Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@pino81 dankjewel ben ook superblij maar ben zo moe kan 24 uur slapen en heb af en toe een slecht humeur wat ik ook had als ik pregnyl had gesproten ik hoop dat ook alles goed blijft zitten..ik hoop ook hetzelfde voor jouw heel veel succes je kan bijna testen spannend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 809
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Helaas heb ik slecht nieuws. De iui gaat morgen niet door. Gisteren keurig de ovitrelle gespoten. Wordt ik om 3.00 wakker met heel erge buikpijn rechts. Mijn lichaam had heft zelf al in handen genomen. Vanmorgen echo gehad en inderdaad de eitjes zijn allebei gesprongen 🙁. Dus iui is nutteloos. Gisterenavond zelf nog wel gedaan maar ja, dat geeft dus echt een heel klein kansje. Ik ben er verdrietig van. Ik hoop voor jou meer geluk deze maand miranda. We mogen nog wel zaadonderzoek laten doen om te weten of we iui nog blijven doen of ivf.
Wat ontzettend klote meis. Ik moet eerlijk zeggen toen je de mm zei van de eitjes en dat je dinsdag pas de inseminatie zou hebben leek het wel lang te duren.. maar ik dacht de ovitrelle zal dat misschien wel uitstellen de ovulatie. Alsnog hoop ik dat het op een natuurlijke manier is gelukt je hebt nu wel twee eitjes die bevrucht kunnen worden dus een iets grotere kans dan normaal. Ik duim voor je 🍀 Knuffel!
Geplaatst
Helaas heb ik slecht nieuws. De iui gaat morgen niet door. Gisteren keurig de ovitrelle gespoten. Wordt ik om 3.00 wakker met heel erge buikpijn rechts. Mijn lichaam had heft zelf al in handen genomen. Vanmorgen echo gehad en inderdaad de eitjes zijn allebei gesprongen 🙁. Dus iui is nutteloos. Gisterenavond zelf nog wel gedaan maar ja, dat geeft dus echt een heel klein kansje. Ik ben er verdrietig van. Ik hoop voor jou meer geluk deze maand miranda. We mogen nog wel zaadonderzoek laten doen om te weten of we iui nog blijven doen of ivf.

He jakkie!! Dus jouw lichaam reageert supersnel op die medicatie..

Gewoon ervoor gaan buiten behandeling om... De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Christel, bij mij ging het altijd op het einde ook heel snel. Zoals ik al schreef ook 2x gehad. Maar ook dat het de volgende dag ingepland is iov 2 dagen erna. Dus meteen ovitrelle zetten na de echo.

Hier moest ik in het begin best in sturen in het ziekenhuis omdag zij jou lichaam niet kennen. En jij wel je lichaam aanvoelt. Bij mij is toen afgesproken om de inseminatie in te plannen vanaf 18mm.

Dus mocht je verder gaan met iui zou ik hierin duidelijke afspraken maken, dat het niet nog een keer gebeurd. Maar weet wie toch een wonder over 4 weken :-)

Geplaatst
Christel, bij mij ging het altijd op het einde ook heel snel. Zoals ik al schreef ook 2x gehad. Maar ook dat het de volgende dag ingepland is iov 2 dagen erna. Dus meteen ovitrelle zetten na de echo.Hier moest ik in het begin best in sturen in het ziekenhuis omdag zij jou lichaam niet kennen. En jij wel je lichaam aanvoelt. Bij mij is toen afgesproken om de inseminatie in te plannen vanaf 18mm.Dus mocht je verder gaan met iui zou ik hierin duidelijke afspraken maken, dat het niet nog een keer gebeurd. Maar weet wie toch een wonder over 4 weken :-)
Meiden wat zijn jullie allemaal lief! Ik voel me echt gesteund door jullie!! Pino dat idee heb ik dus ook dat ik moet sturen. Morgen laten we wel zaadonderzoek doen. Dan weten we meteen of het iui blijft. Ik weet dat er een mini kansje is maar ik stel me er al op in om ongesteld te worden. Pino tien minima en danlon heel veel succes op het wachtbankje meiden. 🙏🙏🙏🙏🙏 ik hoop voor jullie allemaal goed nieuws!!! Miranda heel succes met je tp morgen. Dikke knuffel voor jullie allemaal!! 🤗🤗🤗🤗
Geplaatst

Nou helaas is mn embryo niet goed ontdooid. Dus moet morgen mn eigen arts bellen. Geen idee wat er nu gaat gebeuren nog niet meegemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst
Nou helaas is mn embryo niet goed ontdooid. Dus moet morgen mn eigen arts bellen. Geen idee wat er nu gaat gebeuren nog niet meegemaakt

Ahhh nee😢, had je maar 1 embryo in de vriezer, anders pakken ze de volgende.

Dus geen tp morgen... wat ontzettend balen!

Wat zal je verdrietig zijn. Dikke knuffel!!

Was dit de 1e ivf poging?

Hopelijk morgen meer duidelijkheid van de arts en snel weer verder.

Geplaatst
Ahhh nee😢, had je maar 1 embryo in de vriezer, anders pakken ze de volgende.

Dus geen tp morgen... wat ontzettend balen!

Wat zal je verdrietig zijn. Dikke knuffel!!

Was dit de 1e ivf poging?

Hopelijk morgen meer duidelijkheid van de arts en snel weer verder.

Nee gelukkig heb ik er nog 6 in de vriezer maar had vandaag voor 3de x tp. En eerste x dat het niet gelukt is. Dus ben benieuwd wat nu. Wsl tot volgende eisprong wachten.

Geplaatst
Nee gelukkig heb ik er nog 6 in de vriezer maar had vandaag voor 3de x tp. En eerste x dat het niet gelukt is. Dus ben benieuwd wat nu. Wsl tot volgende eisprong wachten.

Gelukkig nog meer cryo,s! Maar waarom hebben ze dan niet de volgende ontdooid.

Bij ons ziekenhuis geven ze aan als de 1e niet goed ontdooid, de volgende pakken.

Dat zal idd een maandje wachten worden weer :-(

Geplaatst

Jaa dat vond ik dus ook raar. Ik ga morgen meer uitleg vragen.. echt jammer had me zo verheugd na een stopmaandje.

Geplaatst

Welkom danlon, op naar een groen bankje voor jou.

Pino fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en dat je je gedachten ook even kon verzetten. Waarom is je gevoel niet goed. Wanneer ga je testen?

marii wat vervelend dat hij niet goed ontdooit is, maar waarom dan geen terugplaatsing als je er nog meer in de vriezer hebt liggen?

tien ging jij morgen niet testen?

christel snap dat je verdrietig bent, ik zou dit ook echt slecht trekken. Je stelt je er toch een beetje op in en dan is her toch een teleurstelling. Hopelijk brengt het zaadonderzoek meer inzicht.

Hier gaat het heel erg slecht op het moment met mijn stemming. Ik ben gewoon depressief door de bollen. Hierdoor zie ik de poging ook helemaal niet meer positief in. Had eerder ook al een slecht gevoel. Ik krijg gewoon te snel rug en buikpijn na de terugplaatsing. Weet iemand of er ook een andere optie is voor de utrogestan bollen (ook in een cryo terugplaatsing). Het lijkt wel of mijn lijf niet ontvankelijk is door de bollen. Nou hopelijk zijn deze dagen snel voorbij.

Geplaatst
Jaa dat vond ik dus ook raar. Ik ga morgen meer uitleg vragen.. echt jammer had me zo verheugd na een stopmaandje.

Ja snap het ook, hopelijk morgsn meer duidelijkheid! Sterkte!

Hier nu wel echt het gevoel ongesteld te moegen worden, krampen, misselijk en hoofdpijn. Dus ben er bang voor dat morgen mijn gevoel bevestigd gaat worden dat het weer niet geljkt is 😢

Geplaatst
Ja snap het ook, hopelijk morgsn meer duidelijkheid! Sterkte!

Hier nu wel echt het gevoel ongesteld te moegen worden, krampen, misselijk en hoofdpijn. Dus ben er bang voor dat morgen mijn gevoel bevestigd gaat worden dat het weer niet geljkt is 😢

Ahhh nee hoop het niet... hopelijk gwn tekens van zwangerschap..

Geplaatst

Pino fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en dat je je gedachten ook even kon verzetten. Waarom is je gevoel niet goed. Wanneer ga je testen?

marii wat vervelend dat hij niet goed ontdooit is, maar waarom dan geen terugplaatsing als je er nog meer in de vriezer hebt liggen?

christel snap dat je verdrietig bent, ik zou dit ook echt slecht trekken. Je stelt je er toch een beetje op in en dan is her toch een teleurstelling. Hopelijk brengt het zaadonderzoek meer inzicht.

Hier gaat het heel erg slecht op het moment met mijn stemming. Ik ben gewoon depressief door de bollen. Hierdoor zie ik de poging ook helemaal niet meer positief in. Had eerder ook al een slecht gevoel. Ik krijg gewoon te snel rug en buikpijn na de terugplaatsing. Weet iemand of er ook een andere optie is voor de utrogestan bollen (ook in een cryo terugplaatsing). Het lijkt wel of mijn lijf niet ontvankelijk is door de bollen. Nou hopelijk zijn deze dagen snel voorbij.

Jakkiebah! Ik vind die ballen ook niks.. Ik gebruik crinone... Zelfde werking maar 1x per dag en ik heb er minder last van..

Geplaatst

Ja herken dat negatieve gevoel helemaal, maar ik ben er dus heel vlak door geworden. Daardoor ook geen positief gevoel. Sowieso heel negatief gevoel over het hele gebeuren. (Is echt ontstaan na zoveelste melding van een vriendin die zwanger is, waarom zij wel, ik niet etc. En de krentenbaard erbij helpt ook niet bij het zelfvertrouwen, zie er echt niet uit)

En nu het gevoel ongi te moeten worden, buikpijn, misselijk en hoofdpijn. Wilde anders woensdag testen.

De krampen onder in buik en rug zijn wel bjjwerkingen van de bolletjes, dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Maar waarom denk je dat je niet ontvankelijk beng voor de bollen? Geen idee of er iets anders is. Maar in de natuurlijke cyclus kun je zo ook nieg gebruiken. Je gele lichaam zou dan zelf zijn werk moeten doen.

Wat voor stemmingen heb je?

Geplaatst
Ik had vanmiddag opeens een aanval van heftige steken... Herkent iemand dat?

Innestelling? Heb ik vaker gevoeld, maar daarna ook steken dat het fout ging (mijn gevoel dan). Hopelijk bij jou eenmalige steken en is het de innestelling 🍀🍀

Geplaatst

Heb 2 x eerder positieve test gehad maar dit nog nooit gevoeld... Vorige keer bij innesteling kleine bloeding.. Heb zelf dit keer weinig vertrouwen hoor hihi..

Zou t niet te vroeg zijn voor innesteling?

Geplaatst
Heb 2 x eerder positieve test gehad maar dit nog nooit gevoeld... Vorige keer bij innesteling kleine bloeding.. Heb zelf dit keer weinig vertrouwen hoor hihi..

Zou t niet te vroeg zijn voor innesteling?

Mmm je embryo wad 4 cellig he, dan is t idd wat vroeg! Mss door de medicatie.

Al kindjes? Omdat je 2x positief getest hebt? Of niet goed gegaan?

Geplaatst
Mmm je embryo wad 4 cellig he, dan is t idd wat vroeg! Mss door de medicatie.

Al kindjes? Omdat je 2x positief getest hebt? Of niet goed gegaan?

Idd... Zaterdag 4 cellig.. Pff zou kunnen, hopen dat t niet weer gebeurt! Morgen bloedprikken dus dan kliniek ook maar even vragen.

Ja 1 kindje verloren bij bijna 14wk...2e is nu een jaar geworden 13mei☺️... Vorige keer ging alles veel beter.. Heb er drm weinig vertrouwen in dat het goed komt maar we zullen zien..

Geplaatst
Idd... Zaterdag 4 cellig.. Pff zou kunnen, hopen dat t niet weer gebeurt! Morgen bloedprikken dus dan kliniek ook maar even vragen.

Ja 1 kindje verloren bij bijna 14wk...2e is nu een jaar geworden 13mei☺️... Vorige keer ging alles veel beter.. Heb er drm weinig vertrouwen in dat het goed komt maar we zullen zien..

Jullie gaan voor een 2e dus.

Heftig hoor bij 14 weken je kindje verliezen!! Gelukkig toch goedkomen.

Ook via ivf?

Geplaatst

Ja was heel heftig en dat is iets wat ook altijd bij mij blijft...

Ja 2e...vorige heeft 3 jaar geduurd en 8 pogingen.. Dus dacht beter gelijk beginnen anders misschien zoveel leeftijd verschil... Jij ook al kinderen? Of voor eerste?

Geplaatst
Ja was heel heftig en dat is iets wat ook altijd bij mij blijft...

Ja 2e...vorige heeft 3 jaar geduurd en 8 pogingen.. Dus dacht beter gelijk beginnen anders misschien zoveel leeftijd verschil... Jij ook al kinderen? Of voor eerste?

Ja dat geloof ik, zoiets hakt er wel en zeker als je al moeilijk zwanger kan raken.

de 1e, dus zo bang dat het ons nooit gegund is om papa en mama te mogen worden.

We zijn al 3,5 jaar bezig, 9iui,s en 1e poging bij ivf, dus begin de hoop een beetje op te geven :-(.

Maar lees dat het bij jullie uiteindelijk ook gelukt is, dus dat heeft weer n beetje moed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden