Jump to content

Hoeveel dagen na TP innesteling???

Recommended Posts

Posted

Weet iemand van jullie op welke dag na de terugplaatsing of na de bevruchting een embryo zich (als alles goed gaat) zou moeten innestellen?

Vraag me af wat er per dag in mijn buik gebeurd???

xxx michelle

Posted

hoi hoi,

ik weet niet of het correct is maar ongeveer 4-6 dagen na de tp zou het gaan innestelen.

zo heb ik het te horen gekregen.

duurt lang he dat wachten!

ik wens je veel succes!

Posted

Hey Msmici,

Toevallig ben ik niet al te lang geleden ook naar het antwoord op jouw vraag op zoek gegaan en helaas niet kunnen vinden. Ben ook benieuwd naar de antwoorden, de eerste is binnen :)

Posted

Ik heb zojuist even wat gegoogled en wat ik tot nu toe kan vinden vind de innesteling op dag 5 of 6 na de bevruchting plaats. Dat zou voor mij dus dit weekend moeten zijn...

Nu maar hopen dat dat ook gebeurd is... Had ik maar een luikje in mijn buik dat ik stiekem met een vergrootglas kon spieken of alles wel goed gaat daar... pfff

Posted

Ik help je hopen, spannend hoor! Goed voor jezelf zorgen is nu het enige wat je nog kan doen en hopelijk komt het dan allemaal goed.

Posted

Ik had ook even gegoogeld omdat ik de 15e tp heb gehad.

ik kwam tegen dat met ivf de nesteldag op 2 of 3 zou zijn.

Dat is dus al vrij vlug

ik heb me dus vandaag heel rustig gehouden en ga dat morgen ook zeker doen

Posted

In mijn info boekje van t ziekenhuis staat 3 tot 5 dagen na de tp en dus 5 tot 7na de punctie .

Even wat anders: Mijn arts is net bezig met een proefschrift over bewegen ( dus bloedsomloop/ doorbloeding ) en kans op innesteling. Zij is van mening dat het een gunstige invloed heeft.

Ik heb elke dag ca een half uur tot een uur in een flink tempo gewandeld in de week na de puntie. Ik heb in de aanloop tot de behandeling en tijdens t spuiten ca 3-4 uur per week er bij gezwommen ( dus naast wandelen en of fietsen ) .

Dus ja, rustig aan doen tijdens de vermoedelijke innesteling, ik snap t wel! Ik was gewend om veel te bewegen dus ja inenes niets doen leek mij juist slecht..Ik dacht eerst aan acupunctuur, maar had besloten in plaats daarvan een tandje erbij te doen met zwemmen : veel meer ontspannen dan nog meer naalden in je lijf.

De meningen hierover zullen wel verdeeld zijn. Zo heb ik ook veel gesext / orgasme , omdat je dat normaal ook zou doen omtrent de ovulatie en net erna. Ook allemaal goed voor de doorbloeding maar ook de ontspanning.

Ach het blijft persoonlijk allemaal! Doe waar je je zelf goed bij voelt!

Posted

Hoi Vanessa

Neen, inwendig niet nee (hahaha ) ..maar na een dag 4 na de punctie mocht dat wel weer hoor! Dat wist ik ook niet de 1e 2 keer...had ik meer dan een week geen enkele vorm van sexueel contact.

Kijk, ik mocht tot een week na de punctie al niet in bad en niet zwemmen ( maar wel sexen..ook zoiets ) ..dus ik was allang blij dat er niet nog meer ontspannende zaken niet mochten .

Ik wilde alles zo veel mogenlijk 'normaal' ( normaal ritme, leven ) houden dus niet ineens allerlei dingen gaan doen of juist laten.

Niet drinken ( geen alcohol) , niet roken en gezond eten deed ik al veel langer.

Posted

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet echt aan denken de eerste dagen na de punctie heb ik nog zoveel last van een bolle buik en pijnlijke eileiders dat alleen de gedachte me al ziek maken.

Maar na een paar dagen als alles wegebt dan kan het volgens mij ook wel weer

tenslotte als je niet weet dat je innesteling hebt en op de natuurlijk wijze zwanger wordt ga je ook je gang

bewegen doe ik wel veel maar laat de zware dingen achterwege zoals de zware wasmand de trap op tillen en zware dingen tillen dat probeer ik uit de weg te gaan.

nou succes allemaal

• 1 year later...
Posted

ik wil graag dit topic weer openen en jullie mening weten

hebben jullie er iets van gevoeld van de innesteling en zoja wat voelde je

en op welke dag gebeurt dat ongeveer na tp

Posted

Heey Pleun,

Ja, ik voelde het!

En waaraan ik het merkte? Tjee, toen ik een paar dagen testen in de spiegel keek en de aders over mijn borsten zag lopen, wist ik dat ik positief zou testen. Mijn tepels waren gevoelig.

Ik had ook in de tweede week vlagen van misselijkheid.

Manlief vond dat ik er opgewekter, frisser en mooier uitzag. Dat zei ie al snel, weet niet precies maar een aantal dagen na tp.

En ik was op een gegeven moment opgefokt, dat was wat minder. Dat heeft een paar dagen geduurd. Maar of dat verschijnselen zijn of dat ik de spanning nauwelijks meer kon verdragen weet ik niet.

Ik weet het niet; ik wist gewoon dat het goed zat! En dat was wel mijn meest duidelijke symptoom. Neemt niet weg dat ik er 100 % op vertrouwde, wilde wel eerst de test zien.

Vind het een leuke vraag Pleun!

Merk dat je er heel druk mee bezig bent, klopt dat?

Kruipen de dagen voorbij?

Probeer vooral positief te blijven en te kijken, je wens visualiseren. Of het helpt weet ik niet, maar ik voelde me er in ieder geval beter bij dan alle twijfels na te gaan!

Heeel veel sterkte de aankomende tijd!

It's killing!

Posted

Ik had de 3e dag na TP ineens een ontzettende steek. Moest er echt een beetje krom bij staan. Het trok nog wel een keer weg, maar ik had daar geen positief gevoel bij. Is het de innesteling geweest? In de week erna begon ik een trekkerig gevoel in de liezen te krijgen en dat kende ik weer niet....

Posted

Ik had van dag 7 tm 10 licht innestelingsbloed (hoewel ik toen dacht dat ik ongi werd/was). Maar wanneer dan de innesteling was? Ik weet nog dat ik allebei de keren van alles voelde, 1e keer ook pijn in m'n liezen (was toen ook zwanger), dat had ik de 2e keer niet. De zwangerschapsklachten begonnen bij mij pas weken later.

Posted

Ik had beide keren hetzelfde als Zoë; op dag 5 na TP heel harde steken en daarna een kramperig gevoel (dacht dat ik ongesteld zou gaan worden, zo voelde het). Eerste keer dacht ik dat het een slecht teken was, was er echt van overtuigd dat ik ongesteld ging worden. De tweede keer was ik er toen ik weer die steken op dezelfde dag had juist van overtuigd dat ik weer zwanger was.

Bij de laatste TP - waarna ik dus niet zwanger was - heb ik deze steken niet gehad.

Posted

Ik heb het innestelen zelf niet echt gevoeld volgens mij, wel steekjes in mijn buik rond 7 dagen na tp (vers embryo) en een dag of 12 na tp moest ik opeens om de 10 min. plassen, toen wist ik genoeg... zwanger. Heel veel succes met die laatste slopende wachtweek! Leuk trouwens dat je uit Zaltbommel komt, mijn pa is daar geboren en wij wonen in Geldermalsen!

Liefs Marielle

• 1 month later...
Posted

Interessante topic! Even weer omhoog halen. :-)

Posted

inderdaad erg interessant ik had namelijk vanmorgen tot 2 keer toe een gemene steek in de buik en weet niet wat dat de betekenen heeft. Nu niks meer beetje steekjes in de buik en lies.

• 1 month later...
Posted

Ik heb woensdag 9 juni een tp gehad en sinds gister een paar druppeltjes bloed verloren, vandaag ook een beetje, maar verder totaal geen krampjes ofzo! Heeft iemand er ervaring mee?

• 2 months later...
Posted

Ik wou na de terugplaatsing heel graag m'n eigen ding weer doen. Werken,huishouden,sporten (Het laatste heb ik toch even gelaten). Maar over het algemeen toch vrij druk geweest tot aan de testdatum.

Paar dagen na de TP had ik s'avonds flinke steken,en vanaf de 2e wachtweek had ik elke dag last van enorme menstruatie krampen.

Natuurlijk meteen spijt..Was ik niet te druk geweest?

Ik dacht echt dat het over was ivm de zware/hevige menstruatiekrampen,maar ik had toch een positieve test!

En inmiddels alweer 13 weken zwanger.

Ben er van overtuigd dat de steken en krampen echt te maken heeft gehad met de innesteling.!

Iedereen die in de wachtweken zit,toi toi toi.

Posted

@ Pammie,

Ik hoop zo dat jouw verhaal ook voor geld want ook ik heb al 2 dagen krampen en voel van alles in m'n buik.

Hoop zo dat het een goed teken is!!

Posted

Hoi Boogie

Meid, ik ben zo ontzettend blij voor je dat er zulke goede emmies zijn ontstaan deze behandeling. Fantastisch gewoon.

En inmiddels draag je er eentje bij je die hopelijk de komende maanden daar blijft zitten. Heel veel succes met die "slopende" wachtweken.

Groetjes

Daniella

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use