Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

na hevige krampen vanmorgen en vanmiddag gleed er rond een uur of half 5 vanavond iets uit me. Op het toilet zag ik een flinke bloedprop.

ik vermoed dat dit ons embryootje is en ik het nu verloren ben.

ben dus maar heel even zwanger geweest denk ik.

ik vermoed niet dat het iets anders geweest kan zijn.

de test was een kwartier ervoor nog positief maar dat zal het hcg hormoon zijn dat nog in mijn lijf zit.

ooo please laat het iets anders zijn en mijn emmie nog veilig zitten.

ik zit even helemaal in zak en as.

wat een rot week is dit

Geplaatst

ohw, Nicolas, het wordt jou niet makkelijk gemaakt, he. Wat een gedoe weer. Heb het erg met je te doen, wat een week van enorme pieken en dalen voor jou. Hoop dat deze bloedprop niks voorstelt en dat je gewoon lekker zwanger bent en blijft!!

Heel veel sterkte, meid!

Geplaatst

Hoi Mariek,

ik heb net even zitten surfen en ben toch bang dat het een miskraam was.

zoals ze het omschrijven met de krampen en het uitdrijven van de vruchtzak.

de krampen zijn nu ook helemaal voorbij dus het was echt een uitdrijving.

terwijl de test een kwartier daarvoor duidelijk een dikke streep positief aangaf.

ik doe nu even 2 dagen rustig en ga zondag of maandag nog eens testen en het zkh bellen.

je wordt er heel onzeker van en dan het woord miskraam dat doet al zeer voordat je het uitspreekt. bah

zit nu een beetje te internetten en ga wat lezen maar lig al wel in bed.

mijn dag is voor vandaag voorbij hoor.

Geplaatst

o,ja nu heb ik sinds een half uur pijn in mijn onderrug, krijgen we dat er ook weer bij.

ik denk dat ik gewoon een paar dagen rustig doe en daarna nog eens test om te kijken wat mijn liggen aangeeft

ik blijf natuurlijk ontussen wel even up to date hier want wil jullie wel volgen maar juni is bijna voorbij nu dus op naar de positieve juli maand

Geplaatst

Nou het zit erop voor mij. Helaas is het toch een miskraam geweest.

het hcg in mijn urine is al aan het minderen want de lijn wordt vager van de test.

morgen het zkh even bellen voor verder

Geplaatst

Nicolas,

Doeme toch, had zo gehoopt dat het andere dingen waren. Had al gereageerd op wachtbankje/broedbankje.

Dit is gewoon SSH........TTT

Maar weet dat het kan, en probeer je daaraan recht te houden. Hoe moeilijk het ook wordt. Weet dat we er voor je zijn....

Liefs en megaknuffel,

Annick

x

Geplaatst

Ow, Nicolas, wat enorm vervelend. Eerst tegen alle verwachting in leek het positief, en dan in eens dit!!!

Heel veel sterkte!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Nicolas, wat ontzettend rot voor je. Sterkte de komende tijd.

Groeten, Nora.

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Nicolas,

Even een tijdje er tussen uit geweest. En er gebeurd van alles hier op de site. Wat een shit heb je weer achter de rug.

Heel veel sterkte meid!

Groetjes, Marianne.

• 3 weken later...
Geplaatst

Zo langzaam de twee wachtweken voorbij gaan zo vlug vliegt deze maand weer voorbij. Natuurlijk uitkijken naar 5 augustus want dan hoop ik te horen wanneer ik doorkan naar de 2e ivf poging. En ik hoop dat ik meteen een koelkast spuiten meekrijg en kan beginnen.

Dit duurt echt heeeel lang.

Zit nu weer op mijn normale cycles te wachten en die was altijd keurig optijd.

Nu ben ik dus al 3 dagen overtijd. Klinkt leuk maar niet als je weet dat je vorige maand een miskraam (pje) hebt gehad.

Volgens mijn hubbie ben ik zwanger :lac: maar de test een week na de miskraam gaf negatief aan en ik heb lekker gedronken en gegeten wat dan niet mag.

Hoop toch snel mijn ongi te krijgen want dan kunnen ze meteen een echo maken om te kijken of er weer een eitje rijpt.

Nog 1.5 week die zal vlug voorbij gaan want ik krijg een drukke week met veel afleiding.

Geplaatst

Nicolas, sterkte met wachten! IVF bestaat onderhand alleen maar uit wachten. Op je gesprek, op je ongesteldheid, op je uitgangsecho, je eerste meting etc....om een punthoofd van te krijgen. De positieve noot: dan ineens is het zover.

Succes!

groeten, Nora.

• 2 weken later...
Geplaatst

5 augustus dus gesprek met de gynaecoloog gehad en meteen een uitgangsecho gemaakt. Alles zag er goed uit en mijn eitje was mooi gegroeid. Ik heb groen licht om meteen door te gaan voor poging 2

ik mag 17 augustus al beginnen met de decapeptyl en dan rond de 2e week van september de punctie.

Het begint dus al weer op te schieten.

Kijk er alweer naar uit. Vreemd omdat het toch een soort lijdensweg is

Geplaatst

Tja, maar je hebt ook weer een kans om je grote wens vervuld te gaan zien worden. Dat daar even een lijdensweg voor nodig is, is dan effe een ander punt.

Heel veel succes weer met deze poging!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Eindelijk de 17e vandaag dus vanmorgen ging de eerste decapeptyl er weer in

volgende week puragon erbij en dan gaat het alweer opschieten want dan komen de fm weer.:blob3:

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Nicolas,

Ik zag in het overzicht dat je idd weer begonnen zou zijn, dus ik was eventjes nieuwsgierig hoe ver je alweer 'onderweg' bent. Ik ga je héél véél succes wensen en dat er dit maal een mooie emmy 9 maanden blijft plakken!!!

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

ja de puragon zit er ook alweer 3 dagen in en volgende week woensdag de eerste fm . Ben benieuwd hoeveel eitjes we dit keer krijgen.

Vorige keer waren het er zo'n 13 waarvan 8 goede.

Leef nu wel bewuster omdat er van die 8 maar 1 goede was, toch zonde vind ik maar ja je kan aan de natuur weinig veranderen.

Heb nu wel veel last van vermoeidheid en hoofdpijn terwijl ik dat de eerste ivf helemaal niet had.

Ik ben er toen fluitend doorheen gelopen.

Maar goed we hebben goede hoop dat het allemaal goed gaat deze keer.

maar ik ben reuze benieuwd naar woensdag hoeveel er al zijn en hoe groot.

ze schatten de punctie rond de 16e maar ik hoop toch eerder deze keer.

maar we wachten en wachten maar weer zoals de hele behandeling al gaat.

straks weer wachtbankje hoop ik en dan weer wachten maar we doen het tenminste ergens voor.

Geplaatst
Hoi Elena,

ja de puragon zit er ook alweer 3 dagen in en volgende week woensdag de eerste fm . Ben benieuwd hoeveel eitjes we dit keer krijgen.

Vorige keer waren het er zo'n 13 waarvan 8 goede.

Leef nu wel bewuster omdat er van die 8 maar 1 goede was, toch zonde vind ik maar ja je kan aan de natuur weinig veranderen.

Heb nu wel veel last van vermoeidheid en hoofdpijn terwijl ik dat de eerste ivf helemaal niet had.

Ik ben er toen fluitend doorheen gelopen.

Maar goed we hebben goede hoop dat het allemaal goed gaat deze keer.

maar ik ben reuze benieuwd naar woensdag hoeveel er al zijn en hoe groot.

ze schatten de punctie rond de 16e maar ik hoop toch eerder deze keer.

maar we wachten en wachten maar weer zoals de hele behandeling al gaat.

straks weer wachtbankje hoop ik en dan weer wachten maar we doen het tenminste ergens voor.

Nicolas ik heb een vraagje, Hoe kijken ze hoeveel fokkels je heb, is dat inwendig? of uitwendig?

alvast bedankt, en hoop dat je er een hoop heb!!!!

Geplaatst

hoi hoi

vandaag dus de eerst fm gehad

rechts 2 eitjes en links 4 of 5

vergeleken met de vorige keer vind ik het weinig maar als ze maar goed zijn is het prima

zondag terug voor de 2e meting en dan waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie al. maar even kijken of ze doorgroeien want de vorige keer bleven ze ook even hangen op 18 mm

de meting is inwendig maar ik vind het niets voorstellen

gewoon ontspannen en meekijken op het scherm

als je zorgt dat je ontspannen bent valt het allemaal wel reuze mee.

je moet tijdens de fm metingen uitkijken naar de eitjes en het gewoon een leuk idee vinden dan valt het weer mee.

groetjes

Geplaatst

hoi nicolas,

het schiet toch alweer aardig op he!

nog eventjes en je hebt de punctie weer!

veel succes zondag met de 2de echo!

inwendige echo valt gelukkig wel mee maar de eerste keer blijft heel erg spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden