Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ all nou ga zeker voorzichtig doen na jullie verhalen. Mn gezondheid is toch wel erg belangrijk.

@laloutje wat stoer dat je het gewoon hebt opgezogen en gebruikt, maar ja wat moet je ook anders. heb je niet gedacht om de huisartsenpost te bellen voor een nieuwe?? als ik de pregnyl overdag kan doen, ga ik misschien wel naar een huisarts. Anderzijds vind ik ook dat ik het gewoon zelf moet kunnen. We zullen zien. Zou mij trouwens ook kunnen overkomen hoor gewoon gaan shoppen na een ingreep haha. En wat super dat je werk zo flexibel is, dat scheelt een hoop stress. Bij mij is het ook wel oke. Kan in iedergeval onder werktijd naar het ziekenhuis. Dat scheelt alweer.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha... tja, wat moest ik anders, het was half 12 's avonds. Nu zei de apotheek dat ik de volgende keer gewoon kon bellen.

Maar ik zat zo in de stress dat ik perse die spuit om half 12 wou zetten. Nu maak ik me er al niet meer zo druk om. Komt allemaal wel goed.

Fijn dat je iig onder werktijd kunt gaan. Zou vervelend zijn als je overal vakantieuren voor zou moeten inleveren.

Morgen je laatste follikel meting. Gaat snel nu he!!! Succes....

Geplaatst

@annaatje,

Wij hebben wel gewoon geboekt en de kans is er dat wij moeten anuleren.

Anders verzin je toch gewoon je vakantie waar je heen gaat,......

Of je zegt dat jullie voor een last minute gaan dit jaar onmdat jullie er nog niet uit zijn waarheen.

Wij gaan altijd naar Azie dat doen we dit jaar niet als het lukt is dat niet het land waar ik danmijzelf prettig voel als er iets is dus wij gaan naar corfu dit jaar dat snapt niemand op het werk hahahaahaha

Geplaatst

@all:

Hey meiden, op het moment zit ik niet zo heel lekker in mijn vel en ben nogal gespannen daarom lukt het reageren me niet zo heel goed. Ik lees nog wel mee want blijf graag van jullie dingen op de hoogte maar heb besloten om me verder een klein beetje terug te trekken tot de tese (tenminste dat is hoe ik me nu voel). Weet wel dat ik erg met jullie allemaal meeleef.

Lfs mari

Geplaatst

Mari, doe rustig aan. Lekker komen wanneer je wilt, en anders is het ook goed.

Hier even weinig nieuws. Er speelt nogal wat met werk, niet allemaal even leuk ook. Kost me wel veel energie. Maar we gaan een vakantie plannen voor het hele ICSI gebeuren dus dat is dan wel weer leuk!

Geplaatst

Idd Mari, lekker doen waar jij je goed bij voelt! Bij mij gaat het ook af en aan hoor, dan schrijf ik weer veel dan weer minder.

Hoe is het hier? Lisa, ik las dat jij 3 maart de punctie hebt, spannend!!!! Wat gaat het ineens hard bij jullie!

Essie, we zitten in maart: deze maand ga je dan echt eindelijk starten!!!

@all; hier alles z'n gangetje. Het weekend weer ons sociale leven opgepakt maar ik merk gek genoeg dat het toch anders is: ik lijk wel teleurgesteld in alles en iedereen omdat ik teveel begrip verwacht. Iedereen praat maar over koetjes en kalfjes maar ik wil eigenlijk maar over 1 ding praten en dat is dit hele mmm-gebeuren en natuurlijk is dat niet reëel maar daardoor merk ik zeker dat ik niet lekker in mijn vel zit op dit punt. Ik moet ervoor op passen niet teveel van iedereen te verwachten en op die manier vrienden kwijt te raken wat misschien wel helemaal niet nodig is; soms moet ik even niet alleen maar aan mijzelf denken maar zeker nu, in al deze onzekerheid is het gewoon allesomvattend en lukt het mij niet, erg he...tsja, komt wel weer: oefening baart kunst:-)

Geplaatst

@Amy

Ja nog maar 28 nachtjes

Ik lig al 3 dagen ziek op bed

Voorhoofd-bijholteonsteking en griep

Ik hou het ook kort.

Ik snap dat jij even geen zon ziet schijnen hoor

Komt allemaal wel weer heeft tijd nodig

Rustig aan hè.

@Lisa

Succes morgen spannend.

Geplaatst

@ Lisa; succes morgen met de punctie en maak je niet te druk ;)

Heb gister eerste fm gehad, 11 follikels te zien.

Zo stom, je weet dat er wat groeit, maar ik ben opgelucht als ik ze ook

echt zie zitten! Wij hebben nog 6 buisjes...

@ Mari; doe waar je je goed bij voelt! Ik schrijf ook niet altijd even actief mee.

@ Amy; het is ook allemaal niet niks. Neem je tijd en praat met elkaar.

Voor de omgeving is het moeilijk te begrijpen. Geef het wat tijd en zet alle hoop op jullie cryo's!

Geplaatst

@Amy, neem lekker de tijd om bij te komen en als je praten wil kun je hier altijd ff lekker je hart luchten.

Hier is verder alles rustig ben afgelopen maandag met de purogon begonnen en zondag 1e fm

Geplaatst

@Mari, ik snap het wel. Soms is het ook juist goed om er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Daar kan je best een beetje depri van worden soms... Dus snap dat je nu misschien even wat afstand wilt nemen.

@Amy, soms best lastig als andere mensen gewoon lekker verder gaan met hun leven en jullie leven alleen nog maar lijkt te bestaan uit alles rond het zwanger worden en de MM. Ik denk dat het voor buitenstaanders gewoon heel moeilijk in te schatten is hoeveel impact dit op je leven heeft. Tenzij ze in het zelfde schuitje zitten. Wij hebben het nog helemaal niet aan vrienden verteld op 1 goede vriendin van mij na (Mijn vriend wil liever niet dat de vriendengroep ervan weet....). Wel aan familie en enkele collega's. Ik praat er juist liever niet de hele tijd over omdat ik dan weer bang ben emotioneel te worden....

@Essielief, sterkte met de griep.

@Lisa, succes morgen met de punctie! Hoe laat moet je? We moeten er morgen heen voor het behandelingsplan en de eerste echo. Wie weet komen we elkaar nog tegen...

@ iedereen die ik nog vergeet; succes en sterkte de komende tijd.

Geplaatst

Lijstje weer aangevuld :)

Februari:

12 Moedeloos gestart met Deca

15 lisa behandelplan en uitgangsecho

21 info-bijeenkomst fran

22 Laloutje start met de Gonal F

25 prikinstructie fran

Maart:

1 Laloutje 1e FM DD

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

3 Laloutje 2e FM DD

3 Lisa punctie DD

5 Laloutje punctie DD

9 moedeloos 2e FM

start icsi 2 fran (hopelijk na 10 maart)

18 Mari81 gaat voor 2e tese

30 Essieislief start met de spuiten Deca

April:

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy81

Mei:

12 annaatje naar Gent

12/13 Liedje naar Gent

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

Laloutje, handig zo'n overzicht. Ik zie nu dat jullie morgen ook naar DD gaan. Het wordt een dag met veel nederlanders daar! Was jouw man nou ziek (sorry weet het niet meer zeker)?

Geplaatst

@ Laloutje mooi 11 folikels. Zaterdag heb je de punctie of niet? Ik heb dan m'n tp om 10.15 in dd. Succes hè!

@twinkelstar moet er morgen om 11.00zijn en jullie?

Geplaatst

@Lisa heel veel succes vandaag

IK moet vandaag naar de dokter ik knap naar niet op lig nu al 5 dagen plat en blijf zo ziek.

@laloutje en jij morgen veel succes in dd 11 mooi hoor hele mooie score.

@frenn

Wanneer start jij nou met spuiten?

@twinkelstar mijn man was ziek is redelijk opgeknapt maar nog steeds niet de oude die had een virus op zijn longen.

Voor mij nog 27 nachtjes deze maand start ik met spuiten !!!!!!!

Geplaatst

Mari ik snap het ook heel goed. Ik lees ook wel mee maar niet dagelijks. Omdat wij besloten hebben om rust te houden tot we er weer aan toe zijn. Succes meid.

Laloutje succes

essieislief yes voor jou komt het ook dichtbij. succes nog met wachten

Geplaatst

@ essielief, jeetje wat balen dat je zo ziek bent. Het is niet hetzelfde als bij je man? Gelukkig gaat het met hem nu weer iets beter.

@Lisa, wij hadden een afspraak om 10:20. Maar we waren weer erg vroeg (bijna een uur te vroeg). Het is zo moeilijk in te schatten of er file zal zijn. Tot nu toe nog geen 1 keer echt file gehad. Hoe is dat bij anderen? Zit er over te denken om de volgende afspraak misschien toch iets later weg te gaan.

Geplaatst

@ twikelstar oh dan waren we er tegelijkertijd! Wij hebben elke keer nog file gehad behalve vandaag. Onze vertraging begint altijd pas bij dd, maar vaak hadden we zo'n 40min vertraging. Morgen gelukkig in een hotel. Hoe ging je echo en gesprek? Het parkeren was vandaag ook weer lastig, maar als je even wacht komt er altijd wel plek.

Geplaatst

@moedeloos de punctie was ok, helemaal niks van gemerkt. Nu wel kei moe en een gevoelige buik. In dd krijg je een roesje dus vandaar dat ik niks heb gemerkt. Morgen krijg ik te horen hoeveel er bevrucht zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden