Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@yamila jaaa spannend, maar was eigenlijk wel klaar met prikken haha.

Dit keer komt het wel goed voor je. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb nu ook de herkansing en ziet er goed uit qua eitjes.

Ja dank je.. ik hoop het

19 dagen is best lang. Bij ons met een 2 daagse hebben 17 dagen tot de testdag.

Maar je nod is 14 dagen dus kun je op zich wel eerder testen als je wil

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lalautje ja dan zit je inderdaad op 14 dagen. Ik test dit keer niet eerder. Ook al krijg ik symptonen, ga ik er niks achter zoeken. Want de pregnyl zorgt ook voor de symptomen.

Geplaatst
@lalautje ja dan zit je inderdaad op 14 dagen. Ik test dit keer niet eerder. Ook al krijg ik symptonen, ga ik er niks achter zoeken. Want de pregnyl zorgt ook voor de symptomen.

Maar 14 dagen aanhouden is wel het meest natuurlijks. Want punctie moet je zien als je eisprong. Heb jij een 28 cyclus ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ja snap dat je klaar was met prikken, maar ook een fijn idee dat je straks dus meer eitjes hebt die mee mogen !

Ik denk dat ik 9 dagen na de tp test.. ik krijg een 5 daagse terug. Dus dan is die 2 weken

Oh een 5 daagse.. ja klopt 14 dpo kun je dan testen idd

Geplaatst
Ik vind het knap als je kan wachten tot aan de echte testdatum...bij mijn dochter heb ik dat ook gedaan...gewacht tot de test datum maar toen wist ik er nauwelijks wat van af en heb ik me er niet zo in verdiept. Ik wacht maar eens af afgelopen 2 terugplaatsingen werd ik dag 10 na terug plaatsing ongesteld zelfde als dag 27 in mijn menstruatie cyclus...ik word altijd die dag ongesteld... Nu had ik grote kans dat door gebruik van progynova icm utrogestan mijn menstruatie uit zou blijven...met de utrogestan alleen werd ik gewoon ongesteld. Pppff komend weekend is HEL voor mij...moet ook nog werken...uithelpen op een andere afdeling waar ze er niks van weten....ppff maar ja laat maar eens gaan...
Geplaatst
Ik vind het knap als je kan wachten tot aan de echte testdatum...bij mijn dochter heb ik dat ook gedaan...gewacht tot de test datum maar toen wist ik er nauwelijks wat van af en heb ik me er niet zo in verdiept. Ik wacht maar eens af afgelopen 2 terugplaatsingen werd ik dag 10 na terug plaatsing ongesteld zelfde als dag 27 in mijn menstruatie cyclus...ik word altijd die dag ongesteld... Nu had ik grote kans dat door gebruik van progynova icm utrogestan mijn menstruatie uit zou blijven...met de utrogestan alleen werd ik gewoon ongesteld. Pppff komend weekend is HEL voor mij...moet ook nog werken...uithelpen op een andere afdeling waar ze er niks van weten....ppff maar ja laat maar eens gaan...

Ja dat is idd zo. Testen als het (hopelijk) kan en gelukkig niet ongesteld worden. Op welke dag wil jij gaan testen, mits je niet ongi word ?)

Maar te vroeg testen kan je ook verdrietig van worden omdat het nog erg pril is en toch mis kan gaan. Dat is bij natuurlijke zwangerschappen ook vaak, alleen hebben vrouwen dat niet door omdat ze dan ongesteld worden.

Wat zenuwslopend voor je, maak je niet te druk ook op werk. Het is het allemaal niet waard, probeer rustig te blijven

Geplaatst
Ja dat is idd zo. Testen als het (hopelijk) kan en gelukkig niet ongesteld worden. Op welke dag wil jij gaan testen, mits je niet ongi word ?) Maar te vroeg testen kan je ook verdrietig van worden omdat het nog erg pril is en toch mis kan gaan. Dat is bij natuurlijke zwangerschappen ook vaak, alleen hebben vrouwen dat niet door omdat ze dan ongesteld worden. Wat zenuwslopend voor je, maak je niet te druk ook op werk. Het is het allemaal niet waard, probeer rustig te blijven Nou ik weet het niet eerlijk gezegd. Mijn vriend wil het liefste wachten tot aan de testdag zelf. Van de ene kant denk ik ook als het maandag zo is zal het donderdag(10-aug mijn officiele testdag) ook zo zijn....zolang ik maar niet weer eerder ga menstrueren dan heb ik hoop..we kunnen niet meer dan afwachten...ik ga proberen te wachten tot aan de testdag misschien 1 dagje eerder omdat ik die dag als ik officieel moet testen nog late dienst heb smiddags😑 maar met goed nieuws ga ik uiteraard graag werken.... 🍀🍀
Geplaatst

@ash krijg je 2 aug trouwens eerst nog een echo voordat je pregnyl mag zetten ? Morgen hoef je nog maar 1 prik en is het voorbij!

Geplaatst
Ja dat is idd zo. Testen als het (hopelijk) kan en gelukkig niet ongesteld worden. Op welke dag wil jij gaan testen, mits je niet ongi word ?) Maar te vroeg testen kan je ook verdrietig van worden omdat het nog erg pril is en toch mis kan gaan. Dat is bij natuurlijke zwangerschappen ook vaak, alleen hebben vrouwen dat niet door omdat ze dan ongesteld worden. Wat zenuwslopend voor je, maak je niet te druk ook op werk. Het is het allemaal niet waard, probeer rustig te blijven Nou ik weet het niet eerlijk gezegd. Mijn vriend wil het liefste wachten tot aan de testdag zelf. Van de ene kant denk ik ook als het maandag zo is zal het donderdag(10-aug mijn officiele testdag) ook zo zijn....zolang ik maar niet weer eerder ga menstrueren dan heb ik hoop..we kunnen niet meer dan afwachten...ik ga proberen te wachten tot aan de testdag misschien 1 dagje eerder omdat ik die dag als ik officieel moet testen nog late dienst heb smiddags maar met goed nieuws ga ik uiteraard graag werken....

Ja daar heb je gelijk in

Geplaatst

@noom ik ben al 2 jaar bijna bezig. Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik nu heb besloten om niet eerder te testen en niemand te vertellen dat ik bezig ben. Alleen mijn vriend en ik weten het. Dit keer even anders en hopen dat het slaagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

@lalautje nee krijg geen echo. Ik moet overigens ook 10.000 ie spuiten van de pregnyl. Vorige keer was het maar 5.000 ie.

Geplaatst
@lalautje nee krijg geen echo. Ik moe overigens ook 10.000 ie spuiten van de pregnyl. Vorige keer was het maar 5.000 ie.

Ja, waarvoor is dat ? Dan lijkt mij dat je eitjes nog eerder los gaan zitten of niet? Moet jij 36 uur na de pregnyl de punctie ? En hoe heb jij je vorige puncties ervaren ?

Ik keek er niet tegenop, totdat ik ging googlen en Maria die flauw viel en over moest geven etc..

Geplaatst
@noom ik ben al 2 jaar bijna bezig. Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik nu heb besloten om niet eerder te testen en niemand te vertellen dat ik bezig ben. Alleen mijn vriend en ik weten het. Dit keer even anders en hopen dat het slaagt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Oh ja dat geloof ik... die druk word dan zo hoog he? Steeds vragen enne enne? Op een gegeven moment ben je er klaar mee terwijl andere het alleen maar goed bedoelen...maar je kan dat dan niet gebruiken...wij hebben dat met onze eerste dochter ook niet gedaan...in eerste instantie de ouders nog niet verteld maar als je dan steeds op een feestje waar beide ouders kwamen zeiden en wanneer worden we opa en oma...omdat we natuurlijk al jaren samen waren en samen woonde hadden we zoiets ok de ouders vertellen we het wel... Maar ook mensen om je heen die steeds blijven vragen....ik zal nooit aan mensen vragen en jullie geen kinderen? Kan veel te pijnlijk zijn... Maar ik hoop dan dat het deze keer zo moet zijn voor jullie. Zou toch te gek zijn😊 Je eigen gevoel volgen dat is het beste
Geplaatst

@lalautje haha zo min mogelijk Googlen. Das beter voor je af en toe.

Ik weet niet waarom ik nu 10.000 ie moet spuiten. Misschien vanwege het aantal eitjes. Ik moet ook binnen 36 uur de punctie inderdaad. De vorige punctie was gevoelig en ik zat vol met spanning. Ik zie er dit keer niet tegenop. Op de 1 of andere manier ben ik heel erg positief ingesteld.

Geplaatst

@noom precies! Ik woon al 3 jaar samen. We hebben een groot huis, 2 honden. Alles gaat op zich goed. Maar inderdaad iedereen die vraagt of je nog geen kinderen hebt. Ik zeg altijd nog niet. Ik ben 32 jaar en dan hoor je dat je oud bent of dat hun wel eerder begonnen zijn of eerder gaan beginnen Pfff.

Geplaatst
@noom precies! Ik woon al 3 jaar samen. We hebben een groot huis, 2 honden. Alles gaat op zich goed. Maar inderdaad iedereen die vraagt of je nog geen kinderen hebt. Ik zeg altijd nog niet. Ik ben 32 jaar en dan hoor je dat je oud bent of dat hun wel eerder begonnen zijn of eerder gaan beginnen Pfff. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ja super frustrerend heel herkenbaar. Ik hoop dat je snel mag vertellen dat het jullie gelukt is. Mensen die daar niet inzitten kunnen zich daar niet in verplaatsen en denken er ook niet overna of er misschien wel een probleem is waarom het niet zou kunnen lukken.... En natuurlijk ook nog mensen om je heen die kinderen krijgen en dat is vaak ook erg pijnlijk....niet dat je het ze niet gund maar de vraag waarom wij niet?? Nou meis ik snap hoe je je voelt en ga extra hard duimen dat het nu gaat lukken!🍀
Geplaatst

@ash dat is fijn dat je er nu positief instaat!

En inderdaad erg vervelend altijd maar die vraag te horen wanneer kids. Alsof je die maar even 'neemt'

Snap dat je dan ook niks meer zegt tegen de mensen om je heen, elke keer de vraag hoe het is gegaan etc. Hoop voor je dat augustus jou maand word. Ik zal voor je duimen!

Geplaatst

@noom @lalautje dank jullie wel. Dit moet inderdaad mijn maand worden.

Geplaatst

@ash gelijk heb je hoor..ik wou dat ik het ook niemand had verteld.

En nu word er elke keer gevraagd hoe lang nog en of het gelukt is en waarom is het niet gelukt. En mij zielig vinden, terwijl ik niet zielig ben.

Zij begrijpen het toch niet als ik dingen benoem als Decapeptyl, stimuleren met gonal f/Menopur, Pregnyl, follikels, punctie, tp etc.. vinden ze heel ingewikkeld allemaal , en voor mij geen fut om het allemaal uit te leggen.

Ik kan hier het beste mee praten en omgaan met meiden die hetzelfde mee maken

Geplaatst

@yamila inderdaad. Mij vragen ze nog steeds of ik me beter voel. Operatie was 15 juni.

Daarom hou ik nu alles voor me. En precies wat je zegt. Ik deel alles hier.

Geplaatst
Nou Ash groot gelijk hoor dat je niet eerder gaat testen .. ik heb me ook voorgenomen om dit keer niet eerder dan de testdatum te gaan testen want ik merk dat ik er toch wel onrustig ervan wordt Enja het is toch wel fijner om die hoop te blijven houden zolang er geen rode duivels de kop op komen steken 😂 Maar het blijf tmowilijk hoor niet eerder testen je hoort overal wel ja 2 a 3 dagen eerder positief getest. Nouuu ik ga ik t dit keer proberen niet te doen 😂😂😂
Geplaatst

Stand van zaken

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Noom: 27 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Miranda13: 28juli pregnyl, 3aug tp

Ash: 19 juli start menopur,

2 aug pregnyl, 4 aug punctie

Lautje: 24juli start menopur,

3 aug 2e echo fm+pregnyl,

5 aug punctie

Danlon: 28 juli start gonalf+meno, 5 aug 1e echo fm

Christel81: 1aug start gonalf,

7 aug 1e echo fm

Butterfly: 3 aug start progynova

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Evi.H: rustmaand

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden