Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@rosaly

Ik kan me zo voorstellen dat je die angst hebt gaat het wel goed?

Maar indd gewoon lekker positief blijven.

Goed dat je meedoet aan moeders vor moeders ga ik ook doen als alles lukt.

Zo helpen we een ander ook he

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@raba

Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen.

En dat je vol vragen zit geloof ik ook er zal genoeg door je hoofd heen gaan.

Jammer dat je zo lang moet wachten op een gesprek zeg.

Sterkte ermee en een dikke knuffel.

Geplaatst

@laloutje

Ja dat valt dan altijd tegen he als ze de datum zeggen ook al weet je in je achterhoofd dat het zo kan zijn.

En ja met de carnaval moet zeker lukken zelfs ik zeg daarom ALAAF!!!!!

Ja goed he 7 rietjes nou daar moet toch wel 1 zwemmer tussen zitten die blijft plakken he.

Geplaatst

Net de vragen gesteld. En helaas kunnen ze geen antwoord daarop geven. Had het wel kunnen verwachten maar toch.

bijv waarom blijven ze niet plakken/ zitten? daar zijn volop onderzoeken voor bezig en hebben ze geen antwoord op.

Is het beter om nog een maand extra rust te nemen? antw: Het belangrijkste is dat je het pas moet doen als je er klaar voor bent.

Dus voor een punt om nog steeds na over te denken.

De volgende poging meer hormonen? Dat kan maar dat zal de 24ste besproken worden,

Zijn er nog meer onderzoeken die we kunnen doen? Helaas niet.

Volle blaas voor de tp in Belgie doen ze het met een lege blaas? Hij hoeft niet al te vol te zijn maar vol genoeg zodat de baarmoeder beter zichtbaar is.

Dit keer vond de punctie eerder plaatst dan de vorige keer misschien de volgende keer langer wachten? de 24ste leggen we de resultaten van de 1ste en 2de poging naast elkaar. En gaan we dat bespreken met elkaar.

Ze zei ook nog blijf je gevoel volgen jij kent jezelf het beste. En ze bood zelfs aan om naar het spreekuur terug te bellen. Maar dat hoefte niet heb ik aangegeven. Zo lief

Geplaatst

Mari; logisch dat je dan naar dusseldorf gaat, wat gek dat ze dat in Nederland dan niet doen he. Wat dat betreft staat het hier allemaal nog in de kinderschoenen en ze kunnen al zoveel, bizar, maar ik hoop wel onwijs voor je dat jullie volgende keer gewoon aan de goeie kant zitten en dat het dus een geslaagde tese kan worden!

Laloutje, bij jou ook spannend he, ik zie dat ICSI 1 mislukt is: gewoon domme pech of zijn er andere redenen bij jullie?

Raba, wat frustrerend dat je niet overal antwoorden op krijgt he, je wilt zo graag weten waarom?! Ik vind wat dat betreft de onzekerheid in dit hele proces echt killing. Het geeft mij gek genoeg echt een beetje rust te weten dat ik volgend jaar om deze tijd in ieder geval meer zekerheid heb: goed of fout. Wij staan ook ingeschreven voor adoptie, 1 van jullie ook? Het blijft een moeilijke kwestie, ik zit ook nog heel erg in de fase dat ik uitzoek wat ik nu vind van adoptie: is het juist iets heel moois of hou ik iets heel verkeerds hiermee in stand? Moet een kindje niet in eigen land opgevoed worden? Allemaal vragen maar gezien de lange procedure heb ik tijd om mij erin te verdiepen.

Verder hier druk bezig met deca-prikken, ik merk nog steeds erg weinig maar ik vind het erg fijn te lezen dat dit bij meerdere van jullie het geval is, weer wat stemmetjes minder in mijn hoofd die mij zorgen maken hihi.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Niet bijgelezen, maar wilde even laten weten dat de prikinstructie mee viel, werd uitleg gegeven over het hele traject en hoe de spuiten werken. Uiteindelijk ook zelf moeten spuiten. Al met al viel het me heel erg mee. Mag me bij de volgende menstruatie aanmelden en hopelijk kunnen we dan meteen starten, maar dat is nog niet zeker omdat het druk is. We zullen het morgen weten.

@fren; er waren een aantal stellen die eerder hadden gespoten, dus waarschijnlijk moeten jullie ook meedoen, ondanks de eerdere poging. Hoe gaat het met de zenuwen voor maandag?

Geplaatst

Hallo Raba,

In Belgie moet je ook een volle blaas hebben bij de tp.

Het advies is daar juist een hele volle blaas ...ben direct naar de wc gegaan na de tp zo erg moest ik!

Durfde bijna niet te plassen maar kon het echt niet meer ophouden. Nu weet ik ook dat dat gewoon mag want we hadden twee weken later een positieve test. Het is iedere keer anders en dat kan frustrerend zijn. Bij de eerste icsi hadden wij na 5 dagen de tp en nu bij de 2e na 1,5 dag al.

Had er helemaal geen goed gevoel bij maar deze ronde had wel een goed resultaat.

Je hebt gewoon heel veel geluk nodig ...hopelijk is het geluk ook snel bij jullie!!

Ik heb acupunctuur gedaan, persoonlijk denk ik wel dat dat positief meegespeeld heeft.

Natuurlijk ben je klaar voor de icsi en een zwangerschap ...het is immers je grootste hartewens dus zet maar lekker warm en veilig in je baarmoeder dat emmytje. Door alle stress en teleurstellingen van de afgelopen jaren 'verkrampt'je baarmoeder (zo heeft de acupuncturiste het ons uitgelegt)

Ze heeft op mijn baarmoeder 'geprikt' en nu is het wel genesteld. Misschien toeval, misschien niet. Persoonlijk kan ik het iedereen aanraden dus zeker een overweging waard.

Geplaatst

Poezebeest, dank je wel. We merken het wel. Eerst dinsdag maar eens afwachten, dan zien we wel weer! Maar je mag dus niet sowieso starten als je Ongi wordt? Hoe lang duurde alles bij elkaar?

Geplaatst

@fren; ik bedoelde natuurlijk dinsdag :-) Ze zeiden dat je je wel mag aanmelden maar dat het erg druk is op het moment en dat het kan dat je een maand later pas kunt starten. Er werd wel gezegd dat je dan zeker zou starten. Morgen mag ik me aanmelden, dus spannend!

Geplaatst

Zojuist aangemeld, word teruggebeld of we wel of niet mogen starten. Het schijnt nogal druk te zijn, vooral met de directe tese/pesa en het was niet duidelijk hoe groot de kans bij ons is dat er alsnog een acute tese nodig is. Ik vind dit al best spannend...

Geplaatst

@poezebeest, killing allemaal!

Hoe laat wordt je gebeld? Enne, ik snap het ff niet, jullie hebben toch al tese gehad, of ben ik nu in de war? Dan is er toch geen directe tese meer nodig?

Wel goed om te weten dat je - mocht je niet de eerste keer kunnen starten, je zeker de maand erop mag.

Geplaatst

@fren; nee nog niks gehoord. Ze zei zsm terug te bellen, maar ik weet niet hoe snel dat is.

We kwamen er tijdens de prikinstructie achter dat het blijkbaar zo is dat wanneer het zaad op de dag van jouw punctie niet goed ontdooit er diezelfde dag nog een tese gedaan wordt. Wisten wij niet en we hebben het er nog met de gyn over gehad wat de kans was dat het zaad niet goed zou ontdooien en toen zei ze dat die kans klein was. Ergens zijn we wat kleine lettertjes vergeten te lezen denk ik. Blijkbaar worden er veel directe tese/pesa gedaan want daarvoor was sowieso al een wachttijd.

Geplaatst

ah, ok. Mijn vriend had het daar idd van de week ook al over, begreep toen niet wat hij bedoelde. Het houdt dus eigenlijk in dat je altijd een derde persoon mee moet nemen naar de punctie, want als manlief directe tese moet ondergaan, mag je allebei niet rijden...

Geplaatst

hihi, ik ken dat fren, wij zijn ook al de opties aan het doornemen wie ons zou kunnen rijden! Misschien is een acute tese bij ons wel niet nodig (lijkt mij sterk maar toch), dus wij rijden eerst zelf naar Nijmegen en gaan daarna mijn zus en zwager charteren te rijden, want dat kan er eentje de auto meenemen. Of ik zit te denken aan het hotel van Nijmegen, iemand ervaring mee? Vriendjelief wil alleen gelijk door naar zijn eigen huisje, ook wel weer begrijpelijk.

Poezebeest, wat spannend!!!! Dat vond ik ook al stik spannend, alles in fases zien: dit is een fase, of de medicijnen aanslaan is een fase, of er eitjes bevrucht worden is een fase zucht....allemaal stress brrr...! Succes!!

Geplaatst

Net telefoontje gehad, alles is vol dus we mogen pas over 4 weken weer aanmelden. Dan kunnen we wel gegarandeerd starten. Wel een beetje balen want ik wil graag door, maar niks aan te doen en wat zijn vier weken nou.

@essie; nee niet heel nerveus, een gezonde spanning en nu we een datum hebben kunnen we daar naar toe leven.

Geplaatst

@poezebeest, he! Balen zeg!! Is jouw cyclus heel regelmatig? Als mij dit gaa gebeuren en mn cyclus heeft weer kuen, dan kan het zo 50 dagen duren voordat ik weer ongi wordt...

@essie, begijn wel wat gezonde spanning te voelen ja. Merk dat ik er steeds meer mee bezig ben naar mate de datum dichterbij komt...

Geplaatst

Gelukkig heel regelmatig, weet nu al dat ik over 4 weken precies weer kan bellen. Maakt het allemaal wat minder erg, er is een actieplan en ik weet ook wanneer het gaat starten, best fijn. En nu even een maandje helemaal niks is ook wel heel lekker!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden