Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja wij zitten in nijmegen. wij hebben er om gevraagd.omdat bij de pesa die in utrecht is gedaan een biopsie is genomen. die een hoog cijfer kreeg van 9,2. en dr lock zei dat we moesten vragen om een directe tese. er werd wel duidelijk gezegd door het radboud dat het dan ons eigen risico werd. maar wij hadden zoveel vertrouwen dat we dat hem genomen

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ raba > wat goed!! Zal voor je duimen!

@ pino > las dat jullie 20 september de tese hebben. Fijn dat er een datum is waar je naar toe kunt leven! Hebben jullie lang op de afspraak moeten wachten? Wij hebben maandag uitslag chromosomenonderzoek en 5 augustus de intake, bij de intake wordt je toch voor een tese doorverwezen? Of krijg je daar eerst nog een andere afspraak voor...?? Ben wel benieuwd of we de tese datum meteen meekrijgen of dat we die later krijgen..

Lfs Rosaly

Geplaatst

Hey Raba,

Wat een goed nieuws!! Zat in iedere follikel een bruikbaar eitje? Wel een superscore zeg!

Ga met je mee duimen op mooie bevruchtingen, delingen, tp zondag van 1 of 2 toppers en dan ook nog voor een cryo voor over een paar jaar.

Doe rustig aan allebei, jullie hebben nu beide rust nodig.

Geplaatst

nou meiden er zijn er 4 bevrucht. Ik ben blij maar ook een beetje bang omdat ik toch had gehoopt op meer bevruchte eicellen. Morgen weten we de kwaliteit van de eicellen. We laten er hoe dan ook 2 terug plaatsen.

Geplaatst

Raba wat een supernieuws!!

Had zojuist ook al in de andere topic gereageert maar hier nogmaals.

Wordt helemaal blij van zo'n goed nieuws & over twee weken willen we weer zo'n goed nieuws lezen!

Geplaatst

nou meiden het is niet te geloven we hebben 3 embryo van A kwaliteit.

We hebben er 2 terug laten plaatsen. 9 augustus kunnen we testen.

Dus gelukkig kan je met tese ook Atjes hebben dit hadden wij niet verwacht.

Zijn zaad was zo goed dat ze 4 rietjes in hebben gevroren.

Meiden je begrijpt mijn vakantie kan niet meer stuk. En ik ga ook nu er van genieten en zal pas de 30ste weer op het forum zijn.

succes allemaal blijf er in geloven want het kan

Geplaatst

Hey

We hebben gister uitslag van het chromosomenonderzoek gehad... en alles was oké! Was er eigenlijk niet heel erg mee bezig maar toch lekker, een goede uitslag :):) Nu hopen op een goede intake volgende week en een goede zaaduitslag en anders snel een datum voor de TESE!!!

Lfs

Geplaatst

Dames,

Kan iemand mij vertellen wat Tese is? Mijn man heeft vandaag een pesa behandeling gehad. En de uitslag was negatief. Helemaal niks...

Groetjes van Anouk

Geplaatst

Hey Anouk,

Spannende tijden voor jullie. Bij een pesa wordt een punctie gedaan, en bij een tese wordt een biopt genomen uit de bal. Dus dan wordt er operatief een stukje weggehaald.

Misschien heb je wat aan deze link:

http://www.umcn.nl/Zorg/Behandelingen/Pages/TesticulaireSpermaExtractie.aspx

Heel veel succes en sterkte met alles wat komen gaat. En ik zou zeggen lees even en stukje terug, dan kan je al heel wat informatie krijgen.

Groet Mari

Geplaatst

Ha Anouk,

Wat balen dat er niets gevonden is... :sad: Zijn jullie nu op de wachtlijst voor tese geplaatst? Spannend!! De links die de andere meiden hier neergezet hebben vond ik erg goed toen 'k op zoek naar informatie ging. Sterkte met alles!!

Lfs

Geplaatst

Hallo Anouk,

Wat verdrietig dat de pesa niet gelukt is, het moet een enorme klap voor jullie zijn.

Er zijn bij verschillende stellen bij de tese toch nog zaad gevonden waaruit een zwangerschap gekomen is dus geef de moed niet op.

Hoe waren de waardes van je man, zijn die wel gunstig?

Heel veel sterkte met deze tegenslag.

Geplaatst

anouk wij hebben het ook meegemaakt pesa geen resultaat nu d.m.v tese net een embryo terug laten plaatsen. En 9 augustus testen. In mijn weblog heb ik gezet welke trajecten wij doorlopen hebben. Veel succes.

Geplaatst

Hey hallo meiden,

Onze TESEdatum komt aardig in de buurt,13 september. Maar kunnen jullie mijn vertellen hoe zo'n dag in zijn werk gaat? Hoeveel tijd je voor de operatie aanwezig moet zijn,hij gaat voor plaatselijke verdoving. Hoelang duurt zo'n operatie? Waar kan ik het beste wachten?Krijg je gelijk een uitslag die dag of moet je weeeeerrrrrrrrr wachten?Word je wel op de hoogte gebracht als hij terug is uit de operatie of moet ik er zelf achteraan?Ben zo zenuwachtig en heb zoveel vragen.

Voor iedereen,ik wens jullie heel veel succes,zowel degene die al zwanger zijn als degene die net als ik nog in afwachting zijn.

groeten Guussie

Geplaatst

Bij ons was het zo dat ik net een punctie had gehad en nog even bij moest komen. En dat mijn man na de punctie werd meegenomen door de zuster en naar de operatiekamer is gelopen. Hij kreeg plaatselijkeverdoving. Hij was binnen een half uur al klaar en werd toen naar de kamer gereden. Toen was ik net op de afdeling en mocht ik gelijk met hem mee. (Om 10 uur werd die meegenomen om 16 uur gingen we naar huis met de uitslag.) Er werd verteld dat het zaad zo goed was dat ze het ook konden invriezen. 2 dagen daarna bij onze terugplaatsing kregen we te horen dat er 4 rietjes in waren gevroren.

Het is hem erg meegevallen. Na de tese moet je wel goede onderboeken dragen anders voelt het niet prettig.

Geplaatst

Hey Raba,

Dank je voor je snelle reactie,fijn om te horen dat het niet lang duurt en ook die dag een uitslag hebt.

Zijn er ook meiden die die dag geen punctie zelf hebben gehad maar alleen de Tese van de man en hoe zo'n dag eruit ziet? Zijn ze een beetje vriendelijk.

groetjes Guussie

ps.Raba heb je een beetje het gevoel of je zwanger bent????? Nog even volhouden meid dan weet je meer.

Geplaatst

Guusie ik weet niet naar welk ziekenhuis je gaat. Wij zijn in Nijmegen geweest.

We moesten er s'morgens om 8 uur zijn (wij zijn ivm afstand naar een hotel gegaan). Om half tien was de tese. In tussentijd leggen ze nog wat dingen uit en krijg je man een infuus en een rustgevend tabletje. Na drie kwartier ongeveer waren ze klaar. Ik heb op het kamertje gewacht waar hij werd teruggebracht maar je kon ook naast de ok wachten. En dan zenuwen !!!! tot aan de uitslag. Die volgde bij ons ongeveer 2 uur later. Helaas bij ons met neg resultaat. Toen hebben ze ons nog even wat tijd voor onszelf gegeven. En zijn later met nog wat adviezen en afspraken weer ontslagen.

Ik hoop voor je op een super resultaat, succes met het wachten (laatste loodjes zijn zwaar)

Groetjes

Geplaatst

@Joseeke; hoe gaat het bij jou met het wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek? Nog minder dan twee weken en je weet de uitslag! Wij nog een dikke twee weken en hoe dichter we bij de uitslag komen hoe zenuwachtiger ik word. Voor mijn gevoel gaat het dan écht beginnen, zo spannend!

@Raba; jouw testdatum komt wel heel dichtbij, spannend hoor!

@Anouk; wat ontzettend balen dat de pesa niet is gelukt en jullie voor een tese moeten. Was er geen mogelijkheid om direct na de pesa de tese te doen? Misschien een stomme vraag. Neem aan dat dat wel gebeurd zou zijn als het had gekund.

@Rosaly; wat fijn dat de uitslag van het chromosomenonderzoek goed was! Hopelijk een goede intake en kunnen jullie snel verder! Wanneer hebben jullie deze week de afspraak?

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Echt zo fijn om te weten dat er mensen zijn die het begrijpen... In mijn 'echte wereld' roept iedereen maar te pas en te onpas, waarom neem je geen donor? Alsof het niks is, moet er niet aan denken, misschien over een tijdje, maar nu absoluut niet...

Maar eingenlijk ging het heel raar. We gingen heen voor de Pesa, en hadden totaal geen rekening gehouden met het feit dat dit wel eens gewoon helemaal niks zou zijn (tuurlijk wel een ini mini stemmetje in het achterhoofd...). Geen enkele arts heeft ook maar genoemd, dat de uitslag wel eens negatief kon zijn. Daarbij heeft de uroloog in ons eigen ziekenhuis verteld dat hij bij de hersteloperatie leven zaad heeft gezien!

Volgens de uroloog van vandaag is dit onmogelijk. Hij zou wat vocht gezien kunnen hebben, waar meestal wel zaad in zit, maar echt zaadcellen kun je tijdens zo'n operatie volgens hem niet spotten...

Maar goed na 7 lege buisjes vroegen we en nu? Het antwoord was, en nu niks. Ze gaan de buisje proberen op te wekken (????) om te kijken of er toch nog iets in zit, maar die kans is nihil. En 16 augustus belt er een professor, om hier te uitslag van te geven.

Zelf denk ik dat mijn man zijn lichaam gewoon geen zaad meer aanmaakt... hij is ongeveer 8 jaar gesterilliseerd geweest. Misschien is tese een optie, maar ik durf geen hoop meer te hebben. We gaan het i.i.g. aan die prof vragen.

Bedankt voor jullie berichten en de sites, ik ga ze vd week even doorlezen, nu weer terug naar bed. Verder met de slapeloze nacht...

Liefs van Anouk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden