Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, het is dan eindelijk zover ik ga vertrekken van het forum. Het voelt echt als een hele grote stap. Dit forum heb ik de laatste jaren en dan met name dit topic bijna dagelijks bezocht. Ik heb vandaag besloten dat het nu genoeg is. Ik moet verder, en eigenlijk gaat dat nog best redelijk goed. Maar zo af en toe gebeurt er iets waardoor je gelijk weer terug geworpen wordt naar 0 voor je gevoel.

ik wil iedereen speciaal hier enorm bedanken, ik heb er heel veel aan gehad. Ik wens jullie al het goeds en hoop dat jullie wens in vervulling mag gaan. En dat jullie elkaar nog veel tot steun kunnen zijn. Ik denk dat ik voor het allerlaatst nog een eigen topic open.

Meiden het ga jullie goed!!

Lfs Mari

Geplaatst

@Janneke, het begint nu eindelijk op te schieten. Spannend hoor!

@Annaatje, kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt (en je vriend waarschijnlijk helemaal). Wel fijn dat jullie nu een datum weten en er naar toe kunnen leven.

@Essie, Het begint nu echt op te schieten! Nog een paar dagen spuiten en dan is het zover.

Ik ben vrijdag in Dusseldorf geweest. Helaas was dokter Scholtes er niet en kreeg ik een vervanger. Deze man was Duits en daardoor durfte ik toch minder te vragen waardoor het nu allemaal een beetje onduidelijk is (stom he?). Hij zei dat ik maandag nog een keer langs moest komen omdat dokter Scholtes er dan weer zelf was. Kreeg dus de indruk dat ik een beetje voor niks kwam (heb wel 1,5 uur in de wachtkamer moeten wachten). Hij heeft wel een echo gemaakt en het zag er verder goed uit. Verder moest ik dit weekend wel de ovulatietesten gebruiken. Maar waarom ik dan maandag weer moet komen weet ik niet zo goed (ze hadden mij verteld dat ik een echo moest laten maken daarna de testen moest doen en moest bellen als deze positief was).

Aangezien ik iedere keer ruim 5 uur in de auto moet zitten wil ik wel graag dat het ook noodzakelijk is :-).

Vrijdag alleen geweest omdat vriend moest werken maar maandag gaan we gelukkig samen. Scheelt ook een hoop!

Geplaatst

@ Mari, ik vind je heel sterk overkomen. Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe! Het zal soms wel zwaar zijn maar jullie hebben elkaar. Geniet van de mooie dingen in het leven die jullie wel hebben. Heel veel sterkte en geluk.

Liefs!

Geplaatst

@mari,

Lieve mari bedankt voor al je lieve berichten en je steun.

Ik wens jou en je man een heel mooi gelukkig en vooral gezond leven toe.

Goed van je dat je er een punt achter zet hier en heel begrijpeleijk.

Dikke kus en knuffel Essie xxx

Geplaatst

@twinkelestar,

He bah wat een bummer zeg als je helemaal daar heen gaat en zo lang moet wachten en dan ook niet de dokter krijgt die je verwachte.

Nou laten we dan duimen dat je snel een positieve ovulatietest hebt en dan een mooie test daarna.

Ik duim voor je,

Ik heb vanavond de laatste menopur en de laatste deca gehad.

Morgen pregnyl en dan klaar.

Geplaatst

@ mari heel veel sterkte en geluk samen meid! Liefs anna

@ twinklestar en essie

Man is zenuwachtig voor de volledige narcose omdat die dit nog nooit gehad heeft.

En ik ben bang dat er wat gebeurd in de operatie,klinkt gek maar komt omdat did nog nooit geopereerd is.en t is ook nog eens vrijdag de 13de geen wonder dat er.nog plaats was die dag hihi

Geplaatst

@Annaatje, je moet maar zo denken; die arts doet waarschijnlijk niet anders en dit is voor hem gewoon een routine ingreep. De hele ingreep duurt volgens mij ook helemaal niet zo lang. Mijn vriend had na de operatie nog het meeste last van de narcose. Daarna heeft hij het wel een weekje rustig aan moeten doen, wat hij overigens niet deed (eigenwijs) waardoor hij langer last had. En ik weet niet of je bijgelovig bent maar persoonlijk zou ik me over de datum niet zo'n zorgen maken. Of heb je ieder jaar pech op vrijdag de 13-de ;-)?

Geplaatst

@annaatje,

Ahhhhh meis maak je er niet zo druk om net wat twinkelstar zegt het is een gewone routine klus.

Daarbij ik heb nog nooit op vrijdag de 13e iets naars gehad en er zijn heel veel mensen die het hun geluksdag noemen dus komt goed.

Geplaatst

Mijn vriend zou het zo nog een keer doen als het zou moeten. En hij kan absoluut nie tegen naalden en ziekenhuizen, dus dat zegt wel wat. Laat het gewoon over je heenkomen. Als je je de komende drie weken zenuwachtig gaat maken, dan ben je kapot tegen de tijd da het zo ver is. Echt, geloof mij en de meiden hier: het valt reuze mee!

Geplaatst

Essie; dinsdag al de punctie! You go girl :-) Heel veel succes en op naar een mooie oogst en heel veel mooie bevruchtingen!

Fren; als ik het goed gelezen heb ga jij ook bijna starten, heel veel succes!

Annaatje; Ook mijn man vond de tese ontzettend meevallen. Hij heeft een plaatselijke verdoving gehad en zou het zo weer doen als het zou moeten. Nu al zenuwachtig zijn voor over drie weken heeft helemaal geen zin, natuurlijk is het spannend maar aan de uitslag verander je toch niets als je nu al zenuwachtig bent en het kost vooral heel veel energie die je straks juist nodig hebt. In ieder geval veel succes er mee!

Geplaatst

Poezebeest, inderdaad! Over 3 dagen gaat na 1.5 jaar wachten eindelijk de eerste spuit er weer in. Officieel zijn we al 3 weken geleden gestart met de aanmelding.

Hoe gaat hè bij jullie?

Geplaatst

Fren; eindelijk kun je starten, fijn gevoel is dat hè, nu echt aan de slag kunnen gaan voor een kindje!

Hier gaat het wel goed, veel last van zwangerschapskwaaltjes, maar zo ontzettend blij! Over 1,5 week hebben we de eerste echo, heel spannend wat we dan gaan zien!

Geplaatst

@poezebeest

Leuk je hier weer even te lezen

Wat spannend de eerste echo.

Kunnen het er 2 zijn of is het er zeker 1.

Ja dinsdag 9uur is de punctie alles zag er heel mooi en goed uit dus dat was al fijn en mijn bloed was ook heel erg goed.

@fren

Ja nog 3 dagen dan mag jij ook weer aan de slag heerlijk voor jullie.

Geplaatst

Ik moest de vorige keer beginnen op de dag van de terugplaatsing, dus 's morgens voor de terugplaatsing de etste 2 bollen. Had geen inbrenghuls, is vergelijkbaar met tampon inbrengen.

Geplaatst

Mari; helemaal logisch, ik wens jullie heel veel geluk en liefde in de toekomst en dat jullie achter gesloten deuren maar weer heel veel deuren mogen gaan openen...!

Essie, ik moest op de dag van de punctie beginnen met de utrogestan, binnenkort mag ik ook weer beginnen met die gezellige pilletjes...maar voor nu, SUCCES met de punctie!!! Ik hoop dat het je meegevallen is?! Je had het toch vandaag?

Twinkelstar, wat een raar verhaal joh, wat irritant ook dat je onduidelijke info krijgt en het gevoel hebt dat je voor niks bent geweest...hoe was het vandaag?!

@all; hier alles oke, donderdag weer richting ziekenhuis, ben benieuwd. Ik probeer deze poging zoveel mogelijk bij mijzelf te blijven, wat altijd makkelijker is gezien het feit dat het nu om een cryo gaat en ik niet hoef te prikken: ik probeer gewoon te sporten, te genieten en mijn leven te leiden zoals ik dat altijd al deed al let ik er natuurlijk wel op dat dit wat gezonder is dan normaal;-)

Hoe is het verder met iedereen? Bij de weg, weten jullie of je de reiskosten richting ziekenhuis (120km per x, zal voor de mensen in DD ook wel een stukkie zijn?) kan declareren bij je ziektekostenverzekeraar of de belasting? Iemand ervaring mee?!

Meiden, genieten van het mooie weer!!!!!

Geplaatst

Amy, je kan de reiskosten inderdaad opvoeren, maar er ligt een heel hoge voet. Je moet geloof ik boven de 500 euro uitkomen voordat je t mag aftrekken. Ik had vorig jaar 1500 km en kwam er niet boven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden