Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Welkom en veel succes! Op naar een mooi aantal eitjes!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel! Ja hoop het ook, maar weet ik denk ik pas over 2 weken ? Mijn schema is nu:22 juli decapeptyl 7 dagen 1 x op dag 3 menopur erbij 1x pd tot de 31e en dan het ik de 31e mijn 1e echo. Ik denk dat ik dan te horen krijg of mijn eitjes goed zijn ? En dan de pregnyl en 1,5 later de eicelpunctie ? Ik heb geen idee ik gok maar wat. Mijn schema is tot de 31e maar geplant
  • Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@butterfly ik moet wachten tot volgende menstruatie dan op dag tien beginnen met ovulatie testen is die positief zh bellen en krijg ik een echo en dan hoor ik wanneer tpVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb niks over ovulatie testen gehoord !? Is dat bij iedereen verschillend of heb ik iets gemist vandaag in het zh? Was zoveel informatie in een keer
Geplaatst
Dankjewel.. ik word nu wel erg nieuwsgierig om toch het andere wachtbankje te lezen, maar misschien idd beter niet doen.. ik snap alleen een aantal afkortingen niet die ik hier meerdere zie gebruiken.. tp en iui.. zit jij nu in de rustmaand ? Voordat je het nog een keer kan proberen ?

:-). Tp staat voor terugplaatsing en iui is het traject voor ivf. (Inseminatie)

Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen, ze volgen in het zkh (ziekenhuis) de eisprong. En die ovulatietesten hebben sommige alleen nodig bij een cryotp. Niet in deze fase.

Maar ik ben nu bezig met de 3e cryotp. Ik gebruik nu medicatie,ndus heb geen eisprong. Als alles goed is heb volgendecweek zaterdag de 29e de tp.

Een cryo is een ingevroren embro. Na de punctie krijg je 1embryo teruggeplaatst (verse tp) en als je nog meer goede bevruchte embryo,s hebt gaan ze de diepvries jn. Dat zijn cryo,s.

Geplaatst
Dankje! Ja lijkt me ook dat je menstruatie uitblijft omdat je het diep can binnen helemaal niet wilt! Ik had dat heel vaak ( voor het traject) dat ik dagen te laat was ( en al misselijk voelde en stiekem al dacht... nu is het zover !!!) en dan.. zodra je het eventjes loslaat een slokje wijn neemt en achterover zakt barst het toch door en weer de teleurstelling. Ik probeer nu maar van dag tot dag te denken.. mijn vriend gaat mij trouwens prikken. Durf het echt niet zelf, ontzettende hekel aan naalden. Doen jullie het allemaal zelf ?Succes en ik duim voor iedereen hier !

Ik heb sowieso onregelmatig ☺️kan dus ook volgende week komen..

Ik prik niet zelf hoor haha

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Nergens last van zag het al aankomen he had al een vermoeden na die drie dagen bloedverlies dat er weinig hoop meer was

Zh zei verder niks ja jammer

Nu ff rust en volgende menstruatie op dag tien beginnen met ovulatie testen op naar cryo 1 van de 9

Moet daar nog even de positieviteit van vinden dat het gaat lukken, aangezien vorige cryo voor de verse tp een goeie was en ook niet bleef plakken en de cryo daarvoor ook niet maar komt vast goed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hopelijk vindt je tijdens de rustmaand weer de positiviteit om verder te gaan. Begrijpelijk dat dat nu even wegis. Als je lichaam zo onzekere signaleen geeft. Voor nu 😙

Geplaatst
Ik heb niks over ovulatie testen gehoord !? Is dat bij iedereen verschillend of heb ik iets gemist vandaag in het zh? Was zoveel informatie in een keer

Nee ovulatie testen gebruiken ze bij ons bij een cryo tp tp is terugplaatsing

Geplaatst
Hopelijk vindt je tijdens de rustmaand weer de positiviteit om verder te gaan. Begrijpelijk dat dat nu even wegis. Als je lichaam zo onzekere signaleen geeft. Voor nu

Ow komt vast wel strakjes weer bij de cryo tp hoor gaat vast dan goed komen en heb nog even om het terug te vinden

Veel zeiden hier misschien innestelingsbloeding dus denk je dat in eerste instantie maar na dag vier en dag vijf dacht ik echt nee het is gebeurd zo lang kan niet

Geplaatst
:-). Tp staat voor terugplaatsing en iui is het traject voor ivf. (Inseminatie)

Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen, ze volgen in het zkh (ziekenhuis) de eisprong. En die ovulatietesten hebben sommige alleen nodig bij een cryotp. Niet in deze fase.

Maar ik ben nu bezig met de 3e cryotp. Ik gebruik nu medicatie,ndus heb geen eisprong. Als alles goed is heb volgendecweek zaterdag de 29e de tp.

Een cryo is een ingevroren embro. Na de punctie krijg je 1embryo teruggeplaatst (verse tp) en als je nog meer goede bevruchte embryo,s hebt gaan ze de diepvries jn. Dat zijn cryo,s.

Dankjewel voor de uitleg. Wij doen wel icsi. Het verschil is dat ze bij ivf de zaadcel zelf de kans geven en bij icsi meteen in de eicel aanbrengen toch ?

Ik zal zaterdag voor je duimen ! Wanneer kan je dan een test doen of je zwanger bent ? En zijn dit cryos van de eerste poging ? 🦋

Geplaatst
Dankjewel! Ja hoop het ook, maar weet ik denk ik pas over 2 weken ? Mijn schema is nu:22 juli decapeptyl 7 dagen 1 x op dag 3 menopur erbij 1x pd tot de 31e en dan het ik de 31e mijn 1e echo. Ik denk dat ik dan te horen krijg of mijn eitjes goed zijn ? En dan de pregnyl en 1,5 later de eicelpunctie ? Ik heb geen idee ik gok maar wat. Mijn schema is tot de 31e maar geplant
Lalautje bij jou is het schema dus al ver ingepland. We beginnen ongeveer tegelijk. Ik begin de 23e met decapeptyl en ik moet bellen als ik ongesteld wordt om te vragen wanneer ik met de gonal f mag beginnen. Dus de verdere planning heb ik nog niet. Ik spuit wel zelf, tijdens iui ook zelf gedaan en vond het reuze meevallen. Ik heb wel schrik voor de punctie.
Geplaatst
Lalautje bij jou is het schema dus al ver ingepland. We beginnen ongeveer tegelijk. Ik begin de 23e met decapeptyl en ik moet bellen als ik ongesteld wordt om te vragen wanneer ik met de gonal f mag beginnen. Dus de verdere planning heb ik nog niet. Ik spuit wel zelf, tijdens iui ook zelf gedaan en vond het reuze meevallen. Ik heb wel schrik voor de punctie.

Huh... ik moest op dag 1 van mijn ongesteld heid beginnen met de pil. Toen 18 dagen later ( gister dus) had ik de start echo. Gingen ze kijken of het genoeg tot rust was van binnen. En nu moet ik alsnog decapeptyl voor onderdrukken inspuiten. Ik zat gister idd ook al te denken, waarom kon ik niet meteen beginnen daarmee... ben benieuwd, waarschijnlijk hebben we in dezelfde week dan de punctie. Is dit je eerste keer ?

Geplaatst
Huh... ik moest op dag 1 van mijn ongesteld heid beginnen met de pil. Toen 18 dagen later ( gister dus) had ik de start echo. Gingen ze kijken of het genoeg tot rust was van binnen. En nu moet ik alsnog decapeptyl voor onderdrukken inspuiten. Ik zat gister idd ook al te denken, waarom kon ik niet meteen beginnen daarmee... ben benieuwd, waarschijnlijk hebben we in dezelfde week dan de punctie. Is dit je eerste keer ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb nu ook eerst de pil geslikt en ik moest de laatste 4 dagen van de pil beginnen met de decapeptyl. Als ik dan ongesteld wordt na de pil dan is dat bij mij dag 1 en dan op dag 8 krijg ik dan een echo. Inmiddels denk ik dan ook wel begonnen te zijn met de gonal f. Voor mij is dit ook de eerste keer icsi. Ik heb vooraf 4x iui gehad.
Geplaatst

Meestal begin je 3e dag na je ongesteldheid met de stimulerende injectie gonal f of menopur. Dat wordt dan je tweede menstruatie na een paar dagen decapeptyl spuiten

Geplaatst
Ik heb nu ook eerst de pil geslikt en ik moest de laatste 4 dagen van de pil beginnen met de decapeptyl. Als ik dan ongesteld wordt na de pil dan is dat bij mij dag 1 en dan op dag 8 krijg ik dan een echo. Inmiddels denk ik dan ook wel begonnen te zijn met de gonal f. Voor mij is dit ook de eerste keer icsi. Ik heb vooraf 4x iui gehad.

Oh? Wat gek dat ze zo anders te werk gaan?! Waar krijg jij de behandeling ? Ik in Gent. Ik heb gelezen dat Gent het enige ziekenhuis is in de eu die de embryo's 5 dagen later kan terug plaatsen. En alle andere naar 3 dagen. En dat daardoor meer kans van slagen is.

Geplaatst
Meestal begin je 3e dag na je ongesteldheid met de stimulerende injectie gonal f of menopur. Dat wordt dan je tweede menstruatie na een paar dagen decapeptyl spuiten

Ik ben op het moment niet echt ongesteld.. snap er nu niks meer van.

2 juli ongesteld - begonnen met pil

Tussentijd steeds elke dag beetje bloedverlies.

18 juli Startecho

22 juli -28 juli decapeptyl

24 juli - 31 juli menopur

31 juli 1e echo

Ik krijg de 31e te horen wat ik dan moet doen.

Stel dat ik nu niet echt echt ongesteld word?! Alleen maar steeds een beetje bloed ?

Geplaatst
Oh? Wat gek dat ze zo anders te werk gaan?! Waar krijg jij de behandeling ? Ik in Gent. Ik heb gelezen dat Gent het enige ziekenhuis is in de eu die de embryo's 5 dagen later kan terug plaatsen. En alle andere naar 3 dagen. En dat daardoor meer kans van slagen is.

Ik zit in tilburg, daar plaatsen ze de verse idd na 3 dagen terug en cryo na 5 dagen.

De cryo,s zijn van ronde 1. Na 10 dagen mag ik testen. Dus ben dan lekker op vakantie, hopelijk met eindelijk eens goed nieuws. Dank!!

Klopt bij icsi helpen ze een handje. Bij mij en mijn man is alles goed, maar gaat niey goed bij het innestelen en waarom geen idee :-(

Mbt menstruatie, niet iedereen wordg ongesteld of minder heftig. Dus volgens mij isndat helemaal geen probleem. Bij de echo is het belangrijkste dat alles rustig is zodat je kan beginnen met stimuleren.

Geplaatst
Ik zit in tilburg, daar plaatsen ze de verse idd na 3 dagen terug en cryo na 5 dagen.

De cryo,s zijn van ronde 1. Na 10 dagen mag ik testen. Dus ben dan lekker op vakantie, hopelijk met eindelijk eens goed nieuws. Dank!!

Klopt bij icsi helpen ze een handje. Bij mij en mijn man is alles goed, maar gaat niey goed bij het innestelen en waarom geen idee :-(

Mbt menstruatie, niet iedereen wordg ongesteld of minder heftig. Dus volgens mij isndat helemaal geen probleem. Bij de echo is het belangrijkste dat alles rustig is zodat je kan beginnen met stimuleren.

Dus die cryo word dan ontdooid en na 5 dagen tp?

Dus je lichaam stoot het af ? Slik je ook ustrogan (?) pillen voor de innesteling te bevorderen ?

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/sperma-als-natuurlijke-bescherming

Lees dit eens.. ik denk dat het ook zal helpen zodat jouw lichaam eerder zijn dna accepteerd ipv afstoot. Ik neem ook al een tijd zijn 'dna injecties' dus hahaha. Maakt het traject wat leuker ook voor hem wha wha ( en werkt beter als je oraal binnen krijgt dan vaginaal )

8 augustus testen dus 🦋

Geplaatst

Hey Pino..mag ik je vragen om in ons overzichtslijstje zetten dat ik 14 sept start met de Decapeptyl...ik zal dus pas weer plaats gaan nemen op het wachtbankje van oktober

Ik blijf jullie natuurlijk wel volgen 😉

Geplaatst
Butterfly: nog 1 cryo, zwangerschap niet doorgezet van 1e verse ivf.

Yvje1977: negatief getest, rustmaand en dan start ivf2

Christel81: stop iui, start icsi, 23-7 start decapetyl

Poekie: zwangerschap niet doorgezet, rustmaand, nog 1 cryo

Pino: nog 4 cryo,s, zwangerschap niet doorgezet, bij goede bms 29-7 tp

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Minima: 3-7 start progynova voor cryotp, 21-7 cryo terugplaatsing

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Yamila: stimulatiefase ivf, 10-7 laatste pil

Eatpraylove: start 29-6

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: deze maand start poging 2, bij volgende menstruatie start Synarel en Menopur.

Eslief: zwanger, 19-7 1e echo

Mariag: 15-7 punctie gehad, 18 eitjes, 18-7 tp

Evi. H, bezig met decapeptyl, 21 juli start gonal-f, 30-7 1e echo

Lautje:

22 juli start decapeptyl 24 juli start menopur 31 juli 1e echo

Geplaatst
Hey Pino..mag ik je vragen om in ons overzichtslijstje zetten dat ik 14 sept start met de Decapeptyl...ik zal dus pas weer plaats gaan nemen op het wachtbankje van oktober

Ik blijf jullie natuurlijk wel volgen 

Das pas :-(. Waarom mag je dan pas weer verder?

Heb het aangepast ✔

Geplaatst
Dus die cryo word dan ontdooid en na 5 dagen tp?

Dus je lichaam stoot het af ? Slik je ook ustrogan (?) pillen voor de innesteling te bevorderen ?

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/sperma-als-natuurlijke-bescherming

Lees dit eens.. ik denk dat het ook zal helpen zodat jouw lichaam eerder zijn dna accepteerd ipv afstoot. Ik neem ook al een tijd zijn 'dna injecties' dus hahaha. Maakt het traject wat leuker ook voor hem wha wha ( en werkt beter als je oraal binnen krijgt dan vaginaal )

8 augustus testen dus

😂 haha mooi onderzoek. Zal het mijn man eens voorstellen, die zegt vast geen nee 😂

Ik gebrukk idd ustrogan. En nu ook estriadol. Die legt de eigroei stil en bevordert de bms dikte. Er is met beide niks mee, maar alle medicatie die helped kan zijn wil ik tocn gebruiken. Want zonder hulp lukt het duidelijk niet.

Geplaatst
haha mooi onderzoek. Zal het mijn man eens voorstellen, die zegt vast geen nee

Ik gebrukk idd ustrogan. En nu ook estriadol. Die legt de eigroei stil en bevordert de bms dikte. Er is met beide niks mee, maar alle medicatie die helped kan zijn wil ik tocn gebruiken. Want zonder hulp lukt het duidelijk niet.

Nee inderdaad. Alles gebruiken aanpakken en doen wat 'mogelijk' zou kunnen helpen! Mijn vriend was ook erg dankbaar om het advies wha wha wha 🦋

Geplaatst

Stand van zaken

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: deze maand start poging 2, bij volgende menstruatie start Synarel en Menopur.

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Dank je Pino...heb hem een klein beetje aangepast

Geplaatst
Stand van zaken

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Dank je Pino...heb hem een klein beetje aangepast

wat gek om mijn naam erbij te zien... soms besef ik het niet echt ofzo dat ik in dit traject zit..

Geplaatst
Hallo allemaal !

Ik ben nieuw op het forum ( ben er nog niet helemaal uit hoe dit forum werkt)

Vandaag heb ik mijn start echo gehad om te kijken of de pil voldoende zn werk had gedaan. En alles was gelukkig goed en ik mag zaterdag beginnen met decapeptyl. En ben gewoon heel erg zenuwachtig voor alles. Hoop dat ik bij jullie terecht kan voor tips en een luisterend oor. ( heb namelijk gehoord dat je ontzettende bitch kan worden van de menopur ?!

Over mij in het kort.

Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig op de normale manier zwanger te worden. Nadat we in Nederland van het kastje naar de muur werden gestuurd, zijn we nu in Gent ( belgie ) een ivf traject begonnen. We hadden in februari al een consult. ( ben nu trouwens ook al 6 dagen rookvrij!) ik ga jullie berichten allemaal terug lezen als dat kan.. ( forum uitpluizen hihi)

Xx Lalautje

Welkom Lalautje,

Heel veel succes! Het is allemaal ook heel spannend. Ik had weinig bijwerkingen van de hormonen, ik spoot fostimon en cetrotide.

Geplaatst
Welkom Lalautje,

Heel veel succes! Het is allemaal ook heel spannend. Ik had weinig bijwerkingen van de hormonen, ik spoot fostimon en cetrotide.

Hey dankjewel!

Ik lees nu pas dat ik ipv icsi/ivf heb geschreven hihi. Oké dat is fijn om te horen, ben daar het meest bang voor namelijk dat mijn humor ontzettend gaat veranderen. Op de een of andere manier kan ik slecht tegen medicatie. (Ik slik nu champix voor stoppen met roken) en was vanmorgen helemaal vergeetachtig en duf(wat zelden voorkomt)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden