Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

helaas ben ik ook van het wachtbankje af, ik ben ongesteld geworden.... Ik ben er erg verdrietig van, ik had het zo graag gewild...

Morgen moet ik gaan testen, wat zou het toch een wereldwonder zijn als ik toch zwanger ben. De hele behandeling is niet makkelijk geweest, met name de punctie, maar ik zou het zo weer opnieuw doen, ik ben ook erg benieuwd hoe mijn behandelplan eruit komt te zien. Binnenkort toch maar lekker op vakantie, even alles achter me laten.

Voor de meiden die ook zijn afgevallen, heel veel sterkte toegewenst, ik leef met jullie mee. Positief blijven denken!!

Voor de meiden die op het wachtbankje zitten, heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat jullie zwanger zullen zijn!

Voor de meiden die nog behandeling zijn, veel sterkte!!

Liefs, Luna

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Luna, heel veel sterkte meid. Wat een slecht nieuws de laatste tijd. Er lijkt geen einde aan te komen. Hoop dat je snel weer op kunt naar een volgende poging, maar eerst maar lekker vakantie vieren.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

he meiden,

ben een tijdje wat minder actief geweest op de site wegens verhuizing naar de USA. Ik zat met de oprichtster van deze site in de maart/april mama's van 2007. Mijn dochter Famke is op 2 maart 2007 geboren na 3 volledige en 1 afgebroken ICSI poging. Een lange adem, maar het was het dubbel en dwars waard! Nu loopt ze al en brabbelt ze er lustig op los, ook in het Engels.

Nu hebben we onze eerste ICSI poging hier in Amerika achter de rug. De laatste poging in Gent hebben we afgebroken, wegens te weinig follikels en verhuisstress. Dit is ook de laatste poging, aangezien ik mijn grens bereikt heb, wat het allemaal met zich mee brengt. We hebben een geweldige dochter waar ik dolgelukkig mee ben. Ik zou graag een brusje voor haar willen hebben, maar ga ditmaal niet tot het uiterste. Daarnaast is het nogal kostbaar hier en de volgende poging is voor de eigen portemonnee. Ik investeer het dan liever in haar toekomst.

Dat was in het kort wat over mijzelf. Vorige week donderdag de 19de hadden we de punctie, hier onder volledige narcose en waren er 3 goeie eitjes uitgehaald. 2 waren goed bevrucht en 1 emmie van erg goeie kwaliteit is zondag teruggeplaatst. Toen mijn dochtertje de foto van de emmie zag, was haar eerste reactie: bal. Dat was zo schattig.

Anyway, we mogen donderdag de 3e juli testen en direct erna vertrekken we voor een weekendje weg. Het is vrijdag 4th of July, dus een groot feest in Amerika. Nu maar hopen dat dat ook voor ons geldt.

Ik heb jullie verhalen nog niet gelezen, maar weet heel goed wat er allemaal door jullie heengaat ten tijde van de fm's, het spuiten, de punctie, tp en dan het ellendige wachten. Nu valt het voor mij best mee, aangezien ik afleiding genoeg heb. Mijn ouders zijn net 14 dagen langsgeweest en Famke houdt me ook bezig.

Ik duim dat het voor jullie allemaal zo'n goeie afloop mag hebben als voor ons. Het is echt geweldig om een eigen kindje te mogen laten opgroeien. Ik wil iedereen heel veel succes en sterkte wensen en probeer alle verhalen een beetje bij te houden.

ps. is er een lijstje van het wachtbankje?

Liefs Corine

Geplaatst

Hee Luna,

toch even testen meid,

je ziet bij mij wel, wel vloeien en test toch positief.

ik moet morgen voor de zekerheid nog een test doen maar gisteren

waren er 2 positief en volgens de ha toch zwanger.

Dus altijd even de test doen op de testdag.

Geplaatst

He Corine,

Wat een mooi verhaal. Je proeft gewoon hoe blij je bent met je kleine meisje, hoe dankbaar dat ze er is! 3x ICSI, een afgebroken poging, toen weer ICSI is een ander land... je hebt er al heel wat opzitten. Hoop voor je dat deze top emmie ook gewoon lekker blijft zitten! Heel veel succes nog met het wachten.

De wachtbank is nu:

Terry - 23 juni tp, 3 juli testen

Dorine – 22 juni tp, 3 juli testen

Yvonne - 23 juni tp, 3 juli testen

Voortraject:

Nora - 28 juni tp

Anne - 30 juni tp

Marieke - 2e cryo van 1e icsi, 4 juli tp

Draakje - 2e icsi, 25 juni fm1

Fientje - 2e cryo, 27 juni bms1

Cindy - 1e ivf, 30 juni fm1

Lisl - 1e ivf of icsi, 2 juli fm1

Mari - 2e icsi, 7 juli fm1

Bri - cryo van 2e ivf, half juli fm1

Hoop dat ik niemand ben vergeten...

:bye:

Geplaatst

@Luna: wat is het toch oneerlijk allemaal, helaas kan niet iedereen dat succes hebben om het meteen te laten slagen, maar laat je niet uit het veld slaan, lekker op vakantie en dan kop op voor de volgende poging.

@Dutches: Het lijstje van het wachtbankje staat bij IVF -> overzicht behandelingen. Kun je je lekker erop zetten, dan staat er tenminste weer iemand op. Veel succes deze weken, hopelijk is het raak.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi meiden,

Geweldig nieuws van Nicolas! Eindelijk weer iemand die bleef zitten.

Jammer voor je Luna. Veel sterkte. Ontspan lekker tijdens je vakantie.

Rita, ik hoop dat je snel kunt beginnen met de IUI

Marieke, bedankt voor het tekenen van ons gastenboek. Leuk berichtje heb je achtergelaten.

Corinne, heel veel suc6!!

Cindy, voor jou schiet de weg naar het bankje ook al op.

Bij mij moet dus toch de eileider eruit. Tenminste kan het zelf beslissen, maar aangezien het aangeraden wordt, gaan we daar eerst voor. Voor de 3e poging staan we pas gepland in november, dus het gaat net tussen de bedrijven door. Eind augustus zal het moeten gaan gebeuren. Dat is net na onze geplande vakantie. We zouden thuisblijven dit jaar, maar ik denk dat een weekje duiken/Egypte/Rode Zee er nu wel in zit. Maw, we gaan eerst even ont-IVF-en en daarna met frisse moed de 3e poging in.

Geplaatst

heej nicolas,

lees ik dat goed? ben je toch zwanger?

super zegg! Ik moest ook idd een test doen. maar deze was wel helaas negatief.

hopen dat de test morgen ook een hele dikke vette streep aangeeft!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is alweer bijna 4 weken na mijn eerste mislukte icsi poging. Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb een heleboel nieuwe verhalen gelezen op dit forum. Jammer genoeg zijn er veel mislukte pogingen geweest in juni. Maar goed juli komt er al weer aan en wie weet wat voor moois en goeds dat gaat brengen voor alle "aankomende''ivf-moeders hier op dit forum.

Ik wens iedereen heel veel sterkte, met wachten en proberen. Ik zag dat er weer een overzichtelijk lijstje is opgesteld. Ik zal dit lijstje de komende tijd volgen in de hoop meer vervulde wensen te kunnen lezen.

Liefs en groetjes van Farah:yeswink-1:

Geplaatst

Hallo meiden,

snif snif.

ik denk dat ik door de grond gezakt ben.

gisteren dus 2 x dik positief gisterenavond wat last van krampen.

vanmorgen ook en vanmiddag in de auto heel erg.

ik voelde al dat het niet goed zou zijn, had er een angstig gevoel bij.

dus toen ik aankwam meteen mn plasje opgevangen en een test gedaan.

en hup positief. een half uurtje later liep ik buiten en voelde iets uit me glijden.

ik dacht oooooo dat is niet goed.

meteen naar het toilet en daar lag een flinke bloedprop van zo'n 2 bij 2 cm.

Dat was denk ik mijn embryootje.

Dus ik ben heel bang dat het ook over is voor mij.

ik ben dus wel zwanger geweest en dan krijg je dus een miskraam als ze het zo noemen.

ik geloof n.l dat het iets anders zou kunnen zijn en dat het vruchtje er nog ergens zit.

ik kijk wel even hoe het weekend verloopt maar het voelt nu echt als ongi.

zal maandag nog wel een test doen of zal dan het hcg nog te hoog zijn zodat ik een vervormd resultaat krijg.

Geplaatst

Hee Nicolas,

Meid, wat maak jij een hoop mee deze week. Een bloedprop hoeft niet het einde te zijn hoor! Pas als je echt langdurig gaat vloeien (ik weet niet of dat nu het geval is?) is het, denk ik, voorbij. Bloedingen (met bloedprop) en zwanger blijven, komt voor! Misschien morgen even de poli bellen of nog een testje doen? Ik vind het wel heel vervelend voor je! Heel veel sterkte!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Jeetje Nicoals wat een rollercoaster is dit voor jou. Ik hoop inderdaad voor je wat Nora zegt dat een bloedprop niet erg is en dat je nog steeds zwanger bent.

Natasja, toch je eileider eruit. Ja, als je je daar beter bij voelt dan moet je dat doen. En die vakantie zal je zeker goed doen.

Ik heb sinds 2 dagen na de terugplaatsing krampen en steken en het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kan worden. Ik heb geen bloed meer gezien, maar ik denk dat de progestanbolletjes het misschien tegen houdt. Ik ga van het weekend allemaal leuke dingen doen dus genoeg afleiding.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Yvonne,

die krampen en steken kunnen misschien ook door de progestanbolletjes komen? Of het is de innesteling? Blijft spannend he? Je voelt zo veel in je lijf, maar je weet niet wat je ervan moet denken. Zijn het de hormonen? Of ben ik zwanger? Heel verwarrend allemaal.

Maar hou goeie moed! Je weet het nooit!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Nicolas,

hopelijk blijft de test positief! Een bloedprop hoeft volgens mij echt niks te betekenen!

Otjes,

sterkte na de zomer. Klinkt goed, even helemaal niet ermee bezig zijn!

Zet hem op!

Anne

Geplaatst

Hee meiden, ik heb even op internet gesurft en zoals ik het toch lees met die krampen is het de baarmoeder die het vruchtzakje uitdrijft met krampen en weeen. en dan hup komt het naar buiten.

Maar ik vind het zo groot voor een 4 weken oud embryootje.

nadat het er trouwens uit was gisteren is het bloeden direct gestopt dus niks geen bloeding meer, helemaal weg.

en vanmorgen en nu nog ben ik beroerd en heb nergens geen zin in.

wat gebeurt er toch allemaal van binnen.

ik wacht heel bewust even met testen omdat ik anders alleen maar valse hoop krijg denk ik maar ik heb nog 5% hoop dat het er nog is vanwege de bijwerkingen.

Hee Yvonne, na de terugplaatsing heb ik nog 4 dagen krom gelopen van steken en een zeurderig gevoel in mijn buik daarna was het over. Dus gewoon wachten tot de testdatum

Geplaatst

Natas, heel veel succes met de operatie straks. Niet helemaal iets om naar uit te kijken, maar als het de kansen op een kindje vergroot dan toch maar doen, he. En daarvoor even lekker duiken in de rode zee!

Anne, spannende dagen voor jou! Hoop op goed nieuws voor je morgen!

Yvonne, de laatste dagen... hoop dat de krampjes niet betekenen dat je ongi gaat worden, maar dat de baarmoeder zich opmaakt voor een zwangerschap! Duim voor je.

Nicolas, hoe gaat het nu met je? Je maakt nogal wat mee de laatste week...

Nora, heel veel succes met de tp vandaag!!!! Hoop dat er een mooie emmie is teruggeplaatst en dat jullie hebben genoten van het speciale moment én dat de emmie zich goed gaat innestelen!

Ik kreeg vanochtend gelukkig te horen dat de ontdooiing en terugplaatsing door gaat. Goed nieuws! Moet vrijdag 4 juli 's ochtend bellen met het zh om te horen of de eskimootjes goed zijn ontdooid. Zo ja, dan hebben we 's middags de tp. Spannend allemaal weer!

Geplaatst

Mariek, super dat heet toch doorgaat. Nu heel erg duimen dat ze goed ontdooien.

Nicolas, sterkte en hopelijk loos alarm.

Alle anderen natuurlijk ook veel succes!!!

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Hoe dames,

net het ziekenhuis gebeld: ik mag morgen komen voor een tp!!!! Dus het is toch gelukt!!! Ben zo opgelucht, heerlijk dit. Morgen horen horen we hoeveel embryo's er zijn. Maar voor mij is die ene al een kadootje.

Dus morgen schuif ik aan op het wachtbankje!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Wat een goed nieuws, Anne!!! Super! Dus toch gelukt allemaal, wat een opluchting. Heel veel succes morgen bij de tp. Ik kom je volgende week vrijdag vergezellen op de wachtbank!

Geplaatst

Anne, zeker goed nieuws. Dat ie maar lekker lang bij je mag blijven zitten.

Marieke, spannend a.s. vrijdag de terugplaatsing. Ik ga voor je duimen dat het embryootje goed ontdooid.

Nicolas, ik hoop ook voor je dat het echt loos alarm is. Heb je al geprobeerd om een nog een keer te testen?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi nicolas, Wat baal ik voor je om dit te horen, zit met tranen in mijn ogen je berichtje te lezen, wat maak jij veel mee zeg, hoop voor je dat het toch nog goed zit, maar natuurlijk moet je ook nuchter denken. Veel succes in ieder geval met dit hele vervelende wachten.

Anne veel succes morgen en Mariek super spannend.

liefs Cindy

Geplaatst

Nicolas,

Ik hoop dat alles inderdaad loos alarm is en dat je alsnog Weet dat je lichaam gekken dingen met je aan het doen is en hopelijk was het gewoon een deel van de innestelingsbloeding en zit alles nog op zijn plaats. Ik duim voor je.

Anne,

Ik duim ook voor jouw dat je een mooi embietje krijgt morgen en dat je lekker lang mag blijven zitten.

Mariek,

Inderdaad voor jouw wordt het spannend,

Aan alle anderen,

Héél veel succes en dat we allemaal voor het eind van het jaar op het bankje zitten en dat we net zoals de embietjes goed ingenesteld zitten. Dit is wat ik voor allen van ons hoop en droom.

Liefs,

Annick

xxx

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben een weekje op vakantie geweest en heb een heleboel gemist.

Nicolas, pebbels, jootje en Luna ik leef met jullie mee, Sterkte.

Dutches en Anne wij zitten samen op het bankje hou vol!!!

Mariek succes met de terugplaatsing.

Yvonne, ik heb veel aan je gedacht tijdens mijn vakantie. Wat goed om te lezen dat wij samen op het bankje zitten.

Maandag 23 juni zijn er twee toppers teruggeplaatst. 1 zit er in de vriezer.

Wij mogen pas 14 dagen na de terugplaatsing een test doen. Die komt dan uit op een maandag. Ikzelf had de terugplaatsdag mee gerekend en kwam uit op Zondag. Ik zit nu met een dilema. Wat zouden jullie doen?

Voel me goed ben alleen erg moe en heel weinig eetlus/misselijk. Best een goed teken vind ik zlef.

Succes en sterkte allemaal!!

groetjes Terry

Als ik iemand vergeten ben sorry

Geplaatst

Hoi Terry,

Je bent weer terug van vakantie, ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad en dat je goed voor je emmy hebt gezorgd die lekker in je buik zit. Hoe voel jij je? Voel jij iets in je buik? Ik voel al vanaf 2 dagen na de terugplaatsing steken en krampjes en nu een constant licht ongigevoel. Verder niets. Ik had er eerst helemaal geen vertrouwen erin, maar ik begin nu steeds vaker te denken dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Ik mag donderdag testen. Nog vier dagen!

Groetjes,

Yvonne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden