Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey yamila.. het klopt wat je gedaan hebt...je had 75ie ingespoten en er waren er 150ie blijven staan...dus die heb je nu alsnog geïnjecteerd...dus klopt als een bus!!

Ik hoop het

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja ik miste jullie ook, dacht is iedereen al zwanger of..?

Ik hoop het spannend dinsdag..

Trouwens ik heb een vraagje, misschien dat iemand het weet.

Ik moet dus 225eh gonal f spuiten steeds.

En in een gonal f pen zit 900 eh.

Normaal kun je 4x225 spuiten met 1 pen.

Vandaag was mijn 5 de dag en pakte diezelfde pen nog, draaide 225 en ging spuiten..maar hij bleef hangen op 150, ging niet meer verder.

Heel stom, was vergeten een andere pen te nemen.

Dus nam ik dus een nieuwe pen en spoot alsnog 150eh. Heb ik dit goed gedaan? Of heb ik te veel/weinig gespoten?

Hey Yamila, als je 4 dagen 225 hebt gespoten dan is dat al 900. Het is dan onmogelijk dat je op dag 5 nog 150 in dezelfde pen hebt zitten? Dus of je hebt een dag eerder te weinig gespoten en was dat restant wat er nog in zat. Of er zat geen 150 eh in. Ik zou het ziekenhuis even bellen daarover.

Geplaatst

@yamila das inderdaad een super ziekenhuis. Is inderdaad jammer dat de tp in erasmus is. Maar ook dat mijn vriend met het koffertje van sfg naar Erasmus moet etc.

Ik las inderdaad dat Friesland goed is, maar vind het ver. Ik heb nog geen rijbewijs en auto.

Geplaatst
Hey Yamila, als je 4 dagen 225 hebt gespoten dan is dat al 900. Het is dan onmogelijk dat je op dag 5 nog 150 in dezelfde pen hebt zitten? Dus of je hebt een dag eerder te weinig gespoten en was dat restant wat er nog in zat. Of er zat geen 150 eh in. Ik zou het ziekenhuis even bellen daarover.

Er zat blijkbaar nog 75eh in..

Ik heb daarna met de nieuwe pen 150 bijgespoten.

Ik ga morgen voor de zekerheid over bellen

Geplaatst
@yamila das inderdaad een super ziekenhuis. Is inderdaad jammer dat de tp in erasmus is. Maar ook dat mijn vriend met het koffertje van sfg naar Erasmus moet etc.

Ik las inderdaad dat Friesland goed is, maar vind het ver. Ik heb nog geen rijbewijs en auto.

Ja mijn partner moet ook met het koffertje van Leeuwarden naar Groningen..je hoopt dan op geen file etc.

Spannende dagen waren het..

Nou binnenkort nogmaals de punctie mee maken en de spannende dagen die er gaan komen daarna

Geplaatst
Er zat blijkbaar nog 75eh in..

Ik heb daarna met de nieuwe pen 150 bijgespoten.

Ik ga morgen voor de zekerheid over bellen

Als ik jou was zou ik vandaag even bellen. Want als er op een pen 900 staat zit dat er ook in. Het zou jammer zijn als zij het straks staken omdat je vandaag wrs 75 te weinig hebt gespoten. Die eh zijn heel belangrijk

Geplaatst
Als ik jou was zou ik vandaag even bellen. Want als er op een pen 900 staat zit dat er ook in. Het zou jammer zijn als zij het straks staken omdat je vandaag wrs 75 te weinig hebt gespoten. Die eh zijn heel belangrijk

Heb net gebeld en kreeg een antw apparaat, ze zijn geopend van half 9 tot 5.

Geplaatst
@yamila inderdaad spannend! Hopen dat we in augustus eindelijk zwanger mogen worden

Dat zou heel mooi zijn, laten we dat hopen

Geplaatst
@evi.h ja inderdaad! Ben zo benieuwd hoe hard de eitjes groeien. We zullen het woensdag zien. Ik weet dat ik met de 1e poging Gonal-F 150 eenheden moest spuiten en nu Menopur 225 eenheden. Zou het dan sneller groeien?

https://www.uitgerekendjij.nl/fsh-injecties-tijdens-behandeling/ vroeg me ook het verschil af, dit is wat ik gevonden heb.

In het artikel staat: dat het geen verschil maakt qua zwangerschaps kans. De een maakt meer follikels aan met minder eicellen en de ander minder follikels maar met evenveel eicellen. Ook de hoeveelheid maakt niks uit, maar hoe meer je prikt hoe meer je kans hebt op overstimulatie. Het is heel individueel. En heeft ook niks met leeftijd te maken. Ik moet morgen ook beginnen met meno pur en lees dus net in dat artikel dat het gemaakt word van urine.. gonal f niet..

Geplaatst

Yamila wanneer heb je de punctie ? Voel je je goed ondanks het prikken? Heb je niet een avond en weekend nummer die je kan bellen voor wat betreft de hoeveelheid die je geprikt hebt? . Ik heb wel een nr voor je van Groningen ( umcg) die je nu kan bellen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Oh ik had gewoon 225 gedraaid op de pen en ging niet meer verder. Stopte op 150.

Ik dacht dat ik 150 nog moest spuiten dan vandaar..

Wel vreemd dat er blijkbaar toch nog een beetje overblijft in de pen na 900eh al hebben gespoten.

Nou ja..beter te veel gespoten dan te weinig.

Deze fout maak ik niet nog eens

Er zit in een pen altijd ongv 100eh extra

Die 150 klopt dus dat je die nog extra moet dan..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Ik zie nu veel discussie maar @yamila geen zorgen!! Ik moest nog een dag langer doorspuiten vorige keer en toen hebben ze me uitgelegd dat elke spuit ongv 100extra heeft... Ongv.. Dua de een heeft 75, de ander 125...dus precies zoals jij hebt gedaan kun je de spuit helemaal leeg maken!

Geplaatst

Butterfly dat hoor ik dinsdag, ik hoop dus as weekend de punctie te hebben.

Ik had net de umcg gebeld hierover en die zijn wel bereikbaar in het weekend en ik heb het gelukkig goed gedaan.

Je draait met de eerste pen de juiste hoeveelheid. Als hij niet op 0 eindigt, dan moet je het aangegeven getal met een nieuwe spuit nog spuiten zeiden ze, dus weer wat bijgeleerd

Geplaatst
Er zit in een pen altijd ongv 100eh extra

Die 150 klopt dus dat je die nog extra moet dan..

Ja heel interessant want ik wist dit nl niet..

Elke gonal heeft een extra dus.

Geplaatst
Ik zie nu veel discussie maar @yamila geen zorgen!! Ik moest nog een dag langer doorspuiten vorige keer en toen hebben ze me uitgelegd dat elke spuit ongv 100extra heeft... Ongv.. Dua de een heeft 75, de ander 125...dus precies zoals jij hebt gedaan kun je de spuit helemaal leeg maken!

Dank je.. ja dat klopt.

Gelukkig weer gerustgesteld hier

Geplaatst
Ja heel interessant want ik wist dit nl niet..

Elke gonal heeft een extra dus.

Ja geen paniek dus... En als er een grote luchtbel inzit moet je die eruit kunnen spuiten he dan zou je anders niet genoeg over houden..

Geplaatst
Ja geen paniek dus... En als er een grote luchtbel inzit moet je die eruit kunnen spuiten he dan zou je anders niet genoeg over houden.. Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Hoi allemaal! Minima ik ga weer duimen meid! 🙏🙏 veel dames tegelijk op het wachtbankje dadelijk. Hier de eerste decapeptyl gespoten vanavond. Hebben jullie veel last van bijwerkingen?
Geplaatst
Hoi allemaal! Minima ik ga weer duimen meid! veel dames tegelijk op het wachtbankje dadelijk. Hier de eerste decapeptyl gespoten vanavond. Hebben jullie veel last van bijwerkingen?

Hey Christel,

Ik vandaag de tweede prik decapeptyl. Had vanmorgen een droge mond en wat hoofdpijn, maar was na een uurtje weg. En had een schoonmaakbui vandaag, maar of dat met de decapeptyl te maken heeft geen idee hihi.

Minima ik ga ook voor je duimen!! 🦋🦋🦋

Geplaatst

Stand van zaken

Butterfly: wachtmaand, 1 cryo

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Christel81: stop iui, start icsi, 23-7 start decapetyl

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Pino: nog 4 cryo,s, 29-7 tp

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Minima: 21-7 cryo terugplaatsing gehad

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Yamila: 22-7 dag 5 van stimuleren met gonal-f, 25-7 echo fm

Eatpraylove: start 29-6

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: 22-7 dag 4 stimuleren menopur, 26 juli echo fm, hopelijk 29/30 juli de punctie

Mariag: 15-7 punctie gehad, 18 eitjes, 18-7 tp

Evi. H, bezig met decapeptyl, 21 juli start gonal-f, 30-7 1e echo

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Geplaatst

Hier was de bms goed (ja het was vroeg;-)). Dus as zaterdag de tp :-).

@minima, dag 3 🙏

@mariag, dag 6 🍀

@miranda, hoe is het meg jou? Gaan we weer gezellig samen het wachtbankje op?

@yvje, christel, yamila, evi en lautje succes met spuiten rn stimuleren. Hopelijk een mooi aantal eitjes!

@danlon, op naar de menstruatie, dan kan ook jij weer verder.

@amf, zie dat ik de stand van zaken bij joh nog bij moet werken, heb jjj nu een rustmaand en dan verdet met een cryotp?

Geplaatst
Hier was de bms goed (ja het was vroeg;-)). Dus as zaterdag de tp :-).

@minima, dag 3

@mariag, dag 6

@miranda, hoe is het meg jou? Gaan we weer gezellig samen het wachtbankje op?

@yvje, christel, yamila, evi en lautje succes met spuiten rn stimuleren. Hopelijk een mooi aantal eitjes!

@danlon, op naar de menstruatie, dan kan ook jij weer verder.

@amf, zie dat ik de stand van zaken bij joh nog bij moet werken, heb jjj nu een rustmaand en dan verdet met een cryotp?

Ja duurt nogal lang zeg! Zucht...

Geplaatst
Ja duurt nogal lang zeg! Zucht...

Wanneer verwacht je de menstruatie?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Wanneer verwacht je de menstruatie?

Vorige week

Normaal door die hormonen vorige mnd cyclus van 28 dagen... Niet dus... Meestal is t bij mij 5 weken... Maar ook gisteren nog niks gekomen en ook niet gevoel dat t er aan komt... Wel getest vorige wk negatief.. Had niet anders verwacht hoor maar wilde t zeker weten..

Geplaatst
Vorige week

Normaal door die hormonen vorige mnd cyclus van 28 dagen... Niet dus... Meestal is t bij mij 5 weken... Maar ook gisteren nog niks gekomen en ook niet gevoel dat t er aan komt... Wel getest vorige wk negatief.. Had niet anders verwacht hoor maar wilde t zeker weten..

Jeetje wat irritant.. nou hopen dat ie snel komt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden