Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even zo, want als ik wil reageren onder de berichten (rechtstreeks zeg maar) dan wil het niet verzenden. Vreemd.

Bedankt iedereen voor de felicitaties!

Geloof dr nog geen snars van haha maar dat komt vast wel.

• Reacties 915
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Even zo, want als ik wil reageren onder de berichten (rechtstreeks zeg maar) dan wil het niet verzenden. Vreemd.

Bedankt iedereen voor de felicitaties!

Geloof dr nog geen snars van haha maar dat komt vast wel.

Gefeliciteerd!

Ik geloof er bij mij ook nog niks van... maar ik ben al 6 testen verder en allemaal knallen ze....zijn zulke spannende tijden...

Sterkte mrt wachten tot de eerste echo

Verzonden vanaf mijn iPad met Tfa49e90a03b041c00ba49afedf2bda4c.jpgapatalk

Geplaatst
Hoe werkt dat precies ? ik zit bij Cz mag je ongeacht welke verzekering je hebt overstappen naar die van UMC en wat betaal je oer maand wil je nog een poging 4 en of 5 willen hebben zeg maar Heb je info erover.. wil wel weten hoe of wat 

Hoi, ja kan gewoon overstappen. Ook al ben je bezig of zit je midden in een behandeling.

En dan doe je basis en dan extra 3 of 4.

Kan je gewoon online invullen.

Wel even kijken of je ziekenhuis een contract heeft met met hmc verzekering.

Wij hebebn gekozen voor extra 3, dus met 4 pogingen in totaal.

Kunnen altjjd mog in 2019 zien wat we doen mocht het nodig zijn,

Maar okk wanneer stop je. En daarbij kan ik wel verder willen, maar als het ziekenhuis je niet meer wil helpen, houdt het ook op. Dus ik heb ook even overlegd met mijn arts.

Ik ga 166 euro betalem. Dat ik wel jncl tandpakket 2.

Dus het kan nog iets goedkoper als geen tandverzekering neemt of pakket 1.

Succes!!

Geplaatst

Hey dames die zwanger zijn van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap..

Dames die mij kennen weten dat ik 2 half maand geleden een miskraam heb gehad en na dat ongesteldheid ben ik nu nog steeds niet ongesteld geworden. Wat nu heel apart is , is dag ik hele harde borsten (ook pijnlijk) en misselijk ben. Ik heb het aan mijn huisarts gevraagd en die zijn ben niet zwanger? Ik heb haar gezegd dat ik geen testjes meer wil gaan doen want de gyno heeft gezegd dat we niet op een normale manier kinderen kunnen krijgen.. maar heeft iemand hier ervaring mee? Trouwens ik heb ook pcos

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hey dames die zwanger zijn van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap..Dames die mij kennen weten dat ik 2 half maand geleden een miskraam heb gehad en na dat ongesteldheid ben ik nu nog steeds niet ongesteld geworden. Wat nu heel apart is , is dag ik hele harde borsten (ook pijnlijk) en misselijk ben. Ik heb het aan mijn huisarts gevraagd en die zijn ben niet zwanger? Ik heb haar gezegd dat ik geen testjes meer wil gaan doen want de gyno heeft gezegd dat we niet op een normale manier kinderen kunnen krijgen.. maar heeft iemand hier ervaring mee? Trouwens ik heb ook pcosVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kunt het alleen zeker weten door een testje. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Je hoort gekkere dingen. Succes!
Geplaatst

Lieve dames.

Ik zit erg in twijfel... ik heb het forum altijd als steun ervaren. Maar merk de laatste tijd dat ik steeds meer moeite heb de berichten hier te lezen.

Ik zit hier al een 9 maanden en nog steeds zonder succes. En bezig met ivf 3.

Er komen veel nieuwe dames (op het forum) en zoals deze maand zijn er een heel aantal zwanger. Gun het jullie echt, en weet dat jullie ook al even bezig zijn.

Maar het maakt mij er zo bewust van, dat ik samen met een paar anderen, hier al veels te lang rond hang en nog steeds met lege handen. 💔

En letterlijk leeg, want ben kinderloos.😢

Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om blij te zijn voor anderen en mee te leven. Wat ik altijd wel gedaan heb, maar momenteel heb ik het best zwaar.

De steun die ervoor heen was mis ik, de groep is groot geworden en er is veel wisseling.

Dit zijn geen verwijten, maar voor mij een bewustwording dat het forum wellicht mij niet de steun meer geeft die ik nu nodig heb.

Maar vind het ook moeilijk los te laten omdat ik mij wel verboden voel met jullie dames. We zitten ten slotte toch allemaal in het zelfe schuitje.😙

Kortom ik ben in dilemma.

Ik heb onlangs in het hoofdstuk ivf een item geopend, voor dames die in een klein groepje willen klesten en net als mij al verder in het traject zitten. Vind dit persoonlijk iets prettiger.

Ik ga niet van het wachtbankje af, maar zal wel even een stap terug doen hier.

Wens alle dames heel veel sterkte, kracht en geluk. En dat 2018 maar een heel mooi jaar mag worden voor ons allen 🍀

Geplaatst
Lieve dames.

Ik zit erg in twijfel... ik heb het forum altijd als steun ervaren. Maar merk de laatste tijd dat ik steeds meer moeite heb de berichten hier te lezen.

Er komen veel nieuwe dames (op het forum) en zoals deze maand zijn er een heel aantal zwanger. Gun het jullie echt, en weet dat jullie ook al even bezig zijn.

Maar het maakt mij er zo bewust van, dat ik samen met een paar anderen, hier al veels te lang rond hang en nog steeds met lege handen.

En letterlijk leeg, want ben kinderloos.

Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om blij te zijn voor anderen en mee te leven. Wat ik altijd wel gedaan heb, maar momenteel heb ik het best zwaar.

De steun die ervoor heen was mis ik, de groep is groot geworden en er is veel wisseling.

Dit zijn geen verwijten, maar voor mij een bewustwording dat het forum wellicht mij niet de steun meer geeft die ik nu nodig heb.

Maar vind het ook moeilijk los te laten omdat ik mij wel verboden voel met jullie dames. We zitten ten slotte toch allemaal in het zelfe schuitje.

Ik heb onlangs in het hoofdstuk ivf een item geopend, voor dames die in een klein groepje willen klesten en net als mij al verder in het traject zitten. Vind dit persoonlijk iets prettiger.

Wens alle dames heel veel sterkte, kracht en geluk. En dat 2018 maar een heel mooi jaar mag worden voor ons allen

Ik wens je ook veel sterkte en een 2018 met veel kracht en liefde.

Geplaatst
Test was vanochtend heel licht positief. Zkh zei kom maar bloedprikken. Heel erg daar naartoe gehaast. En net telefoon: ik ben zwanger!

Ik huil, lach, dans en spring.

Zenuwachtig ook! 9 januari echo.

Wauw!!!!!!! Van harte gefeliciteerd hoeveel was je hcg?

Geplaatst
De cryootjes zitten warm en droog.. het lange wachten kan beginnen.

Wat fijn! Succes met wachten, slopende 2 weken!

Geplaatst
Wensmama gefeliciteerd! Geniet ervan! Cil wat enorm balen meid! Heel veel sterkte toegewenst!Pien succes met de wachtweken!

Dank je wel

Geplaatst

@Pino meid..ik begrijp helemaal wat je doormaakt.. neem lekker ff de tijd voor je zelf om weer nieuw energie te krijgen.

Ik was in depressie geraakt, maar het gaat nu een stuk beter gelukkig.

Komt goed.. het is niet makkelijk.

Ik wens jou het allerbeste ook in 2018

Geplaatst
Lieve dames.

Maar het maakt mij er zo bewust van, dat ik samen met een paar anderen, hier al veels te lang rond hang en nog steeds met lege handen.

Maar vind het ook moeilijk los te laten omdat ik mij wel verboden voel met jullie dames. We zitten ten slotte toch allemaal in het zelfe schuitje.

Wens alle dames heel veel sterkte, kracht en geluk. En dat 2018 maar een heel mooi jaar mag worden voor ons allen

Ik snap je dilemma heel goed en je moet alleen maar doen waar jij je goed bij voelt. Hoe langer je in het traject zit, hoe moeilijker het wordt helaas. De ene arts geeft aan dat je elke poging afzonderlijk van elkaar moet zien en weer een andere arts geeft aan hoe langer je in de trein zit hoe kleiner de kansen. Ik ben inmiddels 2,5 jaar geleden gestopt met de pil en het is nog steeds niet gelukt. Wij hebben nog 1 cryo (die er niet heel mooi uitziet) en daarna starten wij met de 3e poging. Weet dat je niet alleen bent en er hier nog steeds mensen zijn die tegen dezelfde emoties aanlopen dan hoe jij het ervaart. Probeer de zwangerschappen te zien als kansen die mogelijk gemaakt zijn door dezelfde behandeling als die jij krijgt, misschien kan je er hoop uithalen en kracht.

Heel veel sterkte en blijf geloven ook al is het soms moeilijk. Deze is voor jou

Geplaatst

Wensmama gefeliciteerd!!!! Wat leuk voor je!

@pino81 lekker doen wat jou goed doet! Niet verontschuldigen.. Het is ook allemaal niet gemakkelijk en erg confronterend.. Hopelijk is bij jou 3x scheepsrecht. Erg spannend. Ik ga heel hard voor je duimen!

Wat een zwangeren deze maand. Heel fijn om te lezen en geeft hoop dat het ook goed kan gaan. Geniet van jullie wondertjes die jullie bij je dragen💙❤️

Geplaatst

Hallo allemaal ik heb net ook getest ( wachtdag 9) en de test is Omo wit!ik hou dit ook altijd in mijn achterhoofd zodat ik op dat moment niet te verdrietig ben maar weer hoop hou voor de volgende cryo tp! Wat wel heel gek was dat ik op wachtdag 6 en 7 (16/17 dec, 12/13 dagen na pregnyl) 2 hele lichte positieve testen had.. dat is best moeilijk omdat het leek goed te gaan maar dus toch mis is gegaan.

@Wensmama gefeliciteerd!!

@Pino ik begrijp jou heel goed

@Cil nogmaals sterkte

Geplaatst
Hallo allemaal ik heb net ook getest ( wachtdag 9) en de test is Omo wit!ik hou dit ook altijd in mijn achterhoofd zodat ik op dat moment niet te verdrietig ben maar weer hoop hou voor de volgende cryo tp! Wat wel heel gek was dat ik op wachtdag 6 en 7 (16/17 dec, 12/13 dagen na pregnyl) 2 hele lichte positieve testen had.. dat is best moeilijk omdat het leek goed te gaan maar dus toch mis is gegaan.@Wensmama gefeliciteerd!!@Pino ik begrijp jou heel goed@Cil nogmaals sterkteVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jammer menace er is dan toch een innesteling geweest.sterkte!Pino ik kan me erg aan je relateren. Ik ervaar dit ook zo. Ik ben hier ook vanaf mei en de ene keer is het makkelijker dan de andere keer om er mee om te gaan. Hele dikke knuffel van mij 🤗🤗🤗😗
Geplaatst
Lieve dames.

Hey lieve Pino,

Ik snap je gevoel wel. Zit zelf ook al erg lang op het bankje...langer dan een jaar nu geloof ik en ook in mn 3e traject. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Heel veel sterkte maar we spreken elkaar nog;)

Wens je ondanks je gevoel hele goede feestdagen toe en het allerbeste voor 2018

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst
Lieve dames.

Heel begrijpelijk pino, ook al is het nu gelukt dat is ook pas na 4 jaar medische molen. Ik heb steeds perioden waarin ik actief ben en dan weer zoals jij nu afstand neem omdat het gewoon te confronterend is. Zeker zoals deze maand. Doe gewoon wat het beste voor jou voelt, jij weet het beste hoe je het vol kan houden. Ik wens je rust en een omgeving die je begrijpt en er voor je is. Weet dat wij nog steeds heel hard duimen en hopen voor je

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

Thanks dames voor jullie lieve reacties 😙

Doet mij goed.

En idd sharlee, spreken elkaar zeker nog. Ben niet weg,maar even wat minder actief hier.

@menace, superjammer! Hopelijk wordt die toch nog positief komende dagen

@eatpraylove, herken het niet. Maar kan mij voorstellen dat je er helemaal onzeker van wordt. Het is al heftig genoeg zonder dit.

Je schijnt wel heel vruchtbaar te zijn na een miskraam, dus mss toch een testje doen.

Zou toch een prachtig kerstwonder zijn. 🍀

Geplaatst
Test was vanochtend heel licht positief. Zkh zei kom maar bloedprikken. Heel erg daar naartoe gehaast. En net telefoon: ik ben zwanger!

Ik huil, lach, dans en spring.

Zenuwachtig ook! 9 januari echo.

Aaaah gefeliciteerd !!!!!! X

Geplaatst

Mooie score hier vanochtend.

9 rechts en min 5 links. Links verstopt zich dus ze kon het niet goed zien.

Bloed geprikt en ze bellen vanmiddag. Punctie is wel al snel want de grootste was nu al 19mm.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Dat is idd een mooie score beebwish! Spannend weer hoor! Hopelijk wordt de punctie snel gepland.

Hier vanochtend controle vh baarmoederslijmvlies gehad was 8 cm. Ivm de feestdagen is de ontdooiing donderdag en wordt ik 'smiddags gebeld of er een goeie cryo bij zit er dan vrijdag terugplaatsing.

Geplaatst
Dat is idd een mooie score beebwish! Spannend weer hoor! Hopelijk wordt de punctie snel gepland.

Hier vanochtend controle vh baarmoederslijmvlies gehad was 8 cm. Ivm de feestdagen is de ontdooiing donderdag en wordt ik 'smiddags gebeld of er een goeie cryo bij zit er dan vrijdag terugplaatsing.

Succes! Na de feestdagen maar weer opmaken voor tp. Succes ik duim!

Geplaatst

Bloed geprikt en ze bellen vanmiddag. Punctie is wel al snel want de grootste was nu al 19mm.

Mooie score! Succes! Ik duim!

Geplaatst

Mooie score idd!! Dus 28 dec ontdooiing en 29 tp?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden