Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames,

Wij zijn weer terug van vakantie. Het was heerlijk, lekker weer gehad en niet veel gedaan (behalve zwemmen zwemmen en nog eens eh, .... zwemmen!). 't Is weer veel te snel voorbij gegaan! Ik lees dat hier ook een en ander is gebeurd, met name veel slapeloze nachten door kinders die niet (willen/kunnen) doorslapen... Vervelend! Onze Kim heeft ook een tijd gehad dat ze niet door wilde slapen. Om de twee uur was ze wakker en brullen! We weten nog steeds niet wat het geweest is, maar gelukkig is het bij haar voorbij (afkloppen!). En dan scheelt ht ook weer dat ze wat ouder worden zodat ze je kunnen vertellen wat er aan de hand is. Nu met dat warme weer worden ze regelmatig wakker omdat ze dorst hebben. Als ze dan een bekertje water hebben gedronken slapen ze weer vrolijk verder (godzijdank!). Verder gaat alles hier zijn gangetje. Volgende week gaan de dames voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Zal wel een huil/krijsverhaal worden want ze zijn het echt niet gewend dat papa en mama weggaan en zij ergens achterblijven waar het vreemd is. Dat is dan weer een nadeel als ze niet naar een kinderdagverblijf gaan. Maar goed, de oudste is er ook aan gewend geraakt, dus het komt vast goed! De oudste gaat volgende week alweer naar groep 2, ZUCHT, wat worden ze toch groot!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joos, balen zeg, dat jullie het zo druk hebben. Hopelijk gaat Anne-Meya gauw weer doorslapen!!

Ik heb geen tips voor je... bij Len ook al wel een paar keer gehad, maar dan vooral met slapen gaan, en dat is dan een fase... ooit gaat het over, denk ik nu dan maar.... *zucht* ...

Balen van je operatie!! Dat zal niet makkelijk zijn, om nog wat kilootjes kwijt te worden.. sterkte!

Lis... ow wat vervelend zeg!!!! Die Mats, is geen slaper zo te lezen.. Wat leuk dat Ebbe zoveel vrouwelijke fans heeft!! ook voor jou Sterkte met de slapeloze nachten!

Yvonne.. wie weet gaat het wle heel goed op de psz!! Veel succes in ieder geval!!

Sab.. hoe is het met je??

Hier in wat rustiger vaarwater aan het komen, tenminste.. wel heel druk op zoek naar een huisje.

Geplaatst

Vonnie!

Ben benieuwd hoe het gaat op de psz, zijn ze al geweest? of was t pas volgende week.

Fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hadden.

josé, kwart over 4, da's midden in de nacht! Sjemig, en dan nog een slecht slapende A-M, die klant kan je maar beter kwijt zijn ja!

Amanda, lekker dat t weer wat rustiger is. Voel je je ook een beetje ok? Ik hoop t wel.

Ik kijk trouwens vaak met ebbe op t log van Len! Is een hobby van ebbe... ik kom er dan niet toe om veel te lezen hoor, ebbe wil alle foto's bekijken. vooral die waarop die mooie trekker ('bob-de-bouwer-auto') of soort van 'scoop' staat. En brum, en de trui met bob de bouwer erop. Of de foto's met de waterpokken. ('ebbe geen waterpokken, vanmiddag wel?') Leuk he?

Gisteravond weer ingebakerd! Mats was erg moe van de creche en kwam niet tot rust. En geslapen tot de late fles en daarna weer tot 5 uur. Knap he!? (ik heb maar liefst bijna 7 uur achter elkaar gehaald! alleen toen lukte het na 5 uur niet meer...maar ik klaag niet)

en nu ligt hij alweer vanaf half 8 plat. heeft nog wel even gehuild, maar werd gelukkig niet echt wakker. hopelijk ook weer een goeie nacht en ik hoef er niet om half 7 uit morgen dus dat scheelt ook zo weer een uurtje.

Kolven gaat goed op t werk, maar jee, wat zijn de dagen kort! ik werk al niet zo lang ivm lange reistijd, maar nu is het erg kort. moet ik wel aan wennen, vandaag was een beetje te veel gestress.

Groetjes allemaal!

lis

Geplaatst

ohhhhhhhh, en wat goed van anne-meya!!!!!! da's goed nieuws!

we zijn hier ook aan t proberen, maar alleen nog maar plasjes gelukt...

heb je nog een tip?

lis

Geplaatst

He Lis,

Goed te horen dat het beter gaat met de slaapperikelen van Mats! Je klinkt een stuk vrolijker, als ik het zo mag uitdrukken.

Roos en Kim zijn nog niet naar de PSZ geweest. A.s. dinsdag mogen we een uurtje met ze meekijken en dan donderdag voor het echie.....Ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Nou dat potjesgedoe is hier nog helemaal niks hoor. Ze gaan er wel met grote regelmaat op zitten maar doen helemaal niks. Het enige wat ze doen is tussen de benen kijken en dan zeggen: Gaatje! Ja duhuh, daar moet nou je plas uitkomen!

En ze weten het dus wel. Als ze een poepbroek hebben en ik aan ze vraag, waar mag je poepen dan zeggen ze zelf al: op het potje en niet in de luier.... maar doen, ho maar!

Geplaatst

haha Vonnie, zo is het hier ook, hij weet heel goed hoe het zou moeten, maar als ik de luier uitlaat is het een drama.....

Lis, zó leuk dat Ebbe de weblog "leest" haha.

Echt keileuk.

Ik heb hem helaas, moeten beveiligen met een wachtwoord. gezien onze privesituatie kreeg ik nogal nare reacties...

Ik voel me best goed. Ben natuurlijk nog steeds gedeeltelijk ziek, en nog niet volledig aan het werk. Dat valt niet altijd mee. Ben druk bezig met een reavalidatieprogramma-tje. wat nu begint te vorderen.

Qua scheiding, voel ik me heel goed. Ik heb heel bewust de stap gezet (na heel lang piekeren hoor) en sta er volledig achter. Ben nu druk met een huis zoeken, heb er 1 gevonden en aan het onderhandelen!! Kan niet wachten tot ik weer een eigen stek heb!

hoop er in nov/dec in te zitten.

Geplaatst

Olaaaaaaaaaaa!

Daar ben ik weer eens!

Druk druk druk natuurlijk, goed excuus toch? haha

Alles goed hier, gelukkig stipt op tijd ongesteld geworden de laatste keer, dus heb er vertrouwen in dat alles weer goed gaat komen qua hormonen.

Met Carolijn ook alles goed, qua potje zelfde als bij jullie, sticker plakken, jaaaaaaaaaa, plassen neeeeeeeeeeeeee haha.

Nou, ik ga snel weer bijlezen. En wachten tot ik weer tante word, erg spannend weer want ze is WEER overtijd...hopelijk dit keer geen 2 weken...was vergeten wat een dikke toeter je kan hebben hihi. pffff. Wel leuk en spannend.

tot snel lieve meiden.

xx

Geplaatst

Hoi dames,

Onze meiden hebben vanochtend een uurtje gespeeld op de PSZ en wij mochten erbij blijven. Het ging eigenlijk best goed. Roos zocht zelf al haar speeltjes uit (met name puzzels) en was voor haar doen best vrij. Kim had er iets meer moeite mee en zocht regelmatig mijn bescherming op. Maar al met al geen huilbuien of iets dergelijks, nu maar hopen dat dat donderdag ook zo gaat. Dan brengt hubbie ze weg en gaat hij naar huis....

Geplaatst

Lekker dat het zo goed gegaan is Vonnie op de psz!

Toch weer een hele stap.

Sab; ben je alt tante inmiddels??????Spannend weer.....

Joos; goed zeg op het potje poepen. Hier wordt wel al druk geplast maar poepen ho maar hahaha. Dat doen ze echt niet. Dus we hebben hier al poep gehad op de tegels in de achtertuin (toen het nog mooi weer was :-) en in menig onderbroek hahaha. Het zal toch ooit wel een keer vast goedkomen, toch?

Amanda; weet je al wat meer van je huisje? Hoe gaan de onderhandelingen?

Lis; hoe gaat het met jou en je mannen?

En hoe is het met de rest?

Hier even lekker tijd voor mezelf. Manlief is boodschappen doen met de meiden en dan heb ik even tijd weer eens om hier te zijn , was al weer even terug.

Psz is hier nog steeds een groot succes. Ze vragen er zelfs om op dagen dat ze niet heen hoeven. Helemaal super dus.

Morgen lekker de stad in om te kijken voor een nieuw horloge en een winterjas.

Nou dat was hem. Tot gauw.

Geplaatst

Hoi dames, wat we al vreesden, de psz vanochtend was niet zo'n groot succes als afgelopen dinsdag..... Hubbie werd halverwege de ochtend gebeld, huilen, huilen, huilen. Hij is ze toen gaan halen maar toen hij aankwam waren alle kindjes lekker buiten aan het spelen. Hij heeft toen gewacht tot het tijd was voor alle kindjes om naar huis te gaan en toen heeft hij ze meegenomen. Dus al met al hebben ze wel de hele tijd volgemaakt, maar ben reuzebenieuwd of hij ze a.s. dinsdag de school inkrijgt.....

Geplaatst

ooo Vonnie.. was er al bang voor.. zo ging het Len ook, toen wij erbij waren ging het prima, maar daarna..

Wij hebben het langzaam opgebouwd, ik bleef iets langer, ging dan weg, en kwam eerst na een half uur terrug, later na een uur enz..

Veel succes!!

Ik vond het zo moeilijk.. zat echt thuis te wachten op telefoon.. en toen ze niet belde, ging ik bellen.. hahaha..

Geplaatst

Die meiden van ons blijven me verbazen! Vandaag is het echt goed gegaan op de psz. Ze hebben bijna niet gehuild. Het begin van de ochtend hadden ze het wel moeilijk en waren ze erg stil en wilden ze niks ondernemen. Na het buitenspelen (wat wel goed was gegaan) in de kring ging wel heel leuk dus al met al een geslaagde dag op de psz. Op naar donderdag!

Geplaatst

wat fijn!! is helemaal niks, als je niet weet of ze het naar hun zin hebben..

succes donderdag!

Geplaatst

haai!

Ben weer terug van vakantie!!!!!!!

En voor de vakantie een flinke griep gehad dus eindelijk weer wat rust hier, nou ja vanavond naar Coldplay dus nog effe genieten van ons 2.

Kids en wij hebben het heerlijk op de camping en in Barcelona gehad waar ik een vriendin heb wonen dus gezelligheid alom.

Haha de potjes komen voorbij, met Lieve gaat/ging het erg goed op vakantie. poep en plas op de wc maar nu thuis vergeten wij het wel weer dus een luiertje om.

Faas vind het maar niks, lees plast graag buiten tegen een boompje maar ho maar op het potje/wc. Komt vanzelf denk ik maar. die van mijn zus was al zindelijk met 2 jaar...maar die praat slecht e die 2 van mij praten echt vloeiend..kan allemaal niet tegelijk zeg maar.

Ik ga snel weer bijlezen maar moet nu nog vanalles ;-)

Liefs Cynthia

Geplaatst

He Cyn; hoe was Coldplay?? Lijkt me geweldig!!!

Lekker dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad! En leuk dat je je vriendin weer ff kon spreken.

Sab; hoe ging het maandag in het ziekenhuis met je intake?

Hoe is het verder met iedereen?

Hier is het met de zindelijkheid ook net zoals bij jou Cyn. Wel plassen en ook soms poepen (alleen 1 dochter, de andere weigert het gewoon hahaha), Maar het zet niet door zeg maar. Best lastig vind ik het hoor, want we zitten nu al lang in deze fase zeg maar, maar we komen niet echt verder. Iemand nog tips? Alhoewel het natuurlijk ook helemaal goed komt hoor.

Nou ik ga weer ff lekker tv kijken, heerlijk zo;n lekkere zaterdagavond.

Geplaatst

Wat is het stil hier!!!

Hier is het ook niks met zindelijk worden.. laatst dacht ik, eindelijk, hij heeft het door.. niet dus. 2 dagen heeft hij netjes op het potje geplast en daarna niet meer... wil ook echt zijn luier niet af! Als ik dat doe, gilt ie alles bij elkaar...

Roos.. ben benieuwd hoe het met je is!

Eigenlijk benieuwd naar iedereen.. Joos, Bianca, Lis, Sab.. Hilde.. iedereen!

Ik heb het druk!

Scheiding is nu officieel, en als het een beetje meezit, krijg ik begin oktober de sleutel van mijn nieuwe huis..!

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou het is hier zeker stil........

We zijn allemaal lekker druk denk.

Amanda krijg je morgen de sleutel van je huis?

Moet er veel aan gebeuren?

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

Hey hoi!!

Tja, hier is in principe alles wel prima. Moet er heel erg aan wennen om weer te werken (28 uur), mijn meisje bij mijn man achter te laten en alles weer met elkaar te combineren (Thirse/huishouden/werk/familie/vrienden, etc). Merk dat het me allemaal veel energie kost. Maar goed... het is nu eenmaal zo en ik moet daar een goede weg in zien te vinden.

Lekker, Amanda, dat je binnenkort in je eigen huis aan de gang kan. Moeilijk lijkt me de hele situatie ook... Je hebt samen veel meegemaakt... en dan moet je weer opnieuw beginnen.

Met Thirse gaat het op zich ook prima. Was de afgelopen keer bij het cb niet zo heel erg gegroeid. Maar ze is op het moment ook niet helemaal in orde. Volgens de huisarts heeft ze een virusje onder de leden. Maar ze heeft gelukkig geen koorts. Ze is wat jengeliger, heeft veel vaker ontlasting, hoest als een ouwe vent, heeft heerlijke snotpegels (gelukkig wel helder). Tja... hoort er bij he?

Ze begint het kruipen te leren. Tijgert nu nog meer als dat ze echt kruipt hoor. We zijn van de week maar eens naar Ikea gegaan om een vloerkleed te halen. Daar kan ze iets makkelijker op vooruit komen als op de plavuizen.

Nou, dat was ie wel vanaf hier!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hilde, ja da's vast weer wennen kan ik me voorstellen. Maar als je eenmaal de draai weer gevonden hebt komt de energie hopelijk wel weer terug. Dat soort veranderingen vreet energie volgens mij.

Sab, hoe gaat het bij jou? Had je een intake? al geweest? hoe is het gegaan?

Beau, hoe gaat t met jou? Ik moest lachen om 'allemaal druk denk': is voor mij gezellige westfrieze taal die ik hier nooit hoor... en ik ben al eeuwen niet meer in mn hometown (nou ja dorp) (ge)weest.

Amanda, ja t is 1 oktober. Krijg je een dezer dagen de sleutel? Lekker zeg, kan je echt je plekkie gaan maken. Succes hoor!

Hier is het allemaal wat minder, nou ja, allemaal, met mij dan. Ik ben een paar weken geleden al verkouden geweest en nu weer een klein griepje. Gisteren heftige koortsaanval (met 2 kinderen thuis, gelukkig is hub eerder thuisgekomen) en nu nog keelpijn hoofdpijn zwabberbenen. Bleeeeeeeeeh. Maar gelukkig is de koorts al weg en is dat toch een teken dat het geen heftige griep van een week is. Een dagje thuis dus. straks weer lekker naar bed en bijslapen, want daar is het natuurlijk allemaal mee begonnen. Mijn weerstand is nergens meer met de slechte nachten die weer hier een tijdje hebben gehad. Nu gaat het wel weer, maar het is nog steeds heel vaak speentje erin doen en dan nog even drinken.

Mats is verder een ontzettend lieve en leuke baby. ik ga snel weer wat foto's plaatsen, ben zo trots!

Groetjes,

Lis

Geplaatst

Ja ja, de kinders worden groter en weten ons goed "bezig" te houden.

Lis: Vervelend zo'n koortsaanval. Gelukkig voel je je nu iets beter. Tjsa, het heerst enorm, verkoudheid, hoesten enzo. Onze Kim hoest al ruim vier weken, verder geen koorts, eet goed, slaapt prima (voor haar doen dan) dus we laten het maar ff zo.

Hilde: Bij jou ook een verkouden ukkie in huis, zielig he? Je kunt er weinig aan doen, zolang ze maar lekker blijft eten drinken en slapen.

Amanda: Zo vandaag een nieuwe start in een ander huis. Je zult wel druk zijn met inpakken opknappen enzo. Veel succes ermee!

Nou hier gaat alles zijn gangetje (bijna saai zo :blob3:, nee hoor!). De meiden doen het prima op de PSZ inmiddels. Ze laten soms een enkele traan als papa weggaat maar verder doen ze al leuk mee. Papa kreeg al het compliment dat ze zo wijs zijn voor hun leeftijd! Maar ja, ze kunnen dan ook al goed kletsen. Liedjes zingen vinden ze volgens mij het leukst op school. En de eerste verftekeningen zijn ook al mee naar huis gekomen. Het wordt hier een ware kunstgalerie!

En de oudste, tjsa, die wordt ineens zo groot. Hij is aan het wisselen! Hij loopt nu trots rond met een fietsenrek en iedereen mag het zien.

Geplaatst

Eindelijk weer wat beweging hier..!

Hilde, 28 uur is ook best nog veel!! Hopelijk heb je snel je ritme een beetje gevonden.

Lis, fijn dat je nachten weer wat beter gaan! Beterschap!!

Haha Vonnie, een fietsenrek en ook nog trots, leuk hé?!

Fijn dat de meiden het ook goed doen op de psz.

Ik heb afgelopen vrijdag de sleutel gekregen, en we zijn hard aan het werken! Ik wil de 17de verhuizen, kan ik Len's (derde.. zucht..) verjaardag lekker in ons nieuwe huis vieren!!

Het valt een beetje tegen, maar ja, even doorbijten en dan genieten..!

Geplaatst

He Amanda,

Ja da's aanpoten. Zeker als je al de 17e wilt verhuizen. Maar vele handen maken licht werk dus ik hoop dat je veel hulp krijgt. Succes met alles en wij wensen jou en Len enorm veel geluk in het nieuwe huis!

• 2 weken later...
Geplaatst

Dankje Vonnie.

Het is gelukt! We hadden zelfs vandaag een rustdagje, morgen verhuizen!

Wat is het rustig hier zeg.... alles goed met iedereen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden