Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Laloutje Wat jammer dat het niet zo mocht zijn.. Ik leef met je mee!

@ Raba en Rosaly Heel veel succes met het wachten nog meiden!! Hoplijk gaan jullie Miekske achterna..

Lfs,

Jose.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laloutje verdrietig dat de eerste poging niet gelukt is, sterkte hiermee. Ik hoop veel goeds in het nieuwe jaar.

Raba je 2e ww spanend hoor.

Mieg welkom hier, mijn man had inhibineb van 35 maar weet eigenlijk niet precies wat dit inhoudt ik heb er ook al eerder naar gezocht maar heb er maar weinig info over kunnen vinden.

Nou meiden ben echt flink ziek hier, dus heb verder weinig te melden nu. Het schiet nu weer op voor veel meiden hier. Succes

Geplaatst

@ Fren > de GA was bij ons hetzelfde als de prikinstructie... Zijn 2 namen voor dezelfde afspraak...

In september/oktober was de wachtlijst 3 tot 4 weken...

Geplaatst

@Sophie

Zo te lezen dus ook al een hele weg afgelegd

Ik hoop voor jullie dat er wat gevonden gaat worden met de TESE

Hoe lang hebben jullie gewacht voor je info kreeg over wanneer ze de TESE gaan doen??

@Fren

Jeetje dat is nogal een verschil van wachttijd dan zeg

en nog 3 weken en dan hebben jullie de TESE,spannend zeg

eerst nog even (proberen) te genieten van de feestdagen en dan in het nieuwe jaar beginnen met hopelijk een mooie start!

@Laoutje

Meis wat ontzettend balen dat het niet gelukt is deze poging ,idd eerst even deze teleurstelling verwerken en dan vol goede moed er weer tegen aan

Jou vriend heeft dus een beetje dezelfde waardes als mijn vriend en toch iets gevonden ?,geeft weer hoop Fsh was 31,8 en testosteron was iets van 13

Mijn vriend heeft dus een te hoog FSH en dat geeft aan dat er in de ballen iets fout gaat

en de inhibine is een waarde waaraan zij kunnen zien of er meer of minder dan 50% kans is dat ze iets vinden met een TESE (zo vertelde de uroloog ons het)

ze testen hier normaal ook niet op,maar eerder gaven ze mannen met een te hoof FSH geen kans voor/met TESE(hier in nederland),maar nu weten ze dat een hoge FSH waarde niet alles zegt

en dus gaan ze nu ook testen op die inhibine en dan weten ze iets meer over de slagingskans

Ik heb zelf ook al naar zwolle gebeld om te vragen of hun iets weten over de inhibine,maar daar wisten hun van niks

ik beschrijf nu een beetje zoals de uroloog het zei tegen ons ,weet het niet meer zo goed hoor,want kreeg die dag zoveel info

maar zij belt ons nog met die uitslag en dan vraag ik het nog wel even na hoe het precies zit

@Essie

ik zou de dagen ook aftellen hoor ,je bent nu mooi van de 3cijfers af !

En wat fijn dat de verzekering dat wil doen en dat je arts dat ook voor jullie gaat doen

is toch wel een lichtpuntje in deze toch al moeilijke strijd die jullie (en de andere dames hier) af moeten leggen

@Raba

spannend zeg ,ik hoop dat het een dikke plus word en jullie een heel goed begin van 2011 tegemoet gaan

@Rosaly

Ook voor jullie hoop ik op een supergoed begin van het nieuwe jaar met een dikke plus!!

@Mari

Ook jou man dus een te hoog FSH ??

ik weet nog wat de uitslag is van die waarde,maar de uroloog zei tegen mij dat ze aan die waarde een betere schatting kunnen geven van de slagingskans voor een TESE

Ik weet niet meer precies hoe of wat,maar ga het haar zeker nog even vragen en als ik meer weet zal ik het hier neerzetten

Beterschap voor jou!,Ik hoop dat je met de kerstdagen wel weer beter bent !

Geplaatst

Nou ik heb net het AMC aan de telefoon gehad. Wij zijn in afwachting voor een intakegesprek daar.

Hebben de vragenlijst een paar weken geleden al ingevuld en teruggestuurd en ik belde ze gister om eens te vragen waarom er nog geen afspraak is gemaakt met ons.

Nu blijkt dat de gynacoloog die ons heeft doorgestuurd nog geen verwijsbrief en dossier heeft gestuurd.

(werd trouwens erg aardig en snel geholpen door de mensen van het AMC)

Ik dus maar weer met de gyn gebeld, blijkt de verwijsbrief afgelopen dinsdag pas gedicteerd ( 3 weken na onze doorverwijzing) en nu moet ie nog uitgetikt worden... met een beetje pech ligt de brief er dus pas in januari......

Frustrerend dat het nu al begint met nabellen en iedereen achter hun broek aan zitten.... ben bang dat het straks alleen maar erger wordt.....

Zijn de verschillen in wachttijden tussen het AMC en Nijmegen echt zo groot???

Wij gaan eind januari op vakantie naar Duitsland en ik begin te overwegen om te kijken of we in die vakantie een afspraak in Dusseldorf kunnen maken.

Kan dat gewoon???

Geplaatst

Suzie, de verschillen zijn echt zo groot. Ter info: wij hebben in maart een afspraak gemaakt in het amc, konden 8 juni terecht voor intake en kregen na 3 maanden te horen dat we 17 dec naar de uroloog konden. Daarna nog naar de gyn. Als die ons goed zou keuren zou de tese op zn vroegst november 2011 zijn. Als die succesvol zou zij zou ruim een half jaar later - april 2012 de icsi plaatsvinden. Totaal vanaf het eerste telefoontje dus meer dan 2 jaar!!

Nijmegen heb ik eind juni gebeld, we hadden eind sep de afspraak voor de intake bij voortplantingsgeneeskunde, gyb én urologie!! eind oktober hoorden we dat mn vriend 7 dec voor de intake van anesthesie moest en 11-1 heeft hij de tese. Als dat lukt kunnen we ongeveer 2 mnd later de icsi doen. Totaal vanaf het eerste telefoontje dus 8-9 maanden.

Wil niemend vertellen wat ie moet doen, maar zou als ik jou was ook uitwijken naar een ander ziekenhuid. Vind Nijmegen sowieso ook veel menselijker dan het arrogante AMC.

Geplaatst

Ik lees vaak mee maar heb eigenlijk nooit gereageerd. Wij hebben zoveel gehad aan deze site gedurende moeilijke tijden! Wij hebben in februari 2010 te horen gekregen dat mijn man non-obstuctieve azoospermie heeft. Gelijk doorverwezen naar het AMC, in april een afspraak gehad. Dat was nog redelijk snel. Alle onderzoeken in het AMC gedaan en eind juni waren alle uitslagen bekend, en daarna begon het lange wachten... En tot op heden nog niets gehoord, wij zouden eigenlijk een afspraak met dr. Meisner moeten krijgen voor de intake van de TESE, echter in oktober te horen gekregen (na een voicemailbericht die ik 2 maanden ervoor heb achtergelaten...) dat er een patientenstop van minimaal een halfjaar is. Echt heel deprimerend.

Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om naar UZB in Belgie te gaan en alle uitslagen van het AMC mee te nemen. We wilden niet alle onderzoeken weer opnieuw doen in Nijmegen. Het kost wel geld ondanks dat we wel de Nederlandse vergoeding voor ICSI/TESE hebben gekregen.

Net wat Fren zegt we willen je geen keuze opleggen maar het is echt niet menselijk om zo lang in onzekerheid te zitten....

Uiteindelijk hebben we in september een afspraak gehad in Belgie. Wat een verademing, het leek hier alsof ze verstand van zaken hadden. In Ndl waren ze heel negatief, kleine weke testes, hoge FSH (28) dat wordt niets, maar in Belgie gaven ze hem net zoveel kans als elke andere man nl. 50%.

Mijn man is in november geopereerd op dezelfde dag dat ik punctie had. (wij hadden ervoor gekozen dat als er niets gevonden zou worden we voor KID zouden gaan). In november is er een verse embryo teruggeplaatst en ik ben nu van de eerste poging 8 weken zwanger! Echt een wonder!

Ik hoop dat je wat aan het verhaal hebt, en heel veel sterkte en succes met jullie keuze en het traject dat jullie ingaan!

-X- Ducky

Geplaatst

@Ducky, bedankt voor je snelle en heldere reactie. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat geweldig!

Ik heb begrepen dat die tijdelijke patiëntenstop te maken had met de verhuizing van het AMC.

De vrouw die ik vandaag aan de telefoon had zei dat we binnen 2 a 3 weken een intake afspraak hebben zodra die stomme verwijzing binnen is.

Mag ik heel brutaal vragen wat jullie hebben moeten betalen omdat jullie het in Belgie hebben gedaan?

En hoe kregen jullie het vergoed? Mijn verzekeraar (Stad Holland) zegt dat de behandeling in Nederland niet vergoed wordt en in het buitenland alleen met een speciaal behandelplan en kostenraming??

Geplaatst

Hoi Ducky,

Ook wij zijn naar UZ Brussel uitgeweken en inderdaad wat een topzorg!

Mijn vriend heeft ook een operatie (FNA) gehad om zaadcellen te krijgen op dezelfde dag dat ik de punctie had.

En met succes! Ook hebben we PGD gedaan vanwege een erfelijke ziekte.

Begin december verse emmy teruggeplaatst en zwanger!! Ook de eerste poging!

Ze zijn daar heel grondig met vooronderzoeken en monitoring tijdens de behandeling. Verder supervriendelijke mensen.

En inderdaad het kost een aardige duit maar dat hebben we er voor over!

Suzie van de verzekering krijgen we €1550,- voor de ICSI en €1396,- voor de TESE. (PGD volledig vergoed)

ICSI kost daar €4300,- en TESE €2600,-met narcose of €1800,- met lokale verdoving. Een stuk duurder dus waardoor we dus ongeveer €3500,- zelf moeten betalen. De tussentijdse echo's en bloedafnames hebben wij in NL gedaan, maar hier krijgen we ook nog een rekening van. De medicatie kun je in Nederland halen dit wordt dan gewoon vergoed.

Het is wel verstandig dit vooraf bij de verzekering aan te vragen zodat je toestemming hebt. Ze kunnen trouwens niet weigeren want iedereen heeft het recht zich in een EU-land te laten behandelen. Je krijgt alleen dan wel een bedrag naar Nederlandse maatstaven en die ligt lager als in België.

Een TESE wordt in Nederland trouwens ook vergoed door de verzekering hoor! (Als je dit telefonisch navraagt zeggen ze meestal van niet, omdat de telefonisten de behandeling vaak niet kennen..)

Hopelijk kun je er iets mee! Succes

Liefs Miekske

Geplaatst

Suzie, de eerste afspraak bij het amc is ook het probleem niet: het is de uroloog (maar 1 arts) die de wachtlijst heeft en ALLE patienten zelf wil zien. Het zou 6 maanden na de ingtake zijn voordat we pas bij hem een intake konden hebben.

Wij hebben overigens al onze uitslagen ook meegenomen naar nijmegen, die hebben we toen speciaal op moeten vragen, want we wisten nog niks. Toen (eind sep) bleek ook dat het amc de meest belangrijke bloedtest vergeten was: het chromosomenonderzoek dat bij het amc 3 maanden duurt voordat je uitslag hebt. In Nijmegen hebben ze toen alsnog bloed afgenomen en letterlijk 4 weken later was de uitslag binnen!!

Ducky, wat een mooi en inspirerend bericht! Ik hoop jou en miekske te kunnenvolgen volgend jaaer!!

Geplaatst

@suzie

Wij lopen in het AMC.

We hadden in oktober 2009 een afspraak gemaakt voor januari 2010 en op 3 december is bij mijn man tese gedaan.

Die is goed gegaan gelukkig.

Ik mag nu 30 maart beginnen met deca spuiten en in april hopen we de eerste TP te krijgen als alles lukt uiteraard.

Dan zijn wij 1.5 jaar bezig.

Hun nieuwe afdeling is voor zover ik weet nog steeds niet open mijn man is in het oude gedeelte geholpen.

Je kan er wel hee voor afspraken maar ze hebben de vergunningen nog niet binnen voor de operaties daardoor duurt alles nog langer

Omdat wij bijna aan de beurt warenen door mijn leeftijd ben ik niet meer overgestapt naar een ander ziekenhuis.

Maar als je ergens sneller kan zou ik datr zeker doen

Gr Essie

Geplaatst

Hallo dames,

Nou wij hebben vandaag bericht gekregen van nijmegen dat we 27-1-2011 een telefonisch consult hebben met dr d'hauwers

ik denk dat dit over de bloeduitslagen gaat (hebben jullie dat ook zo gehoord??)

baal wel een beetje dat het vanaf nu nog een dikke maand duurt (terwijl ze zei ongeveer zo n 4 weken )is het nu toch een kleine 7 weken

zal ook wel komen door de feestdagen,maar toch baal ik een beetje ;)

maar goed we hebben nu weer een datum om naartoe te leven

en we worden maandag gebeld door iemand die over de wachtlijst van de TESE gaat ,zouden wij dan de datum voor de TESE horen,weten jullie dit??

Geplaatst

wij kregen de uitslagen ook telefonisch, maar we zijn niet gebeld over de wachtlijst. Maar dat zou ook kunnen omdat mn vriend nog een x eextra moest bloedprikken. Ik denk dat ze willen weten of je vriend onder volledige narcose wil --> wachtlijst 3-4 mnd of plaatselijke verdoving wil --> wachtlijst 4-5 mnd.

Als je dat doorgegeven hebt gaan ze je inplannen en moet hij ook nog voor een intake bij anesthesie komen. Dit laatste is z'n maand voor de daadwerkelijke tese.

Geplaatst

@Fren

Ok dus het is wel normaal?

nou we hebben al doorgegeven dat mijn vriend algehele narcose wil

dat adviseerde d'hauwers ook,omdat het aanraken en voelen best wel gevoelig is bij mijn vriend

en zij zei al dat het geen pretje zou zijn als hij zo 30/40 min moet liggen

maar goed misschien nog een extra controle (?)

maar als ze dit weten zullen we dan maandag ook de datum voor de TESE horen denk je ??

Geplaatst

Nee, ik denk dat ze je informeren over de verdere gang van zaken. Wij kregen 3 weken nadat we op de wachtlijst stonden de afspraak voor anesthesie, en een week of 3 daarna de afspraak voor de tese. Beide afspraken werden oer brief meegedeeld.

Maar misschien is het bij jullie wel anders. Heb je as maandag de belafspraak? Dacht dat je januari zei. Ben benieuwd!

Geplaatst

@Fren

Ok dan zal het idd wel een soort van uitleg zijn over de verdere gang van zaken

Ja maandag bellen ze ons voor/van de TESE

en 27 januari hebben we een telefonisch consult met d'hauwers over de bloeduitslagen van mijn vriend

Hoe is het met alle dames???

hebben jullie leuke dagen gehad met vrienden/familie geliefde mensen om jullie heen ?

Wij hebben 2 leuke dagen gehad

1e kerstdag lekker gegourmet met mijn familie ,mijn nichtje van 8 wilde graag bij ons logeren ,dus die hebben we meegenomen

en die gaat morgen weer naar huis

vandaag zijn we met ons zoontje en nichtje wezen zwemmen en daarna thuis lekker gegeten

dus 2 leuke dagen gehad !

Geplaatst

Hoi sophie, dat is lang geleden! Ik kan me nog herinneren dat we zo'n 1.5 jaar geleden samen in dit topic schreven. Zelf ben ik de laatste tijd niet meer actief geweest (ik lees wel mee). Bij jullie was het toch net als bij ons ook zo dat jouw man alleen bewegingloze/dode zaadcellen in zijn sperma heeft? En ik meen me te herinneren dat er ook 1 keer wel levende zaadcellen waren gevonden? Wat jammer om te lezen dat de 1e ICSI al afgebroken is i.v.m. geen zaadcellen... :-( Het moet nu dus toch ook echt een TESE gaan worden?

Hopelijk levert dat voldoende goede zaadjes op! Ik ga je volgen meid.

Geplaatst

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een micro tese?

Mijn vriend heeft op 15 december een tese operatie ondergaan in Duitsland, maar helaas zonder resultaat.

In een paar landen doen ze ook micro teses en schijnt de slagingskasn groter te zijn omdat ze diep in de bal zaadjes zoeken met een microscoop.

Alle informatie, ervaringen zijn welkom

Groet

Geplaatst

@ rosaly,

Hoe gaat het nu met je.

Heb je al stiekum een test gedaan.

wat kan wachten lang duren he normaal op vakantie vliegen 2 weken om maar nu gaat alles trager voor je gevoel he.

@ allemaal,

Donderdag middag gaan we vervroegd terug voor controlle van mijn man.

We hadden in januari een afspraak maar de dokter vroeg of we eerder konden hij kon de 14e januari ,niet prima voor ons.

Uiteraard zijn we erg nieuwschierig hoeveel rietjes we hebben spannend met mijn man gaat het top na de operatie.

Verder haal ik morgen de dozen met spuiten op omdat ik nu toch al over het budget zit met medicijnen enz.

En de ruimte in de koelkast is er wel voor de doosjes.

Geplaatst

essie, morgen al die kant op! Scheelt weer 2 weken wachten op de uitslag :)

Maarre.. ik heb me idd niet in kunnen houden en vanmorgen getest. En er kwam een licht streepje tevoorschijn :):) Morgen ga k nog een x testen....

Geplaatst

Waahhh Rosaly!! een streepje is een streepje!!!!

Ben al voorzichtig heel blij voor jullie!

Tip: ga niet met een andere test testen morgen want dan kun je niet zien of het streepje donkerder wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden