend hebben we iedere dag wel iets op de planning staan dus ik verwacht dat het toch ook vrij snel wel weer maandag zal zijn

Ja! Dat is een goed idee! Dat had ik ook, maar dan net verkeerd gepland haha. Maar komt goed bij jullie! Tenminste, daar duim ik voor🙏🙏

Jammer dat je nu wat meer buikpijn hebt, hopelijk trekt dat snel weer weg.

Geplaatst
Wat super Sas!!! Ga heel hard voor je duimen 🤗🤗
Dankjewel Wilhelmina 😊💋
Geplaatst
Goede avond dames...Ik zit ook vol spanning op het wachtbankje wij hebben zondag de punctie gehad en dinsdag werden we gebeld dat we konden komen voor onze eerste terugplaatsing..Enja idd nu 15dagen wachten en dacht och das zo om.. Maar pfff de dagen lijken wel een eeuwigheid te duren, en heb ook bij alles wat ik doe denk ik oh zou dat wel goed zijn of mogen haha.. maarja we wachten rustig af:)
Welkom! Wat fijn dat je het achter de rug hebt en je een tp heb gekregen! Succes in de wachtweken! 🍀 Wanneer hoor je wat over eventuele cryo's?
Geplaatst

@ poekie Dankje!! 😊🙏 duim ook voor jou dat er een paar mooie Emmy's overblijven! Wel fijn dat je zondag mag bellen voor de tussenstand. Ben heel benieuwd, laat je t weten!

Geplaatst

Vandaag wachtdag 1 😜🍀

Voel me goed en ben een stuk rustiger en relaxter in mn hoofd en lijf dan de vorige keer merk ik.. wel heel fijn, hoop dat t zo blijft. Probeer realistisch te blijven maar toch hoop te houden. Helemaal na zo'n mooie blasto❤️🙏

Geplaatst
Vandaag wachtdag 1 😜🍀

Voel me goed en ben een stuk rustiger en relaxter in mn hoofd en lijf dan de vorige keer merk ik.. wel heel fijn, hoop dat t zo blijft. Probeer realistisch te blijven maar toch hoop te houden. Helemaal na zo'n mooie blasto❤️🙏

Ja meis, je moet natuurlijk nog even. Maar top dat je je nu relaxter voelt! Duim heel hard dat het goed gaat komen deze ronde!

Geplaatst
Thnx johanna82..

Nou was heel zenuwachtig voor de punctie omdat tijdens de echo konden ze me linker eierstok iet goed zien en moesten ze dus veel duwen op me buik, wat niet egt prettig voelde en ze zeiden ja tijdens de punctie moeten we dit waarschijnlijk weer doen... Maar gelukkig viel het bij de punctie echt mee. Jij wel nare ervaringen met de punctie gehad??

En ja poekie.. ga duimen voor je..

Welkom missblueeye!!! Spannende weken.

Herkenbaar ik was ook wel nerveus voor de punctie omdat ze steeds flink moesten duwen op de linkereistokken bij de echo. Maar heb dus helemaal geen last gehad.

Hoe voel je je nu, positief gevoel erbij?

Geplaatst
Vandaag wachtdag 1 

Voel me goed en ben een stuk rustiger en relaxter in mn hoofd en lijf dan de vorige keer merk ik.. wel heel fijn, hoop dat t zo blijft. Probeer realistisch te blijven maar toch hoop te houden. Helemaal na zo'n mooie blasto❤️

Het wachten is begonnen!! En houd die positieviteit vast. Is voor de embryo veel fijner om te kunnen nesttelen in een rustige positieve omgeving.

Had je in het ziekenhuis gevraagd waarom hun er maar 8 behandelingen hanteren tov andere ziekenhuizen?

Geplaatst
Welkom missblueeye!!! Spannende weken.

Herkenbaar ik was ook wel nerveus voor de punctie omdat ze steeds flink moesten duwen op de linkereistokken bij de echo. Maar heb dus helemaal geen last gehad.

Hoe voel je je nu, positief gevoel erbij?

Ik ben stik zenuwachtig, mijn vriend ook. Is onze eerste keer.

Ik heb elke keer inwendige echo's gehad en daarop was alles prima te vinden. Rechts is groter dan links ook qua follikels. Dus links is bij mij nu ook iets lastiger te zien, maar ook omdat rechts groter is. Zal wel loslopen. Heb er nog steeds vertrouwen in. Zit volgens mij vooral mezelf een beetje gek te maken. Dus ik ga mezelf afleiden :)

En ja, missblueeye, hoe voel je je nu? Goed gevoel bij?

Geplaatst

Goede middag dames :)

Sas25....

Ja dank je wel.. En wij doen icsi in onze eigen cyclus dus heb geen cryo''s .. dus als het niet goed gaat moeten we volgende maand weer inspanning de stappen door..

Pino81..

Ja moet eerlijk zeggen behalve dat ik wat onrustig ben voel ik me zelf wel goed..

Probeer gewoon niet te veeel er over na te denken, en afleiding te zoeken;)

En ja de gynaecoloog zei idd ook dat bij veel vrouwen de linker eierstok beetje verstoptt zit,.

Johanna82..

Voel me wel goed idd maar ga er onbewust vanuit dat we volgende maand nog een keertje moeten, omdat idd zoveel dames meerdere pogingnen ondergaan en oom een beetje zelfbescherming dat de klap niet al te groot is stel het gaat toch fout,,

dus bij jouw ook alles de eerste keer..

Geplaatst
Goede middag dames :)

Sas25....

Ja dank je wel.. En wij doen icsi in onze eigen cyclus dus heb geen cryo''s .. dus als het niet goed gaat moeten we volgende maand weer inspanning de stappen door..

Pino81..

Ja moet eerlijk zeggen behalve dat ik wat onrustig ben voel ik me zelf wel goed..

Probeer gewoon niet te veeel er over na te denken, en afleiding te zoeken;)

En ja de gynaecoloog zei idd ook dat bij veel vrouwen de linker eierstok beetje verstoptt zit,.

Johanna82..

Voel me wel goed idd maar ga er onbewust vanuit dat we volgende maand nog een keertje moeten, omdat idd zoveel dames meerdere pogingnen ondergaan en oom een beetje zelfbescherming dat de klap niet al te groot is stel het gaat toch fout,,

dus bij jouw ook alles de eerste keer..

Hee! Icsi in je eigen cyclus, dat is nieuw voor mij. Halen ze dan net voor je eisprong je eitje eruit? Dan heb je dus elke maand een punctie?

Heb je dan ook hormonen en decapeptyl die je moet spuite? Dat lijkt me dan wel relaxt, niet al die troep in je lijf. Bij welk ziekenhuis zit je?

Tja meid, het komt zoals het komt. Laten we hopen dat er een mooie zwangerschap en kindje mogen volgen!

Geplaatst

kreeg trouwens ook weer een echo foto mee met de terugplaatsing gisteren . krijgen Julie dat ook ? vind dat wel fijn iets tastbaars zegmaar .je ziet een ini mini stipje heb hem erbij gevoegd .

voel al sinds vanacht allerlei kleine steekjes onder ons mijn buik links en rechts . heb een goed gevoel bij deze rondeen en heerlijk zonder al dieen hormonen .

vorige keer wist ik gelijk al dat het mislukte en nu heb ik er gek een goed gevoel over al voor de terugplaatsing. nu nog even waarheid worden natuurlijk.spannend

Geplaatst
kreeg trouwens ook weer een echo foto mee met de terugplaatsing gisteren . krijgen Julie dat ook ? vind dat wel fijn iets tastbaars zegmaar .je ziet een ini mini stipje heb hem erbij gevoegd .

voel al sinds vanacht allerlei kleine steekjes onder ons mijn buik links en rechts . heb een goed gevoel bij deze rondeen en heerlijk zonder al dieen hormonen .

vorige keer wist ik gelijk al dat het mislukte en nu heb ik er gek een goed gevoel over al voor de terugplaatsing. nu nog even waarheid worden natuurlijk.spannend

Oh! Fijn! Spannend joh! A woman's intuition... Ik hoop dat je gelijk krijgt. We hebben wel foto's gemaakt van de groei van de eitjes, vind ik mooi om te zien. Van besjes tot dikke druiven

Van de tp hoop ik dat ook ja. Dat is dan het voordeel van dit traject je kunt alles volgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden