Ga naar inhoud

overzicht behandelingen november / december

Aanbevolen Berichten

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ ikketje

Ik hoop dat je net zo mooie score als mij zal hebben!!

Heb je dan morgen wel al de TP of is dat wat later bij jou?

Het is meestal tussen de 3 en 5 dagen. Bij mij plaatsen ze dus al binnen 3 dagen terug.........................spannend.

@ meiden van de aankomende punctie

Heel veel succes. Het kan even irritant zijn, maar ik voelde mij een paar uur later al weer heel goed. Alleen als ik ging zitten, moest ik rustig gaan zitten en mezelf niet neerploffen.

XX

Chantal

Geplaatst

Champietal, spannend morgen de tp. Hoop dat je embryo goed is doorgedeeld en dat je een topper/blijvertje terug krijgt.

Ikketje, ook spannend of de bevruchting goed is gegaan, ik hoop dat er ook een paar mooie toppertjes ontstaan.

Dees, bedankt voor je lieve woorden meid. Lief dat je aan me denkt. Ik hoop dat de punctie minder pijn gaat doen dan de vorige keer.

Mamalou, de pregnyl is gisteren in mijn bil gespoten, 10.000 E maar liefst. Mijn bil voelt nu een beetje stijf. Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen, merk ik en ook het hele gebeuren ga ik nu extra voelen omdat het moment van de waarheid steeds dichterbij komt. Hopelijk goede bevruchting, tp van een topper en uiteindelijk een positieve zwangerschapstest. Ik ben nog steeds heel positief ingesteld en heb echt zo iets van deze keer moet het gewoon lukken. Ik ben 7 december 3 maand gestopt met roken en ik sport, eet gezond en heb dus alle zeilen bijgezet. Verder heb ik andere medicijnen waar ik meer vertrouwen in heb. De menopur voor betere eicellen en de pregnyl ter ondersteuning in de wachtweken.

Mamalou, veel succes morgen met de punctie en ik spreek je morgen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi yvonne,

ik vind het wel een beetje gek dat alle ziekenhuizen wat anders zeggen maargoed, het zit er bijna op!

Ik denk wel dat het goed komt met jou hoor! Succes morgen!

liefs mamalou

Geplaatst

goed nieuws vanuit het ziekenhuis. Vijf bevrucht!!!! Ben er erg blij mee.

Voor ICSI een hele mooie score.

@chantal: ze plaatsen bij mij idd dinsdag pas terug. Om 14.35 heb ik terugplaatsing van 2 emmy's. Hoop zo dat het toppertjes zijn......

Jij ook heel veel succes met de tp, en het afwachten.

@ de punctie dames: heel veel succes, en idd niet te hard neerploffen als je gaat zitten na de tijd, want dat kan ik ook niet goed hebben.

Succes!!

Liefs ikketje

Geplaatst

Goed nieuws Ikketje,

hopelijk word jij de eerstvolgende met een tweeling. Op naar dinsdag.

Ook de andere meiden wens ik veel succes!

groetjes,Stéphanie

Geplaatst

Gefeliciteerd Ikketje, mooi aantal 5. Ik hoop dat ze bij mij ook goed bevrucht raken. Alvast succes met tp en de ellendige wachtweken, maar ik kom er hopelijk gauw bijzitten.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Spannend weer allemaal... de wachtbank stroomt vol op die manier.

Ik sluit aan bij 'de traditie' om kaarsjes te branden voor eenieder die wacht en hoopt. Zal er elke avond eentje branden, dames!

Krullie: voor jou hoop ik dat het allemaal 'binnen de perken' blijft en dat je zonder overstimulatie toch een succesvolle poging kunt ondergaan.

Geplaatst

Dames Spannend!!

Ik leef met jullie mee... Heel veel suc6 met de punctie dames!! en de dames die op het wachtbankje zitten... suc6 met de wachtweekjes.....

Geplaatst

Wat is het hier weer spannend meiden!! Goede scores met bevruchting, puncties, terugplaatsingen, FM-en.... allemaal heel veel succes!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Dag dames,

Ik zou graag hier willen aanschuiven.

Heb 25.11 mijn eerste ongestelheid mogen krijgen (sinds 7 weken, was lang wachten, pfoe..) en ben weer mogen starten voor onze 1e icsi poging. We zitten vandaag op de 6e dag van spuiten met menopur en hebben morgen onze 1e fm.

Iedereen hier heel veel suc 6 met het broeden en het wachten !!

groetjes,

jolanda

Geplaatst

hi allemaal

jolanda, goed zo, morgen alweer in full swing. Hopelijk heb je mooie follikeltjes!

Mamalou sterkte morgen met de punctie, er brandt nog altijd aan kaarsje hier (meerdere), ik duim dat het lukt meid.

Ikketje blij dat je zo'n mooie score hebt!

Chantal voor jou is ook bijna het moment daar hé, nog 2 daagjes!

aan alle andere dames, sterkte ;)

Geplaatst

Hi Sofie,

Jij mag 3 december testen, spannend, ik een dag na jou, de 4e dus.

Voel jij iets? Ik heb eigenlijk nergens last van, vraag me af of dit positief is ;-(

Liefs Marina

Geplaatst

Hoi Sofie,

bedankt, en voor jou bijna testdag toch? Ben ook benieuwd of je wat voelt.... ik brand nu ook uit spanning maar steeds een nieuw kaarsje...

liefs mamalou

Geplaatst

hallo,

nou Mamalou jij ligt op dit eigenste moment klaar voor je punctie... ik hoop zo dat het prima gaat en dat je mooie eitjes hebt.

Chantal, jij hebt vandaag je TP! Ik duim voor je, neem goed wat rust en laat je maar eens heerlijk verwennen.

Ik mag idd woensdag testen. Ik voel niks... ik voel me echt prima. Andere keren had ik last van krampen, hoofdpijn etc maar nu voel ik me echt goed. Ik ben ook heel erg rustig. We hebben een heerlijk weekend gehad. Zaterdag hadden we vrienden op bezoek en ik heb het tot 4u uitgezeten, vroeger was dat geen optie omdat ik gewoon zo onrustig was dat ik iets fout zou doen of zo voor het vruchtje. Nu ben ik relaxed en ik doe gewoon wat mijn lichaam ingeeft. ik houd me wel rustig hoor, veel lezen, versieren voor kerst, tv kijken, ...

Nog 2 keer slapen, amper te geloven....

Iedereen op het wachtbankje, volhouden, sterkte en ontspannen maar ...

Alle anderen, doorbijten en sterkte hoor.

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Anja: week 48 start ivf

- Wannabemom: november start 4e IVF

- draakje: evaulatie gehad nu weer 3 weken wachten op semenonderzoek

- Simone: beginnen met pil in december

- Henne: jan. 2009 2e ivf/icsi

- Purple, TP cryo - van 1e IVF zodra het ZH groenlicht geeft

- Marietje: TP cryo - van 1e ivf oktober/november

- Mama27: TP cryo - start eind oktober

- Natasja: IUI uitgangsecho eind november

Voortraject:

- Kristel: TP cryo - 12 november begonnen met provera

- Marina: 13 nov, 3e fm

- Nanne: begonnen met 1e IVF, 14/11 1e fm

- Yvonne:14/11 start Menopur, 21/11 1e fm

- Krullie: 11 nov. begonnen met Lucrin, 4 dec ws punctie

- Yvonne: 14 nov, uitgangsecho, start Menopur, 21/11 1e FM, 25/11 2e FM, 28/11 3e FM

- Nanne: 14 nov, 1e fm

- Marina: 15 nov, punctie

- Anja: 16 nov 1e prik decapeptyl

- Mamalou: 20 nov, 1e echo; 27 nov: punctie

- Anja: 5 dec, 1e echo

- mijnbaby 6 dec 1ste FM

- Champietal: 28 november punctie

- Ikketje: 17/11 begonnen met glonaf F - 28/11 puctie

- Vanessa: 2e IVF eerste Decapeptyl rond 21 december

- Karin: 14 november eerste Decapeptyl echo 26 of 27 november

Wachtbankje:

- Cindy: 11/11 tp 1 goede cryo, 3/12 testen

- Sofie 23/11 tp - 3-12 testen, 1 emmy

- Marina 20/11 tp, 4-12 testen

- Popje 8/12 testen, 1 emmy

- Sijtje 8/12 testen, 1 emmy

Zwanger 2008

- Diana: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Niki: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Estrhalita: zwanger! (21/4 echo) uitgerekend: 7/12/08

- Monique : 1e IVF, zwanger! (test 2/4), uitgerekend:

- Lautje: zwanger!, uitgerekend:

- Valesca; Zwanger!, uitgerekend:

- Hildever: zwanger!, uitgerekend: 31/01/09

- Wervelstorm (Linda): zwanger!, uitgerekend: 7/02/09

- Nora: zwanger! (test 9/7), uitgerekend: 18/03/09

- Pien: zwanger! (test 15/7), uitgerekend: 21/03/09

- Mariek: zwanger! (test 16/7), uitgerekend: 21/03/09

- Leeuwtje: zwanger! (test 18/7), uitgerekend: 27/03/09

- Dorine: zwanger! (test 01/08), uitgerekend:

- Miss Daantje: zwanger! (test 03/09) --> 2-ling!!, uitgerekend:

- Lila2002 : zwanger! ( test 04/09), uitgerekend: 13/05/09

- Stéphanie: zwanger (test 13/9) --> 2-ling!!, uitgerekend: 18/05/09

- Lentezon: zwanger! (test 15/09) --> 2-ling!!, uitgerekend: 19/05/09

- Lis : zwanger! (test 08/09), uitgerekend: 20/05/09

- MsMici: Zwanger!!! (test 23/9), uitgerekend: 1/06/09

- Nicolas: Zwanger ! (test 29/9), uitgerekend: 3/06/09

- Elaine: Zwanger! (test 2/10) 23/10 echo, uitgerekend:

- Maatje: Zwanger! (test 3/10) 24-10 echo, uitgerekend:

- Diana31: Zwanger!! (test 8/10) 30-10 echo --> 1 emmie tp / 1-eiïge 2ling, uitgerekend:

- Nicole: Zwanger!! (test +/- 22/10) --> spontaan na 7jr. MM, uitgerekend:

- Annemie: Zwanger !! (test 6-11) 27-11 echo, uitgerekend: 14/07/09

- Esprit: Zwanger!! (test 8/11) 05-12 echo, uitgerekend:

- Caatje: Zwanger!! (test 10/11) 27-11 echo, uitgerekend

- Lisl: Zwanger! (test 1-12) 22-12 echo

Ik vlieg van het wachtbankje af en hoop een mooie trend gezet te hebben voor de maand december. Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Ik heb vandaag de 1ste follikelmeting gehad en er zaten (maar) 4 eiblaasjes!...terwijl ik wel 300 eenheden per keer puregon spuit!....De linker kant waren ze al 16 mm en de rechterkant nog maar 12mm!!

K,moet woensdag terug komen voor de volgende meeting en dan vrijdag de Punctie en maandag eventueel de terugplaatsing!

Ben benieuwd...als onze 3de keer wel gaat lukken...spannend hoor!

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Anja: week 48 start ivf

- Wannabemom: november start 4e IVF

- draakje: evaulatie gehad nu weer 3 weken wachten op semenonderzoek

- Simone: beginnen met pil in december

- Henne: jan. 2009 2e ivf/icsi

- Purple, TP cryo - van 1e IVF zodra het ZH groenlicht geeft

- Marietje: TP cryo - van 1e ivf oktober/november

- Mama27: TP cryo - start eind oktober

- Natasja: IUI uitgangsecho eind november

Voortraject:

- Kristel: TP cryo - 12 november begonnen met provera

- Marina: 13 nov, 3e fm

- Nanne: begonnen met 1e IVF, 14/11 1e fm

- Yvonne:14/11 start Menopur, 21/11 1e fm

- Krullie: 11 nov. begonnen met Lucrin, 4 dec ws punctie

- Yvonne: 14 nov, uitgangsecho, start Menopur, 21/11 1e FM, 25/11 2e FM, 28/11 3e FM

- Nanne: 14 nov, 1e fm

- Marina: 15 nov, punctie

- Anja: 16 nov 1e prik decapeptyl

- Mamalou: 20 nov, 1e echo; 27 nov: punctie

- Anja: 5 dec, 1e echo

- mijnbaby 6 dec 1ste FM

- Ikketje: 17/11 begonnen met glonaf F - 28/11 puctie

- Vanessa: 2e IVF eerste Decapeptyl rond 21 december

- Karin: 14 november eerste Decapeptyl echo 26 of 27 november

Wachtbankje:

- Cindy: 11/11 tp 1 goede cryo, 3/12 testen

- Sofie 23/11 tp - 3-12 testen, 1 emmy

- Marina 20/11 tp, 4-12 testen

- Popje 8/12 testen, 1 emmy

- Sijtje 8/12 testen, 1 emmy

- Champietal 01/12 TP, 12-12 testen via bloedprikken op het ziekenhuis

Zwanger 2008

- Diana: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Niki: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Estrhalita: zwanger! (21/4 echo) uitgerekend: 7/12/08

- Monique : 1e IVF, zwanger! (test 2/4), uitgerekend:

- Lautje: zwanger!, uitgerekend:

- Valesca; Zwanger!, uitgerekend:

- Hildever: zwanger!, uitgerekend: 31/01/09

- Wervelstorm (Linda): zwanger!, uitgerekend: 7/02/09

- Nora: zwanger! (test 9/7), uitgerekend: 18/03/09

- Pien: zwanger! (test 15/7), uitgerekend: 21/03/09

- Mariek: zwanger! (test 16/7), uitgerekend: 21/03/09

- Leeuwtje: zwanger! (test 18/7), uitgerekend: 27/03/09

- Dorine: zwanger! (test 01/08), uitgerekend:

- Miss Daantje: zwanger! (test 03/09) --> 2-ling!!, uitgerekend:

- Lila2002 : zwanger! ( test 04/09), uitgerekend: 13/05/09

- Stéphanie: zwanger (test 13/9) --> 2-ling!!, uitgerekend: 18/05/09

- Lentezon: zwanger! (test 15/09) --> 2-ling!!, uitgerekend: 19/05/09

- Lis : zwanger! (test 08/09), uitgerekend: 20/05/09

- MsMici: Zwanger!!! (test 23/9), uitgerekend: 1/06/09

- Nicolas: Zwanger ! (test 29/9), uitgerekend: 3/06/09

- Elaine: Zwanger! (test 2/10) 23/10 echo, uitgerekend:

- Maatje: Zwanger! (test 3/10) 24-10 echo, uitgerekend:

- Diana31: Zwanger!! (test 8/10) 30-10 echo --> 1 emmie tp / 1-eiïge 2ling, uitgerekend:

- Nicole: Zwanger!! (test +/- 22/10) --> spontaan na 7jr. MM, uitgerekend:

- Annemie: Zwanger !! (test 6-11) 27-11 echo, uitgerekend: 14/07/09

- Esprit: Zwanger!! (test 8/11) 05-12 echo, uitgerekend:

- Caatje: Zwanger!! (test 10/11) 27-11 echo, uitgerekend

- Lisl: Zwanger! (test 1-12) 22-12 echo

Zo, ik heb de TP vanochtend gehad.

Het waren van mij 10 eitjes die ze tijdens de punctie hadden verkregen.

Deze bleken zaterdag ook allemaal bevrucht te zijn.

Vanochtend kregen we te horen dat ze alle 10 ook zijn gaan doordelen, waarvan er 3 met een klasse 1. Dit is dus heel goed nieuws. De arts had dit nog nooit meegemaakt. Nu hopen dat het goede nieuws doorzet!!

Vrijdag 12 december moet ik mijn bloed prikken om te kijken of ik zwanger ben, dus dat is al na 12 dagen, scheelt weer wachten!!

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb vanmorgen de punctie gehad. Er waren donderdag 2 follikels maar vandaag maar 1... Er is wel 1 eicel gevonden en mijn vriend heeft prachtige zaadjes ingeleverd en de eicel zag er ook goed uit. We blijven positief en we weten dat het een groot wonder zou zijn als het gaat lukken. In elk geval is er al een klein wonder gebeurd vandaag.

Sofie, als alles goed gaat heb ik op jouw testdag de TP. Mijn vriendin belde me vanmorgen dat haar 9 weken echo prachtig is, en zij voelt ook helemaal niets. hoeft niets te zeggen dus!

liefs

mamalou

Geplaatst

Hallo meiden,

Het lijkt goed te gaan!! Heerlijk, en nu maar doorzetten dit goede nieuws!

@ Lisl; fantastisch meid! geniet er maar lekker van.

@Champietal; Wauw wat een score... we duimen voor je meis!

@mamalou; er is maar één goede eicel en zaadcel nodig, dus moed blijven houden hoor!

@alle andere meiden; heel veel succes met alles.. Wij wachten nog even tot 8 december, zijn inmiddels wel weer klaar voor een nieuwe poging!

Liefs,

Gerreber

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom ook net uit het ziekenhuis en wat viel die punctie weer tegen. Ik had nog meer pijn dan de vorige keer. Maar goed, het is weer achter de rug. Ze hebben uiteindelijk 5 bruikbare eicellen gevonden en mijn vriend heeft 30 miljoen zaadcelletjes dus dat is harstikke goed natuurlijk. De gyn vond mijn eitjes wel aan de kleine kant, dus de moed zakte me wel een beetje in de schoenen. Maar goed ik was zo lekker positief en ga proberen dat toch weer vast te houden. Morgen tussen 15.00 uur 17.30 uur wordt ik gebeld of de bevruchting is gelukt. Ik hoop zo dat er 1 of 2 toppers uitkomen.

Mamalou, ik hoop ook voor jou dat je eicel goed bevrucht raakt meid. En ik zal vanavond ook een kaarsje opsteken.

Liefs,

Yvonne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden