Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden! Wat leuk! Weer twee jongens erbij!

Ik heb volgende week mijn geslachtsbepaling maar wij willen het pas met ons oud en nieuw feestje weten. Dus we gaan de vrouw vragen het niet te duidelijk te laten zien en het op te schrijven.

Met oud en nieuw geven we een feestje en dan gaan we zo’n ballon aanprikken!

Hihi... hoop dat dat allemaal gaat lukken

Welkom @briarrose gezellig dat het groepje steeds groter wordt. We kunnen ook een nieuwe groep aanmaken voor de 3e kwartalers erbij dan beginnen we gewoon even opnieuw

Ik heb vrijdag het hartje van onze kleine eindelijk mogen luisteren. Wat gaaf zeg.. en oja daarna nog even de schok van de weegschaal!! Moet echt stoppen met vreten

Iedereen een fijne zondag nog!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@kims jij bent iets verder dan ik toch? Nu 17 weken?? Heb je nu voor het eerst het hartje pas gehoord? Wel leuk he als je het voor het eerst hoort. Ik ben benieuwd wat het bij jou wordt!

Mag ik vragen hoeveel jij tot nu toe bent aangekomen? Ik vind het wegen bij de ck altijd stom, dat moet met kleren aan en dan weeg je opeens zoveel hahaha. Ik ben tot nu toe denk ik ongeveer 1 kg aangekomen, misschien 1,5. Ik zal zo eens kijken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Leuk zeg dat jullie het allemaal delen! Dat lijkt me ook wel wat, maar mijn man en ik hebben het er nog niet echt uitgebreid over gehad ofzo. Het is ook wel makkelijker met shoppen. Ik vind persoonlijk de unisex kleertjes vaak een beetje saai.

@Danlon, fijn dat ze wat extra tijd hebben genomen met de afspraak. Is toch prettiger als je even kunt pauzeren en niet hoeft over te geven.

Geplaatst
Leuk zeg dat jullie het allemaal delen! Dat lijkt me ook wel wat, maar mijn man en ik hebben het er nog niet echt uitgebreid over gehad ofzo. Het is ook wel makkelijker met shoppen. Ik vind persoonlijk de unisex kleertjes vaak een beetje saai.

@Danlon, fijn dat ze wat extra tijd hebben genomen met de afspraak. Is toch prettiger als je even kunt pauzeren en niet hoeft over te geven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik unisex niet altijd unisex vindt... Bijv mintgroen... Veel neigt naar jongen of meisje... En anders spierwit is ook niet altijd leuk hihi... Mja smaken verschillen!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Hey dames ik ben benieuwd waar jullie in je 5e en 6e week last van hadden qua zwangerschapskwaaltjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Heb je klachten? Ik had toen niet zoveel klachten.. Af en toe wat krampjes dus vooral erg onzeker..

Op precies 6wk werd ik kotsmisselijk tot een week of 18 extreem en nu alleen nog af en toe..

Geplaatst

@poekie klopt! 17 weekjes. Ik had mijn termijn echo voor 12 weken en dan mag je nog niet luisteren. Dus heb mijn volgende vk afspraak pas kunnen luisteren

Ik ben nu echt al 4kg aangekomen. Maar heb ook echt teveel etentjes en een all inclusive vakantie gehad, echt te erg dus moet nu echt wat meer opletten

@briar rose ik had vooral veel last van heel veel plassen! Werd r zelfs snachts wakker van, heel irritant. Verder had ik ook af en toe hoofdpijn waar ik normaal nooit last van heb.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@briarrose ik geloof dat ik ook niet echt veel kwaaltjes had maar die heb ik sowieso niet gehad. Ik mag niet klagen over mijn zwangerschap wat dat betreft. Ik was alleen af en toe wat moe en hangerig.

@kims wel heel leuk dat je je kleintje nu dan wel hebt kunnen horen. Genieten! 4 kg... ja ik heb ook geen idee wat normaal is op 17 wk. Ik kom er nog niet in de buurt maar ik denk dat je op je vakantie ook wel lekker mag genieten hoor. Dan maar ff een beetje aankomen hihi. Kerst is alleen niet echt de periode om op je eetpatroon te letten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Hey dames ik ben benieuwd waar jullie in je 5e en 6e week last van hadden qua zwangerschapskwaaltjes.

De hele dag misselijk, vooral als ik auto moest rijden of moest praten. Veel hoofdpijn en veel buikpijn! Werd er erg onzeker door. Ik had weinig pijn in mijn borsten, dat kwam echt pas rond week 11 / 12 zo'n beetje!

En jij? Wat voel jij allemaal?

Geplaatst

Ik heb dus nog niet zo veel last van dingen. Alleen mijn borsten zijn wat voller maar ook niet heel pijnlijk ofzo. Ergens maakt het me steeds onzeker maar als ik dan weer test lijkt alles prima. Gewoon geduld hebben tot de echo

Geplaatst
Ik heb dus nog niet zo veel last van dingen. Alleen mijn borsten zijn wat voller maar ook niet heel pijnlijk ofzo. Ergens maakt het me steeds onzeker maar als ik dan weer test lijkt alles prima. Gewoon geduld hebben tot de echo Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Hoi Briar Rose, ik had de eerste 5 weken niet echt ergens last van alleen wat hoofdpijn. Maar dat had ik met prikken ervoor ook. Vanaf 6eweek erg misselijk de hele dag door. Maar gelukkig niet hoeven spugen. Kleine beetjes eten hielp daarbij. Verder erg moe vooral tussen week 8 en 10 bij a niet te doen. Vanaf 15:00u alleen maar gapen en rond 19:30u volledig ingestort. Ik zit nu op 11 weken en de misselijkheid is bijna weg. Wel vermoeid maar minder dan voorheen. Het duurt even maar je lichaam verandert ineens ook best wel. Grotere borsten en bij mij ook effect op m'n heupen (en die zijn al best aanwezig). Hoever ben jij nu... iets meer dan 5 weken?
Geplaatst
Hoi Briar Rose, ik had de eerste 5 weken niet echt ergens last van alleen wat hoofdpijn. Maar dat had ik met prikken ervoor ook. Vanaf 6eweek erg misselijk de hele dag door. Maar gelukkig niet hoeven spugen. Kleine beetjes eten hielp daarbij. Verder erg moe vooral tussen week 8 en 10 bij a niet te doen. Vanaf 15:00u alleen maar gapen en rond 19:30u volledig ingestort. Ik zit nu op 11 weken en de misselijkheid is bijna weg. Wel vermoeid maar minder dan voorheen. Het duurt even maar je lichaam verandert ineens ook best wel. Grotere borsten en bij mij ook effect op m'n heupen (en die zijn al best aanwezig). Hoever ben jij nu... iets meer dan 5 weken?
Ja 5+2 maar het stelt me wel erg gerust dat het bij jullie ook nog even duurde. Ik hoop gewoon dat ons blopje lekker veilig zit en hard groeit!

Geplaatst
Ja 5+2 maar het stelt me wel erg gerust dat het bij jullie ook nog even duurde. Ik hoop gewoon dat ons blopje lekker veilig zit en hard groeit!

Ik had die angst ook constant.. Zo onrustig.. En bij 6 wk dacht ik ohhh ik had moeten genieten van die periode!!

Ik hoop dat je niet die vervelende misselijkheid krijgt.. Hoe gek t ook klinkt, geniet beetje van deze periode dat je nog geen kwaaltjes hebt haha...

Ik ben nu 20+4 en ben nog steeds af en toe onrustig.. Maar die kwaaltjes zijn bij mij teveel aanwezig (met twee mag dat ook krijg ik veel te horen). Erg frustrerend... Nu ook weer om 22.00 op bed terwijl ik vanaf 8 op de bank lag en niks meer kon haha..

Geplaatst

Ik voel me sinds een dag of twee weer een beetje minder misselijk in de avond! Eet ook weer een beetje meer avondeten.. dus wie weet houd dit aan nu.. ben 23+4 vandaag!

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 02-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Wolly: 07-07-2018

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Kims:15-12 vk, 22-12 echo

Wolly: 18-12 vk

Poekie:28-12 vk

Danlon: 4/1 vk, 11/1 gyn&echoscopist

Ash: 08-01 vk

Inge35:

Kitkat:?

Geplaatst

Ladies, had vanochtend én vanmiddag de 20 weken echo (inmiddels 21 weken en 2 dagen). Kleine man wilde vanochtend niet meewerken dus moest in de middag terug komen. Ik vond het fijn om te horen dat hij helemaal gezond en op gewicht is, het mindere vond ik alleen dat ze zo hard op mijn buik aan het drukken was met het apparaat en dan had ik al last van bandenpijn. Heb allemaal foto's van zijn ledematen ontvangen, had liever een foto van het totaal plaatje haha.

Geplaatst

Uitgerekend:

Briar Rose: 18-08-2018

Briar Rose: 09-01 gyn&echo

Inge35:

Geplaatst
Uitgerekend:

Inge35: 20-12 VK

Geplaatst
Ladies, had vanochtend én vanmiddag de 20 weken echo (inmiddels 21 weken en 2 dagen). Kleine man wilde vanochtend niet meewerken dus moest in de middag terug komen. Ik vond het fijn om te horen dat hij helemaal gezond en op gewicht is, het mindere vond ik alleen dat ze zo hard op mijn buik aan het drukken was met het apparaat en dan had ik al last van bandenpijn. Heb allemaal foto's van zijn ledematen ontvangen, had liever een foto van het totaal plaatje haha.
Wat fijn dat alles goed is!! Haha snap dat je liever hele foto wil... Maarre bij 21 wk past dat niet meer hoor🤣 wij hebben foto van de hoofdjes van 20wk echo terwijl ik ook leuk zou vinden van geslacht... Ach joh we kunnen straks nog zoooo lang genieten van ze!!

Geplaatst

Uitgerekend:

Danlon: 11/1 gyn&echoscopist

Inge35: 20-12 VK

Geplaatst

@danlon haha ja gelukkig is alles goed met hem. Nou ze had dus wel de echo foto's in hun systeem opgeslagen. Daar zaten wel een aantal foto's bij waar hij helemaal op 1 beeld te zien was, met handje omhoog. Nu heb ik allemaal foto's van ledematen haha. Ach 8 januari zie ik hem weer.

Gaan jullie overigens nog een 3d pretecho doen?

Geplaatst
@danlon haha ja gelukkig is alles goed met hem. Nou ze had dus wel de echo foto's in hun systeem opgeslagen. Daar zaten wel een aantal foto's bij waar hij helemaal op 1 beeld te zien was, met handje omhoog. Nu heb ik allemaal foto's van ledematen haha. Ach 8 januari zie ik hem weer.

Gaan jullie overigens nog een 3d pretecho doen?

Haha dan ist helemaal stom! Ik krijg elke keer uitdraai wat de ene arts doorgeeft aan de andere en zij maken dus meestal alleen van hoofdje voor mij... Wel heb ik dus papier hoeveel gram en lengte van alles hihi.. Babies waren bij mij bij 20 wk 328 en 330 gram. Weet jij t ook?

Ik heb net vd week geregeld. Krijg 1 februari een pretecho. 3/4d met kans dat we t niet goed zien maar dan hebben we t in ieder geval geprobeerd.heb mijn afspraak bij vk 4 jan moeten afzeggen. Moest alleen met mn zoon van 1.5 en dat werkt niet.. Dus wij gaan niet meer naar vk tenzij er iets is of ik onrustig ben

Geplaatst

@danlon hij woog rond de 400 gram met 21 weken en 2 dagen. Dus was gewoon helemaal goed. Ik heb niks op papier gekregen ook. Beetje jammer.

Ja ik wil rond de 30 weken een pretecho doen, dus half feb. Ik heb nog geen afspraak gemaakt ervoor.

Wel spannend dat je tussentijds niet meer naar de vk gaat, ik voel echt totaal nog niks van de kleine dus ben er wel onrustig over soms.

Geplaatst
@danlon hij woog rond de 400 gram met 21 weken en 2 dagen. Dus was gewoon helemaal goed. Ik heb niks op papier gekregen ook. Beetje jammer.

Ja ik wil rond de 30 weken een pretecho doen, dus half feb. Ik heb nog geen afspraak gemaakt ervoor.

Wel spannend dat je tussentijds niet meer naar de vk gaat, ik voel echt totaal nog niks van de kleine dus ben er wel onrustig over soms.

Ik voel maar 1vd twee af en toe maar ook niet vaak terwijl hij op echo echt heel druk was.

Dat op papier is alleen maar ivm verzekering denk ik omdat ik t in buitenland heb....

Pas bij 30wk? Hebben ze dat aangegeven? Vorige keer moest ik bij 28..nu iets eerder ivm 2

Geplaatst

@danlon nee ze hebben dat niet aangegeven, maar volgens mij was de beste periode tussen 25 en 32 weken van wat ik las op de website van dat bureau. Misschien dat ik nog een shoot doe als ik me niet te lelijk (olifant) voel rond die periode haha.

Bij mij ligt de baby ook niet stil, hij beweegt ontzettend veel. Maar voel het nog niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden