Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mari en @lisa

dank je wel .

hij zit erin hoor de eerste spuit

Ik vond het niet fijn maar ja is voor goed doel even tandjes op elkaar.

Ja is een hele grote gerustststelling van mijn werk.

Ook wel goed voor lichaam en geest dat er zo meegewerkt wordt

Geplaatst

@raba @laloutje @annaatje

Ja het is gelukt het begin is er.

Over 3 uurtjes mag ik er weer 1.

ik vraag mij af vanaf waneer je er iets van gaat merken heeft iemand ervaringen hoe en wat?

Geplaatst

Mari, ik kan mij voorstellen dat je langzaam aan minder op het forum te vinden zal zijn, ik heb wel enorm respect voor de wijze hoe jullie hiermee omgaan; of in ieder geval hoe jij het beschrijft. Ik wil jullie samen heel veel geluk toewensen voor de toekomst, ik vind je nu al een kanjer:-)

Essie, de eerste spuit zit erin, eindelijk! En nu op naar die positieve test meis!

Hoe is het Twinkelstar? Duim, duim, duim!

Hier verder alles oke, ik voel mij weer een stuk beter dan twee weken geleden: ik heb gemerkt dat de hormonen achteraf bij mij een enorme invloed op mijn stemming hebben gehad. Ik zal voor de volgende keer moeten onthouden dat ik hier kwetsbaar voor ben en hopen dat ik dan mijn zwartgallige gedachten een beetje tegen kan houden.

Meiden, allemaal heel veel succes!

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal.

Ik voel mij nog goed na 2 spuiten haahahaaha.

Ben benieuwd wanneer ik wat merk.

Ik voel mijn eierstokken en eisprong altijd heel sterk dus vraag me af of ik dit ook ga merken.

Morgen de laatste pil slikken en dan mijn ongi afwachten en dan bellen voor de echo

Geplaatst

Essie, ik merkte van de spuiten niet zoveel (of misschien ben ik het al weer vergeten...). Had wel een opgezette buik en soms ineens een soort opvlieger. Verder weinig van gemerkt. Maar dat is bij iedereen weer anders denk ik. Het prikken op zich is me bij de Gonal F heel erg meegevallen maar bij de Cetrotide en nog een andere injectie had ik er wel moeite mee. Iedere keer uitslag en blauwe plekken.

Amy, gelukkig dat je nu weer positief kunt zijn. Die hormonen kunnen je behoorlijk in de weg zitten he? Wel fijn dat je nu weet dat het daardoor komt. Ik ben deze week al 2 keer in huilen uitgebarsten omdat een collega en vandaag mijn vriend in mijn ogen heel onredelijk waren. Pfff, zal ook wel iets met de hormonen te maken hebben bedenk ik me nu.

Afgezien daarvan voel ik me best goed. Het is dus echt wachten op de testdatum...

Poezebeest, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

@twinkelstar

Ik ben nu met de deca bezig die andere volgen later ik ben benieuwd.Ik vind dit al drama ben echt panisch van naalden ken dus nog wat worden dan hahahhaha.

Mijn man doet het voor mij en gaat echt perfect hij verwarmt ze in zijn handen en dan eerst met een alcoholpads maakt hij mijn buik schoon.

Ik vertrouw hem dat scheelt.

Zelf lukt het mij echt niet :-(

Geplaatst

Zijn dat grote naalden? Gonal F is een soort prikpen. Veel fijner dan de lange naalden en het gedoe met dingen mengen. Ik deed het juist liever zelf (heb ik er meer controle over). Maar had er ook wel moeite mee hoor. Ach het is allemaal voor een goed doel he? Hoe lang moet je spuiten? Heb je het korte of lange protocol?

Geplaatst

@twinkelstar

Geen idee hoe lang ik krijg als alles goed gaat deze maand de punctie en tp als alles goed gaat.

is dat de korte versie :-)

Dit zijn kant en klare spuitjes met een naaldje van 2 cm denk ik.

Net deed de prik pijn het inspuiten ook en ik bloede even

Maar inderdaad voor een goed doel ik klaag niet

Geplaatst

Ik denk dan inderdaad dat je het korte protocol hebt. In Nederland doen ze meestal het lange protocol vandaar dat ik het vroeg. Dan moet je eerst aan de pil. Wanneer heb je je eerste fm?

Geplaatst

@twinkelstar.

Ik ben gisteren gestopt met de pil.

Moet nu eerst ongi worden dan mailen.

Ik heb buikpijn dus zal niet lang duren.

Ik weet niet hoe het verder gaat na mijn ongi ik denk eers een echo dan andere spuiten

Ik heb nog 2 andere soorten spuiten liggen.

Geplaatst

@essie goed bezig!

@twinkelstar je testdatum komt al dichterbij, ik duim voor je.

@all ik probeer fertigen (dusseldorf) te betalen voor het invriezen van het tese materiaal, maar het lukt niet hij zegt dat ik de verkeerde iban code en bic code heb. iemand enig idee hoe het wel moet?

Geplaatst

@Essie, dan doe je toch het lange protocol. Dat bloeden heb ik ook wel eens gehad maar dat kwam omdat ik te hard duwde bij de naald erin steken. Wat trouwens helpt als je hormoonspuiten hebt die je in de koelkast moet bewaren is ze even tien minuutje van te voren eruit te halen. Dan doet het echt veel minder zeer.

@Lisa, misschien even een mailtje naar Fertigen sturen? Wij hadden een mailtje gehad van het lab (labor Benrath) dat we nog niet betaald hadden voor een bloedonderzoek. Dit hadden we al lang overgemaakt. Ik heb ze toen een (engelstalig) mailtje gestuurd en toen bleek inderdaad dat ze iets over het hoofd hadden gezien.

Ja ik ben nu wel een beetje aan het aftellen. Voel af en toe wel een zeurend gevoel in mijn buik en ben dan gelijk bang dat ik ongi word. Dus van mij mag de testdatum wel al vandaag zijn!

Hoe gaat het nu met jou? Nog steeds rustig aan doen?

Geplaatst

@twinkelstar

Ik heb na deca nog pregnyl en menopur liggen voor te spuiten.

En uiteraard de pillen.

Mijn man haalt ruim een half uur van te voren de spuit eruit en verwarmt hem in zijn handen scheelt heel veel.

Ik wacht netjes alles af en zie wel hoe en wat.

Hoe voel jij je ondertussen?

Wanneer ga je zelf een test proberen?

@lisa,

Ja gaat goed hier hoor.

En met jou hoe voel jij je ?

Hoe gaat het met je zwangerschap?

@poezebeest.

Hoe gaat het met jou?

Al even niets gehoord gaat het allemaal een beetje?

@boomer,

Hoe is het met jou en hoe was de test we hebben je niet meer gezien na je testdatum ik was even benieuwd.

@Fren

Weet je al en datum wanneer jij mag starten>

@Amy

Hoe gaat het Amy lukt het allemaal een beetje?

Geplaatst

joepie essie!!!

twinkelstar bedankt voor de tip!

Met mij gaat het wel goed. nog steeds overstimulatie, dus nog steeds niet werken en rustig aan doen. afgelopen vrijdag 1e echo gehad bij 6 wkn, alles was goed. het hartje klopte

Geplaatst

@Lisa

Wat vervelend dat je nog last hebt.

Maar wat mooi dat je kindje het goed doet.

Hopelijk knap je snel op.

@fren

Spannende tijd ook voor jullie.

@all

Net met ziekenhuis gebeld

Ze zegt dat ik dinsdag de 1e echo krijg en vandaag of morgen de bevestiging krijg.

Geplaatst

Ik heb hem weer even aangevuld.

Maart:

1 Laloutje 1e FM DD

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

3 Laloutje 2e FM DD

3 Lisa punctie DD

5 Lisa TP

5 Laloutje punctie DD

9 moedeloos 2e FM

10 moedeloos FM 3e

18 Mari81 gaat voor 2e tese

19 testdag lisa (zwanger)

20 poezebeest 2eFM

21 moedeloos gesprek ziekenhuis

21 twinkelstar punctie

23 twinkelstar TP

25 poezebeest TP

28 testdag boomer

30 Essie start met de spuiten Deca

30 liedje starten met pil tijdens menstruatie.

April:

8 essie echo ivm deca spuiten en gesprek behandelplan.

Start Fran spuiten

Fran hopelijk punctie en tp

Essie hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3

Mei:

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

@ Essie, spannend hoor zo'n eerste echo! Misschien een overbodige tip maar trek iets langs aan (tuniekje of shirtje) dan voel je je niet zo bloot tijdens de echo.

Ik voel me vandaag eigenlijk niet zo goed. Gisteren de hele avond gestaan (had een feestje) en kreeg ontzettende last van mijn rug en zeurend gevoel in mijn buik. Vanmorgen stond ik op en had het gevoel of ik een hele nacht had doorgehaald. Sinds vanmorgen last van maagzuur wat omhoog komt, hoofdpijn, moe en nog steeds zeurderig gevoel in mijn buik. Ik hoop maar dat het zwangerschapskwaaltjes zijn en geen ongesteldheidskwaaltjes. Wilde eigenlijk van alles thuis doen maar komt weinig van terecht.

Omdat ik in DD de behandeling doe is het de bedoeling dat je zelf test. Als ik getest heb kan ik ze bellen of ze bellen mij.

@Fren, na lang wachten is het ook eindelijk zo ver. Hopen dat je gelijk mag beginnen.

@ Lisa, vervelend dat je nog steeds last hebt van de overstimulatie maar wel heel fijn dat alles goed is met het kindje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden