Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@twinklestar 8 dat is volgens mij erg veel.supernieuws

@amy ik vind t heel mooi gezegd van jouw over doelen..traantjes schieten weer in mn ogen

@liedje 1 vriendin van mij weet t.maar ik merk nu aan mezelf dat ik t beter niet had kunnen vertellen.ze is zelf zwanger vd tweede nu en ze is daar veel meer mee bezig dan om af en toe aan mij te vragen hoe ik me voel.en natuurlijk snap ik haar ook maar ik merk nu dat ik aan dit forum veel meer heb meiden!!

Net met ma dr over gehad en dat is wel fijn dat ouders t weten.mn ma zegt ook en mn pa ook ,ook al is t moeilijk dat t maybe niet van je man is,t is toch voor de helft dan van mij,en gewoon niet teveel over nadenken en genieten want t leven is al kort genoeg

Morge om 3 uur in gent zn voor intake.klinkt misschien gek wat ik zeg maar ik zie op dit moment eerder iui-d zitten dan icsi omdat ik denk dat dit heel erg zwaar is...

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annaayje, icsi is echt niet iets om tegenop te zien. Zodra je bent begonnen gaat het vanzelf. Tuurlijk, spuiten en punctie zijn niet leuk, maar het duel heiligt de middelen. Bovendien, het valt allemaal kn het niet bij een bevalling en die willen we toch allemaal graag meemaken!! Last het over je heenkomen. Ik zou persoonlijk alles doen om een kindje van ons samen te krijgen, iui-d is echt een allerlaatste optie...

Geplaatst

Hey lieve meiden, nou het is nu echt game-over; vanmiddag bruinverlies dus ongesteld. Ik heb voor de zekerheid toch effekes een test gedaan maar natuurlijk vet negatief. Vandaag kwam ik er achter op mijn werk, ik had nog een afspraak, daar ben ik redelijk nuchter naar toe gegaan: na deze afspraak kwam ik huilend aan op mijn kamer. Gelukkig had ik superlieve collega's die mij opvingen...

Het is zo moeilijk dat ICSI 1 is mislukt, zucht, ik ben momenteel het vertrouwen kwijt, boos op mijn lichaam en heel erg bang dat het bij ons nooit gaat lukken...ik zit even in dipje meiden maar het gaat wel weer goedkomen, vertrouwen moet weer terugkomen maar jeetje, wat is dit een megazwaar proces...:sad:

Geplaatst

Amy! Lees het pauze af meisjes topic; Laika had een positieve test, daarna een paar dagen helder rood bloed en wist zekef dat zd een muskrazm had en hoorde vandaag bij de echo dat ze zwanger is!!! Bruin bloed is oud bloed en kan vd punctie komen. Ik kan alleen maar zeggen: DOE EEN TEST! Pas dZn weet je het zeker!!

Geplaatst

@ All: vandaag uitgangsecho gehad. Er zit een cyste in mn eierstok. Hopelijk gaat ie gewoon weg door mn aankomende menstruatie

en kunnen we komende week gewoon starten. Medicijnen zijn al door gefaxt naar de apotheek.

Wel op de 3e dag van mijn menstruatie terug komen om te kijken of de cyste echt weg is.

Dus waarschijnlijk dinsdag weer een ritjes Dusseldorf!

@ Lisa: wij overwegen om er twee terug te plaatsen, mocht die mogelijkheid er zijn. Dr. S. vond dit zelf ook een goed idee, door

de slechte resultaten van de eerste poging.

@ Twinklestar: 8 is veel!! Wij hadden er 7. Vandaag aan Dr. S. gevraagd hoeveel rietjes er gebruikt worden. Volgens hem 1 rietje per behandeling.

Geplaatst

Anaatje; succes vandaag!!! Ik ben benieuwd wat er uit jullie gesprek gaat komen!

Laloutje, je mag weer beginnen! Wel even schrikken van de cyste; gebeurt dit vaker of is het iets waar je je ongerust over moet maken?

Hier alles oke, ben nog wel verdrietig maar het zij zo, ik moet er ook doorheen: het echte bloedverlies is nog niet doorgebroken maar die verwacht ik wel gezien de negatieve test, toch gaat er dan zelfs nog een stemmetje door je hoofd met 'zou ik toch te vroeg getest hebben' 'zou het toch nog kunnen?' maar nee, ik geloof er niet meer in. Wij gaan op voor onze cryo's!

Geplaatst

he amy, bale meis, toch maar een testje gedaan las ik. Neem je de utrogestanbolletjes nog? Vaak komt je menstruatie wel als je daarmee stopt...

Hoeveel cryo's hebben jullie? Dat vind ik wel een luxe hoor, hadden wij de vorige keer niet...

Geplaatst

Fren; wij hebben nog 3 cryo's! Het is zeker weten een luxe, een cadeautje; tegelijkertijd lees ik dat je maar 10% kans van slagen hebt en dat maakt mij dan weer pessimistisch. Nu moet ik zeggen dat ik momenteel nergens vertrouwen meer in heb gezien deze mislukking maar dat heb jij vorige keer misschien ook gehad? Moet weer ff groeien:-)

Geplaatst

@Amy.. Bah wat akkelig heb er eigelijk geen woorden voor we hadden nog wel zo hard geduimt.

Sterkte voor jou en je man om dit verwerken.

@laloutje... Zo dat is schrikken een cyste was dat al bekent bij je?

@Fren... ik las ergens dat iui-d het laatste is wat jullie zouden gaan doen, maar wat is iui-d

eigelijk?

@all... Hier is vandaag de menstruatie begonnen dus heb het ziekenhuis gemailt om een 1e echo.

Spannend

Geplaatst

@Amy, balen zeg. Kan me voorstellen dat julllie erg teleurgesteld zijn. Wel fijn dat jullie cryo's hebben. Wie weet horen jullie net bij die 10%!

@all, bedankt voor alle lieve berichten. Fijn om te horen dat 8 inderdaad best goed is. Het is mijn vriend allemaal wel een beetje tegengevallen met de Tese dus ik kan hem geruststellen dat we voorlopig voldoende zaadcellen hebben.

Geplaatst

Amy logisch dat je verdrietig bent, en dat je het vertrouwen even kwijt bent in je lichaam. Straks weer opladen voor de cryo's.

Laloutje tegenvaller een cyste, ik hoop voor je dat ie straks weg is. Als de cyste niet weg is, kan het dan niet doorgaan?

Annaatje hoe is het gegaan vandaag?

Moedeloos weet je al wanneer je je echo krijgt?

Geplaatst

@all

Om half 2 waren we in gent,eerst naar onthaalkassa,100 euro betalen,toen afspraak gehad,echt een superaardige man.ze nemen echt de tijd voor je daar.in mei krijgt mn man de tese,hij gaf wel aan dat er weinig kans is dat er iets gevonden wordt maar toch gaan we dit eerst proberen.in april ik toch voor de zekerheid ff beginnen met pil mocht er toch iets gevonden worden.hebben boekjes meegekregen oa ook donorinseminatie omdat we dit zelf al aangaven dat we daar zeker voor open staan.daarna beide nog bloed geprikt,ik 4buisjes mn man 1.die moet wel 1week voor zn tese operatie terug om nog keer bloed te prikken.dat moet daar zo ivm de wet. Al met al ben ik zo blij dat we daar heen zn gegaan omdat t oa superaardige mensen zn daar die je echt goed helpen met alles.ook met je zorgverzekering enzo.heb wel gelezen al dat donorzaad 3 keer 500 is en 6 keer 1000.fijn weekend meiden ik ga slapen want was lange dag,file gehad en morge hele dag werke

Geplaatst

@essieislief jah 3 maandjes weer wachten,maar gelukkig 3 maanden vol met leuke dingen gepland! De dokter had ook nog ff gevoeld bij mn man.zn balletjes zn wat aan de kleine kant. Ik vond aan buitenkant oud zkh maar van binnen viel t mee,de afdeling waar wij moesten zn is in t nieuwe gebouw.vd week gaan we alvast hotel boeken in gent voor de tese operatie.zien t maar vd positieve kant,daarna nog lkkr belgische wafel op mmmm

Geplaatst

Annaatje fijn dat je weer een datum hebt om naar toe te leven maar wat is het een wachten allemaal he. Gelukkig had je een goed gevoel bij het ziekenhuis. Nou maar lekker uitrusten

Geplaatst

@annaatje

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij het ziekenhuis.

En afleiding is alleen maar slim dan vliegt de tijd.

En een lekkere wafel hmmmm ja die zijn lekker daar hè

Weet je al een datum voor je hotel reservering dan?

@allWij zijn de hele boven afdeling aan het verbouwen en vernieuwen.

Daardoor vliegt hier ook de tijd en denk je aan wat anders.

We zijn bijna klaar boven met alles.

Onze slaapkamer word vandaag afgerond dan kan ik weer in bed slapen ipv een matras op de grond

Dan nog 1 kamer dan is alles incl de trap nieuw en fris.

Ik moet nog 39 nachtjes voor de eerste deca prik Ik begon met 96 nachtjes.

Voorlopig klus genoeg hier om afleiding te hebben voor die dagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden