Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017


Pino81

Aanbevolen Berichten

Je kunt het zelf ook kopen, ik heb het hiervandaan

https://www.rikaonline.nl/product/ubiquinol-vitalize-60-caps/

3 maanden gebruik voor je zwangerschap slaat het beste aan.

 

Ik drink momenteel proxeed woman

http://www.newpharma.nl/proxeed/506311/proxeed-women-zakjes-30.html ze raden aan het 5/6 maanden voor je zwangerschap al te drinken, maar ik weet er pas sinds kort van.. dus tot de punctie

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Oh interessant! Wist niet dat dr baerdemaker dat ook deed. Heb wel twee keer consult gehad met haar.

 

2 weken terug zat ik met de vroedvrouw nadat ik de start echo had gehad. En toen heeft ze maar alvast een afspraak voor mij ingeplant bij dr de beardemaker 'voor het geval het mislukt' (ik was nog niet eens begonnen )ze zat zo vol.. dus heb een afspraak 30 november om te evalueren met haar 'voor het geval dat'

 

Ben benieuwd naar dr dumortier, zijn geen foto's vindbaar van hem. Dankjewel, ben nu iets geruster over de punctie

 

Word de tp in Gent ook met een soort vloeistof gedaan, zodat je op het apparaat de embryo in je baarmoeder ziet oplichten ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het embryo wordt voor de tp inderdaad in een lichtbelletje geplaatst. Ze kijken met een uitwendige echo of hij goed zit. Het kan ook zijn dat het met een uitwendige echo niet zichtbaar is en dat ze dan nog even met een inwendige echo kijken.

 

Ze plannen altijd gelijk een evaluatie afspraak in. Wij waren daar erg blij mee zeker omdat de eerste keer niet helemaal volgens het boekje verliep. Er werd toen ook tegen ons gezegd dat je de afspraak kan afzeggen als het wel goed is gegaan of ze kunnen ook een echo maken als je wel zwanger bent. Lijkt mij helemaal niet verkeerd.

 

Na de tweede poging plannen ze geen evaluatieafspraak in, na de derde weer wel (tenzij je dit na de tweede natuurlijk wel wil)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met de Progynova, ( voor de gene die dit slikken of geslikt hebben )ik ben er vandaag mee begonnen dus kan er niks van zeggen.

Wel vind ik het vervelend dat in de bijsluiter staat dat bij zwangerschap gebruik direct gestaakt moet worden... apart toch.. ik geloof dat je dit tot week 7 moet slikken als je in verwachting bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het embryo wordt voor de tp inderdaad in een lichtbelletje geplaatst. Ze kijken met een uitwendige echo of hij goed zit. Het kan ook zijn dat het met een uitwendige echo niet zichtbaar is en dat ze dan nog even met een inwendige echo kijken.

 

Ze plannen altijd gelijk een evaluatie afspraak in. Wij waren daar erg blij mee zeker omdat de eerste keer niet helemaal volgens het boekje verliep. Er werd toen ook tegen ons gezegd dat je de afspraak kan afzeggen als het wel goed is gegaan of ze kunnen ook een echo maken als je wel zwanger bent. Lijkt mij helemaal niet verkeerd.

 

Na de tweede poging plannen ze geen evaluatieafspraak in, na de derde weer wel (tenzij je dit na de tweede natuurlijk wel wil)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 

Oké Dankje, spannend !

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drink momenteel proxeed woman

http://www.newpharma.nl/proxeed/506311/proxeed-women-zakjes-30.html ze raden aan het 5/6 maanden voor je zwangerschap al te drinken, maar ik weet er pas sinds kort van.. dus tot de punctie

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Klinkt goed zo te lezen..

Ja ik weet het ook zon een maand ongeveer over ubiquinol. Vele vrouwen in de vs nemen deze.

En ik kende ook een vrouwtje waarbij haar ivf pogingen niet gelukt waren en ze dan ubiquinol toevoegde aan haar vitamines om het maar natuurlijk te proberen, en is zwanger geworden.

Tja je weet nooit, het is zoiezo wel goed voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met de Progynova, ( voor de gene die dit slikken of geslikt hebben )ik ben er vandaag mee begonnen dus kan er niks van zeggen. Wel vind ik het vervelend dat in de bijsluiter staat dat bij zwangerschap gebruik direct gestaakt moet worden... apart toch.. ik geloof dat je dit tot week 7 moet slikken als je in verwachting bent...
Ik gebruik het sinds 9/7 ook voor t eerst hoor. Ik heb heel veel hoofdpijn ervan...ik heb Vanmiddag weer plat gelegen met knallende hoofdpijn...heb er meer last van dan het spuiten Hoeveel slik je? Ik 2x dgs 2 ben opgehoogd eerst slikte ik 2x 1 tabl. Maar goed is ook pas mijn eerste keer dat ik het gebruik. Kan ook zijn in combinatie met de utrogestan dat het nog een beetje erger word want heb het idee dat het na de terugplaatsing wel erger geworden is.... De utro gebruik ik er nu een dikke week bij. Tis en blijft toch allemaal onwennig voor je lichaam. Ik hoop dat jij er minder klachten van krijgt. Succes iig....hopelijk maar 1x nodig voorlopig En wat de bijsluiter betreft word je helemaal niet vrolijk van als je die geheel leest...maar dit had ik nagevraagd en dat aan de ivf arts maar dat is wanneer je deze echt voor een hele lange tijd moet slikken niet voor de periode wat wij die maar moeten slikken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van mn fertiliteits osteopatie en ik vertelde haar over mijn situatie deze keer met 1 follikel is het gecanceld.

Ze heeft mij dan ook gezegd dat als je wat vet in de buik hebt en daarin spuit , dat je dan in het vet spuit en de vloeistof niet goed door je lichaam wordt opgenomen.

 

Ik ben zelf niet dik maar met 2 kids heb ik wel een buikje aan overgehouden waar ik deze keer het vethuid vasthield en daar in spoot.

Vorige poging niet zo gedaan, wat lager waar geen vet zit, maar ik werd daar helemaal blauw vandaar dat ik daar niet meer spoot.

Ik wist niet dat als je in vet spuit het niet goed word opgenomen in je systeem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van mn fertiliteits osteopatie en ik vertelde haar over mijn situatie deze keer met 1 follikel is het gecanceld.

Ze heeft mij dan ook gezegd dat als je wat vet in de buik hebt en daarin spuit , dat je dan in het vet spuit en de vloeistof niet goed door je lichaam wordt opgenomen.

 

Ik ben zelf niet dik maar met 2 kids heb ik wel een buikje aan overgehouden waar ik deze keer het vethuid vasthield en daar in spoot.

Vorige poging niet zo gedaan, wat lager waar geen vet zit, maar ik werd daar helemaal blauw vandaar dat ik daar niet meer spoot.

Ik wist niet dat als je in vet spuit het niet goed word opgenomen in je systeem..

 

Dat vraag ik me ook af.. iedere vrouw is anders, maar we hebben wel allemaal dezelfde naald van 1,5 cm

En op internet is er niks over te vinden. Behalve instructies 'vetrolletje pakken en erin prikken' dat is ook wat de vroedvrouw ons vertelde. Dat kan misschien verklaren dat ik na 7 stimulatiedagen al op 15 mm zat..

maar het lijkt me wel heel sterk, dan zouden ze daar allang andere naalden voor geven. Al zijn de ivf/icsi slagingscijfers ook om van te huilen.

@danlon misschien weet jij daar het antwoord op, waar de hormonen heen gaan als je het in je vet spuit (ongeacht hoe dik de vetlaag) is

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van mn fertiliteits osteopatie en ik vertelde haar over mijn situatie deze keer met 1 follikel is het gecanceld.

Ze heeft mij dan ook gezegd dat als je wat vet in de buik hebt en daarin spuit , dat je dan in het vet spuit en de vloeistof niet goed door je lichaam wordt opgenomen.

 

Ik ben zelf niet dik maar met 2 kids heb ik wel een buikje aan overgehouden waar ik deze keer het vethuid vasthield en daar in spoot.

Vorige poging niet zo gedaan, wat lager waar geen vet zit, maar ik werd daar helemaal blauw vandaar dat ik daar niet meer spoot.

Ik wist niet dat als je in vet spuit het niet goed word opgenomen in je systeem..

Ik heb in het ziekenhuis gevraagd of het door manier van spuiten kan komen dat ik maar ik follikel had.. ze zei gelijk nee uitgesloten dat kan niet.. het ligt niet aan jouw..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ernaast steeds probeer om de dag eronder lukt mij niet, daar zit geen vet. Jij dan ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ook ernaast.. mij is geleerd dat je een vuist op je navel moet maken en dan ong. Daarnaast te prikken.. doe wel ene keer links andere keer rechts.. kan de volgende keer ook wel eens proberen om eronder te spuiten..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke.. tja ik ga deze keer gewoon op dezelfde plek prikken als de eerste poging, en dan zie ik wel hoe of wat..

Ik prik niet naast mijn navel maar iets onder. Maar de eerste poging stukje lager waar je eierstokken zitten zeg maar

 

Oh, nee daar kan ik echt geen rolletje vast krijgen..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het sinds 9/7 ook voor t eerst hoor. Ik heb heel veel hoofdpijn ervan...ik heb Vanmiddag weer plat gelegen met knallende hoofdpijn...heb er meer last van dan het spuiten Hoeveel slik je? Ik 2x dgs 2 ben opgehoogd eerst slikte ik 2x 1 tabl. Maar goed is ook pas mijn eerste keer dat ik het gebruik. Kan ook zijn in combinatie met de utrogestan dat het nog een beetje erger word want heb het idee dat het na de terugplaatsing wel erger geworden is.... De utro gebruik ik er nu een dikke week bij. Tis en blijft toch allemaal onwennig voor je lichaam. Ik hoop dat jij er minder klachten van krijgt. Succes iig....hopelijk maar 1x nodig voorlopig En wat de bijsluiter betreft word je helemaal niet vrolijk van als je die geheel leest...maar dit had ik nagevraagd en dat aan de ivf arts maar dat is wanneer je deze echt voor een hele lange tijd moet slikken niet voor de periode wat wij die maar moeten slikken...
Dank voor je reactie . Ik ben vandaag begonnen en moet er 2 per dag innemen . 1 in de ochtend en 1 in de avond.

Ja met ophogen zul je meer bijwerkingen krijgen idd. Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt bah.

 

Raar he want in de bijsluiter staat dat je dit absoluut niet mag slikken in geval van zwangerschap .. Erg tegen strijdig dus

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van mn fertiliteits osteopatie en ik vertelde haar over mijn situatie deze keer met 1 follikel is het gecanceld.

Ze heeft mij dan ook gezegd dat als je wat vet in de buik hebt en daarin spuit , dat je dan in het vet spuit en de vloeistof niet goed door je lichaam wordt opgenomen.

 

Ik ben zelf niet dik maar met 2 kids heb ik wel een buikje aan overgehouden waar ik deze keer het vethuid vasthield en daar in spoot.

Vorige poging niet zo gedaan, wat lager waar geen vet zit, maar ik werd daar helemaal blauw vandaar dat ik daar niet meer spoot.

Ik wist niet dat als je in vet spuit het niet goed word opgenomen in je systeem..

Oh... nou dat mogen ze dan weleens vertellen in het zh. Maar die zullen wel zeggen dat het niet uitmaakt.

Ik heb vet op.me buik en spoot daar ook in .. had daarom dus nooit pijn hahahah.

Wel masseerde ik de geïnjecteerd plek achteraf.

 

Je mag het ook in je been doen las ik toen in de bijsluiter .

Dus eigenlijk zouden dan vrouwen zonder buikvet een goed aantal follikels krijgen omdat de opname dan 100% is lijkt me sterk . Wist ze verder nog intressante dingen te vertellen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jij hebt lekker een strak buikje (nog)

 

Whaha ja maar ik denk ook niet dat het wat uitmaakt. Ik spuit naast de navel en zit op 15 mm op stimulatiedag 7

Denk echt dat je een slechte maand hebt gehad en niet dat het komt door op welke plek je je injecties inbrengt. Anders hadden ziekenhuizen dat allang aangepast en langere naalden gegeven aan mensen die een dikkere cellaag hebben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... nou dat mogen ze dan weleens vertellen in het zh. Maar die zullen wel zeggen dat het niet uitmaakt.

Ik heb vet op.me buik en spoot daar ook in .. had daarom dus nooit pijn hahahah.

Wel masseerde ik de geïnjecteerd plek achteraf.

 

Je mag het ook in je been doen las ik toen in de bijsluiter .

Dus eigenlijk zouden dan vrouwen zonder buikvet een goed aantal follikels krijgen omdat de opname dan 100% is lijkt me sterk . Wist ze verder nog intressante dingen te vertellen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Ik mocht het nergens anders doen dan in mijn buik. Want vond het eng in mijn buik, dus vroeg of het in Mn bil mocht, maar dat mocht niet, dus denk dan ook niet in je been..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog een vraagje.. wat voor een foliumzuur gebruiken jullie hihi?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

 

Ik doe ook de ene dag links en de andere rechts. Ben anders bang dat een kant geen eitjes ontwikkeld ofzo

Ik slik folavit 0,4 maar maakt niet uit van welk merk, als je maar 0,4 binnen krijgt elke dag. Kan ook in vitaminepillen zitten, moet je even lezen. Ik zit ook aan proxeed woman en daar zit 0,2 in. Je hebt 0,4 nodig en een dokter zei eens tegen mij dat je niet over de 0,8 heenmag per dag

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ze zoiets vertellen dan schrik je wel ff.. maar geen idee verder. Ik heb de prikinstructie gehad dus dat was goed zo..

De ene zegt dit en de ander dat..word je gek van he..

Ik heb ook nooit pijn bij het prikken.

Ik masseer het ook, want ga dan ff terug naar bed(ik prik in de ochtend).

Maar ja..we zien het allemaal wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden