Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisl,

Sterkte meid!

Ik heb vanmorgen ook getest. Ook ik heb een negatieve test. Baal enorm. Die stomme rothormonen hebben ons dus behoorlijk aan het lijntje weten te houden.

We hopen zo snel mogelijk weer te kunnen beginnen.

Marianne.

Geplaatst

ooo jij ook al marianne, ja die hormonen je weet je er echt geen raad mee af en toe. Het voelt goed en dan weer niet.

heel veel sterkte in ieder geval

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!

Marianne wat rot. Bij allebei geen ongi (nog steeds niet trouwens) en dan toch een negatieve test. We hebben zo wel heel lang geduld moeten hebben. Jij ook veel sterkte en ik hoop dat we snel weer samen op het wachtbankje zitten.

Geplaatst

hoi marianne en lisl,

jullie dus ook al negatief, het is niet eerlijk!

wat ontzettend balen zeg! heel veel sterkte meiden.

lis

Geplaatst

hallo meiden,

wat een trieste berichten allemaal...

heel veel sterkte met het vervwerken van de mislukte pogingen!!!

hier goed en erg slecht nieuws...

het goede nieuws is dat hier alles nog rustig is en dat er geen pijntjes zijn die op een eventuele ongi duden...

het erg slechte nieuws is dat mijn vriendin waar mee ik in juni samen op het wachtbankje zat gisteren na een zwangerschap van 14 weken een miskraam heeft gehad...

zij had haar eerste icsi behandeling en ik onze 2e ivf...

zij positief en ik negatief getest wat op zich al een vervelende situatie opleverde..

nu zit er bij ons de eerste wachtweek bijna op en gebeurt er dit..

vrijdag avond hadden we een feestje bij hun in de tuin en toen werd er medegedeeld dat ze volgend jaar juni 4 maanden na de geboorte van hun baby gaan trouwen. Iedereen heel bij en verrast de hele avond geklets en gefeest...

de volgende dag krijg je te horen dat er een bloeding was opgetreden zomaar spontaan..... tijdens de echo was er geen hartactiviteit meer te zien..

ONGELOOFLIJK...

wat is het leven toch op sommige momente wreed..

heb vanochtend wel mezelf even streng toegesproken dat ik positief moet blijven!!!

maar dat valt niet mee...

moest het even kwijt dames...

ik spreek jullie weer snel.

liefs bri

Geplaatst

Hehe Dat is ook voor jouw erg Shit, zeker als het een goede vriendin van je is, maar probeer positief te blijven. Misschien is het een kleine troost en dan is het ook niet eerlijk maar misschien ga jij wel positief testen en heeft dit kleine embryo bij je vriendin zich opgeofferd om een zieltje in jouw buik te mogen worden.

Hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte ermee ook aan je vriendin.

Liefs Cindy

Geplaatst

Marianne, wat een teleurstelling!!! Balen meid, sterkte!!!

En Bri, wat een verdriet! Tjonge, als je al zo ver in de zwangerschap bent, denk je daar denk ik ook bijna niet meer aan. Al moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik elke keer als eerste kijk/luister of ik het hartje hoor. Dat vind ik toch nog steeds het spannendste moment!!!

Maar wat bij haar is gebeurd, hoeft bij jou niet meer te gebeuren!!!

Sterkte met de laatste week!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Ja Hilde dat had/heb ik ook. Ookal beweegt het de hele dag, toch bij de echo kijk/luister ik meteen naar het hartje en de gyn gelukkig ook.

Bri, heel veel succes met deze tp. Spannend! Wow toch 2, how exciting…. O nee, rustig blijven, rustig blijven…. En wat een naar nieuws over je vriendin, 14 weken zeg, al heel ver dus en toch nog zo pril. Heel vervelend. Maar probeer je ook op jezelf te richten en je energie goed te bewaren. Hoe raar het soms ook is.

Mari, heel goed dat je naar je lichaam en geest luistert en een dappere beslissing voor nu.

Otjes, heel veel succes met je operatie. Wel ingrijpend hoor. Heel veel kracht toegewenst met het herstel en lekker goed energie opbouwen voor november.

Succes Yvonne!

Lisl en marianne, wat een teleurstelling weer. Er zijn geen woorden voor, alleen hou vol.

En alle andere dames op de bank, wie zit er eigenlijk nog? naast Bri? niet teveel wiebelen hè....

groetjes, niki

Geplaatst

tjemig meiden er vallen er veel af

das niet de bedoeling hoor!!!

ben er een beetje uit maar ehmm.......Bri ( sterkte trouwens met dat verhaal, dat is wel heftig en komt hard aan he , maar toch proberen postitief te blijven hoor ) en Purple de enige die zitten of??

hopelijk kom ik volgende week ergens op het bankje zitten.

vandaag echo gehad en zaterdag weer, denk zelf maandag punctie maar dat horen we zaterdag dan wel

brrrrrrrr spannnend weer

hoeveel eitjes zouden er bevrucht gaan worden, hoeveel gaan goed hun best doen om super te delen???

suc6 allen met wachten en dat er maar mooie babies mogen groeien in de buiken!

Geplaatst

Hallo 2 wachtenden, hoe gaat het met jullie? Komen jullie een beetje door de dagen heen? Purple lekker op vakantie 2 daagjes, geniet er maar van, hoop dat er goed weer in zicht is.

Bri? Trek je het nog een beetje? Hoop dat het nog allemaal goed met je gaat. Nog geen kwaaltjes hebt.

Succes nog verder.

Liefs Cindy

Geplaatst

hallo dames,

helaas is er nog maar 1 wachtende op het bankje,

ik ben vannacht precies 2 weken na mijn eisprong ongi geworden.

onze 2e ivfpoging is daarmee def voorbij..

maandag begin ik weer met de pil en dinsdag hoor ik van mijn gyn wanneer ik mag starten met de deca.

onze laatste poging gaat dan alweer beginnen.

succes allemaal,

liefs bri

Gast estrhalita
Geplaatst

O Bri wat balen zeg. Ik had echt hoop voor je. Nou ja 3x scheepsrecht. We duimen voor je

Geplaatst

Bri,

Heel veel sterkte meid. Wat naar nou weer allemaal. Je kan gelukkig wel weer snel door met de volgende poging.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hé dat is niet leuk! Ik dacht: "even kijken hoe het met mijn ex medewachtbankers is afgelopen" Blijkt de één na de ander er af te vallen!

Sterkte meiden!! Het is niet leuk, dat kan ik alleen maar zeggen.

Ik ben even lekker weg geweest en zit nog steeds in mijn vakantie. Ik kan het allemaal redelijk goed los laten. Kom om dat te doen ook bijna niet meer hier. Hoe onaardig dat misschien ook klinkt. Maar voorlopig ben ik nou eenmaal geen ivfmoeder en ik weet ook nog niet of het ooit zo gaat zijn.

áls we voor een nieuwe poging gaan, dan zal dat waarschijnlijk pas begin 2009 zijn.

Maar heel af en toe kom ik toch even neuzen. Er zullen toch ook gauw genoeg weer een hele hoop positieve berichten zijn!!!!

Succes, sterkte of wat jullie ook maar nodig hebben, allemaal!!

Groetjes, Mari

Geplaatst

he Bri potverdorie

wel fijn dat je gelijk door kan in de behandeling.

borst vooruit kin omhoog en zet um op!!

ik moet nog iets langer wachten op wachten (hahaha LOL)

dacht misschien maandag al punctie te krijgen maar nee moet nog doorprikken en maandag weer komen voor echo

ze zijn nog niet groot genoeg. Alles zag er wel mooi uit en heb nu voor het eerst een afdrukje van mijn folikels gevraagd en gekregen.

eentje is genoeg, het is meer gewoon voor mijn dagboek van deze hele reis door het medische land.

suc6 iedereen met alles in je/jullie leven.

Het is stil op het bankje nu

volgens mij alleen Purple nu nog maar ( die lekker aan het uitwaaien is in Zeeland!!)

groetjs

Geplaatst

Lieve Bri,

Wat een ontzettend naar bericht zeg. Balen! Ben best geschokt toen ik je berichtje las dat het niet gelukt is.

Ik kom net terug van een paar dag Zeeland en dacht dat je nog volop in spanning zou zitten. En nu lees ik dit. Ik had het zo gehoopt voor je en jullie natuurlijk vooral ook voor jullie zelf. Dapper hoor dat je alweer aan de pil gaat en opgaat voor de nieuwe poging.

Hou je taai,heel veel sterkte!

liefs Purple

Geplaatst

Hey Purple,

hoe gaat het met jouw, lekker uitgewaaid en uitgerust in zeeland. Lekker zeg.

Voel je al wat want voor jouw wordt het ook spannend deze week.

volhouden nog en blijven zitten

Geplaatst

Hey Nicolas,

Lief dat je naar me vraagt. Ergens op dit forum had ik al geschreven hoe het met me ging, maar kan het zelf ook niet meer terug vinden. :a4628ea63ee3976fca4

Ik ben lekker aan het opruimen in huis. Mijn gedachten wat verzetten.

Het zal voor velen herkenbaar zijn, maar elk wc-bezoek is het weer een beetje spannend. Zaterdag mag ik testen, maar ik heb het idee dat een menstruatie best eerder te bespeuren is...al hoop ik het niet natuurlijk.

Dit is mijn vierde dag met hoofdpijn, al is het vandaag minder dan de voorgaande dagen. Ik probeer uit te zoeken wat voor soort hoofdpijn het is, maar ik kom er niet uit...dus probeer het los te laten. Als het maar niet de hoofdpijn/migraine is die ik altijd krijg rond te menstruatie. :huh1:

Ik hoop echt zo ontzettend dat ik zwanger ben, maar tegelijkertijd ben ik ook bang...bang dat het weer niet gelukt is. Het is onze 1e IVF, maar natuurlijk niet de eerste maand dat we zwanger proberen te raken. Hoe vaak ik de laatste 4,5 jaar al een zwangerschapstest gedaan heb weet ik niet, maar het altijd "niet zwanger-testen" heeft me aardig de bibbers in de benen gebracht. Afwachten is het enige dat we kunnen doen, en hopen natuurlijk!

Hoest met jou Nicolas?

liefs Purple

Geplaatst

spannend Purple, mijn duimen draaien ook druk voor je!

ik mag vanavond pregnyl spuiten en woensdag 20-8 in de ochtend is de punctie.

spannend, ben benieuwd hoe de eitjes het gaan doen deze ronde.

in mijn linkereierstok zitten 15 follikels, rechts wat minder maar poeh het zijn er weer een flink aantal.

hopen dat de ICSI goed gaat en of er cryo's over blijven!!!

groetjes en suc6 allen

Geplaatst

Jeetje Lila,

Wat ontzettend spannend allemaal! 15 follikels links is een mooi aantal. Laten we hopen dat ze ook van goede kwaliteit zijn en er bevruchting optreedt. Beetje rare vraag maar: zie je op tegen de punctie? Niemand is er dol op, maar scheelt het dat je er al 1 gehad hebt....of was dat toen juist een tegenvaller.

Zet hem op zeg!

liefs Purple

Geplaatst

nou weet niet of het scheelt LOL

weet nu wel wat er komen gaat

en tja mijn eerste punctie was niet zonder pijn

tegen het eind werd ik er helemaal niet goed van

echt misselijk van de pijn, bijna kotsen

maar weet je

eigenlijk is het natuurlijk niks

want waar doen we het voor??

zwangerschap en dus uiteindelijk een bevalling

en LOL tja die zijn ook geen pretje...........en duren meestal langer dan zo een punctie

dus dit vertel ik aldoor tegen mezelf

en ja ben zenuwachtig, gestresst

slik nu valdispert extra sterk, weet niet of het echt helpt maar het idee geeft me ook wel wat rust.

groetjes en suc6 iedereen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden