Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Lis, goed zeg, dat Mats zo goed groeit. En dat allemaal uit jouw borstvoeding! Ik was er altijd supertrots op dat mijn kinderen "op mij groeiden".

Joos, wat heftig zeg, die operatie van Anne-Meya. Ik kan me helemaal invoelen hoe je erbij gestaan hebt, machteloos, maar noodzakelijk kwaad. Hopelijk knapt ze snel op en verdwijnen de klachten. Wat een prachtige bos met krullen zeg! Iris heeft ook krulletjes, maar dat is nog kort. Ze is in haar leven pas 1x bij de kapper geweest...haha

Roos, fijn dat je er weer even bent! Heel veel sterkte hoor, 2 huishoudens en een mooie man om te verzorgen. Hoe gaat het verder met jou en je moeder?

Amanda, ik ga hem ook kopen!!!

Even over die vit D; als je 300ml peutermelk per dag geeft, krijgt Anne Meya i.p. voldoende vitamine D binnen. Tesamen met boter op brood, jus en regelmatig vis eten is dat prima hoor. Ik geef de kinderen 2 tabletjes per dag ipv vloeistof. Vond ik makkelijker.

Hier gaat het verder prima, maar ook chronisch druk.

Mijn zaak gaat als een trein, dus helemaal blij.

Met de tweeling gaat het ook prima. Zijn vrolijk, baldadig, ondeugend maar vooral geweldig!

Groetjes weer!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi heb even geen pc ter beschikking dus nu via ee foon. lis wat een supermooie foto van je mannen. de rest lees en reageer ik later. kus sab xx

Geplaatst

He meiden,

Lau, lekker dat t goed loopt, maar wel heftig met je twee kids lijkt me... Ik heb sinds de geboorte van Mats weer een hernieuwde bewondering voor tweelingmama's!

Hier echt de eerste weken, best moe dus. Mats doet het wel heel goed, dus ik ben ook erg blij en heb gelukkig nog best veel energie.

Ik heb het boek de tevreden baby gekregen (of had ik dit al verteld) en heb Mats nu dus in een schema gezet. Leek me een moeilijk karwei en ik ging het in beginsel maar gewoon proberen, maar ik moet zeggen dat het me best bevalt. Het gaat ervan uit dat de dag om 7 uur begint, hoe laat je ook een eerdere voeding hebt gegeven (daar zijn dan wel trucjes voor, bv maar 1 borst geven om 6 uur). Dan is het savonds om 7 uur weer bedtijd en tussendoor natuurlijk ook nog wat slaapjes. Het lijkt een beetje op een dreumesschema, maar dan met wat meer slaap. Dus volgens mij vooral handig als er al een dreumes in huis is (anders is het ook wel zonde om om 7 uur op te staan hoor, maar wij zijn dan toch op ivm ebbe)

Ik vind het eigenlijk wel fijn zo ongeveer te weten waar ik aan toe ben en volgens mij is Mats ook al een beetje gewend, grappig is dat. Verder staan er nog meer dingen in, zoals 20 min zelf laten inslapen (huilen dus bij veel baby's...) maar dat hoeft van mij niet zo ;). Sommige dagen gaat het even helemaaaaaaal niet, maar dat heb je normaal ook... Ik heb vanmiddag zelfs 1,5 uur geslapen, tegelijkertijd met Ebbe en Mats, ongelooflijk toch?

S nachts gaat het moeilijker. De avondvoeding doe ik tussen 10-11 en dan slaapt mats tot 3 of 4 uur (best goed toch?) Maar daarna is het vaak mopperen of kreunen, lijken wel krampjes. En dan kan ik dus niet zo makkelijk slapen en is mats vaak weer om 6 uur wakker. maar goed, dat hoort er allemaal bij en ik mag echt niet klagen!

S avonds is het wel lastig 2 kids eten te geven als je alleen bent en het ophalen van Ebbe is ook moeilijk te plannen omdat rond die tijd het ook voedingstijd voor Mats is... maar goed, dat loopt ook wel los. Ik doe natuurlijk wel een beetje schuiven met het schema, anders word je gek! En als Mats tussendoor honger heeft (en dus niet zo goed heeft gedronken) krijgt hij soms een toetje tussendoor, foei;)

Gisteren heb ik Mats gewogen en hij is voor de tweede maal 4 ons aangekomen in een week. Aangezien bij Ebbe de bv niet goed ging is dat voor mij echt heel goed om te horen. Hij is ondertussen al 4,5 kg, dus een kg gegroeid en gisteren alweer een maand oud.

Allemaal de groetjes!

Lis

Geplaatst

oh en josé, gaat het al wat beter met Anne-meya?

Krijgen jullie weer wat slaap!

Ik hoop beiden!

Lis

Geplaatst

Haai!!

We zijn weer terug van vakantie. was heerlijk zo met zijn 4tjes weg. Lieve wilde alleen maar in het zwembad en Faas alleen maar niet hahahaah

Joos, ik zag net de fot's ach wat enorm zielig!! Gaat t weer beter?? Wat is ze trouwens een mooie meid zeg!

Lis, wat ook schatjes ook, zo'n klein babietje...smelt met die knapperd van een Ebbe.

De schema's ja ik weet het niet meer echt maar ik had ze ook op een vrij strak schema hoor, voeden op vaste tijden en slapen ook en dat lukt niet altijd maar je hebt wel een houvast en de 2 weten ook waar ze aantoe zijn hoe klein Mats ook is. succes!

Roos, die Milan is ook groot gworden zeg, een echte jongen ook.lief!

Iederen heeft er fot's op gezet, ga zo eens kijken van de vakantie..

Liefs Cynthia

Geplaatst

Hey meiden, daar ben ik ook weer. Terug van een overheerlijke vakantie in het zonnige en warme Griekenland. Was super, Carolijn heeft het zo ontzettend naar haar zin gehad. Gek op de zee en het zwembad.

Maaar nu ben ik weer hier en ik moet nog vanalles bijlezen.Op Kreta alleen via de telefoon af en toe kunnen kijken, reageren ging niet altijd makkelijk haha.

Vandaag was het best weer een spannend dagje want we hebben onze eerste echo gehad voor de cryopoging.

Vanaf zondag ovulatietesten gaan doen en dan is het weer afwachten, maar de eerste hindernis is weer genomen, er zit in ieder geval een eitje:headbang:

Als ik bijgelezen ben aan het eind van dit weekend dan zal ik alle foto's ook bekijken, zo te zien zijn er wat leuke bij.

tot snel,

kus en liefs Sab xx

Geplaatst

Hoi hoi,

@#@#@#@# nu heb ik dus net een heel bericht getypt voor iedereen een stukje is alles weg. Daar heb ik bijna een half uur over gedaan en sorry meiden heb geen tijd en zin om alles nog een keer te typen.

Dus hier komt de zeer verkorte versie.

Joos; hoe is het nu met AM? Wat een schrik zeg met dat ademen.

Sterkte ermee en een knuffel van mij voor jullie! Hoe is het met jou? Ben je al een beetje bijgeslapen of nog niet? Wat zal je moe zijn!

Sab; fijn dat je zo genoten hebt op vakantie. Succes met de cryo-poging, wanneer moet je terug naar het ZH?

Lau; fijn dat je schatjes weer zijn goedgekeurd! Lekker dat het zo goed gaat met ze.

Cyn; lekker weer op vakantie, heerlijk. Herkenbaar dat de 1 en de ander niet van zwemmen houdt, hier hebben we daar ook last van haha.

Roos; hoe is het met je moeder? Hou je het zelf nog een beetje vol allemaal? Lijkt me erg druk.

LIs; ik ga staks eerst de foto;s van je mannen bekijken. Red je het nog een beetje als enige vrouw tussen 3 mannen haha. Gaat het goed met je mannen?

Amanda; fijn dat je weer begonnen bent met werken. Doe het rustig aan hoor meis!

Sorry als ik iemand vergeten ben maar ik baal een beetje van dat alles weg is ......

Hier alles goed. Net uitgebreid alles getypt over de meiden dus hier ook maar een verkorte versie. Meiden doen het goed. Zijn echte meiden aan het worden.

Veel jurkjes en rokjes hahaha en poppen en speldjes (ja eindelijk :-) en kettingen.

Ze slapen niet meer tussen de middag helaas.

Maar we genieten volop.

Ik zal proberen wat vaker te komen de komende tijd. Het was echt onwijs druk hier de laatste tijd, de komende tijd heb ik wat meer tijd..... (4x het woordje tijd in 2 zinnen is wel heel veel hahahah).

Tot snel meiden!

Geplaatst

Joos; wat een prachtige haren heeft AM! Zielig de foto in het ziekenhuis.

Mooie avatar foto heb je nu!

Lau; wat zijn je schatjes veranderd zeg!!! Mooi hoor, wat een scheten.

Roos; leuk de foto van Milan. Hoe vindt hij het op de psz?

Lis; wauw wat een mooie foto van je mannen!!!!

Geplaatst

Oh Beau, jou meiden ook al aan de speldjes. Ik doe t wel ns stiekum bij ebbe, zo lief, maar ja, zo stuur je m niet de deur uit he;)

Ik zou alle kindjes (en jullie...) heel graag weer ns willen zien hoor. Maar ja, druk druk iedereen. Misschien na de vakantie?

Balen is dat he, als je stukje weg is, grrrrrr.

Lekker dat t zo goed gaat met de meiden! Heerlijk lijkt t me, al die rokjes en dingetjes. Maar 2 jongens is ook super leuk hoor. Hier vliegen de auto's door de kamer! En er wordt keihard getrommeld, alles moet hard...maar er wordt ook veel getekend (vaak vooral door ons) gekrast dus eigenlijk, en gepuzzeld (met echte stukjes) en boekjes gekeken.

Sab, wat spannend!

Met een cryo-poging gaat t helemaal snel he. Of lijkt dat maar zo?

Lijkt me wel heel spannend straks, poe. hou je ons op de hoogte? We houden de duimen flink aan t draaien voor jullie hoor!

Heb je nog een mega-goeie tip qua afvallen? nee zeker, t is gewoon hard werken, zucht. Ik merk dat ik savonds als Mats zn huiluurtje(s) heeft ik van agitatie ga eten, snoepen, whatever, er moet iets in mn mond, ik kan er slecht tegen, dat huilen. En weer speentje erin, toch maar nog wat van de borst, even knuffelen, weer laten huilen, arg: eten!!!

stom he, zo gaan die kwabjes er niet af! Dus ik dacht, jij bent toch maar succesvol bezig... maar goed, ik geef nog borstvoeding, dus ik weet t antwoord ook wel; gewoon goed eten en niet snoepen...

ik moet nog 7 kilo.

Alle andere meiden ook groetjes!

lis

Geplaatst

7 kilo is toch keurig Lis!!

Ja die laatste kilo's is dan wel moeilijk nog,

ze zitten er bij mij nog ook wat aan ergens hahaha.

Enkele vriendinnen van mij hebben gesonja-bakkerd.

Ik kan het woord bijna niet meer horen maar het schijnt onwijs goed te helpen.

Zij zijn er flink van afgevallen.

Maar doe jij nog maar rustig aan hoor; Mats is net geboren!

Neem er lekker de tijd voor en geniet maar lekker van je mannen!

Geplaatst

hoi meiden.

Lis, nog maar 7 kilootjes?? joh, dat is toch niks? Gewoon geod eten en rust nemen. Dat is voor jou het belangrijkst nu hoor! Dan gaat het er vanzelf af, je hebt er toch geen haast mee? In tegenstellling tot mij haha.

Boke, wat leuk dat je meiden meer haar hebben en nu ook speldjes in kunnen, geweldig he? haha Mail me weer eens een foto?! Leuk!

Lau, wat goed dat je span weer goedgekeurd is, Carolijn is ook geweest en zat met alles op de lijn, dus supergoed. Behalve met de spraak loopt ze op het niveau van 3+, dus dat was wel leuk om te horen haha. Wij weten natuurlijk niet beter, maar het is wel leuk om een compliment over je kind te krijgen haha.

Joos, wat een ellende allemaal zeg, hoe is het nu bij jullie?

Enne....hoe is het met jullie huis eigenlijk? Nooit meer wat over gehoord?!

Amanda, hoe gaat het met werken?

Hilde, hoe is het met jullie kleine dame?

Vonnie, zo te lezen alles goed met jullie, fijn zeg!

Roos, hou je het een beetje vol en vergeet je niet aan jezelf te denken?

Cynth: trekt het alweer een beetje aan op je werk? En wat gaat zo'n vakantie snel voorbij he? Heb nu alweer zin in de volgende haha, ow erg zeg, maar ja...tis niet anders.

W.b. onze cryo-poging, ik had vanmorgen een bijna positieve test, maar net niet donker genoeg. Dus ik denk morgen en anders vrijdag, dus precies zoals ik had verwacht vorige week na de echo. Ik moet elke keer aan de poging met Carolijn denken, toen was ie vrijdags positief en dinsdag hadden we de tp...ik hoop nu dat het 1 dagje eerder is haha.anders word ik echt gek met vergelijken, als ze maar goed ontdooien! WHAAAA

nou meiden, mijn vakantie zit er bijnaaaaaaa op, vrijdag even een dagje werken en dan weer weekend gelukkig haha.

Vandag rommelen in huis en de admi even bijwerken, he gezellie haha.

Tot snel en hopelijk ben ik niemand vergeten....

Geplaatst

hoi Meiden,

Ik ben er even niet geweest en zal de komende tijd ook wat minder komen, heb het op het moment heel druk met vanalles....

Als alles weer wat rustiger is, meld ik me weer.

X voor alle kindjes!

Geplaatst

Whoehoee! Hij is overpositief! Kan zijn dat ie gister toch al een beetje postitief was, ik twijfelde al een beetje gister, maar San was niet meer thuis dus moest het alleen beslissen. Spannend! Straks bellen en dan horen we meer. Ik denk dat ze zegt kom nog maar een keer langs voor een echo. Maar iig uiterlijk maandag een eventuele terugplaatsing, als ik het goed heb onthouden haha.

Jeetje wat kan je dan toch weer zenuwachtig zijn he? Gaat het nog een keertje lukken met een cryo of moeten we het hele circus weer doorlopen, oohhh please ga goed ontdooien!!!

Amanda, hopelijk is er niets ernstigs aan de hand en gaat alles goed met/bij jullie.

doe rustig aan en neem je tijd.

Liefs Sab xx

Geplaatst

Nou, ik heb net gebeld en we moeten zondag om 11.00 uur bellen of ze goed ontdooid zijn! Jeetje eng man....haha

We houden toch maar gisteren aan voor de positieve test ipv vandaag. Whoehoeeee, ben er bibberig van haha. Wordt een nerve wrecking weekend...duimt er iemand mee voor ons?:wav:

Geplaatst

Woehaaaaaaaaaaa,

Oh Sab, wat ontzettend spannend en wat gaat dat snel!!! (altijd als t iemand anders is he;)

Natuurlijk duim ik me de blaren voor je! Dat telefoontje lijkt me té spannend, ik zou t gewoon bijna niet durven! Heel veel sterkte, laat je het hier ook snel weten? Oh wat spannend joh, ik hoop t zo!

Ja 7 kilo is niet zo heel veel, maar ik merk een stagnatie na de eerste paar weken en t zit er gewoon niet zo charmant aan. Putten die al boven mn knieen beginnen... ik moet gewoon snel naar de sportschool! Ja, eigenlijk heb ik daar ook best wel zin in, maar ik ben savonds wel erg moe...

Amanda, gaat t wel een beetje? Ik hoop op een beetje fijne manier druk, maar misschien ook door de fibro (oh hoe gaat t ook weer verder?) dat je weinig energie hebt? Het beste voor jou meis, en als je wat kwijt wilt weet je ons wel weer te vinden he.

Groetjes allemaal,

Lis

Geplaatst

haha Lis, nou vorige keer heeft Sander gebeld en dat mag hij nu weer doen, ik heb nu al hoofdpijn van de stress hahaha. Die arme schat, hij mag het rotwerk doen zondagmorgen. Ik denk dat ik niet eens wil dat ie op speaker staat, de foon...ik zie het meteen aan zijn gezicht.

Sporten, hmmm ik droom er wél over hahahaha.

Hoe is het met het huis eigenlijk Lis?

Geplaatst

Haha, het rotwerk, nou die punctie was dan zeker het leuke werk...;)

Hier echt een drama-dag. Mats wilde gisteravond niet slapen, waardoor hij vanmorgen tot net aan toe bijna alleen maar wilde slapen. Wat dus een soort vicieuze cirkel wordt. Nu ligt ebbe op bed en is Mats klaar wakker en mama errrrrrug moe. En het drinken is helemaal niet meer duidelijk, ik moet echt even wachten, volgens mij is het helemaal op nu. Maar Mats klinkt wel een beetje hongerig... Pffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

Oh ja, over het huis; ons huis is verkocht! En nog voor een goeie prijs ook vinden we. We gaan volgende week naar een gemeubileerd benedenhuis met wat losse spullen. Dan hoef ik Mats niet meer naar de 2e etage te zuilen in zn bugaboo-bak... heerlijk. en kan ebbe in de tuin spelen, hopen dat t weer lekker weer wordt!

En dan zoeken naar een huis. Is erg lastig. in de wijken waar we willen wonen hebben de meeste huizen een vrij kleine woonkamer, terwijl we nu zo'n 40 m2 gewend zijn. T is hier niet uitzonderlijk groot, maar het scheelt snel 10 m2 met die huizen en dat is toch wel veel merken we. En dan ook vaak een heeeeeeel erg kleine keuken. Dat t huis bv 160 m2 is maar de keuken 2,5*1,8. Niet te doen toch? En wat je daar dan voor betaalt...... Dan kunnen we wat dat betreft beter een benedenhuis kopen, bv op 1 van de singels of mooie straten in het centrum van rotterdam, maar da's niet mijn eerste keus qua plek met de kids...Erg moeilijk dus. We gaan dinsdag naar een huis kijken in t centrum. 160 m2 en een mooie tuin. Slapen in het sousterrain: stil en koel, heerlijk. Maar t blijft een moeilijke beslissing.

Hou je taai he sab!

Lis

Geplaatst

Hey Lis, het huis naast ons staat nog te koop ;-) Kindvriendelijk blablabla hahahaha, zit op mijn werk, dus moet t kort houden :-)

Gefeliciteerd met de verkoop, wanneer moeten jullie eruit?

Geplaatst

Sab, spannend!!!!!

Hier gaat alles prima! Meisje doet het goed. Is vrolijk, groeit, babbelt, stopt tenen in haar mond, eet tegenwoordig fruithapjes.... En ze draait van haar buik op de rug. De andere kant op heeft ze weinig interesse in. Op haar buik liggen vind ze niet zo erg interessant.

Zelf mag ik vandaag mee gaan lopen voor eventueel een baan. Kijken of het van beide kanten klikt. Met mij lopen er nog 3 mensen mee, dus het is nog niet duidelijk of de baan dan ook voor mij is. Het zou wel mooi zijn, want het begint allemaal wel krapjes te worden.

Lis, ook spannend een nieuw huis! Lekker dat je jullie huis hebt kunnen verkopen. Je hoort tegenwoordig zulke andere verhalen....

Nou, was ie effe voor nu. Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Jaaaa, de ontdooiing is gelukt en om 13.15 uur hebben we de tp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

goh, gaat het zomaar ineens weer beginnen zeg, ben er helemaal hyper van.

tot later meiden.

liefs Sab

Geplaatst

Oh Sab, wat super!!!

Dat is het begin... en dan straks de tp, dat is altijd zo'n heerlijk moment. Nog zonder zorgen. Even lekker van genieten. Ik vond het trouwens ook altijd heel leuk om zoiets op zondag te hebben. Lekker rustig en zo vreemd stil in het ziekenhuis. Alleen jullie en je cryo's. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoeveel? PLaats je er 2 terug? (misschien had je het wel gezegd hoor)

Liefs,

Lis

Geplaatst

Hilde, hoe is t gegaan?

Spannend hoor. Zou wel fijn zijn, lekker een nieuwe baan.

Mooi dat de kleine het zo goed doet. En al aan de hapjes, jee wat gaat t snel.

Mats heeft gister voor het eerst na de borst (afgekolfde fles) van 22:30 geslapen tot 4:30. Goed he. Maar gisterenavond wilde het er niet erg in en werd hij om half 3 al wakker. Dat scheelt zomaar even 2 uur... Maar het is wel een goed teken!

Groetjes,

Lis

Geplaatst

Sabje; een dikke knuffel voor jou!!! Helemaal super van je TP!

Ik duim voor je meis, dat weet je!

Amanda; neem maar lekker de tijd voor jezelf. Sterkte en succes en we spreken elkaar hier weer.

Lis; goed dat je huis verkocht is zeg. Lekker dat Mats al wat langer heeft geslapen van het weekend. Is voor jezelf ook lekker, dan kun je weer wat uurtjes maken.

Hilde; hoe is het afgelopen met je eventuele baan?

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Gaaf dat het ontdooien helemaal goed is gegaan, Sab! En ze nu lekker warm binnenhouden!!!

Amanda, Sterkte met waar je midden in zit. Heb het idee dat het troubles zijn... Pas goed op jezelf!

En eh, het meekijken op het werk ging helemaal prima. Ik hoor voor donderdag of ik de baan heb. Ik had de indruk dat ze wel positief over me waren.... We wachten af....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Wat spannend Hilde! Je laat het wel weten he? Voor hoeveel uur is het?

Ja, Lis, zondag heeft altijd iets anders he? Vind ik nou ook, heel raar.

We hadden nog 2 cryo's en die zijn WONDER BOVEN WONDER, allebei, na 3!! jaar goed ontdooid.

Waren al 8 en 9-cellig en bijna zo'n blastocyde?, ja geloof dat het zo heet haha. En nu maar hopen dat ze blijven zitten, nou ja 1 is natuurlijk geweldig en 2 zou welkom zijn maar geen noodzaak hahaha.

Lis, wat lekker van Mats joh, volgens mij heb je zo'n veel betere start met Mats dan met Ebbe, niet??!

Bokeeeeeeeeeee! Lief van je en ja ik weet het! Thanks xx

Waar is de rest? Vakantie?

Voel me wel een beetje lonely hoor haha

toedeltjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden