Ga naar inhoud

Net zwanger.... niet te geloven

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik doe mee! Straks, na de geboortes starten wij een nieuwe topic: weg met de zwangerschapskilo's!

Ben blij dat niemand op mijn gewicht let, behalve ikzelf dan... hoef gelukkig nergens op de weegschaal, ook niet bij mijn vk. Ga wel alvast met je meedoen, Nora, en niet meer snoepen. Niet dat ik dat veel deed, maar vind het ook wel een beetje gortig worden... 15,7 kilo erbij inmiddels, en heb de 30 weken grens nog niet bereikt...vanochtend 82,7 kilo...arghhh... En toch, als ik om me heen kijk bij de zwangerschapslessen ben ik nog steeds een van de slankere raar genoeg. Dus maak me ook weer niet al te veel zorgen. Als het er straks maar allemaal weer af gaat!!

Nee, ga geen 3D echo doen. Ben aan de ene kant heeeeel nieuwsgierig hoe onze kleine eruit ziet, en aan de andere kant vind ik het ook heeeel leuk om te wachten tot de geboorte en dan onze kleine voor het eerst te zien. En mijn vriend vindt de echo's er een beetje creepy uitzien. Dus wij hebben besloten geen echo's meer te doen.

Pien, hoe gaat het met je vandaag? Voel je je al iets beter?

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jaaaaa het gaat zowaar iets beter.. conditie is lager dan de temperatuur op het moment dus ben net een heel oud omaatje maar heb minder hoofdpijn en geen koorts meer! Hoop echt dat ik maandag weer een beetje kan werken.. Nu lekker op de bank met een 24 dvd... Ga uit verveling weer van voor af aan beginnen...

Liefs Pien

Geplaatst

:thmbdn:

Pfff het schiet nog niet echt op hier.... vannacht slecht geslapen, pijn in mijn rug en onderbuik, kon geen lekkere houding vinden... Met als gevolg vandaag weer een hele brakke dag, lamlendig op de bank gehangen en weer veel hoofdpijn enzo... nee.... ik ben nog niet beter helaas.... Ben met veel pijn en moeite wel de hele dag wakker gebleven, wie weet dat ik dan wat beter slaap deze nacht... duim duim duim...

Geplaatst

He Pien,

Hoe gaat het vandaag? Je hebt het echt goed te pakken zeg... heb het erg met je te doen. Duim voor je mee dat je je snel beter voelt en beter kunt slapen.

Ik ben sinds vandaag ook ziek. Lig met koorts op de bank. Bah bah bah. Gezien het aantal mensen om me heen dat ziek is geweest kon het ook haast niet anders dan dat ik ook een keer aan de beurt zou zijn. Heb altijd heel onrustige benen als ik koorts heb. Familie kwaaltje, mijn moeder heeft dat ook. Kan ze dan niet stil houden. Erg vermoeiend.

Maar hopen dat het snel overgaat!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Oh No! Voel ik me eindelijk weer wat beter ga jij beginnen! Hoop dat het meevalt en dat je snel weer opknapt! Enne... gewoon paracetamol nemen he... Kan echt helemaal geen kwaad is mij verzekerd!

Ik ga vandaag voorzichtig weer wat aan het werk, ik begin nog een dagje thuis, en hopenlijk morgen even naar kantoor...

Beterschap!

Liefs Pien

Geplaatst

Jeetje meiden wat een ziekenboeg hier!

Fijn dat jij alweer een beetje bent opgeknapt Pien!

Ik hoop maar dat je je snel weer de oude voelt.

Mariek; Beterschap!

Liefs Diana

Geplaatst

Vandaag weer voor het eerst naar kantoor geweest... pff... dat was nog wel erg zwaar... kwam ook weer erg veel op me af... had wel even een dipje... Ga de rest van de week en de komende weken maar zoveel mogelijk thuis werken... Ach... nog 4 weken denk ik... ga toch maar 6 wkn van te voren met verlof...

Hoe is het met jou vandaag mariek? Hoop dat je snel een beetje opknapt!

Liefs Pien

Geplaatst

Kan me heel goed voorstellen dat een hele dag werken op kantoor tegenviel. Zeker nadat je zo lang en heftig ziek bent geweest. Lekker dat je die mogelijkheid hebt, om thuis te werken. En inderdaad, gewoon 6 weken van tevoren met verlof gaan!

Hier gaat het vandaag ietsjes beter. Koorts is weg. Wel weer een waardeloze nacht achter de rug. Krijg gewoon geen lucht, beide neusgaten zitten potdicht. Krijg ze met geen mogelijkheid open. Dus ademen via de mond en dat irriteert de keel weer... lig ik meerdere keren per nacht dubbel van het hoesten. Arme vriend... die kan er natuurlijk ook niet van slapen. Dus ik ben vannacht uit bed geslopen en op de bank in de woonkamer gaan liggen.

Las op een ander forum dat je tijdelijk Otrivin neusspray voor kinderen mag gebruiken, 1x per dag. Dus ga dat maar eens halen en 's avonds voor het slapen gaan spuiten. Hopelijk kan ik dan in ieder geval een paar uurtjes gewoon door mijn neus ademen.

Met de kleine gaat het gelukkig verder goed. Gisteren weer naar de VK geweest. Bloeddruk wederom goed (125/70) en groei ligt ook prima op schema. Alleen de kleine is gedraaid, ligt nu met het hoofdje naar boven. Maar goed, heeft nog wel een paar weken om weer terug te draaien.

ppff... ga weer even op de bank liggen. Ben toch nog niet fit merk ik.

Tot later!

liefs,

Marieke

p.s. dank voor je lieve krabbel!

Geplaatst

Hi Mariek!

Vervelend is dat he! Die verstopte neus! Ik heb trouwens zowel van de VK als van de HA te horen gekregen dat je gewoon gewone otrivin zonder problemen kunt gebruiken, maar je moet je wel aan de aanbevolen dosering houden, dus 3x per dag en maximaal een week achter elkaar.. Dat was echt heerlijk, ik heb nl ook eerst een week ofzo zonder gedaan omdat ik dacht dat het niet mocht...

Ik moet morgen weer naar de VK, ben benieuwd, heb nu ik weer meer in beweging ben wel veel harde buiken en last van mijn KS litteken.. wil eigenlijk dat ze daar even naar kijkt...

Beterschap he!

XX Pien

Geplaatst

Goed om te horen dat jouw vk en ha Otrivin geen probleem vinden. Toch blijven de meningen heel verschillend. Van de een mag het wel, van de ander absoluut niet. Vreemd eigenlijk. Maar ga het ook weer gebruiken, zo gaat het gewoon echt niet langer.

Heb ook veel last van harde buiken de laatste tijd. Beetje hoesten en voila.

Benieuwd wat ze zeggen morgen over je KS litteken. Hoe ligt jouw kleintje? Met het koppie naar beneden of ook in stuit?

Geplaatst

Hee dames,

Get, wat naar dat jullie beroerd zijn (geweest). Ik ben in december een paar keer niet lekker geweest dus hoop nu bestand te zijn tegen enge virusjes.

Ik heb de laatste tijd ook best vaak harde buiken. Ach, het hoort het er vast allemaal bij. Maandag trouwens voor het eerst bij de zw yoga geweest. Was wel aardig, maar ik vraag me af in hoeverre je je nu echt kunt voorbereiden op het 'onbekende'. Pien, misschien dat jij kunt helpen. Hoe voelt een wee nu? Van mijn moeder mocht ik de vergelijking met een heftige ongesteldheidskramp niet maken......

En pfff, merken jullie ook dat het nu wat zwaarder begint te worden? Ik ben blij dat ik nog maar vier weken hoef te werken.

Marieke, bij de baby en buikfoto's staat al een tijdje een 3D plaatje van mijn uk. Volgens mij heb je het gemist, anders had ik vast wel een reactie gehad. En als trotse aanstaande moeder wijs ik je er natuurlijk graag op!

Beterschap, succes en fijn weekend!

Liefs van Nora.

Geplaatst

He Nora!

Goed weer van je te horen. Je hebt helemaal gelijk wat het missen van de 3D echo betreft, ben meteen gaan kijken... wat een schatje!!! Heerlijk bol toetje! Mooi hoor! Ben je nu niet heel benieuwd hoe de kleine er straks echt uit komt te zien?

Ik ga over een paar weken ook starten met zw yoga. Ben heel benieuwd. Ga het doen bij Carita Salome. Zij was te zien op tv bij dat programma van Bridget Maasland. Toevallig hebben Bridget en ik dezelfde verloskundige praktijk en dezelfde zw yoga (en we wonen beide in Amsterdam Zuid, haha)

Heb je een leuke groep, Nora?

Het wordt wel iets zwaarder allemaal inderdaad. Aan de andere kant vind ik het ook nog heel goed te doen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik de afgelopen week het heel rustig aan heb gedaan ivm de griep. Dat scheelt. Volgende week weer hard aan de bak, ben benieuwd hoe het dan is.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee Hallo,

Tsja, die harde buiken he, het hoort er nu eenmaal bij...

Enne... als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je je inderdaad maar heel beperkt kunt voorbereiden.. Het enige wat wel echt wat helpt is het puffen oefenen, en het wegzuchten van persweeen, zodat je dat niet tijdens een wee uitgelegd hoeft te krijgen.. Ik vond het prettig dat ik dat al een beetje geoefend had... En een wee doet gewoon onwijs veel pijn, ik heb met name rugweeen gehad en dan voelt het inderdaad als het 100 voudige van de zeurende rugpijn die je wel eens tijdens je menstruatie hebt.... En het mooie is, je hebt voor pijn een heel slecht geheugen... zodra het voorbij is weet je nog wel dat het pijn deed, maar niet meer precies hoe het dan voelde.. en daar ben je dan ook niet meer zo mee bezig... Je hebt het veel te druk met je :angel13:

Ik heb ook zo'n zin in mijn verlof! Daar kijk ik echt naar uit.. Ik denk dat het met 35 weken wordt.. 34 ga ik gewoon echt niet redden met alles wat ik nog wil doen.. en anders ga ik toch thuis nog dingen zitten doen en dat vind ik zonde van mijn verlof!

Groetjes!

Geplaatst

En alweer een week verder.. Het gaat hier niet zo top moet ik zeggen.. Op dit moment krijg ik harde buiken bij alles wat ik doe.. En aangezien ik niet zo goed stil kan zitten is dat erg frustrerend.. Vannacht voor de derde keer op rij vreselijk slecht geslapen dus vanmorgen mijn afspraak afgezegd en maar thuis gaan werken, eerst nog wel even terug naar bed gegaan voor een paar uurtjes slaap (overdag lukt dit op de een of andere manier veel beter....)

ben er alleen niet echt van opgeknapt... Ik weet niet zo goed wat ik moet... ben vreselijk emotioneel, dus loop al de halve dag te janken... Het wordt gewoon allemaal een beetje too much... mn met werken erbij... maar daar kan ik ook niet zomaar mee stoppen.. er moeten gewoon een aantal dingen af.. pfff

Hoop maar dat ik me morgen weer wat beter voel want hier is niets aan..

Sorry hoor, maar dit moest ik even kwijt.. Zijn er trouwens bij die dit herkennen, met name die vreselijke emo buien, ik lijk wel depressief, heb ik de vorige keer helemaal niet gehad?

Liefs Pien

Geplaatst

Pientjebaby

Pas jij wel op met je harde buiken, doe jij het eens rustig aan meissie!!!!!

Anders word het dalijk veeeeells te vroeg geboren met ale risicos van dien!!

Dat zijn nl waarschuwingen dat je het rustiger aan moet doen.

En ook geestelijk heb je dus blijkbaar rust nodig

Wat zegt de verloskundige daarvan?

Meissie luister naar je lichaam!!

Liefs Claudia

Geplaatst

He meissie,

Dat klinkt alsof je aan zwangerschapsverlof toe bent. Alsof het een beetje teveel wordt nu en je rust aan je hoofd nodig hebt. Dat slechte slapen maakt het allemaal natuurlijk nog erger... vermoeid, tegen je werk op zien, misschien ook stiekem tegen de naderende bevalling opzien, je bent best lang ziek geweest en misschien nooit helemaal 100% hersteld, en zo te horen heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar je werk toe... als dat niet een cocktail is voor licht depressieve gevoelens!

Is het een idee om met je werkgever af te spreken dat je vanaf nu tot je zwangerschapsverlof nog maar halve dagen gaat werken? Bespreek het ook even met je verloskundige, misschien kan zij jou ervan overtuigen dat dit echt nodig is. En maak afspraken met je werkgever over het werk wat er nog ligt, wat je wel en wat je niet meer gaat oppakken.

Ben het met Claudia eens dat je naar je lichaam moet luisteren. Harde buiken zijn een duidelijk signaal dat je het rustiger aan moet doen. En prioriteit nr 1 is dat kleintje in je buik!! En jezelf! (en slapen!)

take care, Pientje!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Pien, meisje toch...

Zet je eens rustig neer en noteer een keertje wat jij vindt dat er nog zeker moet gebeuren werk en privé. Na een half uur bekijk je die lijst nog eens en schrap alles wat je aan een ander kunt geven of wat niet ongelooflijk belangrijk is. Laat enkel staan wat moet moet gedaan worden en stel dan ev samen met nog iemand de prioriteiten en ik durf wedden dat het overzichtelijk maken een pak gaat helpen en je misschien ook laat inzien dat jij niet alles moet doen.

Je moet rusten meisje. Leg je neer en probeer je te ontspannen dag of nacht. Het komt allemaal goed. En je moet maar aan 2 mensen denken, jezelf en de baby en de rest van de wereld die draait gewoon door ...

STerkte, dikke knuffel

Geplaatst

Hi Lieverds,

Bedankt voor jullie lieve reacties, het is gewoon erg moeilijk te verkroppen als je hoofd nog zoveel wil en je lijf protesteert... Ben dit nu een beetje aan het verwerken geloof ik.. Halve dagen werken gaat niet echt , bedoeling is eigenlijk dat ik volgende week en de week erop nog een aantal presentaties ga geven.. Zou het heel erg vinden als ik dat zou moeten afzeggen, maar begin te beseffen dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn..

liefs Pien

Geplaatst

He Pien,

Hoe gaat het met je vandaag? Moest erg aan je denken gisteravond tijdens de zwangerschapsles. Caroline, onze coach, wilde nog even 10 minuten onze aandacht voor een onderwerp buiten de standaard theorie om, namelijk 'de laatste weken voor jullie verlof'. Ze vertelde dat het heel herkenbaar is dat zwangere vrouwen zich de laatste weken nog heel druk maken over het werk en de overdracht, maar dat je absoluut heel goed moet luisteren naar je lichaam. Te veel en te lange harde buiken zijn gewoon een teken dat je het rustiger aan MOET doen. De kans op vroeggeboorte mogen we niet onderschatten, vertelde ze. Rond een uurtje of 5 een harde buik was nog prima, dan kon je kort daarna naar huis en rusten. Maar als de harde buiken al beginnen rond 1, 2 uur 's middags, terwijl je gewoon achter je bureau zit en geen fysieke inspanning levert, en lang aanhouden, dan moet je echt gaan oppassen.

Dacht, geef het even door....

Ikzelf heb ook heel regelmatig harde buiken. Vroeg aan Caroline wat ze precies bedoelde met 'vaak'. Zij had het over 3-4 keer per dag. Nou, daar kom ik makkelijk aan! Al maanden heb ik gemiddeld 6-8 harde buiken per dag. Ze trekken meestal ook gauw weer weg, maar gisteren had ik ook echt last van continue harde buik. Uren achter elkaar. Zelfs vannacht niet echt lekker geslapen omdat de kramp er bij elke draai weer inschoot. Schrok ik eigenlijk best wel van....ga het echt rustiger aan doen de komende tijd.

tot gauw!

liefs, Mariek

Geplaatst

Hahaha wat kan er veel veranderen in 24 uur! Hebben we dus allebei ervaren gisteren, zie mijn reactie in jouw topic..

Die coach had gelijk!

Liefs Pien

Geplaatst

ja, ongelooflijk hoezeer we gelijk oplopen. Creepy bijna ;-)

Maar heb mijn wake-up call wel gehad na gisteren! Ga het vanaf nu heeeeel rustig aan doen. Saampjes op de bank!

Geplaatst

He Pien,

Hoe gaat het vandaag? Beetje goede nacht gehad? Geen (voor)weeen meer?

Ik ben zo op weg naar de huisarts voor de urineweginfectie-controle. Ben benieuwd. Verder is het hier vrij rustig gelukkig. Nog wel veel harde buiken, maar daar blijft het bij.

Tot later!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Jeetje dames, ik schrik er helemaal van. Wat een toeval dat jullie dit op dezelfde dag overkomt. Gaat het inmiddels weer? Rustig aan, hoor. De kleine moet nog minstens een maand blijven zitten!

Liefs van Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden