Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Essie, ach nee hee, wat baaaalleeeeee, ik weet hoeveel verdriet je dit kan doen:-( Dikke knuffel meis en heel goed van je dat je positief blijft maar het verdriet mag er ook even zijn he, gun jezelf en manlief ruimte en tijd.

Hier is het gevoel ook niet goed; het is voor mijzelf eigenlijk al over en uit, ik ken mijn lichaam en er moet een wonder gebeuren als dit wel goed blijkt te zijn. Ik voel mij het hele weekend al behoorlijk down, mede omdat wij ICSI poging 2 nu een tijdje uit moeten gaan stellen aangezien er voor ons adoptiebijeenkomsten tussen vallen. Ik ben al dagen aan het malen of ik deze moet verzetten eenmalig, dan vallen de bijeenkomsten tussen icsi 2 en 3 maar ik wil het ook weer gehad hebben. Zucht...al met al, ik denk teveel en zit niet helemaal lekker in mijn vel, komt wel weer goed:-)

Hoe is het met de rest hier?!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thnx meiden.

Ik heb net even met het ziekenhuis gemaild en moet doorgaan met de ustrogestan tot volgende week maandag de bloedtest bekend is.

Wie neemt wie nu in de maling.

Ik bloed goed door dus niet echt fijn zeg maar en die is toch negatief maar ja als hjet moet dan moet het.

@amy

Kop op lieverd niet je hoofd al laten hangen he.

Je hebt nog even.

Maar ik ken het hoor je gevoel is meestal wel goed luister naar je eigen lichaam zeggen ze he.

Een dikke knuffel van mij.

Geplaatst

@essie, Oh wat erg heel veel sterkte hiermee ik denk dat de klap nog komen moet.

maar idd je hebt nog 2 pogingen zo denk ik ook altijd.

@ Amy, kom op zo lang de rode duivels er nog niet zijn kan het nog.

Hier is vandaag ook de ongie door gebroken net het ziekenhuis gemailt voor een afspraak voor een uitgangs echo

waarschijndelijk zal dit vrijdag worden.

@ Fren, hoe is het met jou niet meer zo moe?

Geplaatst

@ Essie; wat balen voor jullie zeg! Tuurlijk hou je er rekening, maar 't zou zo mooi zijn he...

Goed dat je positief blijft en vooruit kijkt! Sterkte ermee...

@ Amy; hoezo denk je dat het niet goed is? .... En ik kan me voorstellen dat het allemaal veel is, de bijeenkomsten en de icsi's.

Dat hadden wij met het donor verhaal. Wij hebben toen voor ons zelf besloten ons eerst te richten op de icsi's. Op een half jaar

komt het dan ook niet meer aan. Maar in je hoofd blijft het toch rond spoken. Ik kan alleen maar zeggen, kom op!! Het is nog niet voorbij!!!

Ik had gister een klote dag. Ik weet bijna zeker dat ik me niet goed voel door de bolletjes. Normaal ben ik altijd vrolijk en heb ik wel eens

een dipje. Maar door die bolen voel ik me echt neerslachting, bah!! Vanacht om 14 uur klaar wakker en alleen maar doem gedachten!!

Geplaatst

@Essie, Getver wat ontzettend balen. Wel goed dat je er zo positief onder blijft. Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn. Hadden jullie nog cryo's of gaan jullie nu door voor Icsi 2?

@Amy, Wat Laloutje ook zegt; het lijkt me allemaal best veel om en de icsi's en de adoptiebijeenkomsten te combineren. Geeft het niet veel meer rust om de adoptiebijeenkosten even uit te stellen zodat jullie je volledig kunnen richten op de behandelingen?

Het kan nog alle kanten op he! Er zijn hier zat meiden die dachten niet zwanger te zijn en het toch waren.

@Laloutje, ja die medicijnen kunnen best veel invloed hebben op je humeur. Probeer positief te blijven. Tot nu toe gaat jullie derde icsi zo voorspoedig...dat moet wel goed gaan!

Ik moet zeggen dat ik er nu ook wel weer veel meer mee bezig ben dan vorige week. Nog een paar dagen en dan is het positief ...of weer negatief. Bij elk krampje in mijn buik denk ik al dat het mis is. Ook voel ik verder nog geen typische zwangerschapdingen.

Geplaatst

Lieve meiden dank jullie wel voor alle lieve berichtjes deze geven je ook echt steun hoor om positief te blijven.

Natuurlijk heb ik gisterenavond ook heel veel gehuild overdag heb ik gewerkt dus knop even omgezet.

We zijn heel blij dat we nog 2 kansen hebben.

We hebben wel veel vragen hoe snel kunnen we weer beginnen en hoeveel rietjes hebben we nog en mag ik het korte protocol en is er iets anders dan morfine voor de eitjes eruit halen (we zijn erachter dat mijn moeder zus en ik morfine meteen afbreken dus werk niet bij ons)

Maar goed maandag moet ik eerst bloed laten prikken zodat het ziekenhuis ziet dat ik echt niet zwanger ben.

Ik moet ook de bolletjes nog gebruiken waar ik nu heel veel problemen mee heb ik loop leeg is niet echt fris zeg maar.

Maar ja wat moet dat moet.

We kijken erg uit naar de 2e ronde en hebben gisteren samen ook gezegd als het niet zo mag zijn na de 3e poging gaan we weer lekker door azie reizen.

Grote reizen maken ieder jaar deden we altijd al maar nu even niet ivm onze ziekenhuisbezoeken enzo.

Dus voorlopig toekomstplannen zat waar we samen heel veel zin in hebben.

xx essie

Geplaatst

@Essie, ik kan me voorstellen dat je wel even hebt moeten huilen. Lucht misschien ook wel even op. Dit is pas de eerste poging dus jullie hebben nog alle kans bij 1 van de andere 2 pogingen. Wel balen dat je nog door moet met de bolletjes. Het is al niet echt lekker en als je ongi bent wordt dat er vast niet lekkerder op.

Kun je bij een volgende poging niet om een narcose vragen? Of doen ze dat niet in het ziekenhuis waar jij loopt? Hopelijk kunnen jullie snel door. Sterkte!

Geplaatst

Essie, ik kreeg in het vu dormicum, word je ook een beetje slaperig van, maar is geen morfine.

Ik moet morgen naar Nijmegen. Mag niet beginnen met de puregon omdat ik niet ongesteld ben geworden, du.'s morgen een echo om te zien wat er aan de hand is. Ik ben zelf bang dat ik weer een zeer lange cyclus heb, heb er om de 3 maanden een van meer dan 50 dagen... Hoop niet dat dat nu ook het geval is...

Geplaatst

@twinkelstar

Ja dat lucht heel erg op en afgelopen 2 nachten heb ik heel vast geslapen als een blok.

En we zijn erg blij dat we nog 2 pogingen hebben geeft toch weer hoop.

Ik hoop alleen echt dfat ik snel weer mag starten en niet heel lang moet wachten.

Ja ik ga het wel vragen of dat kan of een roesje is ook goed.

Ik kan best wat hebben maar dit was echt ondragelijk.

Ik hou je op de hoogte en jij ook sterkte he meis

Geplaatst

@fren,

Ik zal het eens bespreken fren wie weet kunnen ze dat geven.

Alles beter dan vorige keer en anders moet ik ff de kiezen op elkaar zetten

Jeetje fren schiet niet op zo voor jou he.

Ik hoop dat je onverwachts toch snel ongi wordt.

Succes vandaag in nijmegen.

Geplaatst

Ben benieuwd wat ze zeggen in Nijmegen Fren, wat kan je daarvan balen he! Op de hoeveel dagen zit je nu van je cyclus?! Hoop op snel meer duidelijkheid!!!

Twinkelstar, hoe is het nu met jou?

Annaatje, hoe is het met de spanning?

Essie, ik hoop echt voor je dat je volgende keer een roesje kan krijgen, want als je vorige keer zoveel pijn hebt gehad moet je wel opletten dat het niet een traumatische ervaring voor je gaat worden en je daardoor juist extreem gaat verkrampen tijdens zo'n punctie! Wanneer mag je weer beginnen met prikken?

Geplaatst

@amy,

Ik zie er nu al als een berg tegenop hoor.

Ik vraag er wel om hoor.

Ik moet eerst maandag bloedprikken of ik niet zwanger ben (ja hoe verzin je het)

En dan bellen ze me voor een nieuwe afspraak.

Ik wil meteen door maar weet niet of dat kan qua planning bij hun ik hoop het echt anders ga ik flippen daar we lopen er al 1,5 jaar dus wil aktie.

Geplaatst

Aaah Fren, dat is balen zeg! Mag je geen medicatie nemen om de menstruatie op te wekken?

Essie, volgens mij mag je de tweede cyclus toch weer beginnen? Of zijn er zo een lange wachtlijsten??

Geplaatst

@amy pff idd spanning. Gistere voelde ik me echt kut maar vandaag wel oke. Heb heerlijk geshopt vandaag daar knapt een mens van op hihi

Morgen nog ff werke en dan vertrekke we in de middag naar gent.

@liedje jij bent vrijdag ook in gent toch

Geplaatst

annaatje heel veel succes in gent, ik duim voor jullie. het viel mijn vriend en mij ook wel mee. Hij heeft wel geloof ik 2 wkn rustig aan gedaan. En in dd zeiden ze dat koelen erg belangrijk was.

Geplaatst

Hi meiden, in Nijmegen geweest, Ongi zit er wel aan te komen, maar moet voorlopig even afwachten. Als er na t weekend nog geen Ongi is moet ik weer bellen. Ze konden wel zien dat er zo'n 20 eicellen klaar liggen om mee te gaan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden