Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@amy,

Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor de verplichte bloedtest en heb het er moeilijk mee net als de bolletjes nog steeds gebruiken.

Ik weet dat ze mij bellen met de test is neagatief dus ik baal nu even,.

Wel hoop ik heel snel weer heen te kunnen en heel snel weer met de hormonen aan de gang mogen.

En ik hoop het korte protocol te krijgen.

Ook maar gelijk bespreken of we onze vakantie moeten gaan anuleren ik denk het wel we gaan 15 augustus.

Tja als de 2e poging is gelukt zit in nog binnen de 3 maanden mislukt die zal ik in augustus hoop ik de 3e keer mogen voor icsi.

Dus even is alles onzeker.

Hoe gaat het met jou meis.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@amy

Gaat goed met ons.

Eind juni krijg ik hsg, uitslag dezelfde dag en daarna gelijk een gesprek over kid.

En dan geloof ik aantal weken wachten op goedkeuring en dan gaan ze een match zoeken en dan wachte op match en dan kunnen we beginnen met iui-d

Voor ons na 2 jaar eindelijk een kans!

Geplaatst

@ Annaatje; ontzettend balen dat het niet gelukt is. Je houdt er rekening mee, maar hoop is er toch.

Ontzettend dapper van jullie dat jullie door gaan voor kid. Het is toch niet niks allemaal.

Ik hoop van harte dat jullie wens snel in vervulling zal gaan!

@ All:@ All; hier is nog alles redelijk rustig in mn buik, maar mn hoofd loopt vol!

Ik zit nu op wd 10 en heb echt een knoop in mn maag.

Merk dat het meeschrijven me soms ook moeilijk valt, vooral bij het wachtbankje.

Ik lees vaak zo een verdrietige berichtjes in het onderschrift, dat het me toch wel erg onzeker maakt....

Geplaatst

@laloutje wat enorm spannend, ik hoop dat het wachten beloond wordt, ik duim verder

@essie sterkte dit weekend en maandag, ik hoop dat jullie snel door mogen, wat een geplan allemaal he ook ivm je vakantie

@anna zou fijn zijn als je na 2 jaar eindelijk wat kan. enig idee hoelang je moet wachten op die match

Geplaatst

@essie ben afgelopen donderdag gezond verklaard, vocht is weg, cyste is weg en eierstok heft weer een normaal formaat. Dus dat is heel fijn en met de baby gaat het tot nu ook heel goed. hou je taai he

Geplaatst

@lisa als je paspoort hebt gemaakt voor kid kan het heel snel zn gaf dokter aan dat er al een match is. Wij denken zelf dat we rond sept kunnen beginnen ...

Geplaatst

@Amy, hoe gaat het met jou? Misschien hoef je helemaal geen 2-de icsi. Je hebt nog niet getest toch?

@Essie, wij gaan ook in Augustus op vakantie maar kijk daar ook wel heel erg naar uit. Als het niet zou uitkomen met de behandelingen zou ik mijn vakantie denk ik toch niet opzeggen.

@Laloutje, spannend hoor! Probeer positief te blijven. Ik ga voor je duimen.

Geplaatst

@twinkelstar

Ik normaal ook niet naar ik denk dat wij een leeftijdsverschil hebben en mijn tijd erg dringt.

Ik kan niet alles nog langer uitstellen mijn leeftijd speelt een rol daarin.

Wij gaan dan later in het jaar op vakantie.

Geplaatst

Essie, volgens mij ga je bij het korte protocol vanaf je ongi beginnen met deca spuiten en daarna direct over op gonal. Bij het lange protocol (duurde bij mij 52 dagen) meld je je aan, moet je drie weken wachten, de vierde week start je met deca spuiten en daarna word je ongesteld en ga je verder met de deca: kortom, bij het lange protocol is er sprake van een extra cyclus, volgens mij!

Twinkelstar, ik weet dat het theoretisch gezien zou kunnen dat ik woensdag positief test maar die kans acht ik zeeeeeeeeeeeeeer klein, ik heb het voor mijzelf min of meer geaccepteerd maar ik vind het wel moeilijk om vertrouwen te houden en zie enorm op tegen alle ritjes naar Nijmegen en de ziekenhuisbezoeken....

Geplaatst

@Essie, kan me voorstellen dat je bij een bepaalde leeftijd haast krijgt en dingen als vakantie minder prioriteit hebben. Vakantie kan altijd nog maar kinderen krijgen na een bepaalde leeftijd niet meer. Als jullie het op kunnen schuiven is dat natuurlijk alleen maar fijn! Wat betreft lange of korte protocol...volgens mij verschilt dat per ziekenhuis en wat de reden is voor de icsi. In Dusseldorf wordt meestal gewerkt met het korte protocol. Volgens mij is het grootste verschil dat je bij het korte protocol niet eerst aan de pil hoeft. Ik moest de tweede of derde dag van de menstruatie beginnen met spuiten en twee weken later had ik de punctie.

@Amy, wie weet zit je er wel helemaal naast. Maar kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om positief te blijven. Die ritjes en de ziekenhuisbezoeken daar zie ik ook behoorlijk tegenop dus ik begrijp je helemaal. Weer die onzekerheid...zal het lukken of niet. Ik moet wel zeggen nu ik een maandje niks heb de druk er even af is en je weer een beetje kan opladen. Tegen de tijd dat mijn menstruatie weer zal komen kan ik waarschijnlijk niet meer wachten om weer te beginnen.

Geplaatst

@twinkelstar

Ja vorige keer moest ik eerst aan de pil inderdaad.

Ik hoop nu ook met de volgende ongi te mogen starten en dan 2 weken later de punctie dan zit ik alweer eind juni en ben ik weer een jaar ouder geworden.

Ik droom mijn hele leven al van kids alleen mijn ex wilde echt niet.

We zijn 17 jaar samen geweest en toe was ik er laar mee wilde echt een kindje.

Na 2 jaar vond mijn huidige man mij en wij willen heel graag een kindje samen vandaar deze late kans op een kindje

Geplaatst

Volgens mij verschilt het erg. Ik stimuleer maar 8 dagen in totaal.

@ Essie; dapper van je dat je na 17 jaar er een streep onder zet en je hart volgt.

Hoop heel erg voor jullie dat jullie wens mag uitkomen.

Geplaatst

@laloutje

Ja dat was ook best een hele moeilijke en zware tijd.

Maar ik wilde altijd al trouwen en kindjes en dat werd mij allemaal ontnomen uiteraard speelde er meer maar ik wilde dat niet meer.

Mocht het niet lukken heb ik wel de liefste man van de hele wereld getroffen en zijn we echt nog heel verliefd alle 2

dat is ook heel veel waard toch...

Geplaatst

Heftige keuze essie... Dapper ook.

Wij zijn allebei 32, zijn nu 4 jaar bezig. Gek genoeg dacht mn vriend dat ik wel zo zwanger zou zijn, daarom heeft hij het nog 2 jaar afgehouden om aan kinderen te beginnen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet makkelijk zou worden. Heel gek en zonder reden eigenlijk.

Geplaatst

@annaatje @fren

Soms moet je een keuze maken in het leven die niet makkelijk is

Uiteindelijk was dit de beste keuze die ik ooit heb gemaakt.

Ik ben dus ook niet meer de jongste helaas.

Ik word over 1 maand 41 jaar en mijn man is 43

Geloof mij ik wilde ze ook liever jonger maar het mocht niet zo zijn.

Daarom doen wij max 3 pogingen en sluiten het dan af omdat wij gezien onze leeftijd dan niet verder willen

Gelukkig hebben we mooie toekomstplannen voor als het niet lukt.

Geplaatst

Haihai,,

Essie, hoe lang zij jullie al bezig al dan met behandelingen ect, ja 41 jaar het kan nog he.

Ik ben zelf namelijk nog jong ik ben 24 jaar en mijn man is 27. Best jong jong dat kreeg ik ook

te horen van een arts ik was des tijds 21 jaar, hij zei jullie zijn nog zo jong.

Ik kon hem wat doen.

Wij zijn nu ongeveer 4 jaar bezig en net wat Fren zegt, ik had ook altijd het gevoel dat het bij ons niet van zelf

zou gaan.

Ik heb vandaag echt een dip dag gister ook al veel last van hoofdpijn en stemmingswisselingen zo raar ik ken me zelf

bijna niet mee terug.

Morgen beginnen met de purogon en dan volgende week maandag 1fm.

@ Fren hoe heb jij het nog een beetje vol te houden?

Geplaatst

hier prima hoor, ik spuit me suf.

Zondag 1e FM (dag 10) dus we lopen gelijk op moedeloos.

Ik probeer deze week mn werk zo goed mogelijk af te ronden, zodat ik volgende week tijd heb voor punctie en dergelijke...

Geplaatst

@moedeloos,

We zijn nu al ruim 3 jaar bezig in ziekenhuizen voor onze kinderwens.

We hadden niet verwacht dat alles zo lang zou duren maar het is niet anders.

Ik moest vanmorgen de bloedtest doen en weet gewoon al dat het over is.

Best een domper dat je dan toch daar doorheen moet hoor.

En dan bellen ze me ook nog voor de uitslag ja die weet ik allang hoor maar ja hoort zo he,

Wij hopen dat we snel door mogen voor de 2e poging dus ik hoop snel op een afspraak.

Geplaatst

@ essie, jah je weet zelf al dat he over is maar zo`n bevestigig hebben ze nogog t best zwaar alleemaal

Ik hoop dat de volgende ronde jullie droom uit mag komen.

@ Fren, dit is ook mijn laatste werk week heb 3 maanden vrij ook omdat er een reorganisatie binnen ons bedrijf is.

Ben wel blij nu kan ik rustig en hopelijk met een mooi resultaat deze behandeling onder gaan.

De vorige keren heb gewoon door gewerkt en werd ik op mijn werk gebeld dat de punctie niet door kan gaan

dat voelde niet zo lekker als je daar huilend moet zeggen dat je naar huis wil.

Geplaatst

Moedeloos, ik vind het ook zo vreselijk om op het werk teleurstellingen te krijgen; ik had vorige keer tijdens icsi 1 op het werk door dat ik echt ongi werd; ik ben toen nog op huisbezoek gegaan ook, dat ging oke maar daarna stortte ik echt in pfff.....

Essie, ik vind dat toch wel heel raar en vreselijk confronterend hoor; je wil nu gewoon verder denken, dat is een manier om hier mee om te gaan 'vooruit kijken' en nu moet jij verplicht toch nog even achteruit kijken en met je neus op de pijnlijke feiten gedrukt worden, gemeen.....

Hier alles oke, ben een beetje klaar met de pilletjes en bolletjes, ik ga vanavond of morgen denk ik een test doen, dan is het maar klaar, suf he, ik heb het al zo 'geaccepteerd' gek he, ik ben wel verdrietig en baal enorm maar ik heb geen hoop meer. Ik laat het jullie weten en dan op naar icsi 2!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden