Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ladies, zojuist 3e echo fm gehad. Ik moet nog 2 dagen Menopur doorprikken en 3x per dag Synarel. Eitjes zijn te weinig gegroeid. Vrijdagochtend heb ik punctie.

Wat is synarel? Is dat voor je bms ? Hoe dik is jou bms nu ? Ik zit nu al op 10?!

Wel rot dat het nu wat langer duurt, maar helaas weten we niks geplant

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@Lalautje @butterfly36 Synarel is een neusspray die de hormoonhuishouding stil legt. Bms is nu 9 mm. 2 grote eitjes van 20 mm en zeker 10 van tussen de 13 en 17 mm.

Geplaatst
@yamila Ja waarschijnlijk zaterdag zeiden ze klopt! Hoe wist je dat

Is meestal 2 dagen na de 2de echo.

Heb jij pregnyl of ovitrelle?

Hopenlijk word augustus/september een betere maand/en voor ons

Geplaatst
Ja gek hé?! Dat dat onbewust toch zo in je hoofd dan zit en daar over droomt! Ja nu op naar de stres of het bevrucht word daar ligt het probleem bij ons..

Die 6 grote gaan zoiezo wel door.. hopelijk gaat de rest ook goed meegroeien..

ja deze traject is 1 en al stres ..je moet je eigenlijk niet zoveel mee bezighouden maar ja hoe doe je dat

Daarna als je zwanger bent komt de angst of je hcg stijgt of niet, daarna of je de echo of het hartje klopt of niet , daarna of je de enge 12 weken gaat halen of niet. Continu bang zijn dat je geen bloeding krijgt..daarna zenuwachtig voor de bevalling en hopen op een gezond kindje.. komt zooooveel bij kijken wij als moeders..

Maar alles is zoo dubbel en dwars waard echt waar❤️

Geplaatst

@ash wachten ze denk ik tot de andere ook meegegroeid zijn en heb je er meer ! dus synarel is vergelijkbaar met deca ? Weet jij hoeveel je bms moet zijn bij de punctie ? Ik dacht 10.. te dun is niet goed maar te dik ook niet heb ik gelezen. Ben ik helemaal vergeten te vragen net, weet jij dat ?

@yamilla ja pfff inderdaad en dan als het uiteindelijk geboren is stres over ziektes en wiegendood etc. Mijn vriend zei net probeer niet al te blij te zijn, anders is de teleurstelling zo groot als er iets anders mis gaat. Maar dan kan je helemaal niet meer genieten. Dus ik probeer te genieten en als er wel iets fout gaat, ja dan is dat helaas zo maar die teleurstelling zal er sowieso zijn dan. Denk ook dat die 6 doorgaan.. na mijn droom was ik al blij dat ik er meer dan 3 had

@butterfly ben je al ongesteld geworden ? Dit gaat ook jouw maand worden !

@christel81 heb je al van het ziekenhuis gehoord of je vandaag mag beginnen met gonal en wanneer je je eerste echo hebt ?

Geplaatst
@ash wachten ze denk ik tot de andere ook meegegroeid zijn en heb je er meer ! dus synarel is vergelijkbaar met deca ? Weet jij hoeveel je bms moet zijn bij de punctie ? Ik dacht 10.. te dun is niet goed maar te dik ook niet heb ik gelezen. Ben ik helemaal vergeten te vragen net, weet jij dat ?

@yamilla ja pfff inderdaad en dan als het uiteindelijk geboren is stres over ziektes en wiegendood etc. Mijn vriend zei net probeer niet al te blij te zijn, anders is de teleurstelling zo groot als er iets anders mis gaat. Maar dan kan je helemaal niet meer genieten. Dus ik probeer te genieten en als er wel iets fout gaat, ja dan is dat helaas zo maar die teleurstelling zal er sowieso zijn dan. Denk ook dat die 6 doorgaan.. na mijn droom was ik al blij dat ik er meer dan 3 had

@butterfly ben je al ongesteld geworden ? Dit gaat ook jouw maand worden !

@christel81 heb je al van het ziekenhuis gehoord of je vandaag mag beginnen met gonal en wanneer je je eerste echo hebt ?

Je baarmoederlijmvlies moet minimaal 8mm zijn.

Ik heb meestal tussen 9,2 en 10mm.

Dus een goed bedje ..nu alleen nog een baby die daar blijft

Ja klopt als je zo denkt dan kun je al helemaal niet genieten. Je houd van je kind hoe of wat dan ook. Je strijd voor de gezondheid van je kind en accepteert dat. Teleurgesteld ben je dan niet, je bent dan alleen dankbaar.

Gaan jullie voor een eerste kindje?

Geplaatst

@lalautje ze wilt inderdaad wachten tot de rest meegegroeid is. Maar ik vertrouw op haar want zij is mijn vaste gynaecoloog. Yamila heeft de vraag al beantwoord over de bms.

Moet wel zeggen dat ik ben aangekomen, terwijl ik normaal eet en heel erg moe ben laatste 3 dagen.

Geplaatst
Je baarmoederlijmvlies moet minimaal 8mm zijn.

Ik heb meestal tussen 9,2 en 10mm.

Dus een goed bedje ..nu alleen nog een baby die daar blijft

Ja klopt als je zo denkt dan kun je al helemaal niet genieten. Je houd van je kind hoe of wat dan ook. Je strijd voor de gezondheid van je kind en accepteert dat. Teleurgesteld ben je dan niet, je bent dan alleen dankbaar.

Gaan jullie voor een eerste kindje?

Ja, hij bedoelt niet teveel nu genieten van positief nieuws, anders word de teleurstelling zo groot als het niet goed bevrucht of innestelt etc etc. Maar dan blijf je bezig. Ik probeer gewoon in het nu te leven en teleurstelling zal er sowieso zijn als er iets niet goed gaat.

Ja wij gaan voor ons eerste kindje.

Ik heb wel in mijn hoofd zitten, stel het gaat mis, dan geloof ik dat het zo moet zijn. Dat het de goede tijd niet is. Hoop dat ik het daarmee dan een plek kan geven. Maar ik hoop natuurlijk dat dat niet hoeft en dat het goed gaat de eerste keer. Gaan jullie ook voor je eerste kind? En hoeveelste traject is dit van jou?

Geplaatst
@lalautje ze wilt inderdaad wachten tot de rest meegegroeid is. Maar ik vertrouw op haar want zij is mijn vaste gynaecoloog. Yamila heeft de vraag al beantwoord over de bms.

Moet wel zeggen dat ik ben aangekomen, terwijl ik normaal eet en heel erg moe ben laatste 3 dagen.

Dat moet je ook hebben ! Ze weten wat ze doen. En alleen maar fijn! Hoe meer eitjes mee kunnen met de punctie hoe beter !

Ik heb dat ook! 2 kilo aangekomen en eet ook gewoon normaal. Ook ontzettend moe! Komt door de hormonen

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Noom: 27 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Miranda13: 28juli pregnyl,

3 aug tp

Ash: 19 juli start menopur,

2aug pregnyl, 4 aug punctie

Lautje: 24juli start menopur,

3aug pregnyl, 5 aug punctie

Danlon: 28 juli start gonalf+meno, 5 aug 1e echo fm

Christel81: 31 juli start gonalf,

..aug 1e echo fm

Butterfly: 3 aug start progynova

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Evi.H: rustmaand

Eslief Maaike Moon32Mariag

Geplaatst

Ik kom ook steeds bij tijdens de traject, terwijl ik niet eens zoveel eet..en ik ben heel snel huilerig als er wat gebeurd in mn leven (niets met ivf te maken) terwijl ik nauwelijks huil.

En heel moe ook ja , lijkt wel depressie..dat heb ik meteen als ik begin met de decapeptyl.

Daarom sport ik nog erbij om het toch in balance te houden.

Straks ben je zwanger en kom je zoiezo minimaal 8 kg aan, dan is het wel fijn als je al een paar kilo kwijt bent voor je zwanger word.

Maar het is moeilijk

Geplaatst

@yamila dat emotionele ken ik. Heb ook paar jankbuien gehad vorige week. Helemaal niet IVF gerelateerd.

Moet ook meer geduld hebben blijkbaar met het traject. We prikken dus nog even 2 dagen door. Donderdag is mijn enigste rustdag.

Geplaatst

@lalautje Ja klopt dat is ook zo..en teleurstellingen horen bij het leven.

Ik heb zoooveel teleurstellingen meegemaakt , dat ik het nu normaal begin te vinden en beter mee om kan gaan, en te accepteren ..meestal dan.

Ik ga voor een 3de kindje.

Ik heb al een zoon van 16jr en een dochter van 11jr.

Maar helaas wonen ze al 2,5 jaar niet bij mij omdat ik in een vechtscheiding belande en mijn exman ons terroriseerde, de kinderen uit huis waren geplaatst. Ze wonen wel bij mijn oom en zijn daar nu ingegroeid.

Ik zie ze wel 1x in de week.

Ik heb nu inmiddels een nieuwe partner en wij willen graag ook kind/jes samen.

Geplaatst

Ik heb zoooveel teleurstellingen meegemaakt , dat ik het nu normaal begin te vinden en beter mee om kan gaan, en te accepteren ..meestal dan.

Maar helaas wonen ze al 2,5 jaar niet bij mij omdat ik in een vechtscheiding belande en mijn exman ons terroriseerde, de kinderen uit huis waren geplaatst. Ze wonen wel bij mijn oom en zijn daar nu ingegroeid.

Jeetje wat een verhaal! Wat heftig zeg..

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Ik kom ook steeds bij tijdens de traject, terwijl ik niet eens zoveel eet..en ik ben heel snel huilerig als er wat gebeurd in mn leven (niets met ivf te maken) terwijl ik nauwelijks huil.

En heel moe ook ja , lijkt wel depressie..dat heb ik meteen als ik begin met de decapeptyl.

Daarom sport ik nog erbij om het toch in balance te houden.

Straks ben je zwanger en kom je zoiezo minimaal 8 kg aan, dan is het wel fijn als je al een paar kilo kwijt bent voor je zwanger word.

Maar het is moeilijk

Ja Pff ik had het ook met de deca al. Moest huilen omdat evi niet door mocht. En huil ook zomaar om iets heel kleins en dan weet ik dat het nergens op slaat en toch huilen. Irritatie gefrustreerd, ben blij als ik mag stoppen met die hormonen. Ja na de zwangerschap sporten is ook wel fijn en goed en met borstvoeding verlies je ook al veel kilo.. maar dat is een onderwerp voor het volgende forum

Zat jij ook aan de meno?

Geplaatst
Ja Pff ik had het ook met de deca al. Moest huilen omdat evi niet door mocht. En huil ook zomaar om iets heel kleins en dan weet ik dat het nergens op slaat en toch huilen. Irritatie gefrustreerd, ben blij als ik mag stoppen met die hormonen. Ja na de zwangerschap sporten is ook wel fijn en goed en met borstvoeding verlies je ook al veel kilo.. maar dat is een onderwerp voor het volgende forum

Zat jij ook aan de meno?

Nee ik heb 2x Gonal f gespoten, ik ga nu de volgende poging aan de Menopur voor het eerst.

Ja hopelijk worden we snel allemaal zwanger en kunnen we door naar het volgende forum "het zwangerenbankje"

Geplaatst
Nee ik heb 2x Gonal f gespoten, ik ga nu de volgende poging aan de Menopur voor het eerst.

Ja hopelijk worden we snel allemaal zwanger en kunnen we door naar het volgende forum "het zwangerenbankje"

Ja dat hoop ik ook!

Oh?! Ik dacht dat je met gonal minder last daarvan had. Had gelezen dat bij meno nog een bepaald hormoon zit (lh?) uit mijn hoofd. Hoop niet dat je er nog erger last van gaat krijgen dit keer. Ik had sommige dagen ook geen last ervan. Tot nu toe dag 1,2,6,7

Geplaatst

Ik lees dit nu pas ! Jeetje wat erg zeg ! Mogen ze niet vanaf 12 jaar zelf kiezen bij wie ze willen wonen ? Was je van hen wel op de natuurlijke manier zwanger geraakt ?

Geplaatst
Ik heb 11 eitjes rechts 5, waarvan 2 al 15 mm zijn en links 6, waarvan 4 er al 15 zijn ik moet doorgaan met meno tot woensdag en dan donderdag 2e echo 🥚 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is goed nieuws! Spannend
Geplaatst
Nog geen ervaring mee, zit nu te wachten op menstruatie en dan mag ik ook beginnen met progynova en uiteindelijk de utro erbij. Ik denk dat de bijwerkingen bij jou komen door het ophogen van de Progynova en misschien ook wel een wisselwerking tussen die 2. En je hebt toch tp gehad, dus het kan ook door innesteling komen dat grieperige gevoel!
Tsja tis inderdaad afwachten....link het gewoon aan de medicatie kan het alleen maar meevallen. Spannend voor jou dan ook. Succes
Geplaatst
Ik lees dit nu pas ! Jeetje wat erg zeg ! Mogen ze niet vanaf 12 jaar zelf kiezen bij wie ze willen wonen ? Was je van hen wel op de natuurlijke manier zwanger geraakt ?

Ja mijn dochter word volgend jaar 12 en hopelijk komt ze dan bij mij.

Mn zoon is nu 16 en is meer zijn eigen pad nu.

Allebei op de natuurlijke weg idd en meteen zwanger na het stoppen met de pil. Maar ja ik was ook een stuk jonger

Geplaatst

Ik reageer in het augustus bankje @yamila

Bankje juli heeft 4 zwangere tot resultaat

Eslief

Maaike

Moon32

Mariag

Geplaatst
Ik heb 11 eitjes rechts 5, waarvan 2 al 15 mm zijn en links 6, waarvan 4 er al 15 zijn ik moet doorgaan met meno tot woensdag en dan donderdag 2e echo 🥚Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ahh wat fijn Laulautje ! 💪🏾😂 is altijd spannend en veel zenuwen .. maar je mag blij zijn met zo'n oogst hoor Toppie ... nu op naar de 2e echo 🙌🏾 😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden