Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@amf jeej daar ga je weer..ik prik ook in de ochtend dat is veel handiger..maar snap hun wel gezien mensen die dan wel de spuit al hebben gezet

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@amf jeej daar ga je weer..ik prik ook in de ochtend dat is veel handiger..maar snap hun wel gezien mensen die dan wel de spuit al hebben gezet

Ja ochtend lijkt mij fijner vorige twee keer ook ochtend

Anders zit ik de hele dag er tegen aan te hikken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

precies en nu kom ik uit bed en pak de spullen uit de koelkast en de kast en ben er weer klaar mee. routine:) de tijd die ze aangeven is voor mij een ren en race tijd

Geplaatst
Dag Dames ,Als eerst wens ik iedereen succes met de behandelingen.. ik zelf heb 29 juni gesprek met de gyno maar als jullie mij vragen of ik er hoop in heb is dat de vraagteken. Ik heb in totaal 2 punties gehad waar maar 1 eicel of 2 waren. En een behandeling is stop gezet omdat de eicellen waren gestopt met groeien helaas. Ik heb de ziekte pcos dus daarom weten ze niet hoe ze met mijn kunnen omgaan maar ondertussen ben ik echt de kluts kwijt dit is mijn laatste kans voor dit jaar de derde dus.. omdat er geen goede resultaten uit zijn gekomen hebben we aan de bel getrokken en een maatschappelijke werker die is ons aan het helpen. Zij kan direct naar de gyno dus hebben we haar gevraagd of zij kan vragen dat de gyno beter eerst met de andere artsen of professoren kan overleggen want dames ik ben lichamelijk en geestelijk helemaal op.. Hebben jullie hier ook ervaring mee?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hi EatPrayLove ik heb persoonlijk helaas daar geen ervaring mee. Ik kan me voorstellen dat je een beetje de kluts kwijt bent als de artsen zelf niet weten hoe ze jouw het beste kunnen behandelen. Lijk me frustrerend maar geef asjeblief de moed niet op hoor Je moet ( je moet niks) toch proberen positief t wbkijven en weer ervoor gaan want je weet t maar nooit Ik wens je succes en hopelijk dat je bij dese derde behandeling het meteen raak is !! 🙏🏾 Succes lieverd en hoop blijven houden ❤️
Geplaatst

Vandaag heb ik de uitgangsecho gehad en Mn ei stond op springen dus vanavond de Ovitrelle spuiten en wordt nog vanmiddag gebeld wanneer de tp gepland staat to zover

Geplaatst
Hi EatPrayLove ik heb persoonlijk helaas daar geen ervaring mee. Ik kan me voorstellen dat je een beetje de kluts kwijt bent als de artsen zelf niet weten hoe ze jouw het beste kunnen behandelen. Lijk me frustrerend maar geef asjeblief de moed niet op hoor Je moet ( je moet niks) toch proberen positief t wbkijven en weer ervoor gaan want je weet t maar nooit Ik wens je succes en hopelijk dat je bij dese derde behandeling het meteen raak is !! Succes lieverd en hoop blijven houden ❤️

Lieve miranda, dank voor je bericht! Het is nu echt een chaos in mijn leventje ook in onze relatie daarom gaan we ook beiden apart naar een psycholoog. Dat is het beste wat we nu kunnen doen want het botst heel erg. Ik wil dat iedereen mij begrijpt terwijl ik weet dat dat niet kan. Heel apart hoor. Maar gelukkig geven we met mijn man de hoop niet op en blijven hopen. We zullen 29 juni zien wat de gyno ons gaat vertellen..

En hoe zit jij ervoor?

Geplaatst

@eatpraylove, als eerste een dikke knuffel. Het is idd een zwaar traject en bij jiu zeker als het ziekenhuis ook niet weet hoe en wat.

Een vriendinnetje, met pcos is nu zwanger. Ze heeft een natuurlijke detox gevolgd. Dat is voor 11 dagen waarin je lichaam zich ontdoet van afvalstaffen. Ontwikkeld door een vrouw die 8 miskramen heeft gehad en op 42 en 44 jaar moeder is geworden.

Zie de link; https://www.todoron.nl/detox

Ik hen zelf altjjd zoiets van baat het niet schaadt het niet.

Voor de rest idd fijn dat we elkaar hier kunnen steunen. We maken allemaal hetzelfde mee met uo en downs. Ieder op zijn eigen manier.

Geplaatst
@eatpraylove, als eerste een dikke knuffel. Het is idd een zwaar traject en bij jiu zeker als het ziekenhuis ook niet weet hoe en wat.

Een vriendinnetje, met pcos is nu zwanger. Ze heeft een natuurlijke detox gevolgd. Dat is voor 11 dagen waarin je lichaam zich ontdoet van afvalstaffen. Ontwikkeld door een vrouw die 8 miskramen heeft gehad en op 42 en 44 jaar moeder is geworden.

Zie de link; https://www.todoron.nl/detox

Ik hen zelf altjjd zoiets van baat het niet schaadt het niet.

Voor de rest idd fijn dat we elkaar hier kunnen steunen. We maken allemaal hetzelfde mee met uo en downs. Ieder op zijn eigen manier.

Aah en hier dikke kusjes!! Heel lief van je ik zal ernaar kijken. Ja vreselijk pino je weet dan niet waar je aan toe bent. En pco gaat gwn niet zo makkelijk met icsi.. als mijn man geen problemen had was het misschien opgelost met paar medicijnen want pco is juist onregelmatig eiersprong dus als de man nisk heeft kan je zo zwnager raken hoef je niet wachten tot je ovulatie.. maar goed wij hebben beide problemen en we gaan kijken wat de dokter gaat doen.

En hoe is het bij jou

Geplaatst
Aah en hier dikke kusjes!! Heel lief van je ik zal ernaar kijken. Ja vreselijk pino je weet dan niet waar je aan toe bent. En pco gaat gwn niet zo makkelijk met icsi.. als mijn man geen problemen had was het misschien opgelost met paar medicijnen want pco is juist onregelmatig eiersprong dus als de man nisk heeft kan je zo zwnager raken hoef je niet wachten tot je ovulatie.. maar goed wij hebben beide problemen en we gaan kijken wat de dokter gaat doen.

En hoe is het bij jou

Oke, dat is idd wel dubbelop:-(. Pittig hoor.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Ik zit op het wachtbankje, maandag een cryo terugplaatsing gehad van een morula. Dus nu afwachten.

Bij ons is alles goed, ze weten niet waarom het nieg wil lukken (3,5 jaar bezig, 9 iui,s en nu gestart met ivf, waarvan verse is mislukt). Kan je zeggen dat ook dat erg frustrerend is.

Mijn huisarts overlegd en ga ook nog naar mijn schildkkier lagen kijken.

Geplaatst
Oke, dat is idd wel dubbelop:-(. Pittig hoor.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Ik zit op het wachtbankje, maandag een cryo terugplaatsing gehad van een morula. Dus nu afwachten.

Bij ons is alles goed, ze weten niet waarom het nieg wil lukken (3,5 jaar bezig, 9 iui,s en nu gestart met ivf, waarvan verse is mislukt). Kan je zeggen dat ook dat erg frustrerend is.

Mijn huisarts overlegd en ga ook nog naar mijn schildkkier lagen kijken.

Hmm ik snap je heel goed hoor.. maar we blijven hopen en ik hoop dat je een goed nieuws voor ons zult hebben straks.. t is allemaal heel moeilijk maar we zijn er voor een goede doel

Ja bij mij hebben ze ook vaak genoeg naar mijn schildklieren gekeken.. hopelijk is er bij jouw ook niks aan de hand

Geplaatst

Goh dames, wat een verhalen weer! Ik duim lekker door voor de wachters en de dames middenin de trajecten.

Eatpraylove, klinkt als een pittige tijd. Misschien een second opinion? Misschien toch in dusseldorf of België verder? Van anderen hier lees ik daar goede ervaringen over. Een goede kennis van me had dit ook, poging 4 is uiteindelijk wel beter geweest en ze heeft nu een dochtertje. Is naar Düsseldorf gegaan. Wellicht dat een ander protocol beter voor je werkt? Maar goed, ik ben natuurlijk geen arts. Hoe dan ook: hoop dat jullie eruit komen. Vond en vind het ook een rollercoaster en met zoveel meiden die wel gewoon zwanger werden ook best eenzaam. Ben dan ook superblij met dit forum!

Dikke knuffel!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Heftig dit eatpraylove . Ik heb zelf een ervaring met pcos maar ben zelf beide eileiders kwijt dus normaal zwanger worden zal ik nooit. Erg heftig dat dit de laatste kans is. Ik snap dat je er Door heen zit en dat dat de nodige spanning geeft in de relatie . Ik wil je heel veel sterkte en vooral succes wensen en het is idd fijn dat we hier ons hart kunnen luchten met gelijk gestemde.

Miranda spannend!doe jij ivf in eigen cyclus?

Yamila heb je al een gevoel dat de menstruatie zich aan het aankondigen is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Heftig dit eatpraylove . Ik heb zelf geen ervaring met pcos maar ben zelf beide eileiders kwijt dus normaal zwanger worden zal ik nooit. Erg heftig dat dit de laatste kans is. Ik snap dat je er Door heen zit en dat dat de nodige spanning geeft in de relatie . Ik wil je heel veel sterkte en vooral succes wensen en het is idd fijn dat we hier ons hart kunnen luchten met gelijk gestemde.

Geplaatst
Lieve miranda, dank voor je bericht! Het is nu echt een chaos in mijn leventje ook in onze relatie daarom gaan we ook beiden apart naar een psycholoog. Dat is het beste wat we nu kunnen doen want het botst heel erg. Ik wil dat iedereen mij begrijpt terwijl ik weet dat dat niet kan. Heel apart hoor. Maar gelukkig geven we met mijn man de hoop niet op en blijven hopen. We zullen 29 juni zien wat de gyno ons gaat vertellen.. En hoe zit jij ervoor?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja het traject is echt zwaar.. met alle gevolgen van dien Ik hoop dat de artsen 29 juni positieve uitkomst kunnen bieden en mooi om te horen dat je man en jij het toch samen ervoor gaan hoe moeilijk het ook is en kan zijn wanneer je spaningen hebt in je relatie Vervelend en lastig vooral als je het gevoel hebt dat men je niet begrijpt. Ik heb vandaag de echo gehad voor mijn folikel meting en Mn ei was al 18 mm en heb vanavond de Ovitrelle gespoten en aanstaande dinsdag staat de cryo terugplaatsing gepland ( mits het goed ontdooid uiteraard) dit is overigens mijn tweede punctie. Ik hou je in gedachte wn hoop eind juni positief bericht te lezen horen ❤️🙏🏾😘
Geplaatst
Ik doe nu mijn cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Teminste ik spuit enkel alleen de Ovitrelle (pregnyl) omdat ik zeker wil zijn dat Mn eisprong niet eerder springt ofzo maar voorderest geen Utrogestan bollen of andere medicatie aanstaande dinsdag staat de cryo tp gepland dua we gaan t zien Ik ben ook in het ivf traject gerold vanwege hetzelfde als jouw heb ook beide eileiders niet meer dus spontaan zwanger raken zal m nooit meer worden Jah 0,1 % maar dat maakt men bijna nooit mee
Geplaatst

Miranda ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was al is het maar 0,1 % ( is toch 1 op de 1000 hahha) Hoe zou dat dan mogelijk zijn? Wat spannend voor jou. Mag iedereen dat doen met een cryo terug plaatsing het zo doen in de natuurlijke cyclus?

Ik ben pas met mijn 5e decapeptyl bezig. Dus duurt nog ff allemaal als alles goed gaat

Geplaatst

ik heb ook de laatste keer tp in natuurlijke cyclus gehad vond het echt een verademing. zonder al die hormonen rommel.

en ook het idee dat je lichaam het gewoon zelf verder doet .

net als jullie ook geen eileiders meer.

voor mij heeft de natuurlijke cyclus goed uitgepakt !

Geplaatst
Ja het traject is echt zwaar.. met alle gevolgen van dien Ik hoop dat de artsen 29 juni positieve uitkomst kunnen bieden en mooi om te horen dat je man en jij het toch samen ervoor gaan hoe moeilijk het ook is en kan zijn wanneer je spaningen hebt in je relatie Vervelend en lastig vooral als je het gevoel hebt dat men je niet begrijpt. Ik heb vandaag de echo gehad voor mijn folikel meting en Mn ei was al 18 mm en heb vanavond de Ovitrelle gespoten en aanstaande dinsdag staat de cryo terugplaatsing gepland ( mits het goed ontdooid uiteraard) dit is overigens mijn tweede punctie. Ik hou je in gedachte wn hoop eind juni positief bericht te lezen horen ❤️

Ja lieve miranda het is moeilijk je moet gewoon begrip tonen voor elkaar maar uiteindelijk doen we het voor ons en hopen dat we samen een kind kunnen krijgen.. ik hou je ook in gedachte en wacht op je bericht af ! Ik hoop dat het goed gaat ontdooien knuffel

Geplaatst
Heftig dit eatpraylove . Ik heb zelf een ervaring met pcos maar ben zelf beide eileiders kwijt dus normaal zwanger worden zal ik nooit. Erg heftig dat dit de laatste kans is. Ik snap dat je er Door heen zit en dat dat de nodige spanning geeft in de relatie . Ik wil je heel veel sterkte en vooral succes wensen en het is idd fijn dat we hier ons hart kunnen luchten met gelijk gestemde.

Ja sterker nog , ik ben net een uurtje geleden ongesteld geworden..

En begin dus as zaterdag met de pil.

Ik heb vandaag ook mn ivf schema al binnen en ik moet aan de pil tot 7juli , en 7juli begin ik ook met de decapeptyl en Gonal-f 19juli alles tot 26juli is de echo-fm.

Week 31 punctie en tp.

Xxx

Geplaatst
Ik spoot bij mijn eerste poging 150eh gonal-f en nu mn 2de poging 225eh.Xxx
Waarom is het nu zoveel? Hoeveel eitjes had je de vorige keer?
Geplaatst

@Yamila Oke , ja is wel klote dat je dan toch iets meer dan een maand de pil moet slikken. Lijkt allemaal nog ver weg he... maar het gaat sneller dan je denkt maar ik snap dat het niet snel genoeg kan gaan meid.

Ik prik elke ochtend trouwens om 09:00

Geplaatst
Waarom is het nu zoveel? Hoeveel eitjes had je de vorige keer?

Ik had de vorige keer 6 eitjes, waarvan 1 is teruggeplaatst en maar 1 ingevriest kon worden. De rest vielen af.

Xxx

Geplaatst
@Yamila Oke , ja is wel klote dat je dan toch iets meer dan een maand de pil moet slikken. Lijkt allemaal nog ver weg he... maar het gaat sneller dan je denkt maar ik snap dat het niet snel genoeg kan gaan meid.

Ik prik elke ochtend trouwens om 09:00

Ja echt he..

Maar ik had het wel zo verwacht eigenlijk pas in juli.

In tussentijd wil ik wel eerst flink gaan sporten weer en wat afvallen want ik kwam bijna 4 kg aan door de progynova.

Xxx

Geplaatst
Ik had de vorige keer 6 eitjes, waarvan 1 is teruggeplaatst en maar 1 ingevriest kon worden. De rest vielen af.Xxx
Oké vandaar! Hoop op een mooie stimulatie voor je meis🍀

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden