Ga naar inhoud

Hoe is het nu?


niki

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hmmm, helaas, ik heb het filmpje ook gemist.

 

Ik ben weer terug in Nederland, sinds gisteren.

 

Ben moe van de hele reis, en wrs. ook van de zwangerschap. Voel me nu ook gammelig. Gaat wel weer beter worden.

 

Ik heb vanaf de test tot en met 2 dagen na het laatste bolletje utrogestan last gehad van het verlies van bruinige afscheiding. Maar toen ik met de positieve test het ziekenhuis belde, hadden ze me daar al voor gewaarschuwd dat dat kon gebeuren. Als er geen helder rood bloed bij zat en als ik geen buikpijn had hoefde ik me er niet druk om te maken. Als ik het niet vertrouwde, mocht ik altijd bellen.

 

Verder beginnen m'n borsten nu enorm te groeien en voel ik ze.

 

's Avonds ben ik eerder moe en ook s middags heb ik wel eens een mega dip. Ach.... als dat alles is heb ik nog niets te klagen!!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier, nog steeds helemaal geen klachten. Begin wel 's avonds na het eten echt al een buikje te krijgen en vandaag overdag een strak jurkje aan waarvan ik dacht, dit is ook de laatste dag, dat het kan begin echt een buikje te krijgen. Nog wel een waarvan iedereen denkt hmmm die mag nog voor de zomer even aan de Sonja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend, na 4 weken weer naar het ziekenhuis.

 

Ik ben toch wel zenuwachtig, ondanks dat er geen tekenen zijn dat het niet goed zou zijn, heb van de week de baby voelen bewegen...

 

En toch ben ik bang dat het hartje niet meer klopt.

 

 

 

De gyneacoloog gaat ook nog kijken naar mn bekkenpijn en dan hoor ik van hem wat ik er mee moet gaan doen.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch elke keer weer spannend, Renata. En daar in het ziekenhuis kunnen ze meer over je kindje vertellen, dan dat je zelf voelt. Ik hoop dat ze nog een paar waardevolle tips hebben voor je bekken!!!

 

Afgelopen zondag ben ik goed ziek geweest. We hadden een restje opgewarmd en gegeten. Dat was dus niet meer goed. Tjonge... wat heb ik boven de pot gehangen!!! Gisteren was mijn vochthuishouding nog niet op peil. Ik geloof dat dat nu weer begint te komen. En dan weet ik, dat het wrs. het kindje niet schaadt, omdat ik zelf nog wel wat reserve ingebouwd zal hebben, maar toch vreet het dan een beetje aan me.

 

Vanmiddag mogen we kijken of alles (voor zo ver nu natuurlijk te zien is) goed gaat. Spannend!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk Renaat dat je de baby hebt voelen bewegen!!! Dat is vast een heel bijzonder moment geweest! Wanneer heb je het gevoeld?

 

Lijkt mij geweldig om iets in je buik te voelen "kriebelen".

 

Spannende dag voor je morgen, hoe laat moet je naar het ziekenhuis?

 

 

 

En hilde, jij ook heel erg veel plezier vanmiddag!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet gelukkig om 8.30 lekker vroeg.

 

Ik leg steeds als ik ontspannen lig mn hand op mn buik, dan gaat de baby contact zoeken met je hand, en ik heb vorige week 2 x gevoeld een soort bal dat lang mn hand gaat, echt heen en weer gaat, en dat was heel bijzonder, maar ook "verslavend "want ik kan nu haast mn handen niet meer van mn buik afhouden hihihi

 

 

 

Hilde ben heel benieuwd hoe het gegaan is...

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk Renaat! Dus gewoon lekker languit liggen, tijdens een soapje of 's avonds bij het naar bed gaan, en dan hand stil leggen op je buik? En dan een kwestie van wachten en hopen?!

 

Wauw, ik ga het straks meteen proberen!!

 

Was van plan een filmpje te gaan kijken, dus dat moet dan een goede timing voor een poging worden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, gewoon lekker onderuit, en tv kijken of zo en je handen op je buik houden, het was bij mij na 2 of 3 dagen dat ik het voelde, het kan een paar dagen duren, maar misschien ook wel na een kwartier, en het gevoel was heel duidelijk.....

 

 

 

Succes

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Het hangt er helemaal van af of de placenta ervoor ligt of hoe je baarmoeder ligt wil je het met 16 weken al voelen hoor (bij je 1ste kindje). Succes in ieder geval en laat het even weten als je het gevoelt hebt Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de eerste echo is geweest.

 

Een heel klein grijs propje in mijn baarmoeder wat afwisselend donkergrijs/lichtgrijs werd... Kortom, het hartje klopte!!!

 

Het was 10.8 mm lang, wat overeenkomt met een zwangerschap van 7 weken en 3 dagen. Volgens de kalender ben ik 7 weken en 4 dagen zwanger.

 

Alles goed.

 

Mag over 4 weken weer... maar dan zijn we op vakantie. Nu wordt het 21 Juli dat we weer mogen kijken naar ons kleine kindje.

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer bij de gyneacoloog geweest en een echo gehad.

 

Alles was goed, het hartje klopte flink 140 slagen per minuut.

 

Beebje was ongeveer 16 cm.

 

De arts vroeg of ik het al voelde, en ik legde uit wat voor gevoel ik in mn buik heb en dat met mn hand op mn buik leggen,zij hij dat het niet lang meer zal duren voordat ik het echt zal voelen bewegen.

 

 

 

Ik kan waarschijnlijk geen 20 weken echo doen, want we zijn op de dag af in de periode dat het kan op vakantie.......

 

Daar baal ik flink van.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey renaat,

 

 

 

Heerlijk weer zo'n goede echo!

 

Heb je foto's mee???

 

16 cm, wat gaat dat snel he?! Is best al een heel formaat vind ik zelf! Wauw echt super.

 

 

 

is er geen enkele mogelijkheid voor je 20 weken echo?

 

Ik heb de echo met 19 weken al, en ik lees net dat monique deze met 22 weken heeft, of ga je precies die 3 weken op vakantie?

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diana, ja ik heb een echo meegekregen, heelmaal fijn natuurlijk en ja 16 cm vind ik ook al heel wat...

 

 

 

Bij ons kan de 20 weken echo stipt vanaf de dag dat je 20 weken ben tot 2.5 week later, en ik ga 1 dag ervoor op vakantie en kom 2.5 week later thuis.

 

Ik heb ook gevraagd of het niet 2 dagen eerder kan, en ze legde uit dat het alleen kon bij hele slanke vrouwen kon, maar ja wat ik nu niet snap is dat het bij jou wel kan in je 19e week, en ik heb jou foto gezien, we hebben wel ongeveer hetzelfde figuur.... bedoel het niet lullig of beledigend hoor!!

 

 

 

ze gingen overleggen met de gyneacoloog en ze zou me vanmiddag terug bellen.

 

Weet het anders ook niet.

 

 

 

Liefs Renaat

 

 

 

O ja, hoe ging het met je hand op je buik leggen??

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Renaat,

 

 

 

Ik vat het helemaal niet lullig op hoor.

 

Zal even mijn schaamte opzij zetten en zeggen dat ik bij de combitest 110 kilo woog en dat bij een lengte van 1.79, dus dik is echt geen raar woord voor mij hoor, hahaha.

 

 

 

Ik heb met mijn gyno ook over mijn gewicht gehad vanwege de echo's, en de opmerking die ik kreeg van de echoscopiste bij de combitest, zij vond het echt onzin!

 

Tuurlijk moeten ze door wat meer vet heen, maar alles is echt prima te zien.

 

Ik heb al die tijd in het ziekenhuis zowel inwendig als uitwendige echo gehad, en daar zat bijna geen verschil in.

 

Ze konden alles prima zien.

 

 

 

Ik hoop dat het je lukt daar!!!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Hier mag de 20 weken echo vanaf 18 weken tot 22 weken dus laat ze het even goed nakijken. Ik doe hem bij Star, dus misschien is dat ook nog een optie voor je dat je even 1x uitwijkt van je gyn?

 

 

 

Lekker dat alles weer goed is bij je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Diana, ik ben een stuk kleiner als jou, ik ben 1.64 en weeg slik ook ff mn schaamte opzij 89 bij de combitest, dus in verhouding komt het op hetzelfde neer ongeveer.......

 

 

 

Snap het dus niet waarom het bij jou wel kan en bij mij niet......

 

 

 

Maar over 3 kwartier kan ik bellen, dan heeft ze overlegd met de 20 weken echo gyneacoloog en dan hoop ik op een oplossing.

 

 

 

Liefs Renaat

 

 

 

Maare nou weet ik nog niet hoe het ging met je hand op je buik leggen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik had er helemaal overheen gelezen, sorry!

 

 

 

Mara ik heb het gisteren tijden geprobeert, en heel even dacht ik wel iets te voelen, voelde wat in mijn buik rommelen en ik leek wel wat met mijn hand te voelen, maar ik twijvel erover.

 

Maakt ook wat moeilijker omdat mijn buik constant zo zeer doet, en ik ook nog eens om de paar minuten onwijze steken heb, dus het is heel moeilijk om onderscheid te maken.

 

Maar de aanhouder wint :headbanger:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden