Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he gerreber jij bent ook nog uit de tijd dat ik hier samen met dilara schreef in dit topic wat mooi om te zien dat jullie tweeling is geboren!!

essie wat goed zeg 7 rietjes mooi aantal!!! heerlijk dat goede nieuws

amy ook welkom wij konden ook kiezen voor een acute tese, maar we hebben toch gekozen voor eerst de tese en daarna de icsi omdat ik al 10 eitjes in de vriezer heb liggen

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Amy,

Wij hebben in december een acute tese gehad, althans.. mijn man. Er was één rietje zaad ingevroren van voor de chemokuren en dat wilde ze in eerste instantie gebruiken. Helaas was dat niet goed en toen werd het een acute tese. Ik had net de punctie gehad toen we dit hoorden. We moesten toen naar urologie, daar had mijn man destijds ook de chemo's gehad dus dat was wel vreemd. Om 13.00uur werd ie weg gereden voor de tese, dat is in Nijmegen meestal rond die tijd. Ze reserveren het voor acute teses. Na een uurtje of 2 was ie terug, had weinig pijn. Wij kregen al snel te horen van dokter d'hauwers dat er zaad was gevonden! Hij mocht na die tijd zo min mogelijk doen. Niet sporten, amper lopen etc. Gelukkig hadden we vakantie dus konden lekker op de bank hangen samen. Ergste pijn was met een paar dagen weg. Het 'zeurde' nog wel even na, bijvoorbeeld met een spijkerbroek aan die schuurde steeds. Maar ook de ergste pijn was goed te doen hoor, af en toe een paracetamol en klaar!

Heel veel succes!

Geplaatst

Essie 7 rietjes!!! fantastisch! Fijn zulk positief nieuws en nu verder met aftellen ;-)

Amy Welkom! wij zijn ook onder behandeling in Nijmegen, maar wij krijgen geen acute TESE..

Lfs

Jose.

Geplaatst

Essie wat een goed nieuws 7 rietjes!!!! Daar kunnen jullie mooi mee vooruit! ;-)

Amy welkom hier! Wij hebben ook een acute FNA (iets anders als TESE maar hetzelfde doel..) gehad. Als je dit topic terug gaat lezen wordt je al heel veel duidelijk denk ik!

Ow Fren, Essie, Mari en Jose het wordt nu wel spannend voor jullie! Drukke tijden komen eraan hier!

Ik ga nu alvast ontzettend duimen voor jullie hoor!

Liefs Miekske

Geplaatst

Amy welkom mijn man heeft ook een acute tese gehad. En we hebben 4 rietjes in de vriezer kunnen doen. We hebben er nu nog 3 over. Succes

Geplaatst

Heeeey meiden!

Thanxs voor het warme welkom:happy3:!

Raba, meiske en Rosaly thanxs voor jullie verhaal!; hoe hebben jullie mannen de acute tese zelf ervaren? Vriendjelief is niet zozeer bang voor de napijn (alhoewel ik denk dat tie misschien wel erger kan zijn) maar vooral voor de tese zelf. Vind het zo sneu om te merken, overigens: als ze meer zaad kunnen vinden dan gaan ze daar toch zeker wel voor? Stel dat poging 1 mislukt, dan zou het dus theoretisch mogelijk kunnen zijn dat bij poging 2 zaad gebruikt wordt vanuit poging 1?

Bij de weg Rosaly: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn, gewoon in 1x!!!

Meiske: ook jij gefeliciteerd, superrrrrrrrrrr!!!!!!!!!

Wij hopen vooral heeeeeeeel veel maar, we gaan nergens vanuit. Voor nu ben ik met de dacapeptyl begonnen (4 dagen) maar ik merk ik nog helemaal niks...ik ben dan gelijk bang dat de hormonen niet aanslaan bij mij. Tsja, je kan jezelf gek denken he!

Meiden, allemaal enorm veel succes in dit megazware proces he, wat is het soms toch pittig en gemeen he...maar we houden vol met heel veel positieve testen als gevolg!

Geplaatst

Amy, ik merkte in eerste instantie ook niets van de deca. Vooral met de gonal erbij werd het anders. De tese zelf voelde hij niets van, de verdoving vooraf, 3 prikken in zijn bal, waren pijnlijk. Mr gaat jouw man helemaal onder narcose?? Of ook plaatselijke verdoving..

Geplaatst

amy de deca merkte ik ook weinig van. Ik merkte alleen dat mijn buik meer opgezet werd maar dat is pas na een aantal dagen.

Pas bij de gonal F merk je er meer van. Nou heb ik er niet zo veel last van gehad. Alleen vind ik de deca spuit wel pijnlijk.

De tese is bij mijn man mee gevallen heeft een 5 dagen na de tese niet gewerkt en is daarna weer aan het werk geweest.

Blauw was die wel. Maar hij vond het goed te doen.

Geplaatst

En weer bedankt voor jullie reactie, het stelt wel gerust dit te lezen hoor; je gaat echt een beetje aan jezelf twijfelen.

Ook fijn te lezen dat jullie mannen weinig last hadden van de acute tese, hij gaat ook onder plaatselijke verdoving (volgens mij kan dat ook alleen maar bij een acute tese). Ik ga gewoon niks zeggen van die drie prikken want daar ziet tie het meest tegenop haha, voor zijn eigen best wil.

Voel jij je verder wel goed Rosaly? Wat spannend nu allemaal he, probeer er lekker van te genieten meid!

Geplaatst

Wij wisten niet echt of 7 rietjes veel waren maar na wat gelezen te hebben en opgezocht te hebben komen we er achter dat het indd best wel veel is.

Nu nog blijer :-))

@raba hoe gaat het met je?

@miekske wat gaaf en lekker dat alles goed gaat.Voel je je ook goed?

@rosaly voel jij je ook goed verder?Nog even 2 weekjes geduld he.

Geplaatst

Amy mijn man heeft geen acute tese gehad. Maar wel tese in nijmegen met lokale verdoving. Hij vond de ingreep en napijn ook meevallen. Een paar dagen joggingbroek dragen en wat paracetamol en het was prima te doen. De emotionele pijn was heftiger. Veel succes.

Mieg heb je nog navraag gedaan??

Geplaatst

Dankje Mari, ik kan mij instellen dat het voornamelijk emotioneel heel heftig is, dat is dit hele proces vol teleurstellingen sowieso, waar je allemaal al niet doorheen gaat he.

Jullie gaan lees ik nu voor een second opinion naar Dusseldorf? Waarom dat als ik vragen mag?

Geplaatst

@ Essie en Amy, het gaat hier eigenlijk super. Heb wel wat kwaaltjes, maar niet echt vervelend.. Ben wel steeds angstig, maar ja de kans dat het goed gaat is veeeel groter dan dat het mis gaat. Daar maar aan denken :) Vandaag is Moeders voor Moeders geweest, staat nu een krat met giga flessen op 't toilet :)

Geplaatst

essie het gaat wel ik ben erg onzeker zit vol met vragen helaas kunnen we pas de 24ste voor een evaluatiegesprek.

De ongi stelt weinig voor gelukkig. Heb de vragen ook op het forum van het radboud gesteld, Ze raadde aan om morgen even te bellen. Dat gaan we doen.

Geplaatst

Hi Essie,

hier gaat alles wel weer goed!

Nu met goede hoop op naar poging 2.

Vandaag gebeld met DD. Ik moet eerst een keertje

gewoon menstrueren en daarna mogen we weer starten.

Had het wel verwacht, maar baalde toch een beetje :(

Hoopte eigenlijk nu wel weer te starten, heb dr weer zin in :)

Onze tweede poging valt tijdens de carnaval... Dan móet het wel lukken hahahaha...

ALAAF!

En jullie ook 7 rietjes :) Joepie!!!!

Geplaatst

Hi Amy,

welcome bij de clan :)

Mijn vriend heeft ook de tese gehad en het is hem juist meegevallen!

Spannend dat jullie zijn begonnen. Heeeeel veel succes en zeg maar dat het enger klinkt,

dan dat het is! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust....

Geplaatst

Laloutje fijn dat het goed met je gaat en straks weer met frisse moed aan poging 2 gaat beginnen. Succes.

Rosaly kan me voorstellen dat je angstig bent, het is ook allemaal zo onzeker. Heb je bij MvM ook weer een test gehad?

Amy wij gaan voor een sec opinion omdat we in Nijmegen een negatieve tese hadden. Een aantal maanden had ik me hier bij neergelegd en toen begon het toch te knagen. Ik las steeds meer goede verhalen over DD, ook hier op het forum bv van Laloutje. In Nijmegen doen ze namelijk een biopt uit een bal, en DD in beide ballen. Het kan zo zijn dat er in een bal niets zit en in de andere bal wel. Nadat ik ons verhaal gemaild had naar dr S in DD kreeg ik een telefoontje van hemzelf en hij snapte eigenlijk niet zo goed waarom er maar een biopt uit een bal genomen was. En dan kan je het moeilijk loslaten zodoende dat we het circus toch weer ingaan en voor een sec opinion gaan,

Geplaatst

Miekske Ja spannend hoor dat het nu redelijk op gaat schieten tot we eindelijk de TESE hebben!Van mij mag het nu zover zijn hoor,eindelijk weten waar we aan toe zijn! Hoe gaat het met jou allemaal?Kan je er al helemaal van genieten? Leuk om straks ook allemaal baby spullen uit te gaan kiezen!

Rosaly Succes met verzamelen :-) Is nog een heel gedoe heb ik gehoord..Hopelijk groeit je zekerheid steeds verder de komende tijd en kan je helemaal van je zwangerschap gaan genieten!

Dames ik leef en geniet met jullie mee hoor! Hopelijk mogen we met zijn allen snel gaan ervaren wat jullie nu doormaken!

Lfs

Jose.

Geplaatst

Thanks dames voor jullie lieve woorden en sterkte wensen

ewn heel fijn dat jullie zo reageren en me niet ego vinden !

Ik sta er nu wel weer iets beter in als maandag

ik heb gisteren de gyn nog een x gebeld en info gevraagd,want de helft was langs me heen gegaan

maar het is dus dat ik nog maar weinig eicellen heb en dat als we wel voor icsi kunnen gaan,ik zwaardere hormonen krijg in de hoop dat er dan meerdere eitjes komen

hij zei ook heel eerlijk we gaan proberen om alles zo optimaal mogelijk voor jullie te maken,maar het is proberen dus ik kan niks garanderen (konden ze anders toch ook niet)

de vraag of mijn eitjes dan van slechtere kwaliteit zijn,daar kon hij geen antwoord op geven

daar komen ze pas achter tijdens een punctie ,dus het is voor nu allemaal afwachten en als we de uitslag van mijn vriend hebben en mocht het zo zijn dat we voor icsi gaan dan bespreken we de rest wel verder

wel zei hij dat als we geen TESE/ICSI kunnen doen,we eigenlijk direct erachteraan KID moeten gaan doen (als we dat willen)

Ik kan en mag dan dus niet meer wachten

en waarschijnlijk vervroegd in de overgang

Geplaatst

Hoi meiden,

Spannende tijden hier! Fijn om te lezen dat er al meerdere meiden met Tese zwanger zijn geraakt.. Echt super dat het zoveel koppels kan helpen met de grote wens!

De spanning voor de operatie en dan het wachten op de uitslag... killing! Wij zullen dat nooit vergeten, maar echt; iedereen zegt het en het klopt; als het wordt beloond met een klein wondertje, vergeet je alles heel snel!

Mijn man heeft geen acute TESE gehad, wel plaatselijke verdoving. Wij hadden 3 rietjes en dat bleek gelukkig bij het laatste rietje genoeg!

7 is echt een super score!!!

Wij hebben inmiddels ruim 2 jaar na de TESE onze 2 mannetjes in de armen mogen sluiten. Het is zo mooi en ik hoop echt dat het jullie allemaal gegund is!!

Heel misschien gaat mijn man nog een keer TESE doen. Wij weten dat we heeel erg dankbaar mogen zijn met deze 2 wondertjes, maar wie weet gaat het ooit nog een keertje kriebelen voor een brusje.

Maar eerst jullie allemaal goed nieuws! ik ga duimen draaien meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden