Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@jose wat een dappere reactie. Vervelend dat je man ook nog eens veel pijn heeft. Heel veel succes met de te maken keuzes. Heel veel geluk met het vervolg gewenst

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve josé, dat spreekt toch voor zich. Ik weet nog hoe ik daar zat te wachten, verschrikkelijk, de tijd duurde eindeloos. Knap dat jullie je weer aan het orienteren zijn.

Wbt je vriend; neemt hij wel voldoende paracetamol? Hij mag er 8 op een dag, he. En vooral liggen en niet te veel lopen en zitten. Zijn zn onderbroeken strak genoeg? Anders nog even nieuwe kopen, een maatje kleiner. Ik moest jullie en je vriend in het bijzonder sterkte wensen van mijn vriend.

Twinklestar, jullie zijn ook bijna aan de beurt. Houd wel moed en hoop ondanks het verschrikkelijke bericht van jose...

Laloutje, jemig, wat een heftige dag!! Weten ze nu wel zeker dat het geen kanker is?

Amy, hou je het wachten nog vol?

Geplaatst

Laloutje wat een rotdag moet je gehad hebben, kan me voorstelling dat de spanning er dan wel even in zit. Moet je man later ook nog een keer weer gecontroleerd worden? Wel fijn dat je snel weer kan beginnen.

Nala wij hebben ook eerst gemaild naar DD en na ongeveer een week werd ik gebeld door dr S. Hij was toen een week op cursus geweest daarom was zijn reactie wat later zei hij. Ik hoop dat ze nog wat voor jullie kunnen doen.

Twinkelstar succes vrijdag, kan me voorstellen dat de spanning er nu wel even extra in zit na het teleurstellende bericht van Jose

Jose meid neem je tijd en doe nu waar je je goed bij voelt heb je nog een Pbtje gestuurd

Voor de meiden die de tese in DD hebben gehad of gaan krijgen, mag ik vragen hoe jullie vergoeding voor de tese is geweest? Heb vandaag bericht van de verzekering gehad dat ik ongeveer 540 euro vergoedt krijg dit is helaas lang niet toereikend. Vorig jaar hadden ze me verteld dat de vergoeding 100 % zou zijn maar ze hebben een nieuwe adviseur ben wil nieuwsgierig hoe het bij juli is.

Geplaatst

Laloutje, wat een vreselijke dag en wat een angsten heb je doorstaan! Hoe is het nu?

Hier gaat het goed, in de vreselijke wachtweken: ik begin met de dag nerveuzer te worden en had mij nog wel zo voorgenomen mijzelf niet gek te maken. Vanavond heb ik last van ongikrampen: ik ga mij dan echt helemaal gek googelen en alle forums afstruinen en dat moet ik niet doen! Ik ga bij deze de computer sluiten en proberen gewoon normaal van deze avond te genieten, eens kijken of dat lukt;-)

Fijne avond!

Geplaatst

@Laloutje : dat was zeker wel even schrikken. Gelukkig dat jullie gelijk naar Mulheim konden. Wat was er verder niet goed aan de uitslagen van de tese als ik vragen mag?

@Iedereen: Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik ga er nog steeds met een positief gevoel heen ondanks het slechte nieuws van Jose. Iedere situatie is weer anders dus je weet toch van te voren niet hoe het gaat lopen. We kunnen dus maar beter van het positieve uitgaan.

Ik heb inderdaad van de week nog even een ijszak gehaald. Hadden jullie die thuis ook al in de vriezer gedaan? Of pas daar laten doen?

Geplaatst

@Jose: knap hoor van je dat je zo sterk en postief blijft. Wel vervelend dat je vriend veel last heeft. Net wat Fren zegt hij mag 8 paracetamolletjes. Mijn vriend heeft dat de eerste paar dagen ook echt gedaan. Doe rustig aan en ondanks deze enorme tegenslag hoop ik dat jullie het geluk toch op een dag zal toekomen. Sterkte meid!

@Amy: Ik weet dat het niet makkelijk is maar, maak jezelf niet te gek meid. We zullen hard voor je duimen dat je emmy blijft zitten. Hoop dat je de komende dagen nog een beetje rust kan vinden

@Twinkelstar: alvast heel veel succes voor vrijdag en hoop dat je nog een beetje rustig kunt blijven na het teleurstellende bericht van jos. Succes meid.

Geplaatst

@laloutje

Jeetje jullie hebben ook best een heftige dag achter de rug zeg.

Gelukkig geen zaadbalkanker wat zulken jullie geschrokken zijn

Wat is icsi-imsi? Nog mooi van gehoord vandaar mijn vraag

En wel lekker over 2 weken starten spannend.

Geplaatst

@José

Wij leven hier ook heel erg met je mee.

Wel fijn dat jullie besloten hebben na rust om verder te gaan

Nog veel sterkte en laat je man lekker oaracetamol slikken werkt echt als je ze maar regelmatig neemt.

Geplaatst

Essie, hoe is het met jou dan? Het duurt niet meer zo lang he, en dan kan die prik erin! Eindelijk op naar een echte kans!

Twinkelstar; onwijs veel succes morgen, toitoitoi en goed dat je positief blijft!

Hou maar op Essie; Ik heb hier erg veel last van menstruatie-achtigekrampen en ik heb ook heel de tijd het gevoel dat ik vloei. Het vloeien is ws. van de ustrogestanbolletjes maar die krampen vind ik toch een naar voorteken al zou het wel heel erg snel na de terugplaatsing zijn. Poeh hee, als ik nu al zo onzeker kan worden, nou dan is het volgende week echt niet meer vol te houden: ik blijf maar tegen mijzelf zeggen dat het ws. zal mislukken maar er is natuurlijk altijd een sprankje hoop maar, daar mag ik mij niet aan vastbijten!

Geplaatst

Amy:Spannend allemaal joh.Blijf positief en probeer je zinnen ergens anders op te zetten zodat je ook geen spanning hebt.Hoe moeilijk dit ook is.(zeg ik de zenuwpees zelf:)

Twinkelstar: Heel veel succes morgen we zullen duimen dat het een positieve uitslag wordt.

Wij gaan maandag weer naar Nijmegen voor de 2e echo en hopen dat het vlekje niet groter is geworden bij mijn man.Ben er nu al zenuwachtig voor maar we blijven positief:)

Geplaatst

@Amy

Oh Amy ik

Leef echt zo met je mee.

Die 2 weken voelen zo aan als een jaar.

Dat je pijn heb kan mss ook komen van je eitjes weghalen je had er nogal wat hè.

En anders bel je toch even om na te vragen hoe en wat.

Sterkte hoor meis.

Wij gaan over 48 dagen starten met spuiten.

Ik moet volgende week ongi worden dan start ik met de pil.

Geplaatst

Hoi meiden

Een vraag.hebben jullie partners obstructieve of niet obstructieve azoospermie

Ik heb weinig hoop meer,partner heeft niet obstructieve azoospermie....

Geplaatst

Annaatje mijn man heeft een non obstructieve azoospermie, je moet je niet teveel zorgen maken hoor het hoeft niets te betekenen.

Janneke voor jullie ook spannend weer maandag, heel veel succes.

Twinkelstar spannend morgen is het zover succes

Geplaatst

Wij zijn vandaag in Gent geweest. Nog niet heel lang thuis want we hebben ook nog wat gegeten. Maar... Goed nieuws bij ons!

De ingeplande TESE operatie wordt geannuleerd. De gyn dacht niet dat we die nodig zouden gaan hebben omdat er toch bruikbaar zaad bij mijn man is. Heel weinig, maar het was er wel. Dus hij zag geen reden om een operatie in te plannen, omdat de kans dat het veel meer op zou leveren dan niet heel groot was.

Ofwel, wij gaan het proberen met verse aanvoer, en daarnaast gaat mijn man de komende tijd meerdere keren naar Gent om daar een voorraad cryo's aan te leggen, en dan hebben we ook nog cryo's in Rotterdam die we ook nog kunnen gebruiken. En als het met die 3 mogelijkheden niet lukt, dan wil hij pas op het laatste moment eventueel een operatie inplannen, als noodgreep dus.

Opluchting bij ons dus, en dat niet alleen... Het behandelplan is er! 13 mei ga ik voor de eerst uitgangsecho, en dan daarna starten met de hormonen. De verwachting is eind mei de punctie en begin juni terugplaatsing.

Eindelijk gaat er iets gebeuren!!! :D

Ben doodop, dus ik kruip mijn bed in... Ik meld me later weer! :)

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Twinkelstar: succes vandaag, we duimen voor je!!!!!

Anaatje, manlief heeft bij mij volgens mij non-obstructieve azoöspermie, is er een verschil hierin dan in kansen/ mogelijkheden?

Liedje, joehoe!!!! Dat klinkt hartstikke goed joh, dat moet gewoon helemaal goedkomen bij jullie!!!!!

Hoe is het met de rest van de meiden hier?

Geplaatst

@liedje, fijn joh dat er actie komt, wat is de reden dat je pas in mei start??

@amy hoe voel je je?

Hier zijn opnieuw weer wat zenuwen, dinsdag naar dd voor uitgangsecho, behandelplan bespreken en recepten meenemen en prikinstructie denk ik. Vind het nu wel weer spannend worden

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ik ga ook het forum in de gaten houden hoor!

Met mij gaat het goed, ik heb nog steeds ongi-krampen, ik probeer het te negeren! Vandaag heb ik een bruiloft van een vriendin, dus dat is een mooie afleiding! Tsja, als het mis gaat, gaat het toch wel mis; daar heb ik helaas geen keuze in: en dat probeer ik enorm in mijn achterhoofd te houden.

Twinkelstar nogmaals Succezzzzzzzzzzzzzzz!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden