Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb zojuist de informatrice van moeders voor moeders langs gehad. Ze zei dat ik me niet zorgen moest maken als die test lichter uit zou vallen. Omdat die test meer hcg nodig heeft dan die in de winkel. Nou ik maak me geen zorgen meer, met de hcg zit het wel goed volgens mij. 6df716d43e2292ba6ddd9e68df113774.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahah briar rose nee dat zit wel snor ja! Fijn!! ❤️

Ash ik maakte me ook zorgen dat ik hem niet zo voelde, maar sinds deze week voel ik hem wel elke dag! Gelijk was de controle bij de VK minder spannend!

Geen gekke suikerwaarden trouwens, dus geen streng dieet hoeraaaaa

Geplaatst

Briar Rose, ziet er top uit die test!

Ash, wat fijn dat je 20 weken echo goed was!

En wat heerlijk meiden dat jullie je guppie goed beginnen te voelen. Wel een opluchting moet dat zijn. Even een kleine geruststelling elke keer.

Hier alles zo zo. Heb deze week salmonella vergiftiging opgelopen. Heb zooooo in de rats gezeten. Ben zo voorzichtig met eten etc en dan dit.. Tijdens lunch in restaurant nog mijn broodje kip open gesneden om te checken. Was gaar, maar op het einde veranderde de textuur ineens en was het uiteinde helemaal rauw. En ik zat dat dus te eten.

Zo boos was ik. Ook op mijzelf dat ik het niet had gezien.

Heb dus dagen de longen uit mijn lijf gekotst en enorme krampen in mijn maag en darmen gehad.

Zo bezorgd geweest voor die kleine. Het is allemaal nog zo pril.

Zit nu in NL en ga vrijdag naar mijn schoonfamilie toe in het buitenland. Heb gelijk bij een pretecho bureau een echo afspraak voor vrijdag gemaakt om even te checken of alles oké is. Heb geen gyn pf verloskundige hier in NL natuurlijk. Dus dit was de enige optie. Dan ga je toch een stuk gerustgestelder op vakantie.

Man wat een ellende! Hele lichaam wilt even niet meer. Pfff..

Jullie al helemaal klaar voor alle kerst festiviteiten? Beetje zin in?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Briar Rose, ziet er top uit die test!

Ash, wat fijn dat je 20 weken echo goed was!

En wat heerlijk meiden dat jullie je guppie goed beginnen te voelen. Wel een opluchting moet dat zijn. Even een kleine geruststelling elke keer.

Hier alles zo zo. Heb deze week salmonella vergiftiging opgelopen. Heb zooooo in de rats gezeten. Ben zo voorzichtig met eten etc en dan dit.. Tijdens lunch in restaurant nog mijn broodje kip open gesneden om te checken. Was gaar, maar op het einde veranderde de textuur ineens en was het uiteinde helemaal rauw. En ik zat dat dus te eten.

Zo boos was ik. Ook op mijzelf dat ik het niet had gezien.

Heb dus dagen de longen uit mijn lijf gekotst en enorme krampen in mijn maag en darmen gehad.

Zo bezorgd geweest voor die kleine. Het is allemaal nog zo pril.

Zit nu in NL en ga vrijdag naar mijn schoonfamilie toe in het buitenland. Heb gelijk bij een pretecho bureau een echo afspraak voor vrijdag gemaakt om even te checken of alles oké is. Heb geen gyn pf verloskundige hier in NL natuurlijk. Dus dit was de enige optie. Dan ga je toch een stuk gerustgestelder op vakantie.

Man wat een ellende! Hele lichaam wilt even niet meer. Pfff..

Jullie al helemaal klaar voor alle kerst festiviteiten? Beetje zin in?

Jeetje kitkat ik kan me voorstellen dat je schrikt!! En dan ook gelijk zo'n reactie erop... Je hebt gelijk dat je extra echo laat doen.. Kun je wel vocht binnen houden? Dat is belangrijk..

Ik heb geleerd dat de kleine aardig wat kan hebben... Blaasontsteking... Ik heb zelfs bij mn zoon een baarmoeder mond ontsteking gehad... Hou vertrouwen!!!

Ik hoop dat je lekker kan genieten van je vakantie... En ik zou zeker dat restaurant aanspreken!! Laat hun lekker die pretecho betalen(sorry denk soms te juridisch hihi)

Sterkte en dikke knuffel

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Wow dames... Heb kado van mn moeder gekregen.. Een voeding / zwangerschap kussen...die is van mn enkel, tussen mn knieeen, bij mn buik langs onder mn hoofd door en dan vanaf mn rug weer steun naar mn voeten.. Ik heb nog nooit zo'n lange gezien maar ik denk dak vannacht eindelijk weer eens lekker kan slapen ondanks die ischias.. slaap lekker allemaal!

Geplaatst
Heb zojuist de informatrice van moeders voor moeders langs gehad. Ze zei dat ik me niet zorgen moest maken als die test lichter uit zou vallen. Omdat die test meer hcg nodig heeft dan die in de winkel. Nou ik maak me geen zorgen meer, met de hcg zit het wel goed volgens mij. 6df716d43e2292ba6ddd9e68df113774.jpg

Topper!! Goed bezig, heb ook meegedaan en idd rustig zijn nu haha

Geplaatst

@inge35 ja hier bijna 22 weken en voel meneertje nog niet. Hij ligt ook helemaal 'in mijn placenta'. Verloskundige zei ook tegen me dat het wel even nog kan duren. Het is echt niet dat hij stil ligt heel de dag, totaal niet.

Geplaatst

@kitkat wow wat vreselijk voor je. Ik ben ontzettend voorzichtig geworden met buiten de deur eten. Voornamelijk om die reden. Snel maar die pretecho doen, dan kan je met een gerust gevoel weg.

Geplaatst
@inge35 ja hier bijna 22 weken en voel meneertje nog niet. Hij ligt ook helemaal 'in mijn placenta'. Verloskundige zei ook tegen me dat het wel even nog kan duren. Het is echt niet dat hij stil ligt heel de dag, totaal niet.

Ja dat was bij mij ook zo! Placenta ligt er helemaal voor én heb dikke harde buikspieren. Voelde niks en meneer hier is ook heel beweeglijk .(had ook een mopperende echoscopiste ) Maar sinds deze week voel ik hem echt elke dag. Dus het komt echt!!

Geplaatst

Wat leuk, zoveel berichten om bij te lezen

@kitkat wat een ellende zeg! Het is al verschrikkelijk dat je zo ziek bent, maar als je zwanger bent komen daar ook de zorgen die je je om dat kleintje maakt bij. Hopelijk morgen een mooie pretecho. Kun je me nog even vertellen waarom je ook alweer geen vk in nl hebt? Ik weet het even niet meer.

@inge35 super om je kleintje te voelen! Ook ik voel nog helemaal niks hoewel ik daar echt achtelijk veel op let hihi. Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver, maar hoop ons mannetje ool binnenkort te gaan voelen. Lijkt me idd zo'n geruststelling!

@ash, bij jou zal het vast niet lang meer duren!

@briar rose deze knalt wel lekker zeg! Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Genieten!!

@danlon hoe heb je geslapen met je zwangerschapskussen? Klinkt als een heeeeel lang kussen. Word je in het dagelijks leven veel belemmerd door de isschias? Of door andere klachten?

Ik zelf had gisteravond een hele avond opeens verschrikkelijk last vam diarree... blwehhh gelukkig nu weer wat beter, maar geen idee waar het vandaan komt.

Verder al een paar weken wat rugpijn. De pijn zit echt op 1 plek bij 1 wervel. Ik probeer vooral veel te blijven bewegen door veel te wandelen. Zou dit ook nog van banden kunnen zijn?

Verder gaat alles zn gangetje hier. Bijna vakantie dan gaan we ons lekker op het kamertje storten. Ook zijn we flink aan het brainstormen over namen. Zijn jullie er al uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Jeetje kitkat ik kan me voorstellen dat je schrikt!! En dan ook gelijk zo'n reactie erop... Je hebt gelijk dat je extra echo laat doen.. Kun je wel vocht binnen houden? Dat is belangrijk..

Ik heb geleerd dat de kleine aardig wat kan hebben... Blaasontsteking... Ik heb zelfs bij mn zoon een baarmoeder mond ontsteking gehad... Hou vertrouwen!!!

Ik hoop dat je lekker kan genieten van je vakantie... En ik zou zeker dat restaurant aanspreken!! Laat hun lekker die pretecho betalen(sorry denk soms te juridisch hihi)

Sterkte en dikke knuffel

Thanks!

Ja schrik was het wel. Blij als ik morgen het kleine ukkie even kan zien!

Oh meid wat hoop ik dat je eindelijk eens lekker hebt geslapen. Welk merk kussen heb je? Ongemakkelijk kun je liggen he? Hopelijk kun je nu een beetje je rust pakken!

Geplaatst
@kitkat wow wat vreselijk voor je. Ik ben ontzettend voorzichtig geworden met buiten de deur eten. Voornamelijk om die reden. Snel maar die pretecho doen, dan kan je met een gerust gevoel weg.
Thanks! Ja maar ik ben ook echt zo voorzichtig. En had ook dat stuk opengesneden om te checken en alles was oké behalve het einde. Bah! Als ik er nog aan denk niet ik naar de wc hollen haha..

Geplaatst
Wat leuk, zoveel berichten om bij te lezen

@kitkat wat een ellende zeg! Het is al verschrikkelijk dat je zo ziek bent, maar als je zwanger bent komen daar ook de zorgen die je je om dat kleintje maakt bij. Hopelijk morgen een mooie pretecho. Kun je me nog even vertellen waarom je ook alweer geen vk in nl hebt? Ik weet het even niet meer.

@inge35 super om je kleintje te voelen! Ook ik voel nog helemaal niks hoewel ik daar echt achtelijk veel op let hihi. Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver, maar hoop ons mannetje ool binnenkort te gaan voelen. Lijkt me idd zo'n geruststelling!

@ash, bij jou zal het vast niet lang meer duren!

@briar rose deze knalt wel lekker zeg! Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Genieten!!

@danlon hoe heb je geslapen met je zwangerschapskussen? Klinkt als een heeeeel lang kussen. Word je in het dagelijks leven veel belemmerd door de isschias? Of door andere klachten?

Ik zelf had gisteravond een hele avond opeens verschrikkelijk last vam diarree... blwehhh gelukkig nu weer wat beter, maar geen idee waar het vandaan komt.

Verder al een paar weken wat rugpijn. De pijn zit echt op 1 plek bij 1 wervel. Ik probeer vooral veel te blijven bewegen door veel te wandelen. Zou dit ook nog van banden kunnen zijn?

Verder gaat alles zn gangetje hier. Bijna vakantie dan gaan we ons lekker op het kamertje storten. Ook zijn we flink aan het brainstormen over namen. Zijn jullie er al uit.

Woon in Duitsland en was eventjes een paar dagen op bezoek in NL bij mijn zusje. In Duitsland loopt iedereen vanaf dag 1 bij hun gyn en heb je ook geen verloskundige.

Ze waren super lief bij het pretecho bureau en hebben een gaatje vrij gemaakt. Waardeer ik enorm. Laat het jullie weten morgen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb echt heerlijk geslapen (alleen mn man hield me veel wakker die heb ik uit bed geschopt om 6 u pfff, had teveel in zn hoofd denk ik).

Baby brick is de kussen van... Mn moeder heeft die via wish besteld, net zoiets als alie express.

@poekie die rugklachten... Zo begon bij mij de ischias... Eerst beetje gek gevoel alsof een spier vast zit ofzo. Op zich weet ik er een weg in te vinden maar kerstmarkten zijn funest heb ik gemerkt.. En na een hele dag werken heb ik de dag erna nodig om bij te komen.. Ik werk ma, wo, vrij dus dat is fijn. Werk ook zaterdag morgen maar heb al collega gevonden die deze zaterdag overneemt.. Daarna weekje vakantie. Als t zo blijft zal ik minder moet werken.. T wordt echt zwaar...

Ik voel trouwens de babies af en toe maar steeds meer... Nooit tegelijk alhoewel me dat juist grappig lijkt hihi.. Gister werd ik in mn darmen gestrapt, geen fijn gevoel.

En diarree pfff das ook niks zeg!! Mijn darmen reageren ook alhoewel ik steeds verstopt zit...

Wij gaan nu naar ikea! En dan vanmiddag primark met wat dames want zondag zijn we naar kerstmarkt gegaan

Fijne dag allemaal en rustig aan!

Geplaatst

Heerlijk al die gezellige berichten. Alhoewel KitKat, je zal wel geschrokken zijn ja.

Gelukkig kunnen ze in je buik veel hebben dus hoop dat morgen gerustgesteld gaat worden.

Ik heb morgen ook een pretecho. We willen het geslacht op een briefje geschreven dus ik hoop dat we het niet gelijk kunnen zien.

@Danlon @Inge35 konden jullie met 18 weken overduidelijk het geslacht al zien bij het opstarten van de echo??

En als we het al wel zien dan is het gewoon pech

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Heerlijk al die gezellige berichten. Alhoewel KitKat, je zal wel geschrokken zijn ja.

Gelukkig kunnen ze in je buik veel hebben dus hoop dat morgen gerustgesteld gaat worden.

Ik heb morgen ook een pretecho. We willen het geslacht op een briefje geschreven dus ik hoop dat we het niet gelijk kunnen zien.

@Danlon @Inge35 konden jullie met 18 weken overduidelijk het geslacht al zien bij het opstarten van de echo??

En als we het al wel zien dan is het gewoon pech

Nee hoor.. Ik herkende t bij de 20 wk echo wel maar alleen omdat ik t keer bij mn zoon heb gezien... En bij de echo van 15 wk met geslacht bepaling dacht ik 2 jongetjes te zien

Ze tellen streepjes... Dus ik denk niet dat je t zelf heel duidelijk gaat herkennen.

Geplaatst

@kims Met 15 weken hadden wij het geslacht al bij de pretecho! Toen zij het aanwees zagen we het wel heel duidelijk maar ik betwijfel of we het helemaal zelf gezien zouden hebben hoor! Komt vast goed!

Geplaatst

@kims veel plezier vandaag!

@kitkat jij ook plezier toegewenst. Ik hoop dat je een prachtige en geruststellende echo hebt!

Hier de laatste dag werken voor de vakantie!! Joehoeee

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 02-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Wolly: 07-07-2018

Kitkat: 14-7-2018

Briar Rose: 18-08-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Kims:22-12 echo

Kitkat:22-12 echo

Poekie:28-12 vk

Danlon: 11/1 gyn&echoscopist

Ash: 08-01 vk

Briar Rose: 09-01 gyn&echo

Inge35:

Wolly:

Geplaatst
@kims veel plezier vandaag!

@kitkat jij ook plezier toegewenst. Ik hoop dat je een prachtige en geruststellende echo hebt!

Hier de laatste dag werken voor de vakantie!! Joehoeee

Dankjewel Poekie!

Kims veel plezier!!

Geplaatst

@Poekie werkse vandaag! Lekker kerstvakantie houden daarna! Ik kan je zeggen, het bevalt mij heerlijk!

Ik heb mijn echo trouwens pas einde van de middag dus zal later worden dat ik jullie kan updaten

Geplaatst
@Poekie werkse vandaag! Lekker kerstvakantie houden daarna! Ik kan je zeggen, het bevalt mij heerlijk!

Ik heb mijn echo trouwens pas einde van de middag dus zal later worden dat ik jullie kan updaten

Veel plezier met de echo, lekker kindje kijken .

Kan iemand me uitleggen wat de hartjes in ons mooie lijstje betekenen?

Geplaatst
Veel plezier met de echo, lekker kindje kijken .

Kan iemand me uitleggen wat de hartjes in ons mooie lijstje betekenen?

Of het een jongetje of een meisje wordt

Geplaatst
Of het een jongetje of een meisje wordt

Jongens hebben de overhand he haha...

Ik ook laatste dag voor weekje vrij... Ben t nu al zat!!

Succes en veel plezier met de echo's!

Geplaatst

Wauw de jongens gaan behoorlijk aan kop. Gelukkig hebben wij het gevoel dat het een meisje is dan is het wat eerlijker verdeeld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden