Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lentezon,

wat pijnlijk dat je collega's niet verder denken dan hun eigen ziel en zaligheid. Schok zij ervan toen jij aangaf dat je liever niet aan vorig jaar wordt herinnerd?

Weten ze hoe je er nu voorstaat? Wat zal het heerlijk zijn wanneer jij tegen je collega's zou kunnen zeggen dat je zwanger bent.

Op goed geluk meiden!!!

Gisteren een rotdag, met hoofdpijn en zere onderrug, vreesde ik toch wel voor het ergste. Vanmorgen heel voorzichtig gekeken op het toilet, maar niets geen bijzonders te zien. Vandaag gaat het alweer beter. Vanmiddag+vanavond werken (de enige werkdag van mijn 2e wachtweek). Even zinnen verzetten.

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Stéphanie, jullie uur U komt nu ook wel weer zeer dichtbij .

over 48 uur weet jij meer! Gelukkig heb je wat werk idd om je zinnen te verzetten.

Goed teken dat er nog niets te zien is! Ik ben ook blij weer een halve dag te zijn doorgekomen. Graag nog zo door gaan tot maandag! haha dan ben ik 4 hele dagen overtijd! 18 dagen na de punctie is het testen bij ons..

ohhhhhhhhhh wat ligt het dicht bij nu voor ons..niet normaal !

Nou de collega snapte het wel, heb trouwens zelfs van haar nog een een kaartje gehad in die periode...

Kijk: als ik zwanger ben hoeft zij ok niet meer op haar tenen te lopen he..wat dat betreft werkt het door naar 2 kanten.

Geplaatst

Dag 14 na de punctie!

Yes weer een dag verder...

Nou Lentezon, wat het broekloeren betreft gaan we gelijk op: ik zit ook zowat elk uur op de wc, word helemaal gek van mezelf!!!!

Vanochtend dus weer op controle in het ziekenhuis, weer een echo gehad.

Nog steeds flink opgezwollen eierstokken en nog steeds vocht in mijn buik.

Ook nog steeds de buikpijn dus.. is vooral 's avonds het ergste.

Met de echo (nog) niets kunnen zien in de baarmoeder van een evt vruchtje, maar volgens de gyn is dat ook nog te vroeg daarvoor..

Daar houdt ik me dan maar aan vast....

Ook nog steeds geen druppel bloed te zien..

Gevraagd of pregnyl evt de menstruatie kan tegenhouden: Dat kan dus wel!!

Was weer even een domper..

tot later!

Geplaatst

Spannend, Kim!

Wel vervelend dat je toch weer last hebt van overstimulatie. Hoop dat het vocht snel wegtrekt. En hoop natuurlijk heel erg met je mee dat het wordt veroorzaakt door een zwangerschap...!!!

Duim voor je!

Geplaatst

Net op de fiets naar de apotheek om recept voor meer progestanbolletjes. Het voelt een beetje als de goden verzoeken, maar ik moet wel. Morgen heb ik weer een voorraad.

De laatste keer moest ik van Nijmegen direkt na de (eerste) negatieve test stoppen met de bolletjes. Ik vond dat vreemd aangezien je 3 dgn later weer kan testen. Daarbij zijn duurt mijn gemiddelde cyclus minstens 32 dgn. Wat de uitslag dit keer ook mag brengen(mits ik niet ongesteld ben geworden), ik ga een paar dagen door met die bolletjes. Ik laat mij dit keer niet zo gek maken als de laatste keer, voelde bijna als traumatisch.

Ik probeer maar bij het moment te leven, net als jullie soms van toiletmoment naar toiletmoment.

Even iets anders... ik ging dus op de fiets naar de apotheek ipv de auto vanwege het mooie weer. Maar ik zit best huiverig op de fiets, ga van het zadel bij elke bult en verlaging in de weg. Thuis weer snel broekloeren, gelukkig niets te zien. Ik ben blij dat ik een auto heb waar ik mee naar het werk kan etc. Hoe ervaren jullie dat?

ps. niezen vind ik ook eng, omdat ik niet zachtjes kan niezen.

Groetjes,

Stéphanie

Geplaatst

heeeee vreslijk ja...die toiletmomenten, ik ga momenteel met angst en beven en lood in de schoenen. Ik kijk snel naar mijn inlegkruisje..er zal me zo geenspoortje ontgaan..

tot nu toe nog niets af en toe nog steeds raar gevoel in de buik en wat ongi gevoel ...

Stephani:

Ik ben vandaag ook op de fiets. Bewegen is goed voor de bloedsomloop en de doorboeding dus t lijtk me alleen maar gunstig. ??

hey Kim : mijn ziekenhuis zei dat het nu juist NIET tegenhield de Pregnyl en de porgesteron bolletjes juist wel.....

Zucht.....

Ik blijf stellig voelen dat ik niet ongesteld ga worden, al heb ik wt buikklachten, en dat ik mega verbaasd zal zijn als dat wel zo is en het niet gelukt is, echt een shok zal t zijn.

ik ben namelijk zo positief gebleven, en heb zo sterk iets: er is geen reden waarom niet niet zal lukken. Ik heb dat mijzelf zo ontzettend hard ingeprent.....

Maar ook ik twijfel hoor als ik weer ff flinke krampen heb ....

dus de bal is weer rond....de rollercoaster doet nog een extra rondje. :icon_scratch:

nou meiden, ik laat morgen ochtend nog wat van me horen ....da's nog een hele avond en nacht , zijn we morgen weer heel wat uren verder...:yeswink-1:

liefs lentezon

Geplaatst
Net op de fiets naar de apotheek om recept voor meer progestanbolletjes. Het voelt een beetje als de goden verzoeken, maar ik moet wel. Morgen heb ik weer een voorraad.

De laatste keer moest ik van Nijmegen direkt na de (eerste) negatieve test stoppen met de bolletjes. Ik vond dat vreemd aangezien je 3 dgn later weer kan testen. Daarbij zijn duurt mijn gemiddelde cyclus minstens 32 dgn. Wat de uitslag dit keer ook mag brengen(mits ik niet ongesteld ben geworden), ik ga een paar dagen door met die bolletjes. Ik laat mij dit keer niet zo gek maken als de laatste keer, voelde bijna als traumatisch.

Hoi Stephanie,

Was even benieuwd. Ik heb voor 15 dagen die bolletjes en ben in die periode op vakantie. Nou sprak ik gisteren bij de vert. assisstente mijn zorg uit, omdat ik dan niet in het land ben na 15 dagen en wat nou als ik negatief test, maar niet ongesteld ben? Ze gaf aan dat ik dan moest stoppen met de bolletjes, omdat dat de ongesteldheid zou tegenhouden. Ik ga morgen voor de punctie naar Nijmegen.

Maar jij gaat dus langer door met die bolletjes?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee en leer ik weer wat bij van jullie ervaringen. Ik zat op mijn eigen wachtbankje, dacht er vandaag af te kunnen springen, maar moet nog een weekje zitten om eigenlijk te weten er dan keihard afgegooid te worden. Ben nog niet ongesteld, ook geen gevoel het te gaan worden. Maar waarden in bloed geven aan dat het niet mocht lukken.

Geplaatst

hey Kim : mijn ziekenhuis zei dat het nu juist NIET tegenhield de Pregnyl en de porgesteron bolletjes juist wel.....

Zucht.....

Mmm vreemd zeg, ik dacht toch dat we in hetzelfde ziekenhuis zitten, raar dat we dan verschillende dingen horen..

Nou ja ik hoop dan wel dat jij gelijk hebt hoor!!!!

Geplaatst

Mogge Kim,

Weer een dag + nacht overleefd? Sja 1 vd de asistentes zei dat tegen mij... raar inderdaad zeg! Ik weet niet meer welke..

Hoe voel je je?

Ik heb nog steeds geen spoortje van iets hoor, en wel nog steeds maag+ buik klachten en soms wat licht ongi gevoel en grotere borsten die vandaag weer wat minder gespannen zijn ( wisseld zich af ). Ik heb hier dus al een week last van.

Ách ik ben van plan vandaag minder te gaan broekloeren, vanochtend met opstaan zei ik weer: goede morgen kleintjes !!!!

en heb me vandaag weer voorgenomen/ onderhand mijn mantra geworden de laatste weken : ik word gewoon niet ongesteld, klaar uit, het gaat gewoon lukken deze keer. It aint over till it's over.

Vandaag is iniedergeval de 1e dag overtijd....duimduimduimduimduimduimduim

Marietjes meid, wat een ellende zeg. Nog een week langer in onzekerheid ..bah ..ik voel met je mee.

liefs lentezon

Geplaatst

Yoehoee Lentezon,

Zo gaat-tie goed.... zet 'm op meid! En blijf praten tegen je 'kleintjes' daar groeien ze goed van.

Heel veel sterkte!! Ik ben zelf dit weekend weg en dus geen PC in de buurt, maar ik blijf aan je denken en duimen.

@ Kim, morgen is het DE dag........ dat jij zwangeren mag. Kim ik duim me te pletter zodat je morgen met goed nieuws op het forum komt. Ook jij héél véél succes, op naar een positieve test!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey Elena,

Heel erg bedankt. Ik hoop dat bij jou alles helemaal top gaat verlopen de volgende ronde...Wat zijn wij een strijdlustige bikkels hier he...

echt respect.

Ga je een weekendje er tussenuit?

Kim:

ik check dit weekend wel ff op de PC als ik in Denthe ben . Ik ben naar mijn moeder, die is namelijk jarig... Ik weet wel een leuk kadoo voor haar.....

maar dat zal pas de dag na haar verjaardag blijken.

Oh Kim wat spannend, als ik het 'haal' tot maandag: ben ik ook nog nooit zo ver gekomen....

Ik heb vandaag wel wat minder last allemaal ..maar dat fluctueerd al een week vna dag tot dag had ik al eens geschreven.

brrr gek word ik ervan met vlagen!!! echt de zenuwen gieren me door het lijf... Pas sávonds voor de TV kan ik me wat ontspannen .. en voor 2200u ga ik al k.o. in bed... slapen slapen slapen slapen .'

Da's gewoon van alle perikelen , dan gaan mijn lijf en leden op 'slaap modus'

Hoe laat krijg je de uitslag ongeveer??

OHJA: ik mag As zondag als ik het echt niet meer kan houden zelf testen thuis! Maar dan moet ik nog wel bloed laten prikken maandag.

Ik weet niet wat ikzal doen. As zondag is mijn mamma's verjaardag en ik zal daar ontwaken...ik heb natuurlijk wel alle steun daar... Ik kijk wel wat ik doe. Kijk als ik zondag nog niet ongi ben dat heb ik misschien wel heel veel vertrouwen! Mijn vriend wil liever de bloedtest afwachten...

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ja, we zijn bikkels hier met z'n allen..... dat kunnen wij vrouwen ook echt alleen aan. Mannen zijn daarin weer héél anders :smokem2:

Maar ok, dit weekend is mijn schoonvader jarig en dat gaan we uitgebreid vieren. We hadden ergens verwacht dat hij deze verjaardag niet meer zou halen gezien zijn slechte gezondheid. Dus nu is het extra genieten en vieren dat hij er nog is......

Dus zodoende geen PC in de buurt om 'iedereen' te kunnen blijven volgen. Moet dus echt eventjes afkicken, want ergens leef je toch met iedereen mee zolang je zelf even 'stil' staat. Maar..... mijn datum komt ook weer met rasse schreden dichterbij, 1/10 staat rood in mijn agenda! Op naar de 2e poging..... :icon_shaking:

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elaine,

wat betreft die bolletjes....iedere arts denkt er blijkbaar weer anders over. Op het pakje van mij staat dat ik die bolletjes, en de progynova, tot 12 wkn zwangerschap moet slikken. Daarom denk ik dat die ene week na de testdag en zonder ongesteldheid vast geen kwaad kan.

Vannacht wakker geworden door een onbehaaglijk gevoel; een soort stemmetje dat zich afvroeg waar ik het idee vandaan haal dat ik mogelijk zwanger zou kunnen zijn. Ik heb tenslotte niet stilgezeten op de dag van tp. Ikke snel naar het toilet, maar heb gelukkig niets gezien. Daarna gelukkig weer kunnen slapen. Vandaag wel wat gerommel in mijn buik, maar niet pijnlijk. Ik durf morgen niet te testen, denk ik. Houd ik mijzelf voor de gek of niet?

Tijdens de kerkdienst van een crematie vanmorgen maar even een extra schietgebedje gedaan.

gr, Stéphanie

Geplaatst

He Lentezon!

Zo afgelopen nacht ook weer overleefd. En nu al weer bijna een halve dag verder :)

Ik heb ook echt de zenuwen, kan het broekloeren niet laten..

Heb ook nog steeds wel last van mijn buik, alhoewel dat in de ochtend eigenlijk wel minder is als later op de middag en avond.

En ook nog steeds pijnlijke borsten...

Pff, het is echt zenuwslopend ja....

Als ik komend weekend nog niet ongi ben, dan ga ik toch ook eens een testje te voorschijn halen :icon_biggrin:

Ze liggen hier al klaar!!

Veel plezier dit weekend in Drenthe, als er nieuws is, laat je het wel weten he?!

Elena, ik mag ook pas maandag officieel testen in het ziekenhuis net als Lentezon en helaas nog niet morgen hoor!

Stefanie: Succes morgen bij de test, ik ga voor je duimen!

liefs

Geplaatst

hai Kim. ja dat dacht ik toch ook hoor dat jij pas maandag zou kunnen testen...stata keurig op ht overzichtslijstje ook...

beetje eea in de war geraakt met de test datum Stephani denk ik.

Groot gelijk hoor van je testje. Ik heb ze ook al in huis en heb toch nog ff geinformeerd omtrent het protocol in t ziekenhus en zij zeiden: zondag testen mag..:icon_shaking2:

Ik heb ook ineens veel minder last van vanalles...en heb ook wel gemerkt dat het s'avonds of na een drukke dag etc wat meer kan zijn. Blijf een wat harde opgezette buik houden ook... Ik heb al 8 dagen last van ongi gevoel en vandaag vrij weinig ...

We blijven zitten he!!!!

Stephani ...meid : toi toi toi je zit er zoooooooooo dichtbij nu...en nog steeds niet ongi..... duimduimduimduimduim

iedereen alvast een fijn weekend dat al onze wensen snel vervuld mogen worden..

toi toi toi voor iedereen!!!!!!!!!!

liefs lentezon

Geplaatst

Sja ff een update: net wat mini beetje rose afscheiding. Zo is het al vaker bij mij begonnen, eigenlijk wel alle keren als ik dacht zwanger te zijn in t verleden.

T zal toch niet...met de finishlijn in zicht?Je snapt dat ik het gelijk al somberder inzie.

de tijd zal het uitwijzen .. dus nog steeds en alweer..

liefs lentezon

Geplaatst

oh meiden ik ben zo druk met duimen voor ieders die wacht

ik hoop zo mee dat het gaat lukken voor jullie

en ja broekloeren

lol

das hier ook nog niet over

misschien dat het stopt met 40 weken???

lol

:nerves::pray:

Geplaatst

Lentezon!

We blijven zitten hoor!

Hopelijk heeft het 'roze' verder niets te betekenen, maar na al die jaren ken je inmiddels je eigen lichaam ook van binnen tot buiten...

Moed blijven houden hoor!

Bij mij nog niets te bespeuren tot nu toe, heb wel nu iets minder last van mijn buik tov gisteren en vorige dagen. Hopelijk betekent dat niet dat de pregnyl (en dus het HCG) aan het uitwerken is..

Tot later weer..

Geplaatst

Hoi allemaal,

Denk dat ik van het weekend van het wachtbankje ga vallen....

Voel een migraine aanval opkomen en transpireer meer dan normaal. Ook ongi-krampjes erbij. Dat is bij meestal het teken dat ik ongi ga worden....

Zit even in een dip. Maar de goede spreuk die ik op dit forum vaak zie staan, blijf ik in mijn hoofd vaak herhalen: "geen bloed, houdt moed"

Andere meiden, ik zal voor jullie duimen dat jullie positief nieuws krijgen over een paar daagjes!

groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het hier op het wachtbankje? Het is lekker druk zo te lezen en veel van jullie mogen vandaag of 1 deze dagen testen.

Heel erg veel succes, en ik hoop op een hele boel positieve berichten!

Liefs Diana

Geplaatst

Vanmorgen bij de eerste urine een test gedaan, test mislukt. ws te weinig urine geweest. Een uur later weer een test gedaan en binnen een minuut waren er al 2 duidelijke streepjes te zien. Ik laat het aan mijn man zien en hij zit verbaast te kijken, geen idee wat 2 streepjes betekenen. Na uitleg beiden in tranen van blijdschap, maar maandag een test in het ziekenhuis geeft ons meer zekerheid.

Begin van de middag moeten we in DenHaag zijn, en omdat we toch in de buurt zijn gaan we ook nog even langs mijn moeder. Bij haar op het toilet kan ik wel door de grond zakken, want ik zie bloed bij afvegen en op mijn inlegkruisje. K**!!! Het is dun, maar rood. Toch geen dik (vies) bloed. Dat laatste verwacht ik morgen. IK BEN BOOS op mijn eigen geest en lichaam. Waar doe ik het allemaal voor! Al die hormonen en bijbehorende spanningen. En dat zonder resultaat. BAH!

Ik ga me nu verdringen in nostalgie. We hebben dus 2 platenspelers gekocht (voor ons feestje in november) en gaan oude plaatjes draaien, uit een tijd dat kinderwens nog geen belangrijke factor was in ons leven.

Groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Stephanie,

meid kan me je gevoel heel erg voorstellen, wat een verdriet weer...

Ik hoop voor je dat de bloedtest maandag in het ziekenhuis zegt dat je toch zwanger bent..

Hopelijk blijft het bij dit beetje bloed... een beetje bloedverlies hoeft niet altijd het einde te betekenen..

Een duidelijk streepje geeft toch aan dat er voldoende HCG gemeten is....

Veel sterkte..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden