Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hope 2 Ik had na de punctie bijna een week lang last van pijn en een opgeblazen buik. Soort van menstruatieklachten. Bij het ziekenhuis zeiden ze dat het bij iedereen verschillend is maar zeker niet gek dat je pijn hebt. Je eierstokken zijn van binnen een beetje 'mishandeld'. 

Ik vind het ook wel heel erg lastig, de onzekerheid en het wachten. Nu net mijn 3de tp gehad van een bevroren embryo. 

Wanneer mag jij testen? 

Geplaatst
5 uur geleden, Ele zei:

@Hope 2 Ik had na de punctie bijna een week lang last van pijn en een opgeblazen buik. Soort van menstruatieklachten. Bij het ziekenhuis zeiden ze dat het bij iedereen verschillend is maar zeker niet gek dat je pijn hebt. Je eierstokken zijn van binnen een beetje 'mishandeld'. 

Ik vind het ook wel heel erg lastig, de onzekerheid en het wachten. Nu net mijn 3de tp gehad van een bevroren embryo. 

Wanneer mag jij testen? 

Ik mag 17 aug testen ik heb vandaag een tp gehad en nogsteeds menstruatie klachten een tp van een verse embryo ik slik inmiddels 5 dagen duphaston

Geplaatst
9 uur geleden, Hope 2 zei:

Ik mag 17 aug testen ik heb vandaag een tp gehad en nogsteeds menstruatie klachten een tp van een verse embryo ik slik inmiddels 5 dagen duphaston

Ik hoop dat de menstruatie klachten maar snel wegtrekken. Ik mag 15 augustus testen, dus wij zitten redelijk gelijk in onze wachtweken. 

Heel veel succes met wachten. Hopelijk lukt het je om niet al te veel zorgen te maken. Ik heb heel veel gelezen over verschillende klachten en ervaringen van anderen. En wat ik daar uit heb gehaald is dat het alle kanten op kan. Want het lijkt alsof je precies dezelfde klachten kunt hebben, is het gelukt of niet. Dus ik probeer het beste te geloven tot dat het tegendeel bewezen is. 🙂 

Geplaatst

Dat wachten is ook zo vervelend....vandaag had ik ineens meer bloedverlies dan andere dagen, gelijk zit de schrik er erg in. Hopelijk blijft het nu even weg.... Het maakt je zo onzeker en bang.... 

Geplaatst
1 uur terug, Kaatje86 zei:

Dat wachten is ook zo vervelend....vandaag had ik ineens meer bloedverlies dan andere dagen, gelijk zit de schrik er erg in. Hopelijk blijft het nu even weg.... Het maakt je zo onzeker en bang.... 

Wil je de echo niet vervroegen om na te gaan of het wel goed zit? Ik vind de reactie van de Ha mbt hcg ook vreemd, zeker omdat je bloed verlies hebt. Ze kunnen door 2 metingen zien om het verdubbeld en dan weet je of het goed ontwikkeld...wat een onzekerheid. 

Wat een geduld moeten we allen opbrengen he😩🤞🏼

Geplaatst
22 uur geleden, Ele zei:

Ik hoop dat de menstruatie klachten maar snel wegtrekken. Ik mag 15 augustus testen, dus wij zitten redelijk gelijk in onze wachtweken. 

Heel veel succes met wachten. Hopelijk lukt het je om niet al te veel zorgen te maken. Ik heb heel veel gelezen over verschillende klachten en ervaringen van anderen. En wat ik daar uit heb gehaald is dat het alle kanten op kan. Want het lijkt alsof je precies dezelfde klachten kunt hebben, is het gelukt of niet. Dus ik probeer het beste te geloven tot dat het tegendeel bewezen is. 🙂 

Ik denk dat het niet handig is om teveel erop te focussen dus ik laat het op mij afkomen ik moet van de gyn de duphaston slikken tot de dag dat ik mag testen dus tot de 17e dat geeft mij een super gevoel van hoop ik ben dit keer niet enthousiast maar wel positief en relax alleen dat gevoel dat ik moet menstrueren vind ik zo irritant omdat ik dat een maand geleden ook al had wat mij happy maakt is dat ik dit keer mooie embryo's heb die de vreezer in mogen dus geen punctie indien het niet lukt💃💃💃💃 laten wij positief blijven en heel relax ik laat het op me afkomen. Ik hoop echt dat ik blijf denken zoals ik nu denk want ik zit net in dag 3 kan nog veranderen je weet maar nooit hahahaahahahaahaa ik hou je/jullie op de hoogte

Geplaatst

@Hope 2 ik hoop het ook voor je dat het het je lukt om relext te blijven en dat de dagen lekker snel voorbij gaan. Inderdaad proberen om positief te blijven. 

@Caro- lin vandaag nog steeds meer bloed verlies, net zoals het gistermiddag eigenlijk is begonnen...verder geen buikpijn of stolsels ofzo. Toch maar gemaild met ziekenhuis en nu kan ik morgenmiddag om 14:00 langs komen, Ipv pas over 1 week. Pffff ben nu al zenuwachtig. 

Geplaatst (aangepast)
7 uur geleden, Kaatje86 zei:

@Hope 2 ik hoop het ook voor je dat het het je lukt om relext te blijven en dat de dagen lekker snel voorbij gaan. Inderdaad proberen om positief te blijven. 

@Caro- lin vandaag nog steeds meer bloed verlies, net zoals het gistermiddag eigenlijk is begonnen...verder geen buikpijn of stolsels ofzo. Toch maar gemaild met ziekenhuis en nu kan ik morgenmiddag om 14:00 langs komen, Ipv pas over 1 week. Pffff ben nu al zenuwachtig. 

Oh wat fijn zeg, dat de echo is vervroegd. Beter dat je nu weet of alles goed gaat dan in die onzekerheid blijven hangen. Echt spannend hoor en duim dat alles goed is en dat we beiden door mogen zwangeren t/ m maart 2020❤️🍀

ik heb woensdag de echo🤞🏼

aangepast door Caro- lin
Geplaatst
Op 3-8-2019 om 20:02, Ele zei:

Wanneer mag jij testen? 

Ik mag 17 aug testen maar ik denk dat ik een probleem heb whahahahaahah ik lach wel erom omdat ik niet wil stressen mag je wel gemeenschap hebben na tp ik heb een sliert bloed gezien nadat ik het gedaan heb . Bij het plassen zag ik datdaarna niks anders en ja ik heb ook goed nieuws de klachten zijn verdwenen. Weet iemand als sex verboden is en zo ja dan alweer pech voor mij 

Geplaatst
11 uur geleden, Kaatje86 zei:

Grote kans dat je zwanger bent ik las eens ook iets hierover degene had elke dag bloed verlies bij dag 5 kan het al ingenesteld zijn ik hoop echt voor je dat mijn woorden een zegen zijn ik gun een ieder incl mezelf dit van harte .

Geplaatst
5 uur geleden, Caro- lin zei:

Oh wat fijn zeg, dat de echo is vervroegd. Beter dat je nu weet of alles goed gaat dan in die onzekerheid blijven hangen. Echt spannend hoor en duim dat alles goed is en dat we beiden door mogen zwangeren t/ m maart 2020❤️🍀

ik heb woensdag de echo🤞🏼

Pfff ja zo spannend! Kan er echt niet van slapen. We gaan van het beste uit. Ging gisteren ook wel weer ik hoe vaak naar de wc, alleen al om te kijken of het nog bloedde....ben nu zeker wel blij dat ik vanmiddag terecht kan en hopen op goed bericht! Jij ook alvast heel veel succes morgen! 

Geplaatst

@Hope 2 ik hoop het zo! Al m'n zwangerschapstesten waren ieder geval positief, zaterdag had ik de laatste gedaan...ik lees mega veel verhalen en het hoeft verder niks te betekenen het bloed verlies, maar toch maakt het je heel erg bang en onzeker omdat je ook weet dat het 2 kanten op kan. 

Geplaatst
6 uur geleden, Kaatje86 zei:

@Hope 2 ik hoop het zo! Al m'n zwangerschapstesten waren ieder geval positief, zaterdag had ik de laatste gedaan...ik lees mega veel verhalen en het hoeft verder niks te betekenen het bloed verlies, maar toch maakt het je heel erg bang en onzeker omdat je ook weet dat het 2 kanten op kan. 

Mag je wel gemeenschap na tp ik heb het wel gedaan en had lichttttttte bloed verlies kan het beschrijven als een haardraad slijm .de mens is zo niet te vrede al die klachten die ik had zijn verdwenen en inene lijkt het alsof ik ze mis stiekem bekeken lijkt het toch wel een gevoel te geven dat er iets gaande is of werkt in je lichaam als je hier en daar klachten hebt en ja dan raak je in paniek voel je niks ook weer het zelfde dit is mijn 2e terug plaatsing ik had ook bloed verlies zoals jou en ging bijna om de 2 min naar de wc om te kijken dus ik snap je hoor maar alvast gefeliciteerd 💃💃💃💃💃

Geplaatst

Pfff vandaag dus naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Nu ongeveer dus 6 weken. Ze kon zien dat het vruchtje op de goede plek zat. Er was alleen nog geen hartaktie te zien..... Hopelijk gaat dat dus nog komen. Over het bloedverlies heeft ze geen antwoord kunnen geven. Dus we blijven nog in grote onzekerheid zitten..... 

Geplaatst

Tjee wat vervelend dat=je nog geen uitsluitsel hebt. Wanneer heb je de volgende echo? Dus lengte was nu 6 weken en dat klopt met de berekening? De arts gaf in ieder geval niet aan dat het mis is dus dat is al goed nieuws👍🏼☺️

ik had vandaag bij het afvegen roze slijm met iets zwarters erin. Ik dacht dat het het vruchtje was. Geen idee. Verder geen bloed, maar dat zegt niks. Gelukkig morgen duidelijkheid. Dan ven ik 6 weken en 6 dagen, dan moet er al hartactiviteit zijn. Dus spannend voor ons beiden🍀🤞🏼🍀🤞🏼

Geplaatst

@Caro- lin die 6 weken klopt wel ongeveer ja, misschien een dag meer of minder zou kunnen. Maar ja alleen dat kon ze vertellen. M'n oude afspraak maandag de 12e blijft staan. Dan heb ik volgende echo. Ondertussen blijven we gewoon bloeden.... Ik heb het idee dat echt gewoon menstruatie is hoor... Is niet gehele dag klein beetje ofzo..... Ze zeggen natuurlijk beter geen Tampons te gebruiken, ik vind dat maandverband zo goor! Hoop zo dat het nu eens gaat stoppen...... Hopelijk voor jou vandaag wel een positieve bevestiging! Zwangerschapstesten en echo's daar kom je soms dus ook nog niks verder mee.....zo lang in onzekerheid nog echt slopend

Geplaatst

Nou hier slecht nieuws. Geen hartacticiteit en dat zou wel moeten bij 6 À 7 weken. Vruchtje was gestopt bij 5 weken😭😢

mijn 7 zwangerschap is dus mijn 5e miskraam. Helaas het is weer voorbij. Daar gaat mijn namenlijstje, mijn droom voor een brusje, mijn plannen voor een babykamer, mijn ideeen om het na te kondigen....mijn idee om nu taart te halen om het te vieren hebben we wel uit gevoerd. We vieren nu dat we een dochter hebben, dat is echt een wonder💕

Geplaatst

@Caro- lin ooow jeetje wat super verdrietig en rot! Heel veel sterkte om dit weer te moeten verwerken en een plekje te geven. Inderdaad moeten we ons heel blij en gelukkig voelen met een dochter! Dat ben ik ook zeker! 

Bij mij is het bloeden nog steeds hetzelfde... Blijf de gehele dag bloeden, ik heb er steeds minder vertrouwen in.. Ook al hoop ik natuurlijk op een wonder. 

Geplaatst

Het voelt als zo’ n falen van mijn lichaam. 5 miskramen en 1 bbz....dat verzin je toch niet😩 hoe heb ik überhaupt een kind op de wereld gezet?

ik vind het vooral heel erg voor mijn dochter, dat ze nooit een brusje zal hebben, dat is echt zo oneerlijk. Ik had het haar zo gegund. Ze is zo ontzettend lief met baby’s en dreumessen. Dit had niet moeten gebeuren. Kon ik de tijd nog maar even terugdraaien😢

vVoor jou blijf ik duimen en hopen @Kaatje86 soms gebeuren er wonderen💕🍀

Geplaatst

@Caro- lin ik kan me heel goed indenken dat je dat zo voelt. Soms is het ook zo oneerlijk verdeeld in de wereld. Zouden en willen jullie nog een poging gaan doen over een poosje misschien of is dat niet meer mogelijk? Gun het je natuurlijk van harte! Hoe gaat het nu met je? Hier bloed ik nog steeds, verder geen pijn ofzo. Ken jij misschien nog mensen of ergens een groep waar anderen dat ook hebben?

Geplaatst

Ik ben bijna 44 jaar. Icsi pogingen worden vergoed t/m 42 jaar dus voor ons is de kans verkeken. Dat is juist nu ook het ergste element. Het is nu zo definitief dat wij geen brusje meer krijgen. Daarvoor was er altijd nog een kans. Dit scenario had anders moeten aflopen. Kon ik de tijd maar terugdraaien en de kans terughalen zodat de geschiedenis anders kon worden geschreven😞

Nu is het over en uit....😭

nee ik ken geen verhalen of groepen. Heb het zelf nooit gehad, via Google zou je toch verhalen moeten vinden. Sterkte🍀

Geplaatst

Op 10-8-2019 om 09:40, Caro- lin zei:

Ik ben bijna 44 jaar. Icsi pogingen worden vergoed t/m 42 jaar dus voor ons is de kans verkeken. Dat is juist nu ook het ergste element. Het is nu zo definitief dat wij geen brusje meer krijgen. Daarvoor was er altijd nog een kans. Dit scenario had anders moeten aflopen. Kon ik de tijd maar terugdraaien en de kans terughalen zodat de geschiedenis anders kon worden geschreven😞

Nu is het over en uit....😭

nee ik ken geen verhalen of groepen. Heb het zelf nooit gehad, via Google zou je toch verhalen moeten vinden. Sterkte🍀

@Caro- lin...even een dikke knuffel vanuit mijn vakantieadres 💋💋💋

Geplaatst
12 uur geleden, Vrouwke77 zei:

@Caro- lin...even een dikke knuffel vanuit mijn vakantieadres 💋💋💋

Jemig wat ik onwijs heftig voor jullie Caro- lin. Krijg er gewoon een naar gevoel van. 

Vandaag hebben wij in het ziekenhuis helaas ook geen goed bericht gehad...rond de 5 weken is het gestopt en nu is het afwachten op de miskraam. Wat komt dat toch aan als een klap. Ben ook maar naar huis gegaan van m'n werk. Ben ook een beetje bang voor wat er precies gaat gebeuren. 

Geplaatst

Wat K.. voor jullie😢 je hebt toch hoop.

we zitten dus in hetzelfde schuitje...

ik moest stoppen met medicatie en dan word ik altijd na 3 dagen ongesteld. Dat begon in het weekend maar was heel weinig en stopte weer. Ik bleef misselijk en extreem moe. Viel elke dag in slaap op de bank. Vandaag helemaal geen zin om naar het werk te gaan maar wel gegaan vanwege afspraken. Tja het leven gaat door. Op het werk echt veel bloed met klonten, echt heftig. Ben naar huis gegaan. Ik vertrouwde het niet. Lekte steeds bijna door....😫

geen kramp maar wel veel bloedverlies dus...

maar bij elke vrouw is het anders. Ik heb het ook in verleden gehad met veel kramp en was ineens alles op het toilet kwijt.

veel sterkte en hopelijk voor jullie alsnog een kleintje erbij in de toekomst😘

Geplaatst

@Caro- lin 

Kan me voorstellen dat je naar huis bent gegaan, dat is ook niet niks allemaal. Dat doorlekken herken ik😨 afgelopen dagen zoveel bloed al verloren elke keer. Ja je leest inderdaad zoveel verschillende verhalen, laat het maar over me heen komen. 

Dankje wel en dat hopen wij ook. We blijven duimen, en hoop houdenm. Voor jullie natuurlijk heel veel sterkte om alles een plekje te kunnen geven. 😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden