Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

amanda!

van harte gefeliciteerd met Len

zit je nu lekker in je nieuwe huisje/?

groetjes steph

Geplaatst

Dankjewel!!!

Het verhuizen is super verlopen! 2 weken hard geklust en afgelopen zaterdag verhuisd.

Een beetje vreemd, maar wel heel lekker om weer mijn eigen plek te hebben!!

Len heeft al dagen feest.. (voordeel van gescheiden ouders..)

Zondag bij zijn vader. Maandag was hij echt jarig, en dus een beetje feest bij mij. Vandaag visite gehad, en morgen echt feest met veel bezoek, en trakteren op de peuterspeelzaal.

Al 3 jaar... jeetje... ben ik dus ook al 3 jaar mama! *zucht*... (heerlijk!)

Geplaatst

Oh Amanda, ik ben wel heeeeel erg laat :sorry:maar daarom niet minder gemeend...: PROFICIAT MET DE 3E VERJAARDAG VAN LEN!!!! :birthday:

Tsja, op zo'n dag realiseer je je maar weer hoe snel de tijd vliegt.... Ik hoop dat jullie een leuke verjaardag :partytime2: achter de rug hebben!

Geplaatst

Hey lieve allemaal,

Sorry voor mijn afwezigheid en gebrek aan het regelmatig bezoeken van onze geliefde forum.

We zijn al 2 maanden aan het verbouwen, dus al 2 maanden zooi (aanbouw-kelder-nieuwe keuken). Ook retedruk met mijn zaak en die van Robbert.

Met Iris en Thomas gaat het erg goed. Groeien en ontwikkelen prima.

Maar zindelijk worden is er niet bij. Weet, net als Beau, eigenlijk ook niet goed hoe ik dat goed kan stimuleren. Mijn moeder zegt dat ik ze de luier af moet doen en ze ieder half uur op het potje moet zetten. Toegeven, ik vind dat best moeilijk.

Ik lees echt regelmatig even mee hoor, ben jullie niet vergeten!

Maar ik moet ook toegeven dat het verslaafde gevoel een beetje weg ebt... Sorry!

Niet dat ik geen interesse heb in jullie levens en kinderen, maar ik heb momenteel andere prioriteiten.

Hele dikke kus en ik kom snel weer buurten, als de rust een beetje terug is in mijn gezin en in mijn hoofd.

Laura

Geplaatst

He Lautje,

Jeetje meid al 2 maanden aan het verbouwen.........dat raak je op een gegeven moment wel zat! Schiet het wel al wat op?

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! We zijn er allemaal minder, dat merk je gewoon.

Het is toch druk en we zitten nu in een andere fase denk ik. Toen we allemaal net moeder waren hadden we toch meer vragen en onzekerheden, dat is nu toch minder.

We zijn volgens mij allemaal al aardig volleerde moeders geworden die zichzelf prima redden. Wat jij zegt is het zo dat het geen kwestie is van geen interesse meer in elkaar hebben maar het is gewoon anders, dat is gewoon zo.

En wat jij zegt je stelt prioriteiten. Ik merk dat ik zelf dagelijks ook keuzes moet maken en soms zou willen dat ik 4 paar handen had. Dat ziet er wel niet uit, maar ik heb vaak tijd te kort......en ik zal niet de enige zijn denk ik.

Ach, wat in een goed vat zit verzuurt niet zeggen ze toch?

Sterkte met de verbouwing en we spreken elkaar weer.

Lfs, beau

Geplaatst

Wat betreft de zindelijkheid gaat het hier al ff beter.

Dochterlief nummer 1 kan toch al een gedeelte van de dag zonder luier, wil er alleen nog een voor de grote boodschap zeg maar.

Mijn andere dochter taait er echt niet naar en had laatst de hele bank onder geplast en gepoept :-) Dus die loopt voorlopig nog in een luier.

Ik moet wel zeggen dat ik deze leeftijd echt geweldig vind!

Voorlezen, knutselen, kleien enz.. ze vinden alles leuk! Zo onbevangen en enthousiast en ze praten de oren van mijn hoofd. (ik denk dat ze dat van mij hebben hahahahaha)

Nou ik spring snel onder de douche, prettig weekend allemaal!!!!!!!!

Geplaatst

Boke.. geweldig hé deze leeftijd! Ik vind het ook zó leuk!

Len die zegt me af en toe dingen.. lig ik helemaal dubbel.

Laatst zat ik met hem in de auto zegt ie: mama, kijk je wel voor je?"

Ik vind het ook erg gezellig, kleien, koekjes bakken, knutselen, heerlijk!

En er komt een hele leuke tijd aan, sint, kerst. Vond dat Len nu zijn verjaardag ook echt bewust beleefde, heel leuk! dus de feestdagen lijken me ook erg leuk.

Zindelijkheid.. pfff... Len wil er niks van weten. 1 week, 1 hele week, ging het goed.

Als ik nu zeg, ga je op de wc? Zegt hij: Nee, morgen..... :confused:

Ik vraag wel geregeld of de luier af moet, en of hij op de wc wil, maar verder stimuleer ik niks. Ooit komt het vanzelf.. zeggen ze..

Het cb vond ook dat Len nu wel even genoeg veranderingen (scheiding/verhuizing) heeft gehad en ik best even kon wachten.

Laura, al 2 maanden verbowen.. is het einde wel in zicht?

Geplaatst

Ik heb ook echt zin in de feestdagen moet ik zeggen!

Sint Maarten straks, ze zijn thuis al liedjes aan het zingen.

En straks sinterklaas enz. helemaal leuk.

Ze krijgen er inderdaad veel meer van mee nu!

Goed hoor Amanda dat je even wacht met zindelijk worden, het komt vanzelf wel denk ik dan toch?

Ik moet erg lachen om wat Len zei dat je wel voor je moet kijken in de auto hahaha.

Zie het helemaal voor me!

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo allemaal,

ben ik weer eens. het schiet niet echt op om hier veel te schrijven maar lees wel nog vaak mee hoor!

Zindelijk is hier ook weer in de koelkast gezet. Lieve ging redelijk maar die wilt perse een luier om. zonder luier gilt ze de hele tijd dat ze er een om wilt... en faas ind het allemaal wel goed, die is er totaal niet mee bezig( ja ze zeggen als ze moeten poepen maar dat is het dan ook)

Verde hebben wij ook veel zin in Sinterklaas!

Erg leuk dat ze nu bewuster er mee bezig zijn...genieten hoor.

Ze worden/zijn al echt groot, echte persoontjes en wat ze zeggen...ik lig vaak de hele dag in een deuk..van die kleine mensjes met grote woorden.

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs Cynthia

Geplaatst

ja wat leuk he, dat ze zo veel meer van alles meekrijgen.

T is een mooie leeftijd, ebbe is zo grappig. Maar ook af en toe moeilijk, ebbe kan soms heel erg een puberpeuter zijn. Soms heb ik het idee dat hij niet helemaal lekker in zn velletje zit, dat ik niet weet hoe ik moet reageren. Maar meestal is hij vrolijk en lief hoor!

Amanda, ben je hier nog wel ns?

Ik wilde het niet op je eigen log vragen, maar hoe gaat het nu? Verhuisd en al, lekker op je plekje, maar je moet wel je lieve Len af en toe missen begrijp ik, toch? Lijkt me erg moeilijk. En lukt het in de praktijk allemaal een beetje? En hoe gaat t met de gezondheid?

Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Lis

Geplaatst

Hé Lis, wat lief dat je dat vraagt!! Ik lees geregeld nog wel bij hier!

Het gaat heel goed met me!!

Ik ben half oktober verhuisd, heerlijk om weer mijn eigen plekje te hebben! Inmiddels ben ik goed gewend. Len doet het ook super. Al is hij de laatste tijd heel aanhankelijk. Maar voor hem is het nu even wennen. Eerst gingen mijn ex en ik op en neer van ouders naar het huis, en bleef hij daar. Nu moet Len van papa naar mama..

Maar hij doet heel goed!!

Hem missen vind ik nu niet meer zo moeilijk, in het begin wel.. jeetje wat is een week zonder je kindje lang!!!

Nu ben ik eraan gewend, en ik verdeel alles gewoon goed, huishouden en lekker afspreken met vriendinnen (en mijn nieuwe vlam.. haha) als ik len niet heb. En als hij bij mij is, lekker genieten van hem!

Ik voel me heerlijk! Ik heb een man leren kennen, voel me net weer 16 haha.

Met mijn gezondheid gaat het ook best goed! Alle therapie is klaar, nouja, bijna, nog 3 x fysio. Het werk ben ik op aan het bouwen, zit nu op 4 dagen van 4 uur. Dus 16 uur per week, en moet naar 27 per week. Als alles meezit zit ik daar het eind van het jaar op.

Ik werk op een andere plek (zelfde baas, ander werk) en dat bevalt heel erg goed!

Dus ik mag niet klagen!!

Hoe is het met jou? En Ebbe en Mats?

Geplaatst

he Amanda, wat een supergoed nieuws allemaal.

heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat. Je bent een stralend voorbeeld van dat scheiden soms gewoon het beste is. Ik heb veel bewondering voor je!

En een andere werkplek doet soms wonderen he?

Nou, ik zie de foto's wel weer...Mooie kadootjes had len voor zn verjaardag zeg! Ik hoop dat Ebbe niet hetzelfde gaat verwachten haha.:toothy9:

Liefs,

Lis

Geplaatst

Hier trouwens een enerverend weekend. Mats was de hele week al erg aan t hoesten, maar in de nacht van vrijdag op zaterdag was hij echt een beetje benauwd en kreeg koorts. Zaterdag was het 38.8 en heb ik met de ha post gebeld en kon langskomen. Daar ben ik verwezen naar de SEH van het st franciscus (ernaast) en omdat Mats toch wel een luchtweginfectie bleek te hebben is hij opgenomen.

Er zijn natuurlijk kweekjes afgenomen en ik dacht natuurlijk meteen aan MG. Maar aan de andere kant hoestte hij al heel de week en was ook Ebbe snotverkouden. En ja, het bleek om een RS virus te gaan. Daar kunnen die kleintjes ook flink ziek van worden.

We zijn 2 nachtjes gebleven en zijn nu net weer thuis.

ik heb nog gevraagd of Mats dan niet beter toch een vaccinatie kan krijgen tegen MG, maar dat vonden ze niet nodig.

Ik hou m lekker binnen heel de week, eerst weer ns op krachten komen want hij drinkt heel slecht. Kleine beetjes per keer (50 ofzo, aan de borst of uit de fles maakt niet uit). Nu dus even regelen dat ik thuis kan blijven. Het is al de derde keer, maar t zijn ook mn eigen vakantiedagen die ik hier spendeer.

Nu huilt t mannetje, dus ik ga lekker met m knuffelen.

Liefs,

Lis

Geplaatst

Jeetje Lis wat zal je geschrokken zijn!

Kon je vrij krijgen van je werk?

Waren ze een beetje begripvol?

Sterkte en beterschap!

Amanda; fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

Hoe is het met de rest?

Hier gaat alles lekker.

Zit nu lekker achter de pc met een kop thee en twee meiden naast me die druk aan het kleien zijn. Geweldig!

Ze zijn erg enthousiast voor dit soort dingen als knutselen, knoekjes bakken, kleuren enz.

Heerlijk.

Verder eigenlijk geen nieuws.

Gaan jullie allemaal nog sinterklaas vieren?

Gisteren voor het eerst hun schoen gezet.

Ze snapten het eigenlijk niet zo goed.

Waar was nu hun appel die ze in hun schoen hadden gedaan? En wat was dat pakje?

Van wie ze het kregen wisten ze ook niet meer hahahaha.

Nu we het er even over gehad hebben weten ze het weer, maar ik moet er wel om lachen.

Nou ik ga even een slang maken van klei; goede besteding van mijn vrije middag hahahaha.

Geplaatst

He Beau!

Ja, mijn collega's zijn erg begripvol en het is momenteel niet zo druk, dat scheelt ook.

Mijn baas heeft zelf 4 kinderen, waarvan er 1 vaak in het ziekenhuis heeft gelegen (wel wat heftiger hoor dan dit), dus die weet hoe dat is...

Verder gaat t wel weer met Mats. Hij is nog wel wat van slag, wil heel vaak drinken en slaapt slecht. En dat ging toch al niet zo florissant.

Ik zou bijna stoppen met de bv, maar ik vind t zo fijn en nu met de MG, waarvoor Mats niet wordt geprikt is het toch wel fijn dat hij via mij (ik krijg vlgde week een prik) nog wat antistoffen binnenkrijgt.

Wat lekker dat t zo goed gaat daar beau!

Kleien en knutselen, leuk! Ik zit ook vaak kleidieren te maken op mn vrije dag, haha. Gezellig!

Nou, Matsje is weer wakker na zn hazeslaapje,

Liefs,

Lis

Geplaatst

jeetje Lis! Wat zullen jullie geschrokken zijn. hopelijk is Mats snel weer fit!!

Bo ,heerlijk he dat freubelen met de kids! Echt genieten!

Geplaatst

Ja meiden, eindelijk weer eens een berichtje van me! Had ineens weer de behoefte om hier weer eens wat te lezen... Zo kom ik tijden niet op het forum en zo ineens begint het weer te kriebelen, hoe zal het met iedereen gaan?...

Ben ff weer wat aan het bij-lezen (proberen om een beetje op de hoogte te blijven...)

Hier gaat alles super! Met Marissa gaat het prima en met ons verder ook. Marissa is een heerlijke peuter, lekker aan het peuterpuberen en lekkere driftbuien. Soms moeilijk om hier mee om te gaan, maar ach ook deze moeilijke fase zal ooit weer voorbij zijn, haha. Verder is het een heerlijke meid, ze geniet volop op de peuterspeelzaal en alles gaat verder goed met haar. Neusamandelen zijn in september verwijderd, ze had er flink last van, steeds ziek en koorts. Dat gaat nu een stuk beter. Volgende week weer met haar naar de kinderarts en dan gaan we bespreken of ze toch nog een maagonderzoek zal krijgen. Ze heeft eigenlijk nog altijd last van reflux. Zo vervelend. Tijden gaat het redelijk en zo ineens slikt ze constant het opkomende maagzuur weer door. Ze vraagt dan zelf al om Zantac... Verder gaat het met eten en drinken (na alle problemen die we met haar voedingsprobleem hebben meegemaakt) redelijk goed. Het is een tenger poppetje, bijna 12 kilo nu. Maar ze is verder kerngezond en een lekker pittig ding, haha.

Ik zal eens even verder lezen, hierbij jullie allemaal de groetjes van mij en zal beloven vaker langs te komen hier, hahahahaha.

Groetjes, Bianca

• 1 maand later...
Geplaatst

lieve meiden.... waar zijn jullie?

Hebben jullie fijne dagen gehad?

Wij wel. Ik had Len eerste kerstdag, tweede kerstdag was ik alleen, en dat is niet tegengevallen!

Ik ben nog steeds heeel erg verliefd hihi, heerlijk! En Len doet het prima, een heerlijke peuter! Wat is het toch leuk nu, deze leeftijd!!!

Nou.. een heel gelukkig, liefdevol en gezond 2010!!!

Geplaatst

Fijn dat je dagen zo leuk waren Amanda!

En het is zeker een leuke leeftijd! Vind ik ook.

Wat heb je 2e kerstdag gedaan? Lekker pyjamadag of ben je er nog op uit geweest?

Wij hebben het ook leuk gehad, de gebruikelijke familiediners maar lekker met zijn allen weer bij elkaar.

Verder heb ik net nieuwe meubels besteld voor de meiden; bedjes/kast e.d.

Leuk!! Dus ga de hele boel weer opnieuw inrichten, nu al weer zin in!

Verder eigenlijk geen nieuws.

Hoe is het verder met iedereen? Is rustig hier!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden!

Wat is het hier rustig!

Fijn dat t zo goed gaat met Marissa!

En Amanda, nog steeds verliefd, heerlijk!

En met Len gaat ook alles goed, nog van harte gefeliciteerd! (ik heb nooit tijd om even een reactie te geven als we foto's kijken...)

Hier alles redelijk. Mats krijgt snachts niet meer te drinken, maar wil nog steeds niet in zn bedje slapen. Dan krijst hij het hele huis bij elkaar, dus ligt hij bij mij in bed...Tja.

Verder slaapt hij overdag ook slecht, dus we gaan binnenkort naar een osteopaat, kijken wat die zegt. Verder is Mats echt een lieverd, hij lacht zo veel en lief.

Ebbe gaat lekker, nog wel driftig, maar hij kan ook heel goed luisteren en al zo wijs doen. En hij is zo lief! En nu ook even heel lief aan het spelen. zomaar zelf!!!!!! Da's hier best uitzonderlijk. Lekker hoor, dat moet hij toch ook wel leren.

Maar dan moet ik niet met Mats op schoot gaan zitten, want dan komt hij erbij hangen en is jaloers. Terwijl hij toch ook echt wel zelf tijd met mij of hub krijgt hoor. T is niet dat hij geen 1 op 1 aandacht meer krijgt...

Ik merk wel dat ik daardoor toch minder aandacht aan Mats kan geven. Ebbe slaapt niet meer tussendoor, dus Mats heeft nooit ns lekker alle aandacht. Nou ja, soms wel, maar toch een stuk minder dan je eerste kindje. Gek hoor.

Wat hebben jullie met oud en nieuw gedaan? Wij waren zo moe en hub ook ziekjes dus we zijn thuis gebleven en hadden moeite wakker te blijven. maar toen werd ebbe wakker en hebben we met zn vieren voor het raam naar het vuurwerk gekeken. T was super, ik voelde me de koning te rijk!

Allemaal veel goeds voor dit jaar!

Lis

Geplaatst

Ik vraag me al een tijdje af waar sab gebleven is. Ik heb haar al een paar maand niet gezien op het forum! Een paar maanden geleden heeft ze het topic 'fit de poging in' geopend en een poosje actief geschreven daarin en sindsdien is het stil. Iemand enig idee?

Geplaatst

Hoi Esther,

Ik heb het me eerder hier ook al afgevraagd. Ik zat ook te denken om Jeroen een berichtje te sturen, omdat ze ook 'Super moderator' van het forum is dus die elkaar kennen? Maar ik weet niet of dat klopt hoor. Ik ga er altijd van uit dat al die mensen in het blauw van het forum zijn...

Caroline

Geplaatst

he caroline,

volgens mij ben je toch super moderator als je al zo vele berichten hebt geplaatst? Ik weet eigenlijk niet of dat zo is hoor. Jouw theorie kan ook waar zijn. Feit blijft dat ik het vreemd vind. NIet dat ik haar zo heel erg goed ken maar ze was er toch altijd geregeld! Hoe doe je dat? Jeroen een bericht sturen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden